Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Duster.... Benzina vs Diesel
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Discutii generale - Dacia Duster
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
nicku01
Am deschis acest topic deoarece am observat ca sunt destule persoane pe forum ce doresc sau sunt interesati de duster benzina (4x2 sau 4x4).
din cate vad la drivetest toate masinile sau aproape toate, indiferent de tractiune sunt diesel.

In principal ii interesant de comparat tinuta de drum, consumul, intretinerea si performantele in off road dintre cele doua motorizari (4x4)

Eu unul nu inteleg de ce nu au fost si dustere 4x4 benzina in maroc? o fi chestie de marketing (dieselul are cuplu mai mare si urca putin mai usor pantele) sau varianta benzina nu face fata transmisiei 4x4?

se justifica 2000 euro in plus pentru diesel? din punct de vedere al performantelor consumului, intretinerii sau motorul 16 v isi face treaba....
vic24
jipan fara diesel e ca vila fara balcon.

suna a caterinca dar sunt serios. cum ar fi ca pe teren accidentat tu sa cauti cuplul maxim pe la 4000 rpm? cam aiurea....
nicku01
QUOTE(vic24 @ 19 Apr 2010, 13:00)
jipan fara diesel e ca vila fara balcon.

suna a caterinca dar sunt serios. cum ar fi ca pe teren accidentat tu sa cauti cuplul maxim pe la 4000 rpm? cam aiurea....
*



Jepan... biggrin.gif .... dusterul nu ii pentru off road.... are capacitati off road bune DAR NU ESTE un offroader. vrei un offroader low cost iei lada niva.....
vic24
ete cucu. si pentru ce il iei? "sa urci borduri" ??? sa agati piti ? ca nu percutez...
IRONICK
QUOTE(vic24 @ 19 Apr 2010, 14:00)
jipan fara diesel e ca vila fara balcon
Te inseli.
nicku01
QUOTE(vic24 @ 19 Apr 2010, 13:07)
ete cucu. si pentru ce il iei? "sa urci borduri" ??? sa agati piti ? ca nu percutez...
*



in link gasesit specificatiile tehnice la lada niva...... cuplu mai mic, putere mai mica a motorului, 100 kg mai mult..... si cu toate astea rupe norii in off-road...

http://www.autolada.ro/ladaniva.php?viz=0#0
vic24
intrebam pt ce iei dusterul
calin81
QUOTE(nicku01 @ 19 Apr 2010, 12:40)

Eu unul nu inteleg de ce nu au fost si dustere 4x4 benzina in maroc? o fi chestie de marketing (dieselul are cuplu mai mare si urca putin mai usor pantele) sau varianta benzina  nu face fata transmisiei 4x4?

*



Eu am fost la drive test in Brasov pe un benzinar 4x2 si mi s-a parut ca se misca similar cu Loganul meu cu acelasi motor. Chiar am fost surprins sa imi dau seama ca Dusetrul 4x2 e cu 12 kg mai usor decat Loganul cu acelasi motor.
einstein1984
Dieselul are putere egala si cuplu mult ai bun. Deci in afara de pret, benzinarul nu are nici un avantaj.
Ironik, nu vorbim de V8uri hemi pe aici. Desi daca stau sa ma gandesc, un landcriuser diesel V8 ar da de furca unui truck american.
IRONICK
Dar atunci despre ce vorbim? Nu de benzina contra diesel?
einstein1984
Nu, ca ne inchid astia topicul. Vorbim de motoarele lu Duster.
nicku01
QUOTE(einstein1984 @ 19 Apr 2010, 13:38)
Dieselul are putere egala si cuplu mult ai bun. Deci in afara de pret, benzinarul nu are nici un avantaj.
  Ironik, nu vorbim de V8uri hemi pe aici. Desi daca stau sa ma gandesc, un landcriuser diesel V8 ar da de furca unui truck american.
*



