Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sevofrana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ovyxdiu
Salut,

Ma poate ajuta cineva cu o informatie in legatura cu o servofrana? Unde pot sa gasesc in Bucuresti de calitate buna si pret bun? smile.gif Mentionez ca am pompa de frana dubla, cu circuite separate fata-spate; din cate stiu difera servo. Scuze daca deranjez cu topicul, am dat search insa nu am gasit nimic sa ma ajute.

P.S. Ma poate ajuta cineva si cu montajul? Contra cost evident! smile.gif

22 Apr 2010, 15:27:

Atunci cand apas frana si stau la un semafor de exemplu, turatia motorului scade destul de mult, daca motorul este rece are tendinta de a se opri. Stie cineva care sa fie cauza? Trebuie schimbata servofrana sau e vreo garnitura care nu etanseaza bine? Stie cineva?

Multumesc.
Paulorossi
S-a tot discutat,intre pompa servo si oala servo exista o garnitura( presata de un inel metalic) pe axul de atac al pompei servo.Desfa oala servo de catre pompa si porneste masina,o sa auzi un suierat pe acolo mai ales cand apesi frana.Incearca sa schimbi garnitura,arata ca un semering.Sunt de cumparat aprox 7 ron(3 garnituri/set).
Spor
N E S
iti trage aer fals pe la pompa de servofrana. citeste topicul ce ti-l dau ca sa te lamuresti mai bine.
http://www.daciaclub.ro/Aer-fals-pe-la-servo-t12330.html
Paulorossi
Daca apasa pedala si ii scade atunci e clar ce-am spus eu mai sus,100% sigur.Mi s-a intamplat de 3 ori.
ovyxdiu
Multumesc pentru indicatii, o sa ma apuc de treaba si o sa incerc sa schimb garnitura. Problema apare doar cand apas pedala, indiferent ca o 'pisc' putin sau mai violent. E posibil sa traga aer si atunci cand pedala nu e apasata? Cateodata la franare puternica se mai aude si un fasait sub volan, evident ca vine tot de la servofrana.
Mai demult imi scadea nivelul la lichidul de frana si nu stiam pe unde pierde pt ca pe la etriere, pistoane, etc nu pierdea deloc... pana intr-un final dupa mai multe completari cu lichid, am observat cateva pete delichid pe covorul dela sofer si nu-mi dadeam seama de unde sunt; intr-un final mi-am dat seama ca tot lichidul se scursese in servofrana deoarece mi se uzasera garniturile de la pompa de frana pe care ulterior le-am si schimbat. Lichidul din servofrana l-am scos cu un furtunas introdus prin orificiul de lasupapa de retinere a servofranei... am scos din servofrana un bidonas de 500 grame... deci era full servofrana cu lichid de frana. Sa-i fi cauzat ceva lichidul pe la membrane? Teoretic servofrana ar trebui sa fie varza... membranele din interior cel putin. Culmea e ca franele tin destul de bine.
Paulorossi
Nu-i vorba de pompa servo.E vorba de oala,ea are nevoie de vacuum pt a facilita o franare usoara alfel am fi nevoiti sa depunem mai multa forta ca sa franeze masina.
Masina mai poate trage aer fals si cand nu e pedala apasata,cazul in care furtunul servo ar fi ciupit,garnitura supapa unisens de pe furtun servo defecta,supapa ventilatie bord CN defecta,etc
Dar in cazult tau e clar,schimba membrana dintre pompa si oala cea de pe ax.Daca ai noroc o sa te tina.In cazul meu a trebuit sa schimb oala servo deparece garnitura noua s-a uzat prematur(1 luna).
ovyxdiu
Ok, merci mult pentru sugestii, o sa inlocuiesc garnitura de care spui si o sa revin cu rezultatul. Dau si o bere.
neajiji
E cam carpeala ce vrei sa faci tu cu inlocuirea garniturii, recomand o servofrana de comefin costesti este foarte buna, dai un ban da stai relax. Atunci cand schimbi garnitura sa ai mare grija cand asamblezi tulumba ca este o sansa f mare sa o ciupesti la asamblare si se duce toata munca ta degeaba.
ovyxdiu
Ai idee cam cat costa cu aproximatie? Daca nu rezolv problema prin schimbarea garniturii o sa fiu nevoit sa o cumpar cu totul...
neajiji
Cam 90lei problema e ca nu prea se mai gasesc sad.gif
ovyxdiu
Multumesc, ideea e ca problema treb rezolvata cat mai repede deoarece daca mi se opreste motorul in timpul mersului intru in cel din fata mea fara probleme. O sa ma ocup in weekendul asta si revin cu vesti.

