Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme sau nu ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cristi_spiridon
sal sunt nou iregistara la voi da am intrat pe site de cand am luat dacia si am gasit ideei interesante. problema mea e urmatoare in treapa a cincea nu potsa duc motorul mai sus de 3100 de ture . ia 3300 da dupa un rulaj de peste 5 km . pedala e la fund . probleme sau reglaj ?
kog
cam si una si alta. Ar trebui sa treaca de 5000rpm in a V-a dupa 5 km tongue.gif . Verifica aprinderea de la un capat al altul (reglat aprindere, verificat avans vacuumatic, capsula vacuumatica de la delcou, platini, fise, bujii). Apoi treci la alimentare (pompa de benzina, carburator) le verifici, mergi la cineva sa iti regleze carburatorul.

Nu ai proleme cu franele? sa fie vreun tambur sau etrier blocat
Bulldog
Si ce viteza are in a V-a la turatia aia?
vizitatorul
nu te lua dupa mine..
so...memoreaza pozitia delco.....apoi usor sens antiorar...in caz ca nu aici este problema revino pe semn...
alta...verifica distanta platine
alta...carburator...in capac doua "jiglere" (parca imbogatitor-nu?)...
alta...tacheti..."largi"...
alta...ba nu...intrebare...in celelalte trepte atingi 3-4000?....ai demaraj?...urci lejer o rampa in a 3-a
bafta
PH-06-BOA
Mai e si compresia. Daca segmentii sau chiar cilindrii sunt uzati, nu dezvolta putere, si n-are cum sa urce. Cam acelasi fenomen cu a fi franata. Verificati mereu la oprire, inainte cu 2m de a se opri in franare, luati piciorul de pe frana si vedeti daca continua sa mearga destul de usor chiar fara a se opri, si atunci e bine, sau continua sa se opreasca dupa care incremeneste, chiar daca nu aveti piciorul pe frana, si atunci inseamna ca ramane franata.
kog
daca nu ar mai avea compresie nu ar trebui sa vada fum albastru? Ca daca nu trece de 3000 in a V-a ar cam trebui sa joace pistoanele.
Paulorossi
E interesant de stiut daca problema asta a aparut recent sau e de mult.
Daca a aparut recent,in urma caror reparatii sau ajustari s-a manifestat?
cristi_spiridon
probleme cu frana nu sunt iar compresia e buna. in celalte trepte urca la 5000 .s-a lucrat recent la ambreaj adica schimbat placa de presiune rulment si disc cu unele noi .la 3100 am 115 km pe kilometraj.
Ky_Cristian
Omule, la cat vrei sa ajungi, 200? Fara suparare, Dacia = anii '70. Cand era noua prindea 140. Acum nu mai e noua. Mie mi se pare riscant si sa merg cu 100 mai mult timp, d-apoi cu 115.
kog
Si acuma de ce sa nu prinda 140? Trebuie sa verifici motorul, poti sa incepi cu un test de compresie cum ti-a fost sugerat mai sus, air apoi sa verifici ce ti-am spus eu.

Si pentru colegul de mai sus. Masina se mai repara din cand in cand, mai schimbi o distributie, un ambreiaj, o mai reglezi, mai umfli rotile. Ce daca are 20-30 de ani? Daca e in perfecta stare de functionare prinde 140 lejer, chiar mai mult. Iar daca motorul functioneaza bine Trece de 5000 de ture in a V-a pe drum drept.
Paulorossi
Nene,ai luat-o pe aratura.La dacia 1410 viteza maxima e scrisa in talon, 142 km/ora.
Daca tu mergi cu mai mult,ma impusc!
Tu stii ce inseamna 5000 rot/min in treapta a V a?Inseamna 200 km/ora.Iti imaginezi?Si la 140 km la ora incepi sa decolezi cu dacia daca nu se dezmembreaza in prealabil.
cristi_spiridon
dacia mea e din 96 pana sa o iau eu a fost la cineva care avea o fixatie cu piese noi si cum scartiiaceva fuga la service dacia. asa ca are pe ea arcuri si amortizoare noi tot ambreajul schimbat , cauciucuri noi , directia si unghiuri facute , bucsaraie fata spate noi placute frana si saboti noi, deci nu imi este frica sa merg cu ea cu 115km. cu toate ca nu este ca o masina straina si dacia daca ti la ea si nu faci compromisuri la piese ( in varianta ca e dacie si lasa ma ca merge si asa ) poti sa mergi cu ea la viteze mai mari de 100 km in deplina siguranta . acum depinde si de sofer sa-ti dai seama ca totusi nu e o masina straina si nu ai frane sau abs sa inghete instantaneu. si in momentul in care ai tot pe ea nou si o faci la cineva care se pricepe nu trebuie sa stai cu capota ridicata saptamanal. eu o am de 6 luni si nu am ridicat capote decat sa-i dau unuia cu un ford curent sa porneasca.
pirvumark
la 5000rpm ai 200km/h?
nu vreau sa fiu ironic, dar ai mers tu cu aceasta turatie si ai prins 200km\h?
pt ca dupa 3500 de ture incepe sa zbiere dar viteza creste greu. hai sa zicem 4000-4200 unde gata, incepi sa o calci degeaba, nu mai are vlaga. deci, atingi acele turatii de pe turometru, dar viteza creste f greu.

