Duster este construit pe platforma LOGAN. Poate ca ne hazardam dar pentru cei care doresc sa cumpere un DUSTER nou si nu cunosc problemele aparute/cunoscute la LOGAN,MCV, SANDERO sa facem un "inventar"al probelmelor cunoscute la LOGAN si care credeti ca vor aparea si laDUSTER.
Sau probleme care sunt la LOGAN si credeti ca nu vor mai aparea la Duster + motivele ( ce imbunatatiri a adus Dacia la noul Duster)
1) eu unul am rezerve la fiabilitatea sistemului de directie ( +pivoti, bucse, bielete de directie) ca nu va incepe sa troncane la utilizarea in teren greu
Nu cred ca va avea probleme grave, cum nu are nici Loganul.
1) Tabla de proasta calitate care cred ca se va mosteni.
Daca mi-as lua DUster, primul drum ar fi la o rampa si as umple-o pe dedesubt si prin toate orificiile cu ceara, apoi as instala aparatori de pietre pe muchiile de la aripi. As verifica in fiecare saptamana aparitia de zgarieturi adanci si le-as repara.
2) Lipsa antifonarii ce poate fi rezolvata relativ usor
3) Scaune cu confort mediocru, usor de remediat daca nu ai airbaguri laterale.
membru_DC
9 May 2010, 13:26
QUOTE(Ygi_17 @ 9 May 2010, 06:24)
.... va incepe sa troncane la utilizarea in teren greu
asta e un capitol nou.... cine dracu si-a bagat Loganu in off road pan' acu'?...
Pai Drumurile noastre sunt aproape toate offroad deci toti care au logan:)
Atunci de ce-l mai lauda .....Duster mare masina se comporta extraordinar in Off-road ''vezi lansarea din Maroc cu testarea de catre ziaristi''.
repet lansarea arata bine dar cati km de off-road duce?
Masini de plimbare prin oras gasesti la toate colturile, noi, vechi, oferte care mai de care.
Duce cam tot atati km ca orice masina , credeti ca alta masina folosita excesiv sau preponderent in ofroad va tine mai mult decat un Duster .
QUOTE(Ygi_17 @ 9 May 2010, 20:58)
Atunci de ce-l mai lauda .....Duster mare masina se comporta extraordinar in Off-road ''vezi lansarea din Maroc cu testarea de catre ziaristi''.
repet lansarea arata bine dar cati km de off-road duce?
Masini de plimbare prin oras gasesti la toate colturile, noi, vechi, oferte care mai de care.
Este un SUV nu un off-roader... Nu este o masina dedicata parcurgerii de drumuri grele.
caphonne
9 May 2010, 21:00
Chiar si unei masini speciale de offroad i se duc bucsele,pivotii etc sunt consumabile facute sa dureze un anumit numar de km.
Am avut in familie Aro (prin anii '90) si imi aduc aminte ca avea o sumedenie de locuri prevazute cu "gresoare", pe la pivoti , capete de bara, cardan. Asta prelungea viata respectivelor piese...
QUOTE(caphonne @ 9 May 2010, 22:00)
Chiar si unei masini speciale de offroad i se duc bucsele,pivotii etc sunt consumabile facute sa dureze un anumit numar de km.
Tin in functie de solicitarile la care sunt supuse, nu in functie de km parcursi... Asta e valabil pentru orice tip de autovehicul, off road,SUV, etc..
jay333
10 May 2010, 09:14
QUOTE(membru_DC @ 9 May 2010, 13:26)
asta e un capitol nou.... cine dracu si-a bagat Loganu in off road pan' acu'?...
Daca off-road inseamna drumuri forestiere si neasfaltate, eu mi-am bagat loganul pe asa ceva in mai multe randuri. Cu toate astea, in 140.000 km cat are masina la bord am schimbat doar bielete de directie; nu pivoti, nu amortizoare, nu bucse. A, si rulmentii pe spate. Dusterul sper sa fie macar la fel de rezistent la loganul.
In mod sigur va avea si asta parte de jocul de lumini de pe spate. Doar e Dacia.
bolidu
10 May 2010, 18:33
Va mostenii calitatea extraordinar de proasta a injectoarelor diesel care pica mai ceva ca bucsile la antiruliu, plasticaraia din interior tare imi e ca o sa inceapa sa zornaie ca draq si multe alte cele care o sa ne dam seama pe parcurs. Duster se tine sus si tare de toata lumea ca este o masina buna, pesonal sunt de aceeiasi parere dar timpul le va decide pe toate.
