Sper sa nu va umfle rasul dar de cate ori ma dau jos din masina si ating portiera sa o inchid se produce un mic arc electric care e destul de neplacut. Acu' motivele le stiu ca le-am invatat la fizica in clasa a5-a dar poate imi zice cineva cum pot sa evit treba asta ?
maryus_83
1 May 2010, 17:28
Pune-ti autocolant pe stalpul B.
ag02cws
1 May 2010, 17:38
A mea a venit direct cu autocolant pe ea. Nu am problema asta.
Andy_ACS
1 May 2010, 17:46
Pentru ca te freci cu fundul de scaunul masinii te electrizezi si te descarci cand atingi masina. caldura si umiditatea scazuta din aer sunt factori favorizanti. Ca sa diminuezi/elimini acest aspect neplacut poti incerca sa nu mai porti haine din material sintetic, sau in momentul in care te dai jos din masina, inainte de a cobora tine-te de o parte metalica a masinii (de rama usii) pana cobori din msina.
Bafta!
paul_damian
1 May 2010, 18:28
La vechiul 1300 ma curentam de-mi sareau ochii din cap. La KissFm am primit autocolant din fabrica, si sunt boier
In consecinta, cum au spus colegii: autocolant, e cea mai comoda solutie.
Ky_Cristian
1 May 2010, 19:35
QUOTE(derski @ 1 May 2010, 17:10)
Acu' motivele le stiu ca le-am invatat la fizica in clasa a5-a ...
Tu ai facut fizica in a 5-a?
maryus_83
1 May 2010, 19:36
Eu da.
C@talin
1 May 2010, 20:07
curenteaz-o si tu pe ea
bygy007
1 May 2010, 20:27
a mai fost un topic cu acelasi subiect , rezolvarea o gasesti citind
aici
crimsonrain
2 May 2010, 08:20
incearca sa nu atingi metalul si geamul atunci cand inchizi portiera...o pateam si eu la un hiunday, mai ales iarna...atingeam doar geamul si gata...
Monteaza-ti de caroseria masinii (partea metalica) o banda antistatica care sa faca legatura la pamant,astfel sarcina electrostatica permanent se va scurge la sol.Unii isi monteaza un lantisor sau o vergea metalica de caroserie (sau bare de protectie metalica) care mereu se atinge de asfalt sau alta suprafata si astfel evita electrocutarea in momentul inchiderii portierelor masinii (asa mi sa intimplat si mie).
Un exemplu real se vede pe aceasta imagine de mai jos,aici pe modelul rusesc VAZ 2107 sunt instalate doua benzi antistatice (sunt amplasate la marginile barei de protectie si atarna pana la sol),aceatea reprezinta o fasie metalica din otel moale cu o gaura pentru prindere de caroserie de care este sudat un fir metalic de 35-40 cm ca sa ajunga la sol si toata constructia este captusita cu un strat de 4-5 mm de plastic moale.
Aceste benzi pur si simplu sun conductoare pentru descarcarea sarcinii electrostatice acumulate in urma frecarii hainelor (mai ales celor sintetice) de tapiteria scaunelor,va dati bine seama ca scurgerea sarcinii electrice la sol nu poate avea loc din cauza cauciucurilor.
Cand aveam Vaz 2106 imi era deajuns doar o singura banda care a tinut cam 10000 km si sa uzat in urma frecarii capatului din plastic de suprafata drumului.
http://images02.olx.ru/ui/2/50/70/25345070_2.jpg
Sir Andrew
20 Apr 2012, 12:15
Nu mai purtati haine sintetice. Mai ales geci. Cand vine vara nu o sa te mai curenteze deoarece porti tricouri si camasi din bumbac. In general gecile au mult material sintetic.
gabylzr
20 Apr 2012, 12:50
Cum dracu sa pui tigania aia dupa masina , fii serios mai omule .
bobo77
20 Apr 2012, 22:19
marius80_eugen
24 Apr 2012, 13:09
Inainte sa iesi din masina , folosesti o surubelnita sau orice cheie ( fara cip !!! ca ai sansa sa-l arzi ! ) ) si te descarci prin ea , adica tii cheia in mana si o atingi de caroserie . Dupa descarcare nu se mai intampla nimic o perioada.
Problema nu este masa masinii ( sarma legata pe un cauciuc ...) , ci sarcina electrica acumulata in hainele soferului . Se poate incarca si de la lana si de la multe altele . E aiurea sa spui sa nu mai foloseasca textile sintetice , cat timp majoritatea sunt asa , apoi ultimele tehnologii de windstopper / goretex / cordura ... sunt sintetice .
Club12TRS
9 May 2012, 17:52
Masina ieftina, material ieftin pe scaune... Pateam asta cand aveam Oltcit, in special dupa ploaie curenta de ti se inmuiau picioarele. Am inlocuit scaunele originale cu unele de Toyota si-am scapat.
Ori mergi la tapiter si-ti schimbi materialul de pe scaunne, ori varianta cost zero: cand cobori din masina, inainte sa pui piciorul jos, pui mana pe o parte metalica a masinii (plafon, portiera etc). Mana pe tabla, cobori, nu te va mai curenta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.