Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane Classic Break 1.9 Dci
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
ligrivis
Am cumparat masina in 2005 cu 6700 euro , este versiunea Privilege ca dotari cu 4 Airbag , Abs, AC , genti aliaj , avea 150.000 km . Dupa ce am verificat-o la Renault am riscat si am cumparat-o.
Acum dupa 5 ani de la cumparare am 250.000 km merge foarte bine motorul nu consuma ulei sunt foarte multumit de ea.
Ca probleme in acesti 5 ani de folosire am avut :
- macara geam sofer 245 euro
- bucsi turbo 130 euro
- pompa joasa presiune 325 euro
- intinzator accesorii 170 euro
In rest consumabile , ulei sintetic 5W40 , bucsi bara stabilizatoare schimbate de doua ori , pivot , bateria , distributia schimbata de doua ori.
Desi familia ma preseaza sa o vand sa imi iau ceva mai nou sunt multumit de masina si cred ca o sa o mai tin macar de curiozitate sa vad cat duce.
Imi place sa imi fac eu toate lucrarile de intretinere apelez la service doar pentru lucrari mai ample gen distributie , mentionez ca sunt calificat mecanic auto desi nu am profesat niciodata .
b06fcn
E din cele facute pentru Vest, nu-i asa? Oricum, este o masina buna, vad ca arata bine in poze. Jentile sunt ca la a mea, tot de la un break adus de dincolo provin...multi km in continuare...
ligrivis
Da masina este adusa din Germania si cumparata la scurt timp de mine, acum alearga pe autostrazile italiene.
aLecsunder
250.000km, va mai duce mult si bine daca iau ca reper cele 3 M1 care le aveam la firma smile.gif
robyvol33
felicitari pentru masinuta coolspeak.gif
ehe sa avem si noi noroc sau inspiratie ca tine..............
slider2
Am avut si eu un megane 1 break, doar ca era cumparat de la noi din tara (eu am fost al doilea proprietar) si era 1.6 16v. Era fabricatie 2000 si l-am vandut acum 2 saptamani, cu 160.000km reali. Ca si nivel de echipare era Expression (4 geamuri electrice, 4 airbaguri, ac, computer bord, servodirectie, volan reglabil pe inaltime, scaun sofer reglabil pe inaltime si lombar, proiectoare ceata, inchidere centralizata, tapiserie plus, discuri frana fata - spate, abs, jante aliaj, etc). Am fost foarte multumit de masina, n-am avut probleme cu ea, am schimbat doar consumabilele si pot spune ca nu se simtea ca avea 10 ani. Ma rog nici nu mi-am batut joc de ea, am ferit-o cat am putut de drumuri proaste, avarii, etc. Motorul de asemenea m-a facut fan benzina, tragea foarte bine pentru caroseria ce o ducea in spate si capacitatea lui, iar consumul mixt n-a sarit de 7.4% pe timp de iarna si viteza medie 28km/h, si 6.8% vara la o viteza medie de 33km/h.
Ca si minusuri as putea sa trec dimensiunea anvelopelor (185/60/R15), destul de rara si scumpa, cursa lunga a schimbatorului de viteze si suspensiile tipic renault; desi daca te obisnuiai cu masina puteai s-o conduci sportiv in pofida acestor 2 "neajunsuri".
Am vandut-o pentru ca tata (cel care conducea masina 90% din timp) a vrut neaparat diesel, altfel o mai tineam. Pe mine nu m-ar deranja sa-mi cumpar una, desi este un model vechi, pentru ca la banii dati pe un astfel de model, altceva in afara de logan nu prea ai ce lua, si fara suparare (pentru posesorii de logan), dar nu se pot compara cele doua modele...