Numai bine all !
membru_DC
10 May 2010, 20:00
QUOTE(bolidu @ 10 May 2010, 18:33)
plasticaraia din interior tare imi e ca o sa inceapa sa zornaie ca draq
tu nu i-ai auzit pe aia de la prostmotor ca e normal sa faca asa... se aseaza plasticele
aphophis
11 May 2010, 21:45
QUOTE(bolidu @ 10 May 2010, 18:33)
Va mostenii calitatea extraordinar de proasta a injectoarelor diesel care pica mai ceva ca bucsile la antiruliu, plasticaraia din interior tare imi e ca o sa inceapa sa zornaie ca draq si multe alte cele care o sa ne dam seama pe parcurs. Duster se tine sus si tare de toata lumea ca este o masina buna, pesonal sunt de aceeiasi parere dar timpul le va decide pe toate.
Numai bine all !
pai se fac dustere cu motoare diesel euro3? Ca la alea am inteles ca au fost probleme, nu la euro4
membru_DC
11 May 2010, 21:49
QUOTE(aphophis @ 11 May 2010, 21:45)
pai se fac dustere cu motoare diesel euro3? Ca la alea am inteles ca au fost probleme, nu la euro4
normal ca se fac, insa acestea au la baza motorul de Euro4 fara anumite piese motor ( de exemplu versiunile E3, n-au racire a gazelor EGR, catalizatorul are o impregnatie mai mica, etc.).... motoarele acelea vechi E3 (65CP) nu se mai pun pe autoveh. Dacia de mult timp, acestea au fost inlocuite de motorul derivat din cel de 70CP
mariuscond
12 May 2010, 21:56
QUOTE(bolidu @ 10 May 2010, 19:33)
...plasticaraia din interior tare imi e ca o sa inceapa sa zornaie ca draq...
Zornaia din "Șăurum"...
QUOTE(membru_DC @ 11 May 2010, 22:49)
...motoarele acelea vechi (65CP) nu se mai pun pe autoveh. Dacia de mult timp, acestea au fost inlocuite de motorul derivat din cel de 70CP
Se pun pe
Symbol...?
Da il pun pe Symbol...are tot 65 CP, dar este E4...
Si stau si ma intreb, daca tot se fac deja prognoze referitoare la viitoarele probleme ale Dusteru-lui, chiar nu sufla nimeni o vorba de OTS-ul in curs?
Ca sa il citez pe IRONICK (sper sa nu se supere): asteptam explicatiile trolilor...
Squirrel
13 May 2010, 12:59
Să înțeleg că i-au chemat deja la „bază” în vederea școlarizării pentru remedierea defectelor preconizate/depistate?
Bulldog
13 May 2010, 13:34
Daca se pastreaza piesa dintre scaun si volan, 100% se va defecta la trecerea pe Duster.
sorindsy
13 May 2010, 15:43
nu mai spuneti prosti ca se mai fabrica la dacia motoare euro 3
pe duster se pun la benzina : ,motor-1,6 105cp la 4x2 euro 4 si la 4x4 euro 5 si cuplu 148 nm.
la motor 1,5 dci de 85 cp este o singura cutie de 4x2 sistem injectie delphi si cuplu de 200 nm depoluarea fiind de euro 4
si la motorul de 1,5 dci de 110 cp sunt 2 cutii de 4x2 si 4x4 depoluarea fiind de euro 5 sistem injectie siemens ci injectoare piezo si cuplu de 240 nm
membru_DC
13 May 2010, 17:28
QUOTE(TAW @ 13 May 2010, 12:22)
Da il pun pe Symbol...are tot 65 CP, dar este E4...
ala este exact motorul de 70CP, limitat la putere pentru bonusurile ce se acord in anumite tari ale UE in functie de "puterea motorului"
PS: daca te uiti mai atent, la capitolul diesel sunt disponibile doar versiunile de 85 respectiv 65 CP
QUOTE(sorindsy @ 13 May 2010, 15:43)
nu mai spuneti prosti ca se mai fabrica la dacia motoare euro 3
pe bune, si alea care pleaca la export in tarile unde reglementari emisiilor poluante sunt de E3 ce sunt, E5?
Pentru notiunea ta generala, un motor E3 de 85 CP este mult mai ieftin decat unul E4 de 85CP
PS: "prostii" ca daca citesti "prosti" nu mai are niciun sens propozitia
krokos
13 May 2010, 17:51
de exemplu versiunile E3, n-au racire a gazelor EGR
[/quote]
Mai intreaba in stinga, in dreapta, mai informeaza-te...
Se echipeaza Dacii si cu motoare sub E3...Dar pentru alte piete...
