Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Despre tiranti.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Alexio
Doresc sa imi explice cineva mai exact rolul tirantilor pentru 1310L berlina si cum pot influenta ei fuctionarea masinii daca sunt vechi/stricati? Pot cauza ei pocnituri in plecarea de pe loc sau in anumite viraje? Pot provoca ei tremuratul botului masinii in demaraj?
CGDBZ
Daca te referi la barele de pe fata ce sunt prinse de unul din suruburile pivotului superior si de o "ureche" de pe lonjeron acelea nu vad cum s-ar defecta , doar sa se strambe cumva in schimb se uzeaza bucsele de la capatul dinspre lonjeron uzura ce poate provoca anumite zgomote mai ales la plecare dupa loc si din cate stiu eu si o uzura mai accentuata a anvelopelor.
brigada_diverse
pai nu modifica si unghiurile de fuga? daca se uzeaza aia o sa batane roata fata spate si o sa se auda trosnituri la plecari si franari
Alexio
Sa va spun si de ce... eu tot am niste batai... am dus-o la inspectie... s-au plimbat baietii cu ea... planetara nu bate nimic nu e stricat si totusi bate cum am descris in primul post... au spus ei: hai sa o ducem sa ii facem geometria...
Cei de acolo au spus ca nu o pot face ca le este frica sa umble la tiranti caci nu stiu sigur daca ii mai pot pune la loc tot pe ai mei si mi-au spus sa cumpar altii...

Deci ar fi bine sa schimb si bucsele lor? daca da va rog sa imi spuneti cate sunt si in stanga si in dreapta si cum sa cer la magazin...

Multumesc!
CGDBZ
Sunt doua bucse la fiecare tirant , la fel , ceri bucse tiranti dacia .Daca nu ai probleme cu uzura anvelopelor , ma refer la uzura neuniforma (uzura pe exterior sau interiorul suprafetei de rulare) inseamna ca tirantii sunt in regula totusi verifica strangerea lor in surubul pivotului (sa fie stransa bine piulita ) si la capatul celalalt daca este joc in bucse .Daca schimbi bucsele sa nu desfaci piulitele dinspre interior pentru a nu modifica unchiul rotii , desfaci numai cele doua piulite de la capatul tirantului (o piulita si contra piulita) si desfaci si surubul pivotului .
Alexio
Am am am fost azi la service sa trec pe cauciucuri de vara si mi-a spus ca sunt mai uzate pe interior cele de pe fata si sa fac obligat geometria
CGDBZ
Nu stiu exact sa-ti spun ce anume duce la uzura pe interior dar stiu ca tirantii nu se schimba , se regleaza din piulitele de la capat unde sunt bucsele .Indicat e ca inainte sa faci geometria sa verifici toata bucsaraia si pivoturile si sa schimbi ce e uzat.
Zgomote la franare si plecare de pe loc se pot auzi si din cauza vreunui tampon de cutie/motor rupt, e bine sa verifici si asta.
Alexio
Ei nu au putut umbla la tiranti caci au spus ca le este frica sa nu rupa cand desfac caci sunt vechi. 12 ani.
CGDBZ
Sunt destul de grosii ,nu au cum sa se rupa, eu am schimbat bucsele la dacia lui tata care era din 1980 si nu s-au rupt .Ca sa faci geometria trebuie sa ai toate bucsaraia si pivotaraia fara uzura altfel o cam faci degeaba .
PH-06-BOA
E veche , de 12 ani? Cred ca ai nimerit la unii care habar n-au, si te mai fac si la buzunar.
Tirantii regleaza unghiul de fuga, si daca sunt uzate rau bucsile de la capatul lor, se modifica si convergenta, si uzeaza cauciucurile. Daca schimbi bucsile (fa-le tu acasa, ca-i mai sigur), nu umbla la piulitele din spate. Le dai jos doar pe cele din capat, bagi bucsile si pe aceleasi le strangi. Daca umbli si la celelalte, sa zici ca le faci sa mearga usor, masori distanta la care erau, si le fixezi in acelasi loc, daca inainte de uzura bucsilor, nu-ti uza cauciucurile si nu tragea in nicio parte. Atentie la bucsi, sa aiba distantierul metalic la interior. Iti trebuie o cheie de 20 si una de 22, pentru piulita si contrapiulita. Incearca sa le desfaci fara sa desfaci piulita de la pivot, si dupa ce a pornit (daca sunt ruginite), dai jos de la pivot. E imposibil sa nu mearga si sigur le vei pune si la loc. Nu te lua dupa aiuritii aia. Umezeste-le cu ceva inainte, chiar si cu motorina.
Alexio
Am sa schimb singur... Asta spuneau ei... ca nu ii pot face geometria pana nu schimb tirantii... nu neaparat la ei acolo dar intai sa ii schimb...
La bucsaraie si la pivoti o sa o verific... apropo cum se verifica daca sunt in stare buna? sunt doar curios ca sa am si eu idee sa nu ma pacaleasca vreunul sa zica ca sunt sau nu bune. Si de curiozitate cam cati pivoti/bucse ar fi de schimbat pe fata... cam cum s-ar numi si cat ar costa?
kog
patru pivoti, superior, inferior(stanga/dreapta) pret ~25 lei de topoloveni. Bucse inafara de alea de tiranti mai sunt sunt flexi-bucse alea cilindrice de la furca bratelor pivotilor, 4 buc, pret nu stiu, oricum nu prea mare. Si vezi cum e la directie cu capeti de bara sau bielete de directie, dar astea nu au legatura cu directia
brigada_diverse
tirantii tin sa nu se duca roata in fata sau in spate....ca totusi are si bascula un joc in bucsi(o toleranta)

bucsile de bascula te referi? alea cilidrice de cauciuc? 7 lei maxim bucsa
dar vezi la bascula inferioara daca le schimbi, sa strangi piulitele inapoi cand bascula este la nivelul de rulare, altfel , daca bascula e jos si tu strangi piulitele de acolo, cand lasi masina jos o sa le rupa din cauza torsiunii
Alexio
Revenind... imi poate spuna cineva daca exista mai multe tipuri de tiranti? sa stiu ce cumpar de la magazin nu de alta... oamenii au zis sa ii schimb pentru ca sunt ruginiti la filet de unde se regleaza.

PS: de la unghiul de fuga trage si intr-o parte la frana mai dura...
DannY_SmekeruL
un tirant complet(cu tot cu bucsi) e 18 ron in bucuresti pe pantelimon.
daca iti trage intr-o parte la franare e ca o roata tine mai mult decat cealalta.
PS:Eu ti-as propune sa iti faci doi tiranti pe strung si sa nu mai folosesti acele bucsi de cauciuc la prinderea de caroserie si sa pui bieleta de directie model nou.(asta e parerea mea)si nu o sa mai ai curand probleme cu tiranti.
djalex_bolidu
Cam asa ceva...
Alexio
Bieleta de tip nou cat costa? Nou nouta originala?
DannY_SmekeruL
am intrebat eu tot la magazinele de pe pantelimon si costa 40 ron bucata.Toata afacerea te duce undeva la 120 ron cu tot cu bani care ii dai la strungar si cu actuali tai tiranti.Acum e decizia ta.Eu ti-am dat un sfat.
ing_bardasu
Salut am vazut pe aici ca unii si-au schimbat tirantii cu unii cu bieleta de directie. Intreb si eu:
Care ar fi avantajele?
Am mai vazut cateva poze cu dacia lui mgi cu tiranti cu pivot. Banuiesc ca ar fi mai mari avantajele decat la tirantii cu bieleta de directie. Puteti sa-mi explicati va rog?!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.