si inca ceva, de cand ai cumparat masina, ai mai facut ceva la ea? Pt ca eu am una din 87 si nu o dau pe una noua. Dar stau cu cheia in buzunar. Daca aud cel mai mic scartait la ea o demontez bucati si tot o repar.
Asa ca, noi aici vorbim depre masini normale, nu despre programul rabla.
Una din aia s-o dezmembra saraca la 110, una ingrijita si inchegata.......sigur nu!
Fara suparare.

&feature=related
uite aici
cristi_spiridon
de asta zic si eu daca tila ea te duce. eu cand am luat-o m-am dus cu ea la mecanicul meu care cu 30 ron mi-a reglat tacheti . curatat si reglat carburator ,montat si reglat aprindere elecronica si cam atat. folosesc o benzina de la omv , ulei de calitate elastic ceva de genul asta la 30 ron litru , nu abuzez de ea pe drumuri proaste si normal ca ma tine . si la prima care am avut-o era din 80 da la fel am intretinut-o . pacat de ea cu prostu care a intrat in mine.
danezu_pitesti
pentru initiatorul topicului as vrea sa adaug ca problema ta cred ca este cum sa mai spus de la avansul vacuumatic-centrifugal.de reglat sunt topicuri pe aici. daca nu , incearca sa o turezi pe la vit a4a mai mult de 4000 si atunci aprinerea e buna daca nu detoneaza, asa ca regleaza carburatia
Orlando89
Cine spune ca Dacia nu fuge ? La a mea in talon scrie ca viteza maxima constructiva este de 142 Km/h , Eu intr-a 5-a la 4000 Rpm am prins 180 Km/h, trebuie sa recunosc ca aveam si GPS-ul in bord si imi indica 143 Km/h, ceea ce tind sa cred ca era defapt viteza reala, dar totusi, inca mai prinde viteza maxima si chiar fara dificultati.
O am de 2 ani jumate si nu a vazut inca interiorul unui service. Pana acum orice problema am rezolvat-o in strada happy.gif
kog
QUOTE(Paulorossi @ 24 Apr 2010, 22:12)
Nene,ai luat-o pe aratura.La dacia 1410 viteza maxima e scrisa in talon, 142 km/ora.
Daca tu mergi cu mai mult,ma impusc!
Tu stii ce inseamna 5000 rot/min in treapta a V a?Inseamna 200 km/ora.Iti imaginezi?Si la 140 km la ora incepi sa decolezi cu dacia daca nu se dezmembreaza in prealabil.
*