@ membru_DC: Asa este. Diferenta e din soft intre 65 si 70... Si stiu destul de bine gama de Symbolizator...parol
...Asa ca discutie: Pe Symbol vechi faza 4 motorul dci "mic" avea 70 CP...E4.
membru_DC
13 May 2010, 20:18
QUOTE(TAW @ 13 May 2010, 20:11)
Diferenta e din soft intre 65 si 70...
gresit, softu'-i acelasi.....reglajele sunt diferite
iulian'71
14 May 2010, 18:45
Ptr. Bolidu. Injectoarele nu cad cu o frecventa mai mare decat la alte marci, ci doar din cauza filtrelor si a motorinei (pune un filtru de 50 lei cumparat de unde il gasesti si combustibil"M" si problema e rezolvata si la Opel, VW, Peugeot, etc.). Si eu am diesel care e relativ nou dar la loganul socrului meu cu 90k si revizii ta timp si filtre originale inca nu au cazut. Restul sunt doar probleme de exploatare si conducere a masinii.
sorindsy
16 May 2010, 19:15
pentru cultura voastra la cei care spun ca la dacia se mai fabrica euro 3 ducetiva o plimbare la mioveni unde se asambleaza motoarele si o sa vedeti ca se mai fac doar euro 4 si euro 5 iar asa pentru cultura tipului care a spus ca pe euro 3 nu se pune egr sa se mai documenteze ca pe motoarele k9k euro3 sa montat egr de cand sau infintat
membru_DC
16 May 2010, 20:37
QUOTE(sorindsy @ 16 May 2010, 19:15)
....iar asa pentru cultura tipului care a spus ca pe euro 3 nu se pune egr sa se mai documenteze ca pe motoarele k9k euro3 sa montat egr de cand sau infintat
unde vazusi bre ca scrie despre motoarele k9k euro3 ca sunt fara EGR?
mariuscond
18 May 2010, 13:06
QUOTE(sorindsy @ 16 May 2010, 20:15)
pentru cultura voastra la cei care spun ca la dacia se mai fabrica euro 3 ducetiva o plimbare la mioveni unde se asambleaza motoarele si o sa vedeti ca se mai fac doar euro 4 si euro 5 iar asa pentru cultura tipului care a spus ca pe euro 3 nu se pune egr sa se mai documenteze ca pe motoarele k9k euro3 sa montat egr de cand sau infintat
Bine domnule nu se mai fabrica motoare euro3, da' cine spune ca se mai fabrica?
Tu cu cine te certi si de ce?
Despre EGR... a scapat unu' o "prostie", da' macar, in incultura lui, ala stia sa scrie...
AdrianMC
18 May 2010, 16:43
QUOTE
chiar nu sufla nimeni o vorba de OTS-ul in curs? biggrin.gif Ca sa il citez pe IRONICK (sper sa nu se supere): asteptam explicatiile trolilor...
detaliaza te rog
Ygi_17
20 May 2010, 19:52
haideti domnilor chiar nu mai apar defectiuni la Duster? e chiar asa beton masina asta?
- scartiit curea de accesorii
- fulie de alternator cazuta
- presostat servodirectie defect (curge ulei de servo)
- sistemul 4x4 chiar nu se defecteaza?
Sa apara posesorii si in timp vom vedea si defectiunile care vor aparea ca la orice masina de altfel.
4x4 Laureate 15 dci 110 CP, cca 5000 Km, masina de drive test, probleme pana acum:
1. un arc sarit pe fata (masina a fost super solicitata de "popor", inclusiv de catre angajatii nostri), rezolvat rapid si usor.
2. scartait la chederul antivibratii dintre parbriz si bord - rezolvat partial cu spray.
3. zgomot usor la hayon, sau la ornamentele din portbagaj - vedem daca se va mai simti dupa ce vom da masina pe mana unui tinichigiu
4. la masina de drive 4x2 (1.5 85, cu 3000 km) - scartait la scaun sofer; inca nerezolvat.
Consumuri: 1.5 110 CP cca 7.5-8 % preponderent in oras, si off road.
1.5 85 CP cca 6.1 % pe traseu interurban (Bacau-Onesti si retur, abordat in mod ceva mai sportiv de coleul meu), si in drive test, de regula pe sosea.
iulian'71
6 Jun 2010, 22:55
TAW dar masinile ptr. drive-test nu se compara cu cele personale din punct de vedare al utilizarii, eu fiind unul din cei care v-au testat toate Renault-urile in ultimii 4 ani.
Ezact...Masinile de drive, sunt utilizate de oameni diferiti, in maniere diferite,si chiar daca nu ne batem joc de ele, nu sunt la fel de menajate cum e o masina personala. Din pacate, sau din fericire, alte exemple cu un anumit nr de km nu am, si tre' sa apelez la ce am la indemana.
