Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu mai functioneaza turometrul...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Alexio
Buna seara tuturor!

Acum ceva vreme am dat intr-o groapa mai... mai crater caci l-am evitat pe un inteligent sa nu intre in mine... tin minte ca in acea zi mergea turometrul caci eu la relanti ma mai uit la el din instinct. Dupa ce am luat groapa in acea zi am dus-o la un service unde ii cunosc pe oameni sa vada daca a patit ceva... nicio problema tehnica...

Cand am luat masina am observat ca nu mai afisa turometrul... in rest totul functioneaza... Am inteles ca de la el un fir este la + la bobina de inductie... insa in rest nu prea stiu cum este conectat...

Daca imi poate spune cineva care ar fi cauza, de ce nu mai functioneaza... unde sa ma uit... ce sa caut pe sub bord... poze... desene... unde sa bag mana pe la ce mufe... mi-ar fi de folos.

Va multumesc!
C@talin
io stiiam de minus bobina unsure.gif
Paulorossi
Uita-te pe bobina de inductie .Acolo e legat si cablu de la turometru.E posibil deasemenea sa nu mai faca contact in bord,pt asta trebuie dat jos bordul.
Alexio
Dude ce sa zic... eu am asa... pe minus am un singur fir... pe + am doua fire... aprinderea si inca unul rosu...

Sa dau jos bordul? adica placa aia nenorocita din fata cu ceasurile si volanul si cochilia si toate porcariile alea? vai de capul meu... chiar nu exista undeva unde sa bag mana sa ma uit sa masor sa nu stiu ce?
Paulorossi
Lipseste firul de la turometru.Cauta-l
Alexio
O poza cu ceasurile pe interior are cineva? macar sa am idee unde intra firul caci am incredere in instinct si bag mana... sub bord... sa avd firele de la turometru pe spate...
kitzsteinhorn91
Firul de la turometru care trebuie sa vina pe minusul de la bobina, trebuie sa fie de culoare maro !
Alexio
Asta inseamna ca eu la bobina efectiv trebuie sa am pe surubul de minus cate fire? si pe cel de plus cate fire? acum am... la minus 1 fir si la + 2 (aprinderea si unul rosu)
kitzsteinhorn91
Si pe minus ar trebui sa ai tot 2 fire, unul maro (turometrul) si inca unul care nu mai stiu ce culoare era exact, parca negru.
Alexio
Da unu negru... Insa nu il vad pe cel maro... sa il fi pus ei in alta parte de inteligenti...

Daca poate cineva sa imi puna o poza cu firul maro la minus... rog frumos sa o faca... sa fiu si eu lamurit caci nu imi aduc aminte de niciun fir maro la minus...
pirvumark
de obicei acele fire sunt mult mai subtiri decat restul firelor din instalatie, deci ar trebui sa le recunosti uso in compartimentul motor.
Urmareste si tu firele de pe langa bobina, poate au umblat la ceva la service si din greseala au uitat sa puna firele la loc, sau au atins acel fir si l-au rupt. uita-te dupa el pe la motor pe acolo in partea cu bobina de inductie.
ti-am zis, e subtirel, iti sare sigur in ochi.
Alexio
Am vorbit acum cu cineva... el are la fel ca mine... firul negru pe - la bobina / firul rosu la + de la contact la bobina / firul maro la + de la turometru...

Imi spunea acest prieten sa nu fi sarit arcul de la angrenaj din turometru... daca este asa am pus-o ca trebuie sa demontez bordul...

<span class='edit'>25 Apr 2010, 12:53:</span>
Am verificat... se misca acul cam 3mm... deci este de la ceas... => demontez cadranele...

PS: ca sa da jos cadranele cu ceasurile adica placa aceea neagra din fata trebuie scos volanul?
Snoopz
Nu trebuie scos volanul!
1.Scoti firele cu grija .
2.Desfaci clemele care il tin acolo.
3.Il scoti prin partea stanga,pe la sigurante.

