Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu merge motoru la rotund!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
hutzzyy
am o dacie din 98`,si nu inteleg de ce tremura asa masina la relanti,am schimat bujile,am schimbat platina,am curatat carburatoru,porneste bine la rece o ia la sfert si nu inteleg de ce merge asa naspa .dupa ce trece de 1500-2000 mere rotund mere bine ,ce ar fi de facut ? sa merg la un services? prinde aier fals sau e ceva cu motoru ? si am si gaz si pe gaz tot asa merge. sad.gif
N E S
dupa mine ar fi cam asa: verificat in primul rand avansu sa nu fie dereglat, dupa iei carburatorul la verificat reglajele daca sunt facute corect, apoi te uiti sa nu traga aer fals pe undeva, si eventual si un joc culbutori daca nu s-a umblat demult la ei. Zic asta pentru ca eu sunt patit, i-am avut prea stransi si mergea urat.
Spor!
hutzzyy
chiar acuma cateva zile am fost la service si iam reglat tacheti inainte tot asa mergea si dupa tot asa merge . multumesc
danezu_pitesti
da e o problema curioasa si a mea tot asa face si am fost nevoit sa-i reglez relantiul pe la 1000-1100 rpm ca bataia din toate incheieturile. probabil trage aer fals ca avansul n-are cum, cel putin la mine...alte sugestii?
hutzzyy
aer fals pe unde servo-frana sau carburator sau furtune? asa cum merge pe benzina merge si pe gaz .
danezu_pitesti
sau pe la circuitu de reaspiratie a vaporilor de ulei...dar acolo trebuie sa dea gazele afara mai ales cand mananca ulei, plus ca la mine intra furtunu in carburator..si eu am aceeasi problema si crede-ma ca nu mi-am batut capu cu ea prea mult am lasat-o asa
mai ales ca atunci cand se incalzeste merge bine. acum chiar ma gandesc sa rezolv si eu problema. mai astaptam sugestii. eu am reglat relantiul la valorile de mai sus

26 Apr 2010, 21:17:
jocul dintre supape si culbutori sau chiar strangerea culbutorilor poate fi o cauza a vibratiilor?
N E S
Deci, eu am avut culbutorii stransi prea tare si masina mergea groaznic. Nu va imaginati ca era tractor, dar avea un tremurat al ei, cam ca atunci cand e avansul reglat prost. Deci e posibil sa influenteze si lucrul asta pt ca dupa ce i-am reglat ca la carte, n-a mai facut figuri.
Acum la partea de aer fals, poate sa traga pe la oala aia de servofrana, din spatele pompei, si poti verifica simplu. Cu motorul pornit, strangulezi furtunul acela care vine din galerie in oala si vezi daca isi revine motorul inseamna ca trage aer p'acolo.
O alta varianta ar fi pe la clapeta de acc dar acolo nush cum sa verifici.
Zici ca ai curatat carburatorul...ai facut-o cum trebuie? ai suflat cu presiune prin toate gaurile? Pentru ca ai 3 gaurele mici in carb, gaurile de progresiune, care daca sunt infundate iti face urat motorul.
Spor!
hutzzyy
sa spunem ca nu am facut ceva bine la carburator. da de ce merge asa si pe gaz ?
tab`
jiglerul de relantii de este orizontal cu carburatorul,desurubeaza cu motorul pornit si vezi cum merge,eu am facut asta:reglaj tacheti,bujii,platina,fise,apoi am fost la un mecanic si nu a avut ce sa ai faca si intro zii am citit pe site aici si am descoperit buba,dar sa desurubezi foarte usor...succes
alpyne
tachetii sunt dar nu te sfatuiesc sa umblii la ei decat daca esti bine instruit.pe gaz fiind e bine ca sunt mai liberi,asa am si eu.si la mine are un tremurat mai ales cand e motorul rece,dar dupa...merge de nici n-o auzi...nu e bine sa mergi nici foarte mult cu ei liberi dar un 15-20 de mii de km nare absolut nimic.apoi mergi la cineva sa ti-i regleze cum trebuie pt Gpl sau ii reglezi chiar tu.ti-i mai strangi un pic dar la valorile de gaz,nu de benzina.ai pe forum valorile scrise de mai multi si ti se explica cum sa procedezi.succes
Paulorossi
Stranguleaza furtunul de la servo la iesire din motor cu un patent in timp ce merge masina,s-ar putea sa-ti traga aer.Daca e de la servo relantiul o sa se schimbe.
hutzzyy
nui de servo si nici si de la tacheti cred ca e de la chiuloasa(nare nici jumate de an)acuma am lasato mai turata (10mii) si vad ca merge bine ,am sa incerc sa imi fac motoru complet nou sa vad cum merge si cum trage biggrin.gif icon_mrgreen.gif multumesc la toti pentru sprijinul acordat.
BennyORWO
Salut.
Si treanta mea are o problema asemanatoare.Merge prost motorul,are relantiul neregulat,si nu sta mai jos de 1100 rpm.
Relantiul variaza intre 1100-1500.
Totul a inceput brusc,fara sa umblu la nimic.Am crezut ca s-a infundat jigleru de relanti,dar nu era infundat.
Am verificat:bujii,fise,delcoul este nou nout+aprindere electronica.
Am schimbat si vreo 3 carburatoare,tot la fel face.
Cineva mi-a zis ca nu lucreaza vreo supapa bine.Posibil sa fie din asta,dar as dori niste sfaturi de la voi.
O zi buna.
Babaq139QMB2
Pune benzina mai de calitate , nu apa de 95 co
BennyORWO
smile.gif) nu e din benzina.Altceva?
Babaq139QMB2
Tremura si la mine , motorul pina se incalzeste putin , dupa aia toarce si abia se mai aude , zici ca e oprit smile.gif , mai mereu ma uit la bord radmasa.gif 1397cc '98
BennyORWO
Sa o i-a naibii de dacie.Oricum am radiat-o,dar o folosesc ca masina de camp.
Babaq139QMB2
OFF radmasa.gif cam nasol , te apucara blestemele daciutei , trebuia sa o lasi o DOAMNA de strada pe asfalt .
ON : mai se adauga benzina mai buna si scapi de tremurat la motor .
corbex
Regleaza-i culbutorii, dar fin, cu grija si precizie. Lasa 0.20/0.25 mm.
Babaq139QMB2
QUOTE(BennyORWO @ 11 Oct 2013, 10:39)
Sa o i-a naibii de dacie.Oricum am radiat-o,dar o folosesc ca masina de camp.
*




