Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Jurnal de bord Megane 2 (Ex Clio Symbol Ph.1))
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
remesh
Deoarece zilnic intru pe forum ( ba de plictiseala , ba de curiozitate sa mai citesc una , alta... ) m-am hotarat sa ii fac si domnisoarei din semnatura un jurnal de bord. Masina a fost achizitionata pe data de 05.03.2010 in urma multor sapaturi pe forumuri, targuri , internet etc, si a fost alternativa la o Dacia Solenza ( asta cautam initial ). Fost posesor de Clio symbol ( dar 1.4 /16v , varianta music din 2008), ma declar foarte incantat de raportul calitate/pret pe care ni-l ofera producatorul francez.
Dotari : AC manual, geamuri electrice fata, satelit comanda HU, airbag sofer.
Pret de achizitie : 10.000 RON.
Asa....sa intru in "paine" cum s-ar zice...Cliutzul din semnatura este fabricat in 2000 , a avut 2 proprietari , amandoi oameni seriosi ( profesori universitari - colegi ), la primul masina a stat pana in 2004 cumuland 40.000 km, iar la al doilea pana in momentul in care am achizitionat-o eu, adica martie 2010, avand 67.200 km. Km sunt 100% reali dovediti cu facturi , carte service, stampile etc, din momentul iesirii autoturismului din poarte dealer-ului si pana in prezent. Nu a suferit nici o avarie, si inafara de revizii nu s-a intervenit semnificativ la masina. Ultima revizie s-a efectuat in luna iulie 2009 la 65100 km ( schimb de ulei , filtre , etc ), la 59700km, s-a schimbat distributia. Reviziile au fost facute la Serus in Bucuresti.
L-a momentul achizitiei masina nu avea nici o modificare fiind asa cum a lasat-o producatorul. Momentan la masina s-au adus cateva upgrade-uri : un cd-player, boxe pe spate ( nu avea montate ), folie omologata RAR pe spate, deflectoare de aer. Urmeaza foarte curand niste autocolante ( de la colegul @ Turturel ), suporti de nr. personalizati (de la colegul @ Helicat) si o-m mai vedea ce... in limita bugetului.

<span class='edit'>5 May 2010, 12:40:</span>
Cum gaurile pt difuzoare erau date, cablurile erau trase am zis sa montez si difuzoare pe spate
Modelul dif. este: hertz ev 165L - 70w rms. Se aud super ok.
Gaura era pt dif de 13' dar cu putintica rabdare si un patent s-a ajustat - exista alternativa de a monta adaptoare din lemn - plastic, dar eu am preferat asa.
La aceasta operatiune s-a procedat in felul urmator: am desfacut stopul din mijloc ( cel de pe luneta ), am scos carpeta care acoperea gaurile de la difuzoare, am largit gaurile cu un patent pe marginea gaurilor la un unghi de aprox 45 de grade pt a sustine bine difuzorul, am dat alte gauri cu o bormasina, am fixat difuzoarele cu holsuruburi ( intre dif si tabla am pus un material izolator sa nu imi zdrangane tabla ), am localizat si centrat difuzoarele pe carpeta , am decupat carpeta cu grija , pt ca am montat capacele originale de Renault ( acestea nu se prind cu suruburi ci direct de carpeta ), am asezat carpeta la loc si am montat stopul de pe luneta.
Pozele au o nota informativa, si au fost facute dupa montaj ( nu m-a dus capul sa fac poze inainte sad.gif, sau in timpul montajului, dar pe viitor promit sa fac poze in timpul lucrarilor ce vor avea loc )
remesh
de azi avem si numere noi...smile.gif
remesh
Au venit si suportii pt numere, si autocolantele.
Cateva poze facute cu telefonul.
slider2
pentru ca nu se inghesuie nimeni pe aici, si pentru ca acum mi-am adus ca tu erai cel care cerea informatii in topicul de "cumparare solenz":
s-o stapanesti sanatos si sanatoasa!!
remesh
QUOTE(slider2 @ 10 May 2010, 15:33)
pentru ca nu se inghesuie nimeni pe aici, si pentru ca acum mi-am adus ca tu erai cel care cerea informatii in topicul de "cumparare solenz":
s-o stapanesti sanatos si sanatoasa!!
*



