Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reno 5 ALPINE TURBO
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
cumtecaut_eu
[attachmentid=1627620940] [attachmentid=1627620941] SALUTARE tuturor.
sa ma prezint ,ca asa e frumos.ma numesc iulian si de ceva timp(cca 4 luni)am intrat in posesia unui RENAULT 5 ALPINE TURBO din 1982.unii zic de toata frumusetea.
masina a avut doar 2 proprietari in tara.masina la origine a avut culoarea albastra(albastru alpin,culoarea originala),dar vechiul proprietar a avut proasta idee sa schilodeasca masina cu culoarea negru mat.PACAT sad.gif zic eu.
are absolut toate elementele originale mai putin bara de fata care cred eu,in urma unui accident a fost modificata(a se obseva priza de aer din bara).
motorul de 1.4 alpine turbo de 108 cai cu turbina T3 trage destul de bine pt varsta lui.nu cred ca traiesc toti caii,dar cu timpul voi incerca sa-i reanimez.
s-a lucrat putin si la tablarie pt ca era recomandat(masina a stat destul de mult timp).
mentionez ca NU DORESC SA ADUC NICI O MODIFICARE LA MASINA eventual un intercooler(m-i s-a recomandat).
am sa incerc sa pastrez toate particularitatile acestei BIJUTERII.
cunoscatorii sau posesorii acestei marci rog sa posteze sfaturi sau orice altceva ce imi va fii util pe viitor in intretinerea "domnisoarei radmasa.gif )".
pt inceput am sa postez cateva poze cu masina
primele poze sunt din momentul achizitiei si cele de la sfarsit sunt dupa tinichigerie si vopsitorie.
in momentul cand am facut pozele cu masina revopsita jantele nu sunt inca revopsite si bara spate nemontata.
bara fata nu are nici o reusita ,asadar am hotarat sa o schimb cu una ok originala.
pe aceasta cale rog pe cei ce au o bara fata de reno 5 alpine sau alpine turbo(sunt identice)sa ma anunte pt a o cumpara .


9 May 2010, 15:33:
[attachmentid=1627620942] [attachmentid=1627620943] [attachmentid=1627620944] [attachmentid=1627620945] [attachmentid=1627620946] [attachmentid=1627620947] si alte poze

9 May 2010, 15:36:
[attachmentid=1627620948] [attachmentid=1627620949] [attachmentid=1627620950] [attachmentid=1627620951] [attachmentid=1627620952] [attachmentid=1627620953]
St
Foarte frumos! Succes in procesul de restaurare!
PS: De ce n-ai vopsit-o albastru?
argon
ce Opel e ala din curte? Olympia Rekord rolleyes.gif
cumtecaut_eu
QUOTE(St @ 9 May 2010, 16:47)
Foarte frumos! Succes in procesul de restaurare!
PS: De ce n-ai vopsit-o albastru?
*


ms ms.avea in acte trecuta culoarea neagra deja .
stiu, taxa de schimbare a culorii e doar de 80 de lei plus taxa talon.
sincer mi-am dorit sa am demult o masina neagra.
nu e urata nici neagra dar parca as fii vrut sa aiba acea culoare originala.
argon.este opel kapitan(masina fostului proprietar de la care am cumparat eu reno 5)


9 May 2010, 17:32:
uitasem:ma zbat sa comand acele stichere de origini cu inscriptia A5 care e specifica acestei masinute.
si Doamne ce potential are masina.ma uimeste si acum viteza de reactie acestei antichitati si viteza cu care ruleaza(in talon la rubrica viteza maxima constructiva este trecuta viteza de 185km/h).nu stiu daca se poate atinge aceasta viteza cu masina pt ca nu am sincer tupeul inca sa o testez la capacitatile maxime.
inca un aspect important.am schimbat toate elementele de directie frana si bucsi(mai putin cele de la puntea de pe spate(nu au uzura dar nu am gasit un mecanic sa aiba tupeul sa l-e schimbe,am inteles din cauza dificultatii).
piesele schimbate de mine le-am gasit destul de greu din cauza vechimii masinii.
nu stiu ce ulei sa bag in motor.unii recomanda uleiul MOTUL v800 (sper sa nu ma insel,spuneau niste francezi pe cateva site-uri dedicate acestei marci).
dar revin,senzatie la volan cum am la aceasta masina ,nu am avut in nici o masina condusa de mine pana acum.
o problema ar fii zic eu si achizitia cauciucurilor specificata in carte si talon adica 175/60/13.
in magazinele de specialitate se uita la mine ca la felul 4 cand intreb de aceasta dimensiune,iar unii m-au speriat cu preturi destul de mari (zic eu)si nu pt niste marci consacrate gen YOKOHAMA sau TOYO.UN PRET DE 250 RON per bucata pt o marca banala m-i se pare mult .second hand nu am gasit inca.
si cum mai rad de mine soferii de masini puternice, pe strada cand m-a vad la volanul acestei buburuze si cum l-i se sterge zambetul cand schimb viteza dintr-o treapta superioara intr-una inferioara si accelerez brusc. radmasa.gif
am observat ca ii place doar benzina +100 carerra.la o benzina mai slaba din punct de vedere a cifrei octanice are tendinta de a ma pune in nas.
am comandat si un set de bujii NGK iridium.trebuiesc montate si atunci as vrea sa vad daca se simte ceva diferenta.unii zic ca da.
slider2
la anvelope poti sa pui ceva echivalent... daca nu gasesti dimensiunea ta, s-ar putea iesi mai ieftin...
cumtecaut_eu
m-am gandit si la varianta aceasta dar nu stiu care este echivalentul la dimensiunea mea,si care ar fii procedura cand voi merge la identificare la R.A.R. oare nu vor comenta ca ma prezint cu o alta dimensiune de cauciucuri la ei,precizand faptul ca verificarea tehnica la masina este valabila pana in 2012.
slider2
echivalentul il poti calcula pe net. exista calculator pentru asa ceva, de exemplu aici