Toate cele bune!
vladut88
eu unu iti recomand o servo frana de papuc diesel este mai mare si ,deci are un efect mai mare ,,trebe largite si gaurile in pompa pt ca ,suruburile sunt de 8 ar gaurile in pompa de ~ 7,2 7,5 ; sau pui o pompa de frana de papuc diesel (cea de berlina are diametru pistonasului 20,6 si cea de papuc 22,2) daca poti ia de auto nova sau uzina ca sunt aceleasi ,cea de autonova este mai ieftina
ovyxdiu
Cred ca ma complic cu o servofrana de papuc... o sa incerc sa schimb garnitura si daca nu rezolv nimic o sa iau o servo de berlina.
Ca sa nu mai fac alt topic, stiti cumva cum pot sa masor depresiunea din galeria de admisie?
neajiji
Ma tu incepi prin a schimba ce e mai usor intai supapa de la servo aia de face legatura intre oala si furtun, apoi te uiti sa vezi daca nu e crapat furtunul, apoi verifici stutul din chiuloasa daca nu e deteriorat, iar in final ajungi la servofrana propriu-zisa. Nu e nevoie de servo de papuc sau mai stiu eu ce, daca iei una de berlina buna (NU ASAM) este mai mult decat suficienta.
Paulorossi
Inca odata REPET!!!
Daca nu scade relantiul cand nu e pedala de frana apasata,nu e frutunul crapat sau supapa de sens.Daca incepe sa fie neregulat cand o apesi, e 100% garnitura ce etanseaza axul de atac al oalei servo.
Se poate incerca o tentativa de inlocuire.Am schimbat recent 2 in 2 luni fara succes.Poate tu esti mai norocos.
Imi trage aer fals si acum dar la m-am consolat,mai pierzi din eficienta franei,...o s-o schimb si eu intr-un final.
Nu stiu cat de buna ar fi cea de papuc(la adaptare),daca se poate adapta cu succes.Chiar nu e buna cea de berlina?
Am intrebat si eu de pret: autonova 120 ron,de import 90 ron,oala servo pt berlina.
Am vazut vizual ca cea de autonova e mai bine lucrata mai robusta.
Exista alta mai calitativa?
vladut88
cea de papuc pe caroserie are aceeasi prindere ca si cea de berrlina ,difera suruburile cu care e prinsa pompa ,la berlina sunt de 7 la papuc 8, in 5 minute e rezolvata treaba cu gaurile cu o masina de gaurit, si un burghiu de 8 ,pretul este dublu la ce de papuc diesel
eu am pusa pe aro de aproape un an si e ca in prima zii fata de cea veche e diferenta de la cer la pamant
ovyxdiu
Salutare din nou!

Ma poate ajuta cineva va rog cu o schema de servofrana? Ma intereseaza in special partea frontala, unde se afla garnitura aceea dupa axul ce comanda pompa de frana. Chiar nu pot sa-mi dau seama despre ce garnitura este vorba. Stiu ca mai exista o garnitura si intre pompa de frana si servofrana.

Merci.
ovyxdiu
Salut,

Am schimbat garniturile fara nici un rezultat. Trebuie sa schimb servofrana? Cand am schimbat bucsa aia din cauciuc de la supapa de vacuum, pe partea posterioara adica cea care era in servofrana avea un strat destul de gros de o depunere de culoare alba rugoasa. Presupun ca toata servofrana e asa pe interior. Mai am vreo sansa sa fac ceva cu servofrana asta? In afara de aruncat...
alin12
sper ca ovyxdiu sa nu se supere ca imi spun problema in topicul lui, poate reusim sa o scoatem la capat....
la mine s-a dus garnitura de la pompa de frana, si am pierdut lichidul in servo.....am reparat pompa de frana, dar a trebuit sa schimb si servo ca nu mai functiona.... asa ca am luat servo de la dezmembrari.... as vrea sa stiu daca o pot face sa lucreze mai usor...adica fara pompa de frana merge impecabil (fffff usor, fara sa fasaie) dar cu pompa de frana nu prea imi place......pedala e cam grea. exista vreun reglaj? ce as putea sa fac?
inca o data nu te supara pe mine
Paulorossi
QUOTE(ovyxdiu @ 4 Jun 2010, 11:51)
Salut,