Multumesc frumos. Intradevar eram interesat de solenza.
turturel
felicitari pt masinuta arata foarte bine..sa o conduci sanatos..si multumesc pt comanda de stikere.
legat de difuzoare..cum se aud? si de unde le-ai procurat?
multi km fara probleme!
robyvol33
Felicitari pentru masina si km. fara probleme. Daca ai timp mai poti da si tu detali generale despre masinuta ,adica gen plusuri si minusuri ,ma intereseaza asa in mare As vrea sa-mi cumpar un simbol dar nu nou ci' unul la 15000-250000km(2008 am gasit ceva...) si vreau sa stiu cam cum se comporta
Multumesc si multa bafta coolspeak.gif
Modus
Asta e masina de plusuri. Felicitari pentru achizitie. Motorul este excelent. Drum bun!
remesh
Multumesc tuturor celor care au dat cu sumsemnatu' ; in alta ordine de idei:
@ turturel : difuzoarele le-am luat de la cineva de la Galati ( gasit pe alt forum ), iar legat de sunteul pe care il redau eu sunt super multumit , daca vrei poate ne intalnim intr-o zi sa iti dai cu parerea ( nu de alta dar daca te intereseaza difuzoarele, persoana respectiva de la care eu le-am cumparat mai avea 2 bucati la pret convenabil );
@ robyvol33 - o sa revin cu mai multe detalii legate de Renault Symbol ( Clio ), toate din experienta personala.
@ modus - intradevar motorul este " trainic " sa zic, dar as fi preferat motorizarea 1.4 16v, care desi consuma putin mai mult decat acesta face toti banii.
nWo
Parca tu erai cel care ai strabatut tara pana in Cluj dupa o solenza, nu? Ma bucur ca ti-ai gasit ceva intr-un final. Sa o stapanesti sanatos si multi km fara probleme.

Dar totusi, ce s-a intamplat cu symbolul music???

remesh
QUOTE(nWo @ 12 May 2010, 13:53)
Parca tu erai cel care ai strabatut tara pana in Cluj dupa o solenza, nu? Ma bucur ca ti-ai gasit ceva intr-un final.  Sa o stapanesti sanatos si multi km fara probleme.

Dar totusi, ce s-a intamplat cu symbolul music???
*




Exact eu eram cel care s-a preumblat prin Cluj , Zalau sad.gif(.
Symbolul music a fost cumparat in leasing pe firma proprie, si cum treburile au incetat sa mai functioneze , a trebuit sa predau leasing-ul.
nWo
Nasol....Imi pare rau pt tine.

Oricum, eu it doresc sa te bucuri de masinuta si multe drumuri bune fara probleme.
remesh
QUOTE(nWo @ 12 May 2010, 14:16)
Nasol....Imi pare rau pt tine.

Oricum, eu it doresc sa te bucuri de masinuta si multe drumuri bune fara probleme.
*




Asta e, m-am obisnuit cu ideea, sanatosi sa fim ca probleme au fost si vor mai fi...
Multumesc pt urari. Multa sanatate si drumuri fara gropi:D