P.S:Daca ti se pare mai comod poti scoate cochilia volanului ,dar eu spun ca nu are rost.
Orlando89
Nu inteleg de ce, dar si turometrul meu mai face figuri ocazional, de obicei cand este foarte cald afara, practic imi multiplica turatiile, desi la ralanti am cam 950 Rpm, mie imi indica aproximativ 1600, iar la accelerare, parca merg cu Ferrari, sare acul instantaneu la 7000 Rpm laugh.gif , dar se rezolva de la sine in cateva minute si dupa cateva bobarnace in geam in dreptul acului, tot asa rezolv si problema acului de la temperatura radmasa.gif
bygy007
la bobina ai 2 fire , rosii , sau posibil doar 1 apoi inca 1 maro (care este de la turometru) bagate pe un tub de plastic , firul maro se leaga la minusul bobinei , acolo unde vine platina sau unde scrie BI pe aprindere , daca nu e acolo si zici ca ti-a mers uita-te pe tub sa nu se fi tras in jos
Alexio
Desfacut... refacut... nu mai functioneaza turometrul.... trebuie cumparat altul... se ridica doar 3 mm atat... cat costa unul original si unul aftermark?
C@talin
after pe la 1-1.5mil
la dezmemebrari scapi mai ieftin smile.gif
Alexio
Oricum sunt mandru de mine: 15 minute pentru demontat ceasurile. Mi se pare cam scump unul "neoriginal" pai cel original cat costa? 3?

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

Si totusi daca a mai avut cineva problema asta si l-a reparat sa imi spuna si mie cum.
Zice un prieten ca poate este acel melc (arculet)... eu cand il ridic cu mana el revine usor jos... nu pare sa fie miscat... daca a avut cineva problema... sa imi spuna

Multumesc!

25 Apr 2010, 16:57:
De asemenea sunt curios cam care ar fi fost cauza care sa fi dus la arderea lui... sau orice ar avea el... sa nu mai patesc.
bygy007
daca ai pe cineva priceput la electronica se poate repara , montajul este foarte simplu , trebuie inceput cu inlocuirea condesatorilor , schema o gasesti pe forul in sectiunea inbunatatiri dacia clasic in topicul scheme electronice in primele pagini
Alexio
L-am facut... idiotii de la service au inversat un fir... nu imi pare rau ca am demontat ceasurile cu ocazia asta am mai sters si eu de praf... care oricum nu prea era... si am reparat si blocul de lumini...

Apropo de bloc de lumini... original: 110 LEI / Asam: 50 LEI / Auto...: 35 LEI

Cel original e cam scump pentru o masina de 800 euro, cel de asam am cumparat astazi unul era prost, l-am schimbat la magazin.. al2lea si mai prost... mi-am introdus ingerii si am cerut banii inapoi... cel de 35 LEI... toate aveau probleme la maneta... trageai de ea de iti sareau creierii... concluzia: l-am desfacut si reparat pe al meu si gata.
valentin_carlan
spune te rog ce fir era inversat? culoare si unde era legat?
Alexio
imi pusesera maroul la + la bobina. pana la urma era la minus. i-am sunat si au spus ca sigur ei au luat maroul de pe +...
bygy007
pai daca au umblat acolo trebuia sa spuna unde era pus firul rosu , cred ca initial a fost pe MINUSUL BOBINEI si normal maroul pe+ si turometrul mergea bine , daca citeai primul meu post in acest topic o rezolvai repede wink.gif
Alexio
Ca tot veni vorba... aveti grija de turometrele voastre caci nu se mai fabrica "originale", ultima oara erau la pretul de 150 lei. BLocul de lumini la mine nu avea nimic grav... contactele de la flash-uri si de la claxon erau oxidate caci nu prea am folosit. Putin "jmilgher" finut a rezolvat problema.
bizzare
Sal,si eu la acelasi tip de bord am avut probleme cu turometrul,dupa ce a fost accelerata in gol ,turometrul a incetat din viata,si eu as vrea sa stiu daca se mai pot repara
bizzare
Sal Alexio si eu am avut acelasi tip de ceasuri(inca le mai am pe undeva) si nici mie nu'mi merge turometrul,nu am incercat sa fac nimic cu el pentru ca nu stiu ce e de facut
teosandor222
Alexio te rog sa imi spui si mie cum se dau jos blocul cu ceasuri. Multumesc
Alexio
Of Doamne Dumnezeule, Maica Precista, toti Ingerii si Maical Geicson...