cand am spus peste 140 m-am referit la 145, maxim 150 in conditii foarte, foarte bune. Si la 5000 de ture nu prinzi 200km/h. Ne va lamuri exact muttley cand iese din ban care e viteza la 5000 de ture in vit a Va. Si de ce sa se dezmembreze? Daca e cazan se dezmembreaza, daca e in stare BUNA! va merge ok. Sunt si masini care se comporta mai urat ca berlina la viteza aia si sunt de conceptie mai noua
Paulorossi
2000 rot/min- 80 km/ora treapta 5 a
3000 rot/min- 120 km/ora treapta 5 a
4000 rot/min- 1600 km/ora treapta 5 a
5000 rot/min- 200 km/ora treapta 5 a
Orlando89 daca tu ai mers cu dacia cu 180 km si mosu e presedinte.Vezi daca nu ai ceva defect prin instrumentele de bord wink.gif
pirvumark tin sa te anunt ca masina mea arata impecabil,mai bine ca a multora de aici,am respect fata de ea,dar trebuie sa recunoastem,asta e fiabilitatea.
PH-06-BOA
Cred ca evitati sa respectati niste legi, si apoi e simplu de calculat care ar fi adevarul.
Referitor la legi, Daca la 1000 de ture ai 25/h, la 5000 nu poti avea alceva de cat 5x25. Calculul il faceti la 1000 de ture sa fie mai simplu, si inmultiti turatia motorului cu raportul din grup care e cam 1/4 si ar fi cam 250(cine vrea sa treaca datele corecte, ca difera la cateva cutii), apoi inca odata cu 1/4 pentru viteza a 1-a sau ramane asa pentru a 4-a, apoi aflati ce distanta parcurge roata la o rotatie (functie de diametrul cauciucului, adica PIxD, si e in jur de 2m), 250x2 da 500m/min, inmultit cu 60 min, sunt 30 km/h. Asta la 1000 de ture. La 5000, de 5 ori mai mult, si nimic altceva. Eu am dat niste date aproximative, si tot nu am ajuns la 200/h.
Totul e sa poata motorul, cutia sa mearga usor, rotile sa nu fie franate, unghiul de convergenta sa fie corect (rotile paralele, sa nu mearga taras), rotile sa nu fie moi, arcuri bune la supape si reglaje corecte la aprindere, culbutori si carburatie. Adica toata masina. Importanta mare are si echilibrul dinamic la tot ce se invarte.
Paulorossi
daca la 80 km/ora am 2000 ture,la 120 km/ora am 3000 ture,cat voi avea la 5000 ture?Ce spune regula de trei simpla?
kog
eu am raport scurt la a V-a si nu prinde atata sleep.gif
cristi_spiridon
gata am gasit problema . era o piesa de 20 ron . am schimbat filtru de aer si am curatat cu aer comprimat carcasa in care sta el. alta viata la motor.
bodytzu
am vazut discutii cum ca 1410 nu alearga mai mult decat ce e in talon.te inseli amarnic radmasa.gif . sunt mai nou pe forum si nu stiu cum sa pun o filmare cu baba mea care am avut-o.160km/h pe A2,break din `95 tongue.gif si vreau sa zic ca pe la 140km/h statea in curul meu o dacie cu 4 faruri ,daca e pusa la punct nu are de ce sa nu fuga biggrin.gif treaba ca zici ca iti iei zborul e partea a2 icon_mrgreen.gif -a
danezu_pitesti
dacia e proiectata sa prinda viteza maxima in treapta a -4-a la o turatie mai ridicata a motorului pentru ca aici intervine si coeficientul de aerodinamica care blocheaza inaintarea la un anumit moment, cand forta de inaintare e egala cu forta de opozitie. dar nu va sfatuiesc sa omorati motorul de dacie, sincer smile.gif
darkavenger183
viteza maxima ce am atins-o a fost usor peste 130 km. Conteaza foarte mult ca rotile sa fie umflate bine (cu 2,2 bari pe spate si 2,4 pe faza), si sa mergi in treapta a 4-a ca motorul fie la un RPM mare - acolo si cuplul este mai mare. Cat de topicul reclamat: in a 5-a nu merge mai mult de 3100 rpm nu este un defect, cam pe acolo poate masina.
-Asigura-te ca rulezi cu cauciucuri de vara;
-Daca ai economizor intre carburator si admisie- da-l jos;
-Regleaza bine avansul, un avans mai jos ofera putere mai buna desi motorul nu raspunde cel mai optim ( in relanti s-ar putea sa auzi ca da rateuri);
-Regleaza bine carburatorul. ( CNC-ul sa fie la 7 mm nivelul minim si 20mm nivelul maxim);
- Masina mea e bine reglata, motorul are 9 bari compresia in treapta a 5-a nu am reusit sa depasesc 3400 RPM
dandee
QUOTE(cristi_spiridon @ 25 Apr 2010, 08:25)
dacia mea e din 96 pana sa o iau eu a fost la cineva care avea o fixatie cu piese noi si cum scartiiaceva fuga la service dacia. asa ca are pe ea arcuri si amortizoare noi tot ambreajul schimbat , cauciucuri noi , directia si unghiuri facute , bucsaraie fata spate noi placute frana si saboti noi, deci nu imi este frica sa merg cu ea cu 115km. cu toate ca nu este ca o masina straina si dacia daca ti la ea si nu faci compromisuri la piese ( in varianta ca e dacie si lasa ma ca merge si asa ) poti sa mergi cu ea la viteze mai mari de 100 km in deplina siguranta . acum depinde si de sofer sa-ti dai seama ca totusi nu e o masina straina si nu ai frane sau abs sa inghete instantaneu. si in momentul in care ai tot pe ea nou si o faci la cineva care se pricepe nu trebuie sa stai cu capota ridicata saptamanal. eu o am de 6 luni si nu am ridicat capote decat sa-i dau unuia cu un ford curent sa porneasca.
*