stiu ce inseamna cuplu pe teren accidentat... am condus 2 ani jumate un nissan patrol GR primul model..... DAR exista mare diferenta de prestatie offroad intre cele doua motorizari incat sa justifice 2000 de koko? bineinteles raportand la nivelul de off-road la care a fost proiectata masina.
vic24
normal ca despre cele de pe duster. ori cel pe benzina disponibil cred ca e ciudat de folosit in offroad (cuplu mult mai mic si mult mai sus fata de diesel)
nicku01
QUOTE(vic24 @ 19 Apr 2010, 13:46)
normal ca despre cele de pe duster. ori cel pe benzina disponibil cred ca e ciudat de folosit in offroad (cuplu mult mai mic si mult mai sus fata de diesel)
*



nu numai cuplul face masina.... vezi lada niva 80 de cai si 133n/m cuplu si pe offroad ii langa patrol, pajero sau land crueser
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 19 Apr 2010, 14:41)
Vorbim de motoarele lu Duster
Asa, si cu ce este mai prejos motorul pe benzina?
vic24
daca vrei benzina ia benzina. eu nu inteleg de ce pune cineva o intrebare si daca nu aude ce vrea incearca sa ii convinga pe altii ca ce ar fi vrut sa i se raspunda este varianta optima pt toti. deci ia benzina. sau consider-o mai potrivita.
caphonne
pfaaa discutia de care ma temeam cel mai mult diesel vrs benzina discutata si paradiscutata de multa lume ceva de genul cine e mai tare Tarzan sau Rahan,Batman sau Superman radmasa.gif .
nicku01
QUOTE(vic24 @ 19 Apr 2010, 13:55)
daca vrei benzina ia benzina. eu nu inteleg de ce pune cineva o intrebare si daca nu aude ce vrea incearca sa ii convinga pe altii ca ce ar fi vrut sa i se raspunda este varianta optima pt toti. deci ia benzina. sau consider-o mai potrivita.
*



posibil sa nu ma fi exprimat eu pe intelesul tuturor.... am cerut o parere nu vreau sa aud nimic cosmetizat (aia aud de la dealer cand merg in show room). vreau doar sa nu fac o greseala care sa ma coste 14k oiro. Intrebarea mea (si nu numai) ii: merita 2000 euro in plus VS performante, consum intretinete tinand cont ca fac aprox 15-18.000 km /an.
IRONICK
QUOTE(caphonne @ 19 Apr 2010, 14:57)
cine e mai tare Tarzan sau Rahan,Batman sau Superman  radmasa.gif
brusli sau vandam?
tag21
Eu am testat Joi 15 Apr in Bucuresti Dusterul 4x4 benzina. L-am dus putin si pe niste coclauri, insa nu cine stie ce .... pare ok, eram 5 in masina (asta pe sosea, nu pe hartoape) si tragea motorul de 105cp destul de bine wink.gif
Nu am stat sa analizez toate defectele de pe el dar cred ca in variantele mai chele isi merita banii pt drumurile mizere din Romania.

Una peste alta am fost multumit de cum tragea la drum intins si cum a trecut peste denivelari, gropi etc ... Ar fi foarte tentant dci-ul de 110cp insa nu stiu daca merita sa dau inca 2400 euro pt asta !!

A mai testat careva 4x4 benzina sau sunt singurul ??? blink.gif blink.gif
einstein1984
QUOTE
Asa, si cu ce este mai prejos motorul pe benzina?

Nu stiu, vreo 100 Nm de cuplu? Sau regimul la care e acesta disponibil?
IRONICK
Il are degeaba, daca simti ca trage masina doar pe o plaja de 500rpm. In rest este ca oricare alt diesel mic, puturos si zgomotos.
caphonne
Benzina:
-e mai ieftin
-se intretine mai usor
-nu are ce sa se strice la motorul ala
-nu ai probleme iarna cu frigul (am vazut asta iarna pe gerul ala dieseluri smechere trase pe dreapta cu motorina inghetata in filtru)
-mai silentios
-
Diesel :
-este mult mai scump
-se intretine mai greu (ex:filtrul de motorina-motorina proasta probleme)
-iarna daca nu ai grija sa bagi motorina buna sau nu schimbi filtrul de motorina la timp risti s a nu mai porneasca
-este mai zgomotos
-motorul este mai pretentios (motorina proasta poate duce la infundarea unui i njector care la randul lui poate cauza probleme pompei de injectie pompa de in jectie este antrenata de distributie sau invers).Pompa de injectie este foarte scumpa iar reparatia ei la fel plus ca ala care o repara trebuie sa fie tare priceput.
Si exemplele pot continua.
Atentie sa nu fim carcotasi problemele de mai sus le luam in calcul dupa 100-200 mii km pentru ca dupa mine doar asa vezi care motor este mai bun.Cat sunt noi merg amandoua brici.