In concluzie cat va mai sta la tine masina, s-o stapanesti sanatos si sanatoasa!!
alexutz23
Si "tractorasul"meu din semnatura a facut azi 188.000 km , sper sa ajung si eu la km tai ...Meganelul meu e tot din Germania , acum depinde de noroc smile.gif
ligrivis
Multumesc pentru urari tuturor. Prima data cand am cumparat-o nu tragea deloc , am curatat EGR-ul si si-a schimbat mersul , probabil nu stiam eu sa merg cu un diesel cu turbina si schimbam vitezele subturat. De atunci nu s-a mai infundat deloc si trage bine desi m-am intalnit cu un posesor de Megane dci care imi spunea ca el il curata la un interval de 20.000 . In legatura cu cauciucurile intradevar 185/60/15 este o masura destul de scumpa desi am vazut ca se folosesc si la Yaris si Seat Ibiza aici in Italia aveam nevoie si nu am gasit mai ieftin de 100 euro bucata parca erau toti vorbiti.
slider2
eu alte masini pe dimensiunea asta nu mai stiu. abia acum am vazut ca pe clio3 estate se mai folosesc...
ligrivis
Zilele trecute am schimbat placutele de frana fata , am avut Bosch si am mers cu ele 83.000 km pana am auzit primele zgomote totusi nu au mers fier fier sa stric discurile , acum am luat Ferodo am gasit cu 40 de euro setul fata si spate.
Le-am schimbat singur, cilindri receptori de pe spate trebuiesc rasuciti si impinsi , am avut un pic de emotii deoarece nu mai facusem operatiunea noroc ca am citit pe forum.
alex0507
Huruia tare rulmentul de la intinzatorul de la accesorii sau de ce l-ai schimbat?
ligrivis
Rulmentul de intinzator nu facea zgomot , dar la plecarea de pe loc se auzea o trepidatie urata ziceai ca se rupe ceva la motor , cred ca arcul dela intinzator se slabise , am cumparat doar arc bani aruncati in vant , abia cand am luat alt intinzator am scapat de zgomot. Conteaza si unghiul pe care il dai intinzatorului , se regleaza cu hexagon de 8.
alex0507
Dar in mers cand aveai sub 2000 rpm nu vibra masina?
ligrivis
In mers nu facea doar la plecarea de pe loc la turatii joase.
ligrivis
Am facut un drum in Romania la dus consum 4.6 la intors 4.8 , media undeva la 90 km/h deci 4000 km cu mai putin de 200 L motorina. Am facut ITP-ul si inainte sa ma duc am facut o verificare am gasit doar un cap de bara stanga uzat, curios dar acelasi pe care l-am schimbat data trecuta, am mers 90.000 km cu el. Voiam sa imi fac un set de cauciucuri de iarna, cea mai ieftina varianta am gasit in targ genti noi de Logan cu 110 bucata sau aliaj la 230 pana la urma am renuntat la idee deoarece nu stiam daca merg cele de Logan. O sa cumpar din Italia desi aici sunt mai scumpe, sau gasesc la un demolitor pe aici si atunci e convenabil.
ligrivis
Pana la urma am cumparat 4 jante de aluminiu originale Renault 40 euro bucata si 4 cauciucuri Pirelli Winter snow control 2 la 90 de euro bucata , acum sunt pregatit pentru iarna. Am observat o usoara crestere a consumului de la 5,5 la 5,8 .
Desi aici in Italia vremea nu este asa de rea ca la noi in plus nici legile astea cu cauciucuri de iarna obligatorii , cateodata mai vin in Romania cu masina si in plus am investit in siguranta mea personala.
ligrivis
Dupa ce am schimbat degeaba 2 intinzatoare curea accesorii un mecanic dibaci m-a luminat ca de fapt zgomotul venea de la fulia alternatorului. Fulia are in ea un fel de ambreiaj si al meu era blocat pret 350 ron fulia si manopera.
Pompa de motorina de joasa presiune a cedat pentru a doua oara la 103.000 km de la prima schimbare , 150 euro pompa si 100 ron manopera, manopera scumpa deoarece am ramas in strada si nu am avut alta solutie.
Arcurile au trebuit schimbate deoarece unul era rupt , 500 ron arcuri Monroe , 120 ron rulmenti SKF , 100 ron manopera. Dupa ce le-am schimbat masina s-a inaltat foarte mult si are o tinuta de drum mult mai buna la abordare curbelor , este parca o alta masina, nu ma asteptam la o schimbare atat de mare in bine.
Cablurile frana de mana gripate s-au schimbat 116 ron setul 50 ron manopera. Bujii incandescente arse toate 160 ron setul si 30 ron manopera.
ligrivis
Am schimbat discurile de frana fata , am pus Brembo 110 euro setul si placute Ferodo 40 euro . Au tinut bine discurile originale 273.000 km , la demontare am crezut ca voi avea probleme cu suruburile torx dar nu am intampinat dificultati .
cosmin_2300
Ești sigur că sunt discurile originale? blink.gif
ligrivis
QUOTE(cosmin_2300 @ 4 Jul 2011, 11:40)
Ești sigur că sunt discurile originale?  blink.gif
*