total de acord a mea a mers cel mai mult in iarna anului trecut am avut cam 3900 de turatii (am simtit ca masina mai putea darmi-a fost frica sa-i mai dau) daca poate sa mi spuna cineva aproximativ ce viteza aveam ar fi perfect biggrin.gif

<span class='edit'>29 Apr 2010, 19:22:</span>
ps nu am kilometraj biggrin.gif
kog
si daca aveai intrebare era la fel de valabila
dandee
de acord cu tine dar ma puteam orienta macar asa un pic! e clar ca nu puteam prinde mai mult de 140 tongue.gif
Tudor Badescu
Cutia de Dacia e calculata pentru viteza maxima in treapta a lV-a. A V-a e supramultioplicata pentru economie,10...16%,e o adaugire.Asa ca nu creste viteza maxima decat daca se creste semnificativ puterea motorului. Normal ca nu se mai atinge turatia de putere maxima cu motor standard.Cu a V-a e ca si cum s-ar urca intr-a lV-a ,caz in care nu se mai ating nici viteza maxima si nici 5000 de ture.Doar ca la aV-a nu e urcusul ci rezistenta aerului in primul rand.
Paulorossi
QUOTE(bodytzu @ 28 Apr 2010, 21:02)
am vazut discutii cum ca 1410 nu alearga mai mult decat ce e in talon.te inseli amarnic radmasa.gif . sunt mai nou pe forum si nu stiu cum sa pun o filmare cu baba mea care am avut-o.160km/h pe A2,break din `95

Ai defect kilometrajul.CU SIGURANTA!!!!
Alfel ajungeai in cartea recordurilor,iti spun sigur.Fara tunning la motor,admisie aer,alt carbelitor nu se poate nene.
danezu_pitesti
eu stiu ca nivelul in CNC trebuie sa fie intre 6 si 14 mm!!!asa si ma rog a mea mananca in jur de 13 pe gaz, asa cred ca iam facut consumul si ma termina. ori baga astia de la gpl aer in loc de gpl. k ma terminat dar fuge foarte bine in schimb. ale voastre cat mananca?stiu cas offtopic smile.gif
Tudor Badescu
Între 7 sau 6 mm,dupa caz și 13...14 mm e cursa plutitorului nu nivelul.Consum de 13 e prea mult în mers normal.De aia si fuge.Carburatorul e reglat economic la sarcini mici,iar când e nevoie există sisteme de îmbogățire a amestecului.La gaz,la instalațiile ce vin la noi,nu există îmbogățire la sarcina mare.Așa că ori e mereu "pe forță" și consumă,ori e pe "economic" si de-aia punem gaz,dar mai pierde din viață.Sigur că există și soluții între cele două variante.
dandee
si mai este o chestie pe care mi-am amintit-o!cineva mi-a spus (un sofer cu aproximativ 1 milion de km la activ) ca atunci cand esti cu pedala la fuins e bine sa i mai dai un pic drumul si apoi sa accelerezi!eu iti propun sa faci si tu asta si apoi mai vedem!
Orlando89
@Danezu_pitesti
QUOTE
dacia e proiectata sa prinda viteza maxima in treapta a -4-a la o turatie mai ridicata