intr-adevar legal nu este, daca noua dimensiune nu este trecuta in talon sau cartea masinii, dar...

la itp nu prea ai probleme, doar daca te opreste arr-ul sau garcea si remarca modificarea...
cumtecaut_eu
sper sa gasesc totusi un set de anvelope cu dimensiunea trecuta in carte la un pret acesibil.
cdadan
Incearca sa cauti pe toate site-urile de vanzari anvelope. De exemplu:
http://www.tireshop.ro/?action=_gumi_lista...R=13&g_szezon=N
za_kristake
seamana foarte tare cu un 5 de prin sibiu, daca nu e chiar ala. faina bestiuta
cumtecaut_eu
masina am cumparat-o din timisoara(inca mai are numere de tim dupa cum se vede)in sibiu stiu un reno 5 alpine aspirat a lui FLAVIU.masina respectiva este impecabila,o stiu si eu.
Muttley
Nu te lua dupa toti specialistii. NU are ce cauta intercooler pe Alpine T, asta daca mai vrei sa functioneze motorul.

Pneuri de dimensiunea pe care o cauti tu am gasit 19 modele, aici.
einstein1984
Asa ma gandeam si eu, cu carburator aspirat nu ai cum sa pui si intercooler. Ma bucur sa aud ca vrei sa o pastezi originala si nu sa-i pui motorul pe vreun cazan de Dacie.
Uleiul recomandat de frantuji e Motul 300v, si e cam ce e mai bun in domeniu, insa e crunt de scump (cam 60 de lei litrul). Oricum are nevoie de ceva sintetic si schimbat des (turbina de benzinar poate fi un loc foarte neplacut pentru ulei).
cumtecaut_eu
QUOTE(einstein1984 @ 10 May 2010, 13:01)
Asa ma gandeam si eu, cu carburator aspirat nu ai cum sa pui si intercooler. Ma bucur sa aud ca vrei sa o pastezi originala si nu sa-i pui motorul pe vreun cazan de Dacie.
  Uleiul recomandat de frantuji e Motul 300v, si e cam ce e mai bun in domeniu, insa e crunt de scump (cam 60 de lei litrul). Oricum are nevoie de ceva sintetic si schimbat des (turbina de benzinar poate fi un loc foarte neplacut pentru ulei).
*


einstein:merci pt aprecieri.
legat de ulei nu stiam exact tipul.60 de lei litrul nu este o avere.
cat de des se schimba uleiul la acest tip de motor?
intelesesem ca undeva la 5000 de km ar fii indicat.

10 May 2010, 13:15:
[attachmentid=1627621478] am dat un car de bani pe stykerele originale de reno 5 AT.ajung acasa la 74 de euro.pffffffffffff,scumpa pasiunera asta cateodata.dar sper sa iasa ceva frumos
Muttley
QUOTE(cumtecaut_eu)
merci mult MUTTLEY.am gasit ceva cauciucuri pe site-ul indicat de tine.
voi face un efort financiar si voi cumpara 4 buc de TOYO.
poti te rog sa imi explici mai pe larg fenomenul cu interculerul de pe motorul meu?
de ce DA si de ce NU?
stiu,prima replica a oricarui cunoscator ar fii fost:daca ar fii posibil intercooler ar fii montat cei de la renault in fabrica in momentul constructiei acestui motor.
astept de la tine (fiind vechi in domeniu si cunoscator)cateva argumente.
si merci inca o data pt site-ul cu cauciucuri

In primul rand, pentru a cita un post anterior apasa pe "Quote", nu pe "Edit" tongue.gif

Fenomenu' cu "intercularul" e simplu...

Alpine are carburator "supt", adica urmatoarea configuratie:
carburator____suflanta____motor.

Alte motoare au carburatorul "suflat", adica:
suflanta____intercular_____carburator_motor.

Din cele de mai sus reiese ca daca ar fi sa pui intercooler pe AT, ai obtine:
carburator____suflanta____intercular_____motor.
DAR... daca amestecul ce iese din suflanta, adica aer+benzina trece prin intercooler, se va raci, iar benzina va condensa, iar benzina ce va mai ajunge in motor va fi sub forma de stropi mari, un amestec neomogen, adica un dezastru.
Deci lasa motorul ca-n fabrica.