Cred ca sunt discurile originale , eu am facut peste 120.000 km cu aceste discuri si le-am gasit pe masina la 150.000 km cat arata kilometrajul cand am cumparat masina.
ligrivis
Din pacate am avut o bara de torsiune rupta pe spate si am schimbat puntea spate cost 150 puntea+ 120 manopera 270 euro. Am o pierdere de ulei la motor pe arborele cotit si desi la schimbarea distributiei am schimbat simeringul cred ca mecenicii au montat gresit simeringul deci in continoare am ramas cu pierderea de ulei.
Am ajuns la 290.000 km nu consuma ulei motorul , tabla este buna deeci mai trag de ea pana cade.
Razvione
290.000 de km e ceva..Multi inainte!
ligrivis
Intre timp am ajuns la 303.000 km probleme ar fi macaraua de la usa soferului care a cedat desi am cumparat-o noua de la Renault , deja ma supara rau credeam ca daca am luat piesa noua macar la capitolul asta voi sta linistit dar la Renault orice e posibil.
Egr-ul face fite am becul de bujii aprins cateodata dar motorul trage bine asa ca nu ma ingrijorez prea rau. Cauciucurile le-am schimbat la 60.000 km mai mergeua vreo 10-15000 dar nu am vrut sa le duc pana le semnul de uzura.
Tapiseria din piele ecologica Alcantara s-a uzat la scaunul soferului dar inca nu m-am hotarat daca mai investesc bani in repararea ei , volanul de piele s-a uzat iar schimbatorul de viteze l-am inlocuit de la demolari auto.
In rest masina merge foarte bine la km care ii are , am venit din Italia cu o medie de 88 km/h consum 5% 96 l motorina.
cj98czh
QUOTE(ligrivis @ 9 Aug 2012, 11:08)
Tapiseria din piele ecologica Alcantara s-a uzat la scaunul soferului
*




Alcantara nu este piele ... nu cumva vb. de altceva?

Poti pune o poza?

pun o poza cu alcantara de pe masina colegului l@u pentru exemplificare ... ai asa ceva pe masina? Ar fi primul Megane 1 care il vad cu Alcantara ... cu piele integral stiu ....
ligrivis
La mine tapiseria este toata din Alcantara cum este mijlocul scaunului din imagine fara lateralele de piele , cand o sa ma duc la masina o sa fac o poza.
argon
QUOTE(ligrivis @ 9 Aug 2012, 11:08)

Tapiseria din piele ecologica Alcantara
*




QUOTE(cj98czh @ 9 Aug 2012, 11:16)
Alcantara nu este piele ... nu cumva vb. de altceva?
*



Stie si el ca nu e piele, unde a zis ca e piele?
cj98czh
QUOTE(argon @ 9 Aug 2012, 11:31)
Stie si el ca nu e piele, unde a zis ca e piele?
*




Argoane ... sa inveti si tu ceva .... Alcantara nu este piele ... de nici un fel ... nici ecologica nici adevarate .... Alcantara este material ..... ca unii o confunda cu pielea intoarsa este altceva ....

ia pune mana si citeste inainte de a face pe desteptul ca de obicei si macar nu te trezii vb. aiurea cum o faci de obicei ..... ce zici?

http://en.wikipedia.org/wiki/Alcantara_(material)

argon
Alcantara e piele ecologica, intoarsa, si pielea intoarsa e tot piele, ca asta te-a pus in incurcatura..
cj98czh
QUOTE(argon @ 9 Aug 2012, 11:52)
Alcantara e piele ecologica, intoarsa, si pielea intoarsa e tot piele, ca asta te-a pus in incurcatura..
*




Argoane ... du-te si te plimba .... citeste ce ti-am scris mai sus ...

argon
QUOTE
Alcantara is a tradename given to a composite material used to cover surfaces and forms in a variety of applications. It can be described as an artificial substitute for suede leather


http://en.wikipedia.org/wiki/Alcantara_%28material%29
cj98czh
Argoane ... las-o asa ... ca bate lantul grav .... din nou te-ai pus sa faci remarci ... in necunostinta de cauza ...... dar la tine asta este ceva normal ..... vb. despre lucrile care le cunosti (flex si spuma) ... biggrin.gif