Am schimbat garniturile fara nici un rezultat. Trebuie sa schimb servofrana? Cand am schimbat bucsa aia din cauciuc de la supapa de vacuum, pe partea posterioara adica cea care era in servofrana avea un strat destul de gros de o depunere de culoare alba rugoasa. Presupun ca toata servofrana e asa pe interior. Mai am vreo sansa sa fac ceva cu servofrana asta? In afara de aruncat...
*


Un meserias bun iti poate desface servofrana in presa sau in menghina,chiar daca e capsulata.Este de cumparat un set de garnituri,aprox 7 ron care se schimba. Sansele de succes depind de calitatea meseriasului,alfel iti trebuie una noua.
G I M
Am reparat eu servo frana la nova anu trecut; problema era garnitura de la tija care actioneaza pompa de frana, era rupta. Am rezolvat-o relativ repede si singur. Daca mai ai un prieten cu tine e mai bine deoarece are un arc mai mare in interior ce opune ceva rezistenta. Pe setul de garnituri am dat 5 lei si merge de atunci fara probleme.
ovyxdiu
Cum un meserias bun nu cunosc, singura varianta ar fi inlocuirea servofranei. SI daca ma duc intr-un service si se chinuie nenea meseriasul s-o desfaca vreo ora si ceva plus montajul ma cam duce la pretul unei servofrane noi. O alta varianta ar fi s-o desfac eu insa nu am mai desfacut niciodata servofrane si din cate am inteles e destul de complicat. Sper insa ca schimbarea servofranei sa rezolve problema si sa nu dau banii degeaba pe ea. Daca nu, peste cateva zile poate revin cu o oferta de servofrana noua. biggrin.gif
Paulorossi
e prinsa doar in 2 suruburi,in 15 min se schimba
ovyxdiu
In 2 suruburi? Eu stiam ca sunt 4.
Paulorossi
suportul ei de prindere catre servofrana are 4 suruburi,dar suportul se prinde in 2 suruburi la caroserie
alin12
plus boltul care fixeaza pedala
G I M
ovyxdiu lasa ca nici eu nu am desfacut niciodata o servofrana...nu e nimic complicat, iti dai seama imediat cum sta treaba.
ovyxdiu
Da... am cat de cat indemanare la mecanica insa stiu ca trebuie facute anumite reglaje la montaj si nu ma risc... si cu franele nu-i de gluma.
ovyxdiu
Salutare,

Am rezolvat problema cu servofrana. biggrin.gif Am reschimbat garnitura aceea dupa axul servofranei ce comanda pompa de frana si merge perfect acum. Ideea e ca am mai schimbat odata acea garnitura insa nu etansa pe ax deoarece axul era cam ruginit si pierdea aer. Am redesfacut, am curatat bine acel ax de rugina, am uns axul cu putin ulei dupa joja pentru a aluneca mai bine axul prin garnitura iar acum nu mai pierde deloc aer iar turatia nu mai scade cand apas frana. Si am si frane mai bune, am scapat si de schimbatul servofranei; deci pentru cei care mai au problema asta, sa verifice in primul rand aceste garnituri si dupa aia sa se gandeasca la schimbatul servofranei.

Multumesc pentru ajutor.
Paulorossi
Eu am schimbat 2 garnituri in 2 luni,iti dai seama ce calitatea au.In final am luat alta servofrana.Sper sa n-ai ghinionul acesta.
ovyxdiu
E bine ca macar s schimba destul de usor... acuma daca se strica... o s-o mai schimb. Insa teoretic ar trebui sa reziste deoarece e pusa bine acolo. Cea veche a tinut 45.000 de km. Daca tine si asta atata, nu ma mai tine masina smile.gif
Paulorossi
ce optimist esti,nu o sa tina,sa fii pregatiti pt orice eventualitate...