19 Apr 2010, 18:24:
QUOTE(IRONICK @ 19 Apr 2010, 14:13)
Te inseli.
*


De asta a facut mithubishi motorul de 3,5litri V6 da ma rog iar discutam discutii.
Iar legat de Niva 1.7 benzina injectie Bosch si vreo 85 cp parca da este super tare in teren pentru ca are cutie de ''greu'' are reductor are punte rigida pe spate dar atentie viteza ei maxima este de 120 km/h pentru ca mai mult nu poate cutia de fapt nu a fost facuta pentru mai mult a fost facuta dupa cum am zis pentru ''greu''
ct-03-tvy
niva are rezervoru fara fund laugh.gif

iarasi incepem , km multi relativ in scurt timp se preteaza dieselul / km putini in timp indelungat benzinarul fara discutie

de acord cu majoritatea afirmatiilor de mai sus
asgard1955
QUOTE(nicku01 @ 19 Apr 2010, 14:02)
posibil sa nu ma fi exprimat eu pe intelesul tuturor.... am cerut o parere nu vreau sa aud nimic cosmetizat (aia aud de la dealer cand merg in show room). vreau doar sa nu fac o greseala care sa ma coste 14k oiro. Intrebarea mea (si nu numai) ii: merita 2000 euro in plus VS performante, consum intretinete tinand cont ca fac aprox 15-18.000 km /an.
*




Numarul de km necesari pentru a amortiza diferenta de pret intre diesel si benzina.
C@talin
voi credeti ca land rover defender prinde viteza mai mare ? tot 120 km/h poate si ala datorita cutiei care e facuta pentru greu nu pentr dat liniute la semafor sa impresionezi blonda din dreapta .
einstein1984
QUOTE(IRONICK @ 19 Apr 2010, 15:32)
Il are degeaba, daca simti ca trage masina doar pe o plaja de 500rpm. In rest este ca oricare alt diesel mic, puturos si zgomotos.
*


Dap, de aia mergeam eu cu sandelu diesel prin oras cu a 2-a si a 4-a, ca nu trage. Acrii strugurii aia.....
caphonne, ai uitat sa adaugi ceva la diesel. Trage mai mult si consuma mai putin. In rest ai fost perfect obiectiv.
nicku01
Am vazut observat in unele filmulete postate pe site plecari din rampa (25-30 grade) fara probleme... clar cei 240n/m, treapta intai + cele doar 1300 kg ale masinii si-au spus cuvantul..... oare 148n/m si aceasi tr. 1 -50 kg sunt suficente?
Adielec
Asgard baga si diferenta la revizii ca sa fie si mai realist.
membru_DC
radmasa.gif ce tare-i topicu'!...