O fi alta cale insa eu asa am facut:

- scos volan
- slabit cele 2 suruburi (hexagonale) care tin axul de la volan (imediat la baza ceasurilor le gasesti in stanga si dreapta)
- scos cochilie volan (atentie sa nu incurci firele de la avarii, stergatoare etc)
- scos plansa de bord (plasticul ala mare de sta vertical pe care sunt toate butoanele, aerisirile centrale, rama ceasurilor)
- bagi mana pe sub bord pe la sigurante si vezi ca ceasurile in stanga si dreapta au 2 cleme, le desfaci
- scoti cablul de kilometraj
- le tragi afara prin fatza
- scoti mufele

Terminat.

Am incercat chestia aia cum ca le scoti pe la cutia de sigurante.... lol eu nu am cum, am o bara in spatele lor... si decat sa demontez sigurantele (oricum nu ajuta ca am bara) mai bine niste plastice.
Snoopz
Eu ti-am zis cum sa le scoti pe la sigurante crezand ca ai bord soica biggrin.gif
al1n
poti sa dai jos doar masca de la volan fara sa dai jos volanu, vezi ca sunt multe suruburi msacate , masca inferioara se tine de cea superioara in 4 suruburi si in3 suruburi care se prind in coloana volanului,aia superioara in 2 suruburi amplasate in fata ceasurilor de bord, noteazari pozitia firelor si culorile lor mai ales la avarii ca sa nu ai probleme si spor la munca, in cel mult 20 de min poti sa il scoti.
bizzare
ceasurile le am date jos de mai bine de un an ,dar nu stiu care este cauza ,circuitele par in stare buna ,nimic ars,nu au mai fost probate de atunci
Alexio
Merge pe dracu... Eu nu am volanul ala plasticos am varianta cauciucoasa cu 4 spite si nu iese fara sa-l scot. E lat la baza.

O iesi la volanul ala rahitic cu 2 spite sau cate are.
nikuniku
Alexio daca vrei sa scoti volanu,slabesti piulita de prindere cu o tubulara de 22 si o lasi infiletata 3-4 filete,apoi tragi tare stanga-dreapta de volan nu bati in axu volanului ca-l deformezi si nu uita sa lasi piulita 3-4 filete pe ax ca daca iese volanu dai cu spatele de scaun de-l poti rupe spatele sau scaunu
mihai7575
Si eu personal recomand metoda lui nikuniku de desprindere a volanului de pe axul sau,personal am folosit-o la viata mea de citeva ori.
teosandor222
multumesc mult.
Cu stima,


15 Mar 2011, 11:12:
A,m schimbat vitezometrul cu unul nou de la Sacele, dar la viteze de peste 40 km se aude un fosnet in zona vitezometrului. Am schimbat si cablul, dar la cel nou capul de intrare in vitezometru imi pare mai subtire decat cel vechi. Este posibil zgomotul sa provina de la cablu ?
Alexio
La mine sigur de la cablu e... imi e lene sa-l schimb... si nici nu-mi mai vine...
mihai7575
QUOTE(teosandor222 @ 14 Mar 2011, 15:31)
multumesc mult.
Cu stima,
<span class='edit'>15 Mar 2011, 11:12:</span>
A,m schimbat vitezometrul cu unul nou de la Sacele, dar la viteze de peste 40 km se aude un fosnet in zona vitezometrului. Am schimbat si cablul, dar la cel nou capul de intrare in vitezometru imi pare mai subtire decat cel vechi. Este posibil zgomotul sa provina de la cablu ?
*


E sigur cablu de vina,i-ai 1 nou de sacele,electro precizia,si vezi ca la capu de intrare sa aiba pe el ,o garnitura de textolit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.