Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Help
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dan2009_89
Salutare tuturor! Am o dacie 1300 cu GPL pe ea si de un timp am observat ca nu merge rotund motorul (la relanti, ca in sarcina nu am probleme). La inceput am zis ca sigur sunt probleme din aprindere, asa ca i-am cumparat si montat un set de bujii noi, fise, capac de delcou, platini, etc etc. Stupoare insa, ca tot asa merge. Cand scot fisa de la bujia nr 2 (de la stanga la dreapta) nu se simte nicio diferenta in mersul motorului, deci logic e ca bujia respectiva nu lucreaza. Mecanicul la care am fost mi-a spus ca sunt probleme interne la motor (supapa, segmenti, tacheti). Voi ce parere aveti???
Mirciulik
Scoate bujia, sprijina corpul ei de masa masinii si vezi daca da scanteie.

Daca da, inseamna ca problemele sunt pe la supape, tacheti.
dan2009_89
Treaba asta am facut-o, bujia da scanteie foarte bine!!!
Paulorossi
Nu e de la bujie,iti trage aer fals pe la servo,depresiunea pt servo se formeaza tocmai la pistonul nr 2,de aceea nu se simte nici o modificare in mersul motorului cand scoti fisa.
Gatuieste furtunul servo cu un patent,ai grija sa fie gatuit bine,fisele la loc,pune pe cineva sa porneasa masina si vezi cum merge la relanti.
Desigur ar putea fi si probleme mecanice la pistonul nr 2,cele de care ai amintit tu.
axy89
bujia nr 2 (de la stanga la dreapta) ????? Privind din care parte,cea cu delcoul sau cea cu carburatorul ?
brigada_diverse
tot bujia 2 e din orice parte ai privi
e a 2-a de la cutia de viteze spre ventilator...
si mie imi face la fel si bujia e alba...deci lucreaza...daca scot fisa si o turez balbaie, cand pun fisa la loc se accelereaza bine, dar cand o scot la ralanti de abia se simte....
dan2009_89
axy: e bujia nr 2, din partea cu delcoul. Am uitat sa precizez ceva: pornirea (in special la rece) e destul de greoaie, nu mai trage ca inainte (pana am urcat niste pante aici, la Deva, mi-am rugat moarte, apa se incalzise foarte mult), si mi-a scazut consumul de GPL (asta din cauza ca motorul lucreaza numai in 3 pistoane, cred). Am zis ca o duc totusi la mecanic (cat de curand) sa desfaca motorul sa vada care e problema. Daca ma duc cu ea asa (nu prea mult) sunt ceva riscuri??? Daca mergeam cu ea pe benzina exista riscul sa-mi bage benzina in baia de ulei, asa, mergand pe GPL se poate intampla ceva???
Paulorossi
In principiu si pistonul pe care il suspectezi tu ca fiind defect absoarbe gaz in conditii normale, dar nu arde daca partea mecanica e ok,deci normal ar trebui sa ai consum si mai mare fata de situatia normala.Vezi sa nu ai strangulat debitul de gaz si sa pierzi din puterea masinii.Se poate circula cu ea pe distante scurte dar se cere o rezolvare cat mai repede inainte sa distrugi ceva si mai grav.
brigada_diverse
fa un test de compresie pe pistonul respectiv si vezi daca mai exista asa ceva....
daca scoti fisa si o accelerezi balbaie? sau se accelereaza la fel?
dan2009_89
se accelereaza la fel, nu e nicio diferenta!!!
Paulorossi
Mergi la mecanic cu ea,cel mai probabil ai pb mecanice,supape deleglate,culbutori,etc
Tudor Badescu
Daca a scăzut consumul,nu e bujia.Cu bujia defectă,cum a mai spus cineva pe aici,consumul crestea zdravăn.Și creștea și dacă erau probleme de supapă.E amestecul prea sarac acolo,poate trebuie reglat.Îmbogățește-l și cred că mersul se va îmbunătăți.Iar încălzirea poate fi și de la amestec prea sărac sau avans dereglat.Știu mașini care nu merg prea bine cu gazul la poluare minimă.ia încearcă cu CO la 0,5 sau 1% la ralanti.
brigada_diverse
QUOTE(dan2009_89 @ 4 May 2010, 21:18)
se accelereaza la fel, nu e nicio diferenta!!!
*


trebuia sa se simta ceva....daca lucra catusi de putin
scoate capacul de la culbutori si verifica sa existe jocurile la culbutori...sa nu se fi tocat supapele si sa se fi strans culbutorii si sa ramana deschisa vreo supapa...desi se toaca aia de evacuare....dar tot deschisa ramane
dan2009_89
Vineri duc masina la mecanic sa vad exact ce are!!! Sunt foarte curios biggrin.gif
el_marcu
siii...........?
dan2009_89
Problema s-a rezolvat. Din cate ma pricep eu la mecanica si am auzit de la cel care mi-a reparat masina, treaba a stat in felul urmator: Supapa de evacuare era blocata (de aceea GPL-ul nu mi-l mai ardea complet si mi-l arunca pe esapament -simtisem miros puternic in ultimul timp ). Singurul lucru care mi l-a facut la masina a fost sa-mi regleze tachetii (adica sa le dea putin joc, pt ca erau blocati complet). Si mecanicul s-a mirat cum de mi-a mai mers masina!!! Dupa reglajul tachetilor masina merge foarte bine (pornire foarte usoara, tinuta de drum impecabila).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.