PS: cine se ofera sa-l faca pe ala cu DPF-ul? laugh.gif
einstein1984
De ce,vrei sa explici cum se inlocuieste cu o bucata de teava? Si la Renault se numeste FAP.
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 19 Apr 2010, 19:14)
Dap, de aia mergeam eu cu sandelu diesel prin oras cu a 2-a si a 4-a, ca nu trage. Acrii strugurii aia.....
Am inteles ca te pricepi si la asta, dar trebuie sa intelegi ca nu dau doi lei pe motoarele diesel. Sa nu mai zic de faptul ca mor singure in depasire, un zvac mic si pe urma gata. Te lasa cand iti este lumea mai draga, ca s-a terminat turatia. Ca alea de capacitate mare sunt alta mancare de peste, unele chiar brutale ca sa zic asa, este alta mancare de peste.
vic24
stiti de unde mi se pare ca rezida conflictul in acest topic? din faptul ca nu se specifica clar preponderenta tipului de utilizare a masinii. EVIDENT ca pentru o masina majoritar utilizata pe sosea si pe teren accidentat asa, o data pe luna, la un pescuit, este ideal BENZINA. in principiu din motivele de mai sus (intretinere, fiabilitate, zgomot, depasiri...). dar daca cineva se va gandi, prin absurd wacko.gif , sa o foloseasca preponderent pentru ce a fost ea gandita (nu ea prin excelenta, toate de genul asta) - recte vreun viticultor, fermier, etc, etc (ma gandesc la un proprietar in inspectie, nu la palmasul care sa care lopetile cu ea), mi se pare la fel de evident ca pentru a te juca pe dealuri si vai ai mare nevoie de un diesel.
nicku01
QUOTE(vic24 @ 20 Apr 2010, 06:35)
stiti de unde mi se pare ca rezida conflictul in acest topic? din faptul ca nu se specifica clar preponderenta tipului de utilizare a masinii. EVIDENT ca pentru o masina majoritar utilizata pe sosea si pe teren accidentat asa, o data pe luna, la un pescuit, este ideal BENZINA. in principiu din motivele de mai sus (intretinere, fiabilitate, zgomot, depasiri...). dar daca cineva se va gandi, prin absurd  wacko.gif  , sa o foloseasca preponderent pentru ce a fost ea gandita (nu ea prin excelenta, toate de genul asta) - recte vreun viticultor, fermier, etc, etc (ma gandesc la un proprietar in inspectie, nu la palmasul care sa care lopetile cu ea), mi se pare la fel de evident ca pentru a te juca pe dealuri si vai ai mare nevoie de un diesel.
*



Ai dreptate...... preponderent pe sosea va merge masina cel putin 85-90% din km parcursi (in caz ca eshti fermier, propietar etc. cumperi navara , L200 etc. ). chestia care ma ''roade'' pe mine este: ii asa mare diferenta in offroad incat sa se justifice diesel??? sau cei de la dacia au gasit anumite solutii tehnice precum lada niva sau suzuki jimmy (ambele au motoare benzina mai slabe cuplu mai mic si merg in offroad excelent chiar si fara reductor cuplat).....
vic24
pai avand in vedere faptul ca dusterul nu detine nicio solutie tehnica de genul celor sugerate de tine, cred ca singurul aliat in offroad ar fi motorul (diesel...)
einstein1984
Si daca mergi doar pe asfalt, dar multi km pe an, consumul redus al dieselului nu ajuta pe nimeni?
nicku01
QUOTE(vic24 @ 20 Apr 2010, 08:12)
pai avand in vedere faptul ca dusterul nu detine nicio solutie tehnica de genul celor sugerate de tine, cred ca singurul aliat in offroad ar fi motorul (diesel...)
*



Da... in cazul diferentei exagerat de mari pe teren accidentat. o diferenta va fi, asta ii clar... dar cat de mare... hmm. poate cutia de viteze de la benzinar a fost '' gandita'' sa traga bine si cu un cuplu mai mic.

QUOTE(einstein1984 @ 20 Apr 2010, 08:57)
Si daca mergi doar pe asfalt, dar multi km pe an, consumul redus al dieselului nu ajuta pe nimeni?
*



nu merg numai pe asfalt (15-18.000 km /an)... weekendurile sunt plecat la munte (nu off road gen santuri, namoale nesimtite dar drum forestier, portiuni cu panta 20-25%, drumuri cu bolovanis.. etc.
undemerg
Nu mai influentati oamenii aiurea cu tabele cel putin prost gandite. Calculele alea nu au nici o logica, am mai explicat eu in alta parte de ce.

Cat despre ce spune Ironick, la el e evident ca, indiferent de argumente, lui n-o sa-i placa un diesel (la fel cum pe mine n-o sa ma convingi ca benzina e mai buna). Teoretic si logan-ul 1.4 75cp ar fi mai bun in depasire fata de 1.5 65cp, dar in practica iti spun ca la mpi trebuie sa scoti a/c-ul ca sa poti depasi, indiferent de turatie, la dci nu. Sunt convins ca aceeasi situatie e si la astea de ~ 100 cp. Daca ai prins un deal mititel cu 1.6-le te-ai dus, 1.5-ul trece pe langa tine vajaind (tare).
vic24
QUOTE(undemerg @ 20 Apr 2010, 09:47)
Daca ai prins un deal mititel cu 1.6-le te-ai dus, 1.5-ul trece pe langa tine vajaind (tare).
*



am spus si eu asta in alt topic si mi-am luat picioare-n ..... ca nu omor destul motorul. daca dai in benzina merge fain, dar dieselul merge fain asa, mai din "gatul mainii". doar ca tre' sa ai banu mai gros ca sa ti-l permiti
IRONICK
QUOTE(undemerg @ 20 Apr 2010, 10:47)
dar in practica iti spun ca la mpi trebuie sa scoti a/c-ul ca sa poti depasi, indiferent de turatie, la dci nu
In practica ac-ul se decupleaza singurel daca apesi pedala la fund.
Michael
QUOTE(vic24 @ 19 Apr 2010, 13:00)
jipan fara diesel e ca vila fara balcon.
*
Asta mi-a placut smile.gif Comparatia mi se pare elocventa. Vrei sa urci o panta, vrei sa treci peste un obstacol, dieselul va trage mai bine decat benzinarul. Asa cum va trage mai bine si atunci cand este mai incarcat. Macar sa fi fost vorba de o comparatie diesel-benzina, ambele turbo.
Concluzia mea: ai bani sau mergi multi km, iei diesel. Daca nu, benzina. Sau mai bine alta masina, mai ales cand vezi consumul ala oficial de 10,4 in oras si 7,0 afara. La cat va ajunge in realitate nici nu vreau sa ma gandesc biggrin.gif Va intreb: cat veti mai lua la revanzare, peste cativa ani, pe o Dacie cu consumul ala, in conditiile in care carburantul este pe zi ce trece tot mai scump iar concurenta scoate masini din ce in ce mai economice? Cred ca veti ramane cu ea in curte...
fnp
Diesel=autonomie
tag21
QUOTE(nicku01 @ 20 Apr 2010, 09:08)
.........................
nu merg numai pe asfalt (15-18.000 km /an)... weekendurile sunt plecat la munte (nu off road gen santuri, namoale nesimtite dar drum forestier, portiuni cu panta 20-25%, drumuri cu bolovanis.. etc.
*



------------------
Sa stii ca exact pt acelasi gen de drumuri as cumpara si eu Dusterul. In cazul meu estimez ca mai mult de 10,000km pe an nu fac cu el. Pt mine problema se pune asa: cel mai ieftin 4x4 benzina costa 12,300 E. Cel mai ieftin diesel 4x4 costa 14,700 E. Deci o diferenta de 2400 Euro.
Nu voi recupera aceasta diferenta nici la 100,000km probabil ... am facut drive test cu benzinarul 4x4 si sincer o spun mi s-a parut ca trage onorabil, 2 colegi de test (clienti) au crezut la inceput ce se afla intr-un dCI biggrin.gif ...

Citeva posturi mai sus, 'caphonne' a sintetizat f bine avantajele benzinarului fata de diesel ... ce sa zic, daca as fi avut un Matiz si doream sa scap de el si sa cumpar un Duster ca unica masina, cred ca mergeam pe diesel. Asa insa pt nevoile mele cred ca merge si un benzinar.

Tipul acela Mihaltianu pe drive-test.ro (citesc cu placere articolele lui) a promis si un test cu benzinarul 4x4 .... sa vedem cum iese !

Normal ca este mult mai interesant in teren mediu-greu si pt economie de carburant un diesel de 110cp insa totusi nu cred ca merita pt oricine efortul asta ... Aahhh daca banii nu sunt o problema, ok ... go for it ! wink.gif ... insa totusi pe criza asta ... icon_mrgreen.gif
minny
QUOTE(asgard1955 @ 19 Apr 2010, 16:35)
Numarul de km necesari pentru a amortiza diferenta de pret intre diesel si benzina.
*




QUOTE(undemerg @ 20 Apr 2010, 08:47)
Nu mai influentati oamenii aiurea cu tabele cel putin prost gandite. Calculele alea nu au nici o logica, am mai explicat eu in alta parte de ce.
*



Corect, tabelele astea ajuta daca tii masina pe toata durata ei de functionare ceea ce e EXTREM de rar. In plus, un utilizator mediu care face 15.000 de km pe an va avea tot o singura revizie pe an de facut indiferent de tipul motorului (diesel sau benzina).