12 May 2010, 15:03:
Revin la jurnalul intim al domnisoarei...
La achizitia masinii am avut 2 nemultumiri :
1. dupa pornirea motorului , uneori, se aude un zgomot ( timp de maxim o secunda ) ca si cum electromotorul nu ar decupla sau ceva de genul asta.
2. Sub pompa de servo era scurs niste ulei, iar nivelul din recipient era scazut; pe langa asta se aude si un soi de fluierat ( e sesizabil numai cand se bracheaza aproape de maxim si e capota ridicata ) M-am crispat rau de tot, stiind si ce costuri are o pompa de servo.
Ceea ce parea initial a ridica probleme foarte costisitoare si care trebuie solutionate imediat pare sa nu fie atat de grav. Dupa vizita la Apan ( colegii din zona GL-BR stiu despre ce este vorba ) m-am imbolnavit de inima cand am auzit ce "scoruri "imi propun pt remedierea problemelor. Asa ca am decis in felul urmator : am completat cu ulei special pt servo ( inca de cand am cumparat masina) iar partea cu zgomotul am ignorat-o.
Dupa aproximativ 3000 km, nu am pierdut deloc lichid de servo si nu au aparut nici un fel de probleme secundare. Zgomotul pomenit la pct 2 mai apare din cand in cand. Un lucru este clar: nu mai ma duc niciodata la Apan si o sa incerc sa tin masina sub supraveghere. La 75.000 oe langa ulei, filtre vreau sa schimb si placutele de frana.
Sunt foarte multumit de masina avand in vedere anul fabricatiei se comporta impecabil.
Astept sugesti si pareri. S-auzim numai de bine.
robyvol33
I-mi pare bine ca ai rezolvat problemele ,interesante chesti(adica de tinut minte) si te mai asteptam cu pareri
bafta multa
slider2
QUOTE(remesh @ 11 May 2010, 11:49)
@ modus - intradevar motorul este " trainic " sa zic, dar as fi preferat motorizarea 1.4 16v, care desi consuma  putin mai mult decat acesta face toti banii.
*



eu cred ca acel consum in plus se datoreaza faptului ca stii ca ai sub capota mai multi cai si o alergi mai tare. la mers absolut identic cu ambele, s-ar putea sa nu existe nici o diferenta de consum...
remesh
QUOTE(slider2 @ 14 May 2010, 22:11)
eu cred ca acel consum in plus se datoreaza faptului ca stii ca ai sub capota mai multi cai si o alergi mai tare. la mers absolut identic cu ambele, s-ar putea sa nu existe nici o diferenta de consum...
*



La un regim de mers economic ( 90 km/h cu a 5-a ), consuma mai putin 8v, daca mergi peste 120-130 consuma mai putin 16v, iar in oras mers economic iesi mai bine la consum cu 8v. E parerea mea, cel putin mie asa mi se pare.
Modus
Eu am consum mediu 7.7 l/100 km.
remesh
QUOTE(Modus @ 17 May 2010, 07:22)
Eu am consum mediu 7.7 l/100 km.
*



Cam asa il am si eu. Consumul este influientat in primul rand de stilul de condus. Iar in oras pe langa acest aspect mai conteaza traficul. Nu o sa se compare niciodata un consum de oras in bucuresti cu cel din provincie.
slider2
mai tineti cont si de anul de fabricatie al masinii. a lui modus vad ca e 2008, fata de cea a lui remesh s-ar putea sa mai fi luat in greutate, datorita normelor de securitate pe care trebuie sa le respecte. apoi consumul este influentat si de norma de poluare. cu cat aceasta este mai stricta, cu atat amestecul de carburant si aer este mai sarac la turatii pana in 3500rpm. asta duce la o usoara scadere a puterii motorului pe plaja de turatii folosita cel mai des. in concluzie masina va accelera un pic mai incet, si tu pentru a contrabalansa acest lucru vei apasa mai mult acceleratie, ceea ce va face ca motorul sa consume ceva mai mult...
Modus
A mea e din 2008, deci e Euro 4. Consumul e obtinut in traficul din Timisoara (inclusiv ore de varf) si mers extraurban. Preponderent merg in oras.
remesh
QUOTE(slider2 @ 17 May 2010, 13:00)
mai tineti cont si de anul de fabricatie al masinii. a lui modus vad ca e 2008, fata de cea a lui remesh s-ar putea sa mai fi luat in greutate, datorita normelor de securitate pe care trebuie sa le respecte. apoi consumul este influentat si de norma de poluare. cu cat aceasta este mai stricta, cu atat amestecul de carburant si aer este mai sarac la turatii pana in 3500rpm. asta duce la o usoara scadere a puterii motorului pe plaja de turatii folosita cel mai des. in concluzie masina va accelera un pic mai incet, si tu pentru a contrabalansa acest lucru vei apasa mai mult acceleratie, ceea ce va face ca motorul sa consume ceva mai mult...
*



