dan2009_89
3 May 2010, 19:23
Salutare tuturor! Am o dacie 1300 cu GPL pe ea si de un timp am observat ca nu merge rotund motorul (la relanti, ca in sarcina nu am probleme). La inceput am zis ca sigur sunt probleme din aprindere, asa ca i-am cumparat si montat un set de bujii noi, fise, capac de delcou, platini, etc etc. Stupoare insa, ca tot asa merge. Cand scot fisa de la bujia nr 2 (de la stanga la dreapta) nu se simte nicio diferenta in mersul motorului, deci logic e ca bujia respectiva nu lucreaza. Mecanicul la care am fost mi-a spus ca sunt probleme interne la motor (supapa, segmenti, tacheti). Voi ce parere aveti???
Mirciulik
3 May 2010, 19:37
Scoate bujia, sprijina corpul ei de masa masinii si vezi daca da scanteie.
Daca da, inseamna ca problemele sunt pe la supape, tacheti.
dan2009_89
3 May 2010, 19:39
Treaba asta am facut-o, bujia da scanteie foarte bine!!!
Paulorossi
3 May 2010, 20:04
Nu e de la bujie,iti trage aer fals pe la servo,depresiunea pt servo se formeaza tocmai la pistonul nr 2,de aceea nu se simte nici o modificare in mersul motorului cand scoti fisa.
Gatuieste furtunul servo cu un patent,ai grija sa fie gatuit bine,fisele la loc,pune pe cineva sa porneasa masina si vezi cum merge la relanti.
Desigur ar putea fi si probleme mecanice la pistonul nr 2,cele de care ai amintit tu.
bujia nr 2 (de la stanga la dreapta) ????? Privind din care parte,cea cu delcoul sau cea cu carburatorul ?
brigada_diverse
4 May 2010, 08:54
tot bujia 2 e din orice parte ai privi
e a 2-a de la cutia de viteze spre ventilator...
si mie imi face la fel si bujia e alba...deci lucreaza...daca scot fisa si o turez balbaie, cand pun fisa la loc se accelereaza bine, dar cand o scot la ralanti de abia se simte....
dan2009_89
4 May 2010, 10:41
axy: e bujia nr 2, din partea cu delcoul. Am uitat sa precizez ceva: pornirea (in special la rece) e destul de greoaie, nu mai trage ca inainte (pana am urcat niste pante aici, la Deva, mi-am rugat moarte, apa se incalzise foarte mult), si mi-a scazut consumul de GPL (asta din cauza ca motorul lucreaza numai in 3 pistoane, cred). Am zis ca o duc totusi la mecanic (cat de curand) sa desfaca motorul sa vada care e problema. Daca ma duc cu ea asa (nu prea mult) sunt ceva riscuri??? Daca mergeam cu ea pe benzina exista riscul sa-mi bage benzina in baia de ulei, asa, mergand pe GPL se poate intampla ceva???
Paulorossi
4 May 2010, 13:17
In principiu si pistonul pe care il suspectezi tu ca fiind defect absoarbe gaz in conditii normale, dar nu arde daca partea mecanica e ok,deci normal ar trebui sa ai consum si mai mare fata de situatia normala.Vezi sa nu ai strangulat debitul de gaz si sa pierzi din puterea masinii.Se poate circula cu ea pe distante scurte dar se cere o rezolvare cat mai repede inainte sa distrugi ceva si mai grav.
brigada_diverse
4 May 2010, 20:30
fa un test de compresie pe pistonul respectiv si vezi daca mai exista asa ceva....
daca scoti fisa si o accelerezi balbaie? sau se accelereaza la fel?
dan2009_89
4 May 2010, 21:18
se accelereaza la fel, nu e nicio diferenta!!!
Paulorossi
5 May 2010, 08:24
Mergi la mecanic cu ea,cel mai probabil ai pb mecanice,supape deleglate,culbutori,etc
Tudor Badescu
5 May 2010, 09:44
Daca a scăzut consumul,nu e bujia.Cu bujia defectă,cum a mai spus cineva pe aici,consumul crestea zdravăn.Și creștea și dacă erau probleme de supapă.E amestecul prea sarac acolo,poate trebuie reglat.Îmbogățește-l și cred că mersul se va îmbunătăți.Iar încălzirea poate fi și de la amestec prea sărac sau avans dereglat.Știu mașini care nu merg prea bine cu gazul la poluare minimă.ia încearcă cu CO la 0,5 sau 1% la ralanti.
brigada_diverse
5 May 2010, 12:51
QUOTE(dan2009_89 @ 4 May 2010, 21:18)
se accelereaza la fel, nu e nicio diferenta!!!
trebuia sa se simta ceva....daca lucra catusi de putin
scoate capacul de la culbutori si verifica sa existe jocurile la culbutori...sa nu se fi tocat supapele si sa se fi strans culbutorii si sa ramana deschisa vreo supapa...desi se toaca aia de evacuare....dar tot deschisa ramane
dan2009_89
5 May 2010, 18:38
Vineri duc masina la mecanic sa vad exact ce are!!! Sunt foarte curios
el_marcu
16 May 2010, 17:28
siii...........?
dan2009_89
17 May 2010, 20:50
Problema s-a rezolvat. Din cate ma pricep eu la mecanica si am auzit de la cel care mi-a reparat masina, treaba a stat in felul urmator: Supapa de evacuare era blocata (de aceea GPL-ul nu mi-l mai ardea complet si mi-l arunca pe esapament -simtisem miros puternic in ultimul timp ). Singurul lucru care mi l-a facut la masina a fost sa-mi regleze tachetii (adica sa le dea putin joc, pt ca erau blocati complet). Si mecanicul s-a mirat cum de mi-a mai mers masina!!! Dupa reglajul tachetilor masina merge foarte bine (pornire foarte usoara, tinuta de drum impecabila).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.