PS:ai vazut ce diferenta de calitate este intre cea veche si cea noua?
ovyxdiu
Daca am observat eu bine, cea veche era dintr-un cauciuc mai moale iar cea noua era parca mai tare. Cred ca o sa iau o garnitura de rezerva, peste 2 saptamani plec in vacanta si nu vreau sa am probleme.
Oricum sunt multumit deocamdata de lucrare... nu mai am fluctuatii de turatie la ralanti.
georgecny
salut.am si eu o problema.de doua zile nu am frane decat la a 3-4 pedea,dar si atunci f slabe.tin sa mentionez ca atunci cand apas pedala cu motorul oprit se aude un fasiit,iar dupa ce ii dau drumul se aude iar un fasait mai prelung.imi baga lichid de frana sub bord pe la tija aceea hexagonala .aceea de unde se prinde de pedala.eu zic ca sunt duse garniturile pompei de frana care lasa sa treaca lichidul pe langa ele cand apas pedala.astept pererile voastre.multumesc mult.
alin12
s-au dus garniturile la pompa de frana, si a intrat lichidul in servo.....trebuie sa schimbi garniturile de la pompa de frana(sau pompa de frana cu totul) si servo
ovyxdiu
Am patit-o si eu. La mine servo era plina ochi cu lichid de frana. Schimba garniturile de la pompa de frana si problema se rezolva. smile.gif Faci aerisirea la frane si vezi cum se comporta. Servofrana nu trebuie schimbata, cel putin eu nu am schimbat-o.
alin12
inseamna ca ai avut noroc daca inca mai functioneaza.... la mine a intrat lichid in servo, s-a umplut si apoi a inceput sa bage pe furtunul de vacum in galerie...a trebuit sa schimb servo pentru ca s-a mancat membrana de la lichid
georgecny
multumesc baieti pentru informatii.sa auzim de bine
floryn_fresh
"am sa relatez si eu ceva aici in discutia de fata", cred ca e de folos sa se adune cat mai multe informatii. sa va zic ce-am patit eu cu dacia mea din 96. va zic ce simptome am avut si cum s-a rezolvat. deci aveam frana, o calcam inghetau rotile. mergand la drum lung, constat ca o data la cateva franari una nu prinde (FOARTE PERICULOS!!). pana la urma mi-am dat seama ca daca calc frana usorr, se duce pana la fund si nu prinde deloc. daca o calcam mai brusc prindea! de mentionat ca de cativa ani aveam un fasait atunci caand calcam frana. ok dupa ce am mai citit pe aici pe forum, mi-am dat seama ca e vorba de membrana aceea din tulumba de servo. cum am avut la indemana o tulumba noua, azi am hotarat sa o schimb, si se pare ca asta era problema. deci daca intalniti simtomele astea, cate-o pedala nu prinde, auziti fasait, va scade turatia la semafor cand calcati frana (iarna da chiar sa moara motorul fiind frig) sa stiti ca asta e problema: membrana. eu am schimbat tot butoiasul, nu e greu daca ai sculele potrivite intr-o ora n-ai ce face.

sper ca sa va mai lamureasca pe unii care ati fost in dilema ca si mine. alte informatii sunt foarte binevenite.

am si o intrebare, nu stiti de ce mi s-a intamplat chestia ca de 2-3 ori sa mi se blocheze rotile din spate, iar dupa o aerisire a unei singure roti s-au deblocat amandoua? sa fi fost tot de la servo vechi??
floryn_fresh
revin... se pare ca prin schimbarea tulumbei de servo am rezolvat doar problema cu fasaitul si turatia motorului. problema cu pedala care nu prinde in prima faza s-a rezolvat, dar ulterior mi-a dovedit ca defapt nu. e ciudat ca la inceput dupa inlocuirea servo, chiar mergea. apoi intr-o zi mi-au inghetat iar rotile din spate si dupa deblocare la fel a inceput sa faca si frana. o sa incerc la repartitor poate sa-l schimb. am observat ca se aude un poc in spate atunci cand pun frana, si nu e de la punte sau nu mai stiu ce am citit pe aici pentru ca se aude si cand stau pe loc, pe teren drept deci nu in panta sau altceva. cand e motorul pornit se amplifica parca, dar trebuie calcata pan la fund ca sa se auda. poate mai imi recomandati ceva.

a si vreau sa va zic ca pompa de frana cu dublu circuit e destul de noua adica are vreo 3 ani... maxim 30k km
nikuniku
floryn_fresh acel,,,poc,,, la apasarea pedalei de frana mai tare se aude de la repartitor,am patito si eu,cu roti blocate pe spate,rezolvarea am schimbat vreo 3 repartitoare pana am gasit unu bun
floryn_fresh
deci m-am saturat de masina asta pana peste cap. numa joi ce mi s-au blocat iar rotile din spate. o sa incerc pe la repartitor cum zici.