Nu te contrazic in ceea ce sustii, dar , sa inteleg ca a mea ar trebui sa consume mai putin ?
slider2
la acelasi stil de mers, deci daca ar merge acelasi sofer pe acelasi traseu cu fiecare in parte, da ar trebui sa consume mai putin. acum nu iti imagina vreo diferenta enorma, dar probabil un 0.5l/100km este plauzibil... cel mai mult depinde de masa, daca ea este aproape identica, atunci diferenta va fi mai mica...
remesh
QUOTE(slider2 @ 17 May 2010, 18:58)
la acelasi stil de mers, deci daca ar merge acelasi sofer pe acelasi traseu cu fiecare in parte, da ar trebui sa consume mai putin. acum nu iti imagina vreo diferenta enorma, dar probabil un 0.5l/100km este plauzibil... cel mai mult depinde de masa, daca ea este aproape identica, atunci diferenta va fi mai mica...
*




Se pare ca ai 100% dreptate , m-am mai documentat, insa am o curiozitate ...masina mea ce norma de poluare este EURO ? cum aflu?


Sa ma laud putin, de ieri avem si alarma:D
slider2
daca nu insel poti folosi codul motorului si cel al caroseriei, intr-un program online care iti da date despre masina la vremea cand a iesit din fabrica...
in principiu motorul este euro2, cel mult euro3 dar nu cred. eu am avut un megane1 1.6 16v, fabricatie tot 2000 si era euro 2. abia pe megane2 s-a trecut la euro3 si ulterior la euro4
remesh
multumesc pt iformatii @slider2.
Azi l-am bagat pe " cliut " la o sedinta foto.
Saint666
Arata foarte bine, sa o stapanesti sanatos.
Vreau si eu una la fel, pentru taica-miu...el vrand sa-si ia solenza. Sunt sanse sa gasesc una in care sa nu bag multi bani?
remesh
QUOTE(Saint666 @ 27 May 2010, 14:20)
Arata foarte bine, sa o stapanesti sanatos.
Vreau si eu una la fel, pentru taica-miu...el vrand sa-si ia solenza. Sunt sanse sa gasesc una in care sa nu bag multi bani?
*



Daca esti rabdator, adica nu te grabesti sa cumperi masina, sigur o sa gasesti ceva. Eu am cautat cam 4 luni ( zi de zi pe toate site-urile de profil , forum-uri , etc ), dar a meritat asteptarea. Nu am bagat nici un ban in ea de cand am luat-o. ( inafara de imbunatatirile aduse masinii, pe care le-am facut pt aspect si comfort )
Spor in a gasi o masina.
P.S. - E posibil sa fiu subiectiv, dar nu as da un clio pe nici o solenza.
slider2
@remesh arata bine masinuta, dar n-ar strica o pereche de jante, mai ales pe R15 ca sunt omologate tongue.gif
remesh
QUOTE(slider2 @ 27 May 2010, 18:03)
@remesh arata bine masinuta, dar n-ar strica o pereche de jante, mai ales pe R15 ca sunt omologate  tongue.gif
*



Sper sa o incalt in vara asta cu niste roti pe 15, am vazut cateva modele care imi plac dar nu imi permit momentan, doar daca s-o gasi ceva sh cu un raport calitate pret bun.
slider2
vezi ca se potrivesc cele de pe logan, si din astea gasesti la sh gramada. din punctul meu de vedere cel mai bine i-ar sta cu urmatoarele. cele din cea de a treia poza exista si pe symbol doar ca pe R14 (vezi poza 4). si ti-am pus o poza cu niste ceasuri misto de symbol, poate te tenteaza.