PS: cat a costat masina? Aici exista 2 variante - o avere sau pomana. Sunt curios cum ai nimerit tu smile.gif
cumtecaut_eu
nu e nici un secret pretul masinii.undeva la 750 eu pana acasa.platforma de la timisoara pana acasa ma costat 100eu.
Muttley
Deci pomana smile.gif
cumtecaut_eu
la cati bani am bagat si voi mai baga de acum inainte vom vedea cat de pomana o sa iasa.
de cumparat unul in stare relativ acceptabila de dincolo nu se punea problema deoarece sunt exagerat de scumpe,din ce in ce mai rare si nu mai avea nici un farmec daca nu o reconditionam eu.
marius21
Tot timpul mi-a placut Renault 5. Am avut un vecin de bloc cu unul rosu acum mai multi ani. Cine are timp pentru a tine in stare buna o masina clasica este de admirat ( nu-i suport pe cei care cumpara o masina clasica pentru ca apoi s-o distruga pentru a arata cat sunt de smecheri).
La fel de interesanta este motorizarea turbo.

Sa o stapanesti sanatos cat mai multi ani fara incidente.
BZN
Cand te uiti la ea nu prea iti vine sa crezi ca e asa de nervoasa. Tin minte ca prin anii '80 facusem rost de un pliant cu masinuta, era fantastic la vremea aia.
cumtecaut_eu
rugamintea mea la cei care citesc si posteaza la acest topic si stiti cumva vre-un reno 5 alpine sau alpine turbo inmatriculat sau neanmatriculat in romania si cunoasteti proprietarul ,va rog sa imi spuneti.
Muttley
Am vazut destul de des unul rosu p-undeva-n Crangasi, pe o straduta dupa un PetromV. Mai multe nu stiu sa spun.
cumtecaut_eu
muttley am o intrebare la tine:poti sa imi spui ce ulei sa aleg pt motorul meu?CastrolGTX3 10W40 sau Motul 300v 15W50.MERCI
Muttley
Habar n-am. De ce nu cauti pe net?

LE: http://www.forum-auto.com/pole-technique/s...sujet493858.htm
Merced
Cunosc eu pe cineva cu un R5 Turbo in Pitesti, inmatriculat pe Bulgaria, da' cred ca l-a dat intre timp, si destul de ieftin, vreo 500 de euro. Era cam omorata masina totusi...
VyRuZ
Felicitări pt. achiziție și inițiativă!
Muttley
Merced, nu confunda:
- R5 Alpine Turbo: motor longitudinal in SPATELE puntii fata, chiulasa cu camere de ardere emisferice, cu carburator in amontele turbinei...
cu
- R5 GT Turbo: motor transversal, chiulasa cu camere tip pana (extrem de asemanator motorul cu cel de Dacie), caroserie diferita (mai noua), etc.
Merced
N-am zis Alpine Turbo, stiu ca era d-ala cu turbina. Gt, cum zici tu. Oricum simpatic fuge si masina aia.
kossak
Draguta masina. Tin minte ca acu' vreo 10 ani vedeam destul de multe R5-uri prin Satu Mare si mereu ma uitam dupa ele. Mi se parea foarte funny bordul. smile.gif
Sunt curios, cam cat consuma motorul asta pe asa o masinuta?

Spor la treaba in continuare.
cumtecaut_eu
QUOTE(kossak @ 14 May 2010, 23:45)
Draguta masina. Tin minte ca acu' vreo 10 ani vedeam destul de multe R5-uri prin Satu Mare si mereu ma uitam dupa ele. Mi se parea foarte funny bordul. smile.gif
Sunt curios, cam cat consuma motorul asta pe asa o masinuta?

Spor la treaba in continuare.
*


consumul REAL al acestei masinute e undeva la 13l/100km in oras si in afara mers calm cu o vit medie de 90km/h 9l.
nu am testat sa vad un consum la viteze si turatii excesive,dar ma gandesc ca este considerabil.
in final m-am decis sa aleg uleiul MOTUL.sper sa fie o alegere buna.
am observat ca la relantiu de ceva timp in coace are usoare oscilatii de turatie(50-100 de turatii urca si coboara)
nu stiu care ar fii cauza.mentionez faptul ca masina are bujii bosh(cele vechi cu ,care am achizitionat masina),si bobina de pe aprinderea electronica(RENIX RE009)nu este cea originala,cred una de dacie.
curios faptul ca in ture mari,nu intrerupe.
daca credeti careva ca ma puteti ajuta cu ceva sfaturi,va rog...
la majoritatea mecanicilor din service-urile auto am o reticienta in a apela la ei.
cand l-e spuneam de tipul de motorizare se scarpinau in ceafa si dadeau din umeri.
nu as vrea sa risc sa o duc la ceva ''mecanic'' si sa aduc masina pe platforma.
Merced
Chestiile astea pot fi date de avans, poti fi legate de distributie pe duca, culbutori dereglati, trebuie verificate toate chestiile astea, de la cea mai usoara, la cