Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu semnalizarea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SJ-03-WEN
Aceeasi masina...o noua problema...
Dupa cum am spus si in titlu, nu-mi mai merge semnalizarea.
...adica merge ea, ca urmare a faptului ca am legat eu doua contacte din cutia de sigurante.
Chestia cu semnalizarea a inceput mai demult, dar daca mai miscam cutia cu sgurante, sau chiar siguranta isi revenea, si mai mergea o vreme.
Dar acuma nu mai merge deloc.
Siguranta de pe semnalizare e buna ca m-am uitat la ea, am smirgluit, am curatat contactele si tot nu merge.
In timp ce umblam eu pe acolo, am facut la un moment dat (din greseala) un scurt intre contactul din partea dreapta a semnalizarii si a fazei mari a farurilor (e vorba de contactele intre care vin puse sigurantele) si brusc semnalizarea a pornit chiar si fara siguranta.
Pentru ca eram grabit, am legat o sarmulita acolo intre cele 2 contacte si de doua saptamani asa circul cu masina si merge.
Doar ca nu stiu cat de sigura e improvizatia asta pe care am faut-o eu.
M-am gandit eu ca ar fi cazul sa o repar, ca acuma am timp, dar nu prea am habar de unde sa incep.
Asa ca oricine are o idee....e binevenita....
Si inca ceva, pana acuma nu am folosit faza lunga, dar care ar fi cel mai rau lucru care ar putea sa se intample in cazul in care folosesc si faza lunga si semnalizarea in acelasi timp (repet e un fel de scurt pe acolo).
SPORTivu
Ciudat! si eu am patit figura cu miscatul cutiei de sigurante, dar la faza lunga, ca mi se aprindeau aiurea farurile. 4 lanumar....ai grija sa nu iei foc! eu nici acum nu i-am dat de cap....desi am curatat de m-am imbolnavit....blink.gif
diaconuliviu
[quote=SJ-03-WEN,24 Apr 2005, 22:17]
Scoti ambele sigurante de care vorbesti si desfaci si "puntea" pe care ai facut-o.
Masori daca ai tensiune pe firul de faza in situatia data.

1. Nu exista tensiune, asta inseamna ca ala e fir de IESIRE din cutie, deci si pentru cel de semnalizare ar trebui sa fie la fel. Pui contactul si masori daca ai tensiune pe borna din stinga a sigurantei de semnalizare de care vorbesti. Ar trebui sa nu ai. Masori si in spate, la firul care intra in borna.
a).Daca acolo ai tensiune, inseamna ca nitul care fixeaza spatele cu fata e slab si/sau oxidat. Se poate "bate" mai tare, dar recomand inlocuirea blocului de sigurante.
b ). Daca nu ai tensiune nici pe firul care intra in cutia de sigurante, verifici traseul sau, ar trebui sa fie conectat in regleta de contacte "+ cu contact".

2.Exista tensiune de faza, inseamna ca aia e intrare in cutie. Atunci masori cu contact pus tensiunea la semnalizare, adica urmezi pasii pe care ti i-am spus la a)., respectiv b ).

A, ca idee, tie ACUM iti functioneaza semnalizarea si fara contact, corect?
SJ-03-WEN
...am gresit ...la postu anterior.
era vroba de siguranta de pe proiectoarele de ceata
m-am uitat eu orintr-o carte si scria ca sunt "proiectoare faza mare" sau asa ceva dar mai jos sunt sigurante pentru ambele becuri si de stanga si de dreapta de pe faza lunga.
deci presupun ca e vorba de proiectoarele de ceata.
pe astea le-am mai folosit in acelasi timp cu semnalizarea si totul a fost ok.

Si ca sa-ti raspund la intrebare: NU, nu imi functioneaza fara contact.
Functioneaza la parmetri normali....
Oricum nu prea am priceput faza cu masurarea...
Masor fata de masa....? cu voltmetrul....?
Poate vrei sa fii un pic mai explicit....(sa-mi spui unde pun cei doi electrozi ai aparatului de masurat)..
Multumesc anticipat...
diaconuliviu

1. e posibil sa fie sigurantele pentru faza de intilnire ce spui. (faza scurta)
2. de masurat, una dintre sondele voltmetrului (cea de "-" ) o legi la masa iar cu cealalta testezi tensiunile unde am spus mai sus.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.