Ce vorbesti omule ? Pai a mea intr-a 4-a abia prinde suta la 4000 Rpm, dar totusi o prinde uimitor de repede pentru o dacie biggrin.gif . Chiar ar trebui intr-o zi cu soare, sa caut un drum drept si pustiu, sa cronometrez in cat timp prind suta blink.gif . Sunt sigur ca pot sa o prind intr-un timp mai scurt decat cel mentionat prin carti biggrin.gif
Tudor Badescu
Nu poate fi in nici un caz viteza de 100 km/h la 4000 de ture intr-a patra! Ori turometrul ori vitezometrul sau amandoua nu functioneaza corect.
Filip
Am si eu o intrebare, se uzeaza ceva la motor daca in treptele mai mari 3-4, schimb abia la 3200 rpm? Logica imi spune ca usurez munca motorului, pt. ca atunci cand trece in treapta superioara sa nu fie subturat, sa-i fie usor. Taica-meu imi zice ca asa o sa consum ca la balamuc (dar am indoieli), fiindca motorul e la turatie optima zic eu, oricum mi se intampla des sa merg prin oras in a 3-a la 3000 rpm si sa nu schimb treapta, imi place ca e mult mai responsiva acceleratia, frana de motor etc. Repet, mai mult de 3200-3300 rpm nu vede motorul, si abia cand e cu temp. apei la 80 si uleiul incalzit. Cu racirea n-am probleme, abia cand ajung in trafic bara la bara si ma prinde un semafor de 3-4 ori, porneste electroventilatorul, dar cand merg, niciodata. Stilul asta de mers dauneaza la motor? Eu ma gandesc ca mai rau se uzeaza daca merg subturat. Eu am impresia ca la ~ 3000 rpm ii e cel mai bine motorului, adica e vioi, e cum trebuie.
Orlando89
@ Tudor Badescu
Pai eu nu am cutia 100% originala, cel de la care am luat-o a fost "meserias" si i-a adus niste modificari interesante, printre care si niste planetare nemtesti, ceva mai groase si mai rezistente, amortizoare de nu-stiu-unde pe gaz... Si vorbesc foarte serios cand spun ca abia prinde suta in 4000Rpm si functioneaza bine turometrul, in schimb vitezometrul arata mai mult decat viteza reala. Cu Gps-ul in bord, acei 100Km/h , sunt defapt vreo 85Km/h.

@Filip
Cu motorul 102.13 de 1397cmc, este bine sa schimbi treptele la 3500Rpm, acolo are cuplul maxim, in depasiri duci de la 3500 pana la 5500, adica la puterea maxima, iar in mers 3000 Rpm sunt perfecte, si dupa cum bine ai observat, motorul raspunde mai bine si "trage", iar consumul este optim. Un motor subturat, consuma mai mult, pentru ca are nevoie de benzina suplimentara doar ca sa nu se opreasca, dar nici peste 3500 Rpm nu e bine sa mergi prea mult, pentru ca si un motor supraturat consuma la fel de mult.
Tudor Badescu
Poate ca ai un grup conic foarte scurt,4000 de ture la 85 km/h inseamna normal cam treapta a lll-a nu a lV-a.Sau cine stie ce s-o fi facut prin cutie,poate o fi modificata astfel incat a V-a sa fie ca a lV-a normala si sa fie impartit in 5 trepte intervalul care normal e in 4.Ar rezulta o cutie sportiva.
Cu consumul,nu e minim la 3000 de ture.Pana la 3000 de ture nu creste asa mult consumul.Vezi,te rog,topicul "Consumul de combustibil-Lamuriri"fotografia de la postul #44 de la "Dacia-Diverse".
Orlando89
Intr-adevar este o cutie sportiva. Am si GPS, chiar nu trec de 80 Km/h intr-a 4-a, si nu prea trec de 60 cu a 3-a. Ma tin dupa masini mai rapide fara probleme, asta pana trebuie sa trec in treapta a 5-a, de acolo se duce naiba toata sportivitatea. Aaaa si turometrul functioneaza bine, l-am verificat la ITP, doar vitezometrul fura putin (mai mult), la 100Km/h reali, vitezometrul imi indica 126, si kilometrajul la fel, la 126 Km parcursi, imi indica doar 100, verificat 100%.
danezu_pitesti
chiar fura asa mult vitezometrul? ar trebui sal incerc si eu pentru ca imi tot bat capul ca-mi consuma 12 pe gaz dar kilometrii ii verific dupa vitezometrul reglabil; si nu stiu cat e de bun. stie cineva daca chiar trebuie sa ma incred in el...sau nu
Tudor Badescu
Dacă eroarea e aceeași și la vitezometru și la kilometraj înseamnă că angrenajul pentru cablul de kilometraj nu e potrivit.S-au modificat pinioanele,grupul conic poate,dar nu s-a făcut și un angrenaj corespunzător noii situații.Ce anvelope folosești?
danezu_pitesti
nu caut neaparat explicatii pt ca nu vreau sami bat capul cu problema asta minora.multumesc oricum. doar ca acum am verificat si la 80 km facuti imi arata doar 50, sau la peste 2 km imi arata 900 metri. si eu ii faceam consumul dupa el si ma speriasem. anvelopele sunt 155/80 pe fata si 165/70 R13 pe spate. smile.gif
PH-06-BOA
Vitezometrul e al ei? Dacă da, vezi că te contrazici. E imposibil. Cutia nu se face așa, mai pui un ou, mai tai o ceapă...