Concluzie: daca un utilizator mediu X va tine masina diesel 3 ani va avea fata de un utilizator mediu Y care are aceeasi masina dar pe benzina urmatoarele costuri suplimentare:
- pret de achizitie mai mare
- revizii mai scumpe
Dar se va scoate prin:
- trecerea mai rara pe la pompa
- valoare de revanzare mai mare

In final dupa 3 ani cand vinzi masina singurul indicator e cat ai pierdut, mai concret cati bani ai bagat in masina in 3 ani si cati ai mai recuperat. Si surpriza mare, diferenta intre diesel si benzina nu prea va fi atunci, sau daca va fi, va fi foarte mica. Ramane placerea fiecaruia ...
einstein1984
QUOTE(IRONICK @ 19 Apr 2010, 22:13)
Am inteles ca te pricepi si la asta, dar trebuie sa intelegi ca nu dau doi lei pe motoarele diesel. Sa nu mai zic de faptul ca mor singure in depasire, un zvac mic si pe urma gata. Te lasa cand iti este lumea mai draga, ca s-a terminat turatia. Ca alea de capacitate mare sunt alta mancare de peste, unele chiar brutale ca sa zic asa, este alta mancare de peste.
*


Asa ziceam si eu intr-o vreme. Desi dupa ce m-am dat o vreme cu un sandel de 70 de cai (deci fara VNT) mi-am schimbat parerea. Agrementul la condus era peste ce oferea 1,6-le meu de 87 de cai, deci cred ca DCIul 110 o duce si mai bine din punctul asta de vedere.
argon
QUOTE(IRONICK @ 19 Apr 2010, 13:54)
Asa, si cu ce este mai prejos motorul pe benzina?
*




Suzuki Samurai 1.3 benzina si cuplu subunitar bate o gramada de masini cu pretentii si diesel la valeitati offroad, dar unii sunt porniti pe diesel cu ochelari de cal.
nicku01
QUOTE(argon @ 20 Apr 2010, 11:50)
Suzuki Samurai 1.3 benzina si cuplu subunitar bate o gramada de masini cu pretentii si diesel la valeitati offroad, dar unii sunt porniti pe diesel cu ochelari de cal.
*



Deacord cu tine 110n/m cuplu si 85 cai la fel ii si lada niva.... DAR sa nu uitam ca suzuki samurai/jimmy are punte rigida fata/spate, sub 1100 kg si reductor. dacia o fi lucrat in cutie? daca da.... singura diferenta intre cele doua motorizari pe offroad ar fi turele + cuplu dar doar in situatiile in care masina isi atinge limitele... adik cu dieselul urci panta cu 2000 turatii/min iar cu benzinarul urci cu 4000 de rotatii.
einstein1984
QUOTE(argon @ 20 Apr 2010, 12:50)
Suzuki Samurai 1.3 benzina si cuplu subunitar bate o gramada de masini cu pretentii si diesel la valeitati offroad, dar unii sunt porniti pe diesel cu ochelari de cal.
*


Astea sunt vorbe din folclor. Un Patrol diesel aspirat sterge pe jos cu suzuki ala, poate doar in padure sa aiba gagalicea vreun avantaj.
Oricum, pentru Duster cred ca mai mult conteaza cum se comporta pe un drum (asfaltat sau nu) decat pe panta cu iarba.
argon
pentru Duster conteazza cel mai mult sa faca fata pe hartoapele de pe drumurile din Romania, fie orase dau DN-uri, si cred ca face, dar in offroad cam slabut.
nicku01
QUOTE(einstein1984 @ 20 Apr 2010, 12:00)
Astea sunt vorbe din folclor. Un Patrol diesel aspirat sterge pe jos cu suzuki ala, poate doar in padure sa aiba gagalicea vreun avantaj.

*



Sa nu confundam clasele .....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.