Adica . e radiata ... ?

BennyORWO
O sa chem un mecanic sa regleze culbutorii,posibil sa fie de acolo,ca nu s-a mai umblat de mult la ei.
Si da...este radiata de saptamana asta...
Am radiat-o pentru ca:are un lonjeron praf,pragurile sunt praf,o raza e gaurita rau...multa rugina.Si asa ii expira itp-ul in decembrie.
Am vrut sa o reconditionez,dar ma costa foarte foarte mult...si nu se merita.
Oricum o pastrez pentru camp...e excelenta pentru asemenea prestari smile.gif
Babaq139QMB2
OK, te duce mult si bine , da-i benzina de calitate si face treaba smile.gif
BennyORWO
QUOTE(corbex @ 11 Oct 2013, 09:44)
Regleaza-i culbutorii, dar fin, cu grija si precizie. Lasa 0.20/0.25 mm.
*


Am reglat ieri culbutorii(ca la carte) cu manutele mele...rezultatul:la fel de prost merge...prost prost prost.
Am verificat si servo,dar nu e de acolo.
Tind sa cred ca e de la vreo supapa...dar nu am avut timp sa dau chiuloasa jos...
Aaa...si inca o chestie...cand merg cu ea,si accelerez mai brusc,se ineaca....ceea ce pe vremuri nu facea asa.
val2011
pune aprindere cu senzor gotronic. se imbunatateste mult relantiu.
BennyORWO
Am de jumate de an aprindere electronica cu senzor de la gotronic.
Ideea e ca a inceput sa mearga prost dintr-o data.Am crezut ca e din carburator(un solex)...dar am schimbat vreo 2 carburatoare.
Am verificat tot ce tine de aprindere,si totul este normal.
Singura solutie cred ca ramane sa dau chiuloasa jos...dar cand o sa am timp.
Aaa si apropo,de cand am reglat culbutorii...se aud niste pocnituri in motor,un fel de rateuri:pac pac pac pac.Pana sa ii reglez dupa carte nu facea asa.
Ceva idei?
RaduWra
Ai strans suruburile capacului de la culbutori prea tare ?
Reglaj necorespunzator. wink.gif
CrysMM
La fel facea si la mine, mergea foarte prost la ralanti si se balbaia in mers, mai mult in 3 pistoane, schimbasem si bujiile cu unele noi Sinterom, tot la fel. Am pus bujii din cutia cu vechituri, cred ca le am de vreo 5 ani pe acolo si acum este totul ok, deci si bujiile noi pot avea probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.