19 May 2010, 21:52:
Vitezometrul se poate aduce la eroare zero. Ridici o roata pe cric, bagi a 4-a si turezi pana iti indica 126, reti turatia, desfaci bordul demontezi vitezometrul, dar ii lasi cablul. Pornesti iar si turezi la turatia retinuta, si tinand constant reglezi din surubul de sub discul magnetic, pana acul indica 100/h.

Voi va contraziceti, fara sa aplicati cele mai elementare formule de calcul:

Cauciucul de 165/70/13, are 56 cm in diametru, deci la o tura face 1,76 m. Raportul in a4-a e de 0,97 la 1. Cel de la grupul conic, e de 3,78. Luam la 4000 de ture, ca acolo-i curiozotatea.
0,97X3,78=3,666 atentie ca aici e un drac. Asta e total demultiplicare in cutie.Deci roata se va invarti de 3,666 ori mai incet de cat motorul. 4000 / 3,666=1091 ture face roata la 4000 de rotatii, deci intr-un minut.
1091X 1,76=1920m parcurge roata intr-un minut.
1920x60=115,2 km/h
Deci la 4000 de ture, la rapoartele si cauciucul prezentat, ai 115,2 km/h, si nimic altceva si orice s-ar spune.
115: 4= 28,7 km/h la mia de ture.
28,7X5,5=158km/h la turatia de 5500 de ture, in viteza a 4-a, cine poate sa ajunga la acea turatie. Poate la vale. Orice alte baliverne in afara de ce e mai sus, sunt vise.
Raportul din a5-a e de 0,86X 3,78=3,25 total demultiplicare. 1000:3,25=307,6 rot.X1,76=541,5m X60=32,5km/h/1000 de ture/min.
32,5X5,5=178,7km/h la 5500 de rot/min.
la 4000, ai 32,5X4 =130km/h
Era greu?
danezu_pitesti
multumim pt explicatii...inteleg perfect dar cam greu cu cifrele smile.gif .oricum eu ziceam de kilometraj , banuiesc ca nu-i asa greu de reglat dar deocamdata il las asa ca n-am timp de el(kilometrajul reglabil).

19 May 2010, 23:02:
la viteza a5a raportul e de 1:0,86 parca, adica pinionul arborelui secundar e mai mic .X1,76=541,5m:asta cam cear vrea sa insemne?

19 May 2010, 23:04:
si cum calculezi cat face o tura a cauciucului stiind diametrul?eu am pe fata 155/80 R13
tichondrius95
Pune-i un carburatoe mai mare biggrin.gif E din carburator, primul lucru schimba-i jigloarele, vezi ca sunt pe marimi. Vezi care e treaba dupa aceea!
PH-06-BOA
1,76 m parcurge roata la o rotatie. Nu scrie asa la aliniatul 4?

23 May 2010, 00:42:
Nu sti cum se calculeaza cat face roata la o rotatie? Vorbesti cu Sexi-Braileanca ca ea stie.

Pi X D , unde PI e o constanta , iar D e diametrul.
3,14X56=175,84 cm =1,76m
Bine?
danezu_pitesti
aaaaaham da acum inteleg. cata matematica facui la viata mea...si sexi-braileanca stie mai multe smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.