"Alcantara is composed of about 68% polyester and 32% polyurethane [4] giving increased durability and stain resistance. The appearance and tactile feel of the material is similar to that of suede, and it may be incorrectly identified as such"
argon
Tu cu ce ai probleme, cu cititul sau intelesul? Exista piele, si piele ecologica, sintetica, cum vrei tu sa-i zici. Alcantara e piele sintetica, exact cum a zis el, da' te-ai trezit cu cu 2 clase in plus sa contrazici.
cj98czh
Ok, cum spui tu .... biggrin.gif
ligrivis
Am ajuns la 307.000 km , consum foarte bun mi-a scos 5% din Italia spre Romania deoarece au fost cozi infernale, apoi la intoarcere am scos un 4.6% cel mai bun consum al meu.
Ledurile de la kilometraj sunt arse sau intrerupte am luat un altul de la demolari auto, este de megane dti dar din pacate nu merge computerul de bord asa ca l-am pus inapoi pe cel original.
Dupa ce am schimbat antigelul radiatorul a inceput sa curga asa ca trebuie sa il schimb.
Pentru cei pasionati de statistica atasez o lista cu toate cheltuielile pe care le-am facut cu aceasta masina zic eu ca a tinut cu casa.
ligrivis
A mai trecut un an si am ajuns la 333.300 km , intre timp am avut probleme cu rulmentii pe spate am schimbat discurile . Acum am facut un drum de autostrada cu o medie de 103 km la ora si am iesit un consum bun de 5,3%, atasez graficul cu toate problemele si cheltuielile pe care le-am facut cu masina.
ligrivis
Am ajuns la 347.000 km , a trebuit sa fac ambreiajul din cauza rulmentului de presiune ce chitaia.
La demontare discul mai avea viata , m-a costat foarte scump astea sunt preturile in Italia am dat 420 de euro, mi-au pus Luk desi eu as fi vrut Valeo dar asta este, mi.au pus si alt tip de ulei in cutie dar l-am schimbat eu cu cel bun.
Atasez o lista cu cheltuielie pe care le.am facut cu masina de la cumparare.
ligrivis
Am ajuns la 366.000 km , am facut din nou distributia , am avut un etrier blocat pe spate si a trebuit inlocuit, masina merge bine inca . Am cumparat un Megane 3 1.6 Dci Bose Edition vad ca pe forum nu sunt cu acest motor , sunt nevoit sa tin si Megane 1 din cauza taxei ecologice.
espacern
Sunt M 3 cu motor 1.6 DCI pe forum....cumparate de noi chiar!
cornel65
[B]buna ziua. sun si eu posesorul unui renault megane grandtour 1.9 dci din 2003 cu motor f9q732
am cumparat-o in ianuarie 2010 la 170000 km. acum am 350000 km , merge excelent. nu am prea avut probleme. masina a fost adusa din germania - la 156.000 km
la 260.000 am schimbat consumabilele - distributia , arcurile stanga/ dreapta fata datorita drumurilor din romania , telescoapele pe spate de 2 ori pana acum , olacute frana fata/spate , cablu frana parcare .
la 15.000 uleiul - merg cu castrol de cand am cumparat-o
la 220.000 am schimbat pivotii care erau nituiti - originali
in rest - un debitmetru, bujii incandescente le am din 2011-2012
la 2000 turatie se duce la 100 km/h

acum m-au lasat conductele de frana stanga spate si conducta retur motorina sub pragul dreapta , cam la jumatatea masinii . si as avea nevoie de conductele de plastic de la motor ramificatia in forma de T din pompa de inalta presiune- rampa comuna si retur . in rest OKKKK

consumul .... cu un plin de motorina - 60L am facut traseul - bacau- brasov- sibiu- transfagarasan- - curtea de arges - revenit pe autostrada si i continuare venit pe la valenii de munte - brasov - sf gherghea - bacau si de la bacau la vaslui dus -in tors 2 drumuri

o fi bine, o fi rau ? ce ziceti

acum am schimbat discurile frana spate cu tot cu butuc , cablu frana parcare, placute frana spate
bucsa cutie viteze
unsure.gif wacko.gif ohmy.gif
ligrivis
Masina e foarte buna desi am avut mici probleme cu ea. Eu recomand doar Elf sintetic 5w40 atasez lista cu ce am facut la ea, orienteaza-te la reviziile facute de mine cu mana mea sa ai un reper daca vrei.
Masina la intretinere e mai buna decat Megane 3 pe care il am acum am vandut-o la un vecin cu 1000 de euro dar nu am facut actele si imi e frica sa nu mi-o aduca inapoi.
Mi-a cazut tavanul si vad ca vecinul meu l-a pus cred ca vrea sa o faca si sa o revanda cu profit dar eu nu mai puteam sta cu doua masini doua cheltuieli.
Am avut o problema majora nu a mai pornit nu mergea pompa de joase motorina si nici nu se aprinde becul de bujii si la Serus m-a costat 600 ron sa o repar am schimbat eu pompa de motorina dar nu era ala defectul si un scurt undeva la caseta de sigurante.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.