si inca o chestie nu mai da quote la postul imediat anterior ca o sa te avertizeze moderatorii. este interzis prin regulament.
Duyu
Ceasurile alea de bord aduc un pic cu cele de la Peugeot, sau mi se pare mie? smile.gif Sunt dragute, dar parca tot mai mult imi plac cele de pe Symbol Phase 4. rolleyes.gif
slider2
seamana doar putin
remesh
ceasuri asa am avut pe symbol-ul music. a avut cineva pe forum asemanatoare si am vrut sa le iau - dar s-au dat( 250 ron cu tot cu maneta ), jantele din poza 4 arata foarte bine intradevar.
Ceva de genul asta imi plac mie , dar nu cred ca o sa ma apropii prea curand de ele din motive financiare.
slider2
nu sunt rele, dar daca imi permiti sa-mi dau cu parerea eu zic asa:
1. jante aftermarket noi de calitate gasesti dar foarte scumpe, restul sunt turcisme, chinezarii sau replici, care nu vor rezista foarte bine pe gropile din romanica
2. jantele prezentate de tine sunt frumoase, dar din punctul meu de vedere nu vor da bine pe masina din pricina culorii, daca erau albe era altceva. albastru alb este un constrast intre culori placut ochiului, in timp ce albastru negru nu prea. bine asta este din punct de vedere al gusturilor mele, poate tie iti place.
in concluzie eu as lua modelul ala spitat de pe logan (nu sunt ele super calitative, dar nici nu dai o caciula de bani pe ele) si daca chiar vrei le vopsesti pe alea negre...
remesh
mai gasisem ceva, pe un alt forum, de Clio Williams care imi placeau la nebunie dar nu am avut bani ( in jur de 1200 ron )
Cat despre faptul ca sunt chinezarii si sunt foarte proaste sunt constient, dar acum ma uit doar la aspect , pt ca nu imi permit sa achizitionez, cand o sa am banii o sa ma interesez din toate punctele de vedere, si sigur as opta pe calitate decat pe aspect.
slider2
QUOTE(remesh @ 27 May 2010, 20:50)
ceasuri asa am avut pe symbol-ul music
*



n-ai avut ca alea de ti le-am aratat eu, ci ca astea
remesh
QUOTE(slider2 @ 27 May 2010, 21:13)
n-ai avut ca alea de ti le-am aratat eu, ci ca astea
*



ai dreptate, si exact ca astea vazusem eu pe forum cu tot cu maneta pt cb la 250 ron. Dar alea pe care mi le-ai aratat tu, pe ce au fost puse?
slider2
in principiu sunt aceleasi care au echipat familia megane 1, clio/symbol 1,2; intre ele existand mici modificari gen:
- alt fundal
- alt scris
- alte forme ale liniutelor de pe turometru si vitezometru
- indicator benzina si temperatura apa analog vs digital in care este incorporat si kilometrajul
inclusiv ceasurile de pe megane 2, laguna 2, clio 3, etc. se trag tot din acestea.

cele care ti le-am pus eu sunt de vanzare pe un site care se ocupa cu asa ceva. adica modifica din punct de vedere al designului si iluminarii diferite tablouri de bord. eu zic ca iesi mai simplu modificandu-le pe ale tale. nu-ti trebuie decat acele inele cromate si cineva care sa-ti modifice serigrafia ca in poza.
remesh
am inteles. Cam la ce pret se ridica modificarea ceasurilor existente?
slider2
depinde exact ce vrei. vezi ca sunt la sectiunea anunturi cativa care se ocupa cu asa ceva. de exemplu la solenza inlocuirea ceasurilor originale cu cele de logan prestige (din alea cu fundal alb), schimbarea iluminarii si montarea de maneta pentru cb era maxim 500ron cu toate piesele (adica si cumpararea ceasurilor, ledurilor, manetei) si manopera inclusa.
tu daca schimbi doar serigrafia (fundalul) si iluminarea o sa te coste mai putin...
hellcat
Imi place masinuta ta. Am avut si noi una la servici identica cu a ta numai ca era visinie. Foarte fiabila s-a dovedit si bine inchegata, insonorizata. Dupa vreo 6 ani a ajuns la un client si drept dovada ca era foarte multumit de ea, la ceva timp si-a adus un prieten sa-si ia si el tot un clio ce fusese masina de test drive.
Eu in privinta ceasurilor de bord, pe cele existente le-as inlocui cu unele cu computer de bord, doar atat. Acum, nu stiu, tu ai avut si phase 4 care avea CB, daca l-ai gasit util sau nu.
remesh
@hellcat - exact cum am avut pe phase 4 gasisem la cineva pe forum, le-a avut la 250 insa le-a dat - vestea buna este ca a zis ca mai aduce si tot la acelas pret. La ele as schimba ledurile si as vopsi cu gri plasticul ce le acopera cum ai facut tu.
Intradevar masina "se misca" foarte bine pt vechimea ei.
remesh
Facem pasul spre noile jantele de aliaj smile.gif , am pus rotile actuale la Bursa. Daca nu se vand intr-un pret decent le pastrez ca mai vine si iarna si nu sunt rele 2 seturi de roti mai ales ca nu sufar de spatiu.
remesh
am gasit un set de roti cu jante de aliaj pe 14 / la schimb cu ale mele. atasez si o poza. Cauciucurile sunt mai proaste decat ce am eu, dar jantele sunt OZ. ce ziceti se merita?
slider2
tu stii mai bine. din punctul meu de vedere nu. chiar daca sunt oz-uri nu's chiar aratoase...
remesh
QUOTE(slider2 @ 3 Jun 2010, 11:20)
tu stii mai bine. din punctul meu de vedere nu. chiar daca sunt oz-uri nu's chiar aratoase...
*



sunt constient de acest aspect, dar luam in calcul posibilitatea revanzarii. Zic eu ca le-as fi vandut mai usor sau la un pret mai bun. Dar sunt tare indecis.

3 Jun 2010, 11:24:
Pe de alta parte , sotia ma sfatuieste sa pastrez jantele care sunt super bune (nu sunt lovite, sudate etc) si sa le echipez la iarna cu anvelope adecvate, iar pt vara sa imi iau jante cu anvelope de sezon, dar asta inseamna sa mai astept.
hellcat
La ceasurile de phase4 nu prea ai ce vopsi la rama. Nu e la fel cu cea de pe bicorp phase3.
Rama de privilege, ce vine din fabrica vopsita e de fapt din 2 piese, cea neagra si cea gri, vopsita. Uite:
[attachmentid=1627628412]

Jantele merita daca sunt nelovite si le refurbishezi. Mie imi plac ca si model. Sa se potriveasca la inelul central, sa aiba 60,1mm sau mai mult si pui inele de centrare. Insa daca e mai mica, nu-i bine si trebuie alezata. Ce ET au, ca nu reusesc sa citesc din poza? Daca e 36 e bine.
remesh
QUOTE(hellcat @ 3 Jun 2010, 11:28)
La ceasurile de phase4 nu prea ai ce vopsi la rama. Nu e la fel cu cea de pe bicorp phase3.
Rama de privilege, ce vine din fabrica vopsita e de fapt din 2 piese, cea neagra si cea gri, vopsita. Uite:
[attachmentid=1627628412]

Jantele merita daca sunt nelovite si le refurbishezi. Mie imi plac ca si model. Sa se potriveasca la inelul central, sa aiba 60,1mm sau mai mult si pui inele de centrare. Insa daca e mai mica, nu-i bine si trebuie alezata. Ce ET au, ca nu reusesc sa citesc din poza? Daca e 36 e bine.
*



et 33, 6,5 j, diametrul de centrare nu stiu. dar tare imi e ca este mai mic, pt ca sunt puse pe un cielo.

3 Jun 2010, 11:33:
pers care este interesata de schimb e o fata , prin urmare detaliile tehnice nu le stie. Atasez 2 poze ceva mai concludente
hellcat
Cica pt cielo trebuie janta cu 56,6mm gaura de centrare. Daca intra fix pe butuc la cielo si n-au inele de centrare inseamna ca nu-s potrivite.
remesh
eu unu din poze nu imi dau seama daca au sau nu inele de cetrare , tind sa cred ca nu au. Iar proprietarul nu stie. Ramane varianta sa ma duc eu sa le vad. Dar nu suntem din acelas oras si parca nu as face un drum de pomana. Tare indecis...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.