Squirrel
7 Jun 2010, 09:06
Doar de benzinarele Duster nu zice nimeni nimic…că ălea 4Ś2 sunt libere. Doar cele 4Ś4 sunt în carantină…
Prevad eu o defectiune, unu care vede in Duster vreun Nissan sau Land Rover si la prima iesire pe teren accidentat pt. ca acolo isi au locul masinile de teren isi va lua o mare teapa. Oricum eu unu nu vad utilitatea SUV-urilor, ori e masina de teren si are toate calitatile uneia ori nu si gata. Sanatate la toata lumea.
Squirrel
8 Jun 2010, 09:15
Posesorii de autoturisme care își supraevaluează capacitățile proprii sau ale vehiculului nu cred că depind de sigla de pe acesta. Dar este posibil, din punct de vedere statistic, ca pentru o anumită marcă/model aceștia să depășească media.
boobybooby23
20 Jun 2010, 12:00
e posibil sa apara defectiuni dar e important ca s-au schimbat multe treburi la ei,spre exemplu pivoti ce pot fi inlocuiti,capete de bara mai rigide,la varianta 4x4 cred ca si la 4x2de 107 CP,nu mai sunt rulmenti cu amprenta magnetica pentru ABS,e cu dantura
Din ce am citit pe aici si prin alte locuri cred ca rugina va fi una dintre cele mai sacaitoare probleme.
IRONICK
22 Jun 2010, 09:58
QUOTE(boobybooby23 @ 20 Jun 2010, 13:00)
dar e important ca s-au schimbat multe treburi la ei,spre exemplu pivoti ce pot fi inlocuiti
Deja imi dau lacrimile de atata tehnologie. Au schimbat pivotii, dar au pastrat aceeasi reteta la material si au sudat o tablita sa o mai rigidizeze. Si daca tot suntem in zona fata, evident ca iar fac diferente la sistemul de franare cu diametre diferite la discuri.
Squirrel
22 Jun 2010, 12:12
Discurile de frânare mai mici la 1,6 16v (269mm/22") versus 1,5 dci(280mm/24")?
boobybooby23
22 Jun 2010, 17:08
la discuri nu am dat mare importanta dar cred ca toata lumea e deacord ca poti sa schimbi pivotii,nu?eu unu zic ca ar fi o bila alba(pana la proba contrarie)
EUGEN2008
23 Jun 2010, 17:27
probleme electrice preconizez, probabil ca modificarile aduse cablajului original de logan ... mai freaca pe ici pe colo de caroserie din cauza pozitionarilor prost calculate sau a izolarii insuficiente , si 4x4 ala mi se pare tare "descoperit" la crengi , pietre, movile de pamant. Cei care confunda suv cu offroad sa-si faca casco
IRONICK
23 Jun 2010, 17:33
Cum am auzit de destui cu Logan care au trecut prin apa de parca aveau barca si pe urma plangeau ca nu mai porneste, sunt curios cati o sa puna botul la reclama sa treaca cu dastaru prin rauri.
boobybooby23
23 Jun 2010, 17:36
poate o porni dar nu stiu cum o ramane cu , cuplajul de la 4x4
Dusterul are o mare defectiune ireparabila, din pacate... e facut in Romania...
A... am uitat sa mentionez, aveti grija ca orice Duster nou vine cu un drob de sare lipit pe plafon (nu e trecut la dotari, dar o sa-l observati cand va suiti prima oara in masina, si ca sa vedeti cat de nesimtiti sunt astia de la Dacia, drobul nu este prezent pe masinile de test), aveti mare grija la copii, sa nu cumva sa se desprinda (drobul de sare) si sa cada in capul copiilor...Doamne apara si pazeste!!!...
aleXpeed
23 Jun 2010, 19:39
Nu o fi o defectiune, dar deranjeaza, sper sa fi remediat la Duster problema stopurilor (sau a unui stop, depinde de noroc), care dupa un timp o cam iau razna nitel (pui frana, si se aprinde si semnalul, uneori marsarierul) din cauza contactelor slabe. Iar legat de interior, cred ca au lasat aceleasi becuri in plansa de bord, care se ard unul cate unul dupa vreo 50.000 km., deja la Ph2-ul lui taicamio' nu mai fac bine contact becurile de la comenzile pentru aeroterma (doua duse, doar ala din dreapta de tot mai lumineaza vag).
Daca si asta mai e defectiune... ma fac popa! Chestia aia de care zici tu, aleXpeed, se produce datorita folosirii excesiv a manetei de recirculare aer pe habitaclu (doh!... se formeaza condens!) fara utilizarea simultana a AC-ului. Se rezolva cu doua-trei fas-uri de WD40 pe conectorii de la lampile spate.
IRONICK
24 Jun 2010, 09:13
Gata, m-am lamurit. Toti care criticam ceva la Duster, nu o facem pentru ca masina asta nu are nici o legatura cu pretul la care e vanduta ci pentru ca e Made in Romania....
Eu ma intreb cat de orbi pot fi unii...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.