nu stii dupa care anume sa ma uit? de la vreo firma anume? sau de pe un model anume de dacie? sa nu iau si eu 3,4,5-10 pana gasesc unu bun

se schimba usor? pe o groapa ceva smile.gif
nikuniku
eu mam ferit de cele de asam,dar cam toate sunt la fel de proaste,poate ai noroc de unu bun din prima,masina o poti ridica pe 2 capre mai zdravene,si folosesti chei de 13 tubulara sau inelara cotita,11 inelara cotita,10 fixa,perie de sarma ,degripant,tigari si sa mai ai pe cineva pe langa tine pe care sa-ti descarci nervii cand o sa-l pui la loc,infiletezi holenderele(piulitele de la tevi) cu mana cat mai mult,ca poti strica filetu in repartitor,ce sati mai zic ....bafta
floryn_fresh
pana la urma tu ai schimbat repartitorul propriuzis sau limitatorul?
catalin_85
Si la mine este tot la fel cand pun frana se aude un poc in spate si am schimbat pana acum 3 repartitore si tot nu am frane.
nikuniku
floryn_fresh repartitor sau limitator frana este acelasi lucru si este inlocuit cu unu vechi de la un vecin,vad ca asta merge
Minel
QUOTE(nikuniku @ 13 Sep 2011, 22:00)
floryn_fresh repartitor sau limitator frana este acelasi lucru si este inlocuit cu unu vechi de la un vecin,vad ca asta merge
*




Limitatorul are in componenta piston si garnituri care limiteaza presiunea pentru rotile spate in functie de incarcarea automobilului si la gama 1300-1310 , presiunea masurata cu ajutorul unui manometru si un montaj mai special la cilindri receptori de la roti , este de 28-30 bar indiferent de forta de apasare la pedala si indiferent de presiunea realizata la rotile fata. Daca se depaseste aceasta presiune la rotile spate , acestea se blocheaza si masina intra in derapaj necontrolat
este montat pe caroserie si are legatura cu osia printr-un sistem de pirghii si surub de reglaj

Repartitorul , fixata pe osia spate are rol de a face legatura intre limitator si cei doi cilindri receptori ai rotilor si are forma de teu -T-, acesta nu se regleaza ca nu ai ce

Rezulta ca nu este acelasi lucru ...
gabi1511
salut...sunt detinatorul unei dacii 1310 fabricatie 1993 si am oarecum cam aceleasi probleme enuntate de floryn_fresh cu mici diferente ...adica si la mine la relanti daca apas pedala de frina motorul tinde sa se opreasca si citeodata pedala nu mai tine adica ajunge pina la podea si frina este egala cu zero ...rotile spate nu se blocheza cum zice floryn_freshs si ar mai fi pacanitul repartitorului...deci solutia care ar fi ? schimbarea servo?...metionez ca nu pierd lichid de frina iar rotile fata sint foarte incinse
stabil777
Daca acele membrane de cauciu din capsulele vaacumatice care alimenteaza sistemul de ventilatie a caldurii sunt duse, atunci nu este posibil ca o parte din acel aer sa se piarda si sa influienteze servofrina?

Eu am inlocuit servo fiindca am gasit una noua pe o masina care mergea la fier vechi, desi a mea era foarte buna , dar pe asta noua scria pretul- 80lei! Asta acu 2 ani!Am dat 20 lei pe ea.

Se desface pompa din doar doua suruburi sau piulite de 8 ,apoi tragi un pic de pompa ca sa faci loc celei noi,la conducte nu trebuie umblat ca posibil sa se rupa din filete,deci se trage cu totul. Sub bord mai este prinsa iarasi cu doua piulite de 8 si un bolt care are un arc si posibil o gaura pentru o siguranta din sirma, nu e greu dar un pic enervant este totusi, ca dealtfel multe altele.

Auziti si voi proiectant idiot , ca sa dai bordul jos ,trebuie mai intii sa-i dai parbrizul! Mai verificati si acea spita de bicicleta si suruburile de la scaune ,si acea maneta de deplasare a scaunelor ,ca daca se rupe nu mai ramine decit sa tai suruburile cu flexul cit si acele distantiere.

Unde pui cheia sigur se rupe ceva ,asta-i dacia!
floryn_fresh
vreau sa va zic ce rezolvati cu schimbarea servo sau schimbarea membranei din tulumba. rezolvati chestia cu fssss-ul cand calcati frana si rezolvati chestia cu scaderea turatiei la relanti. in rest? alte diferente? nu cred...

la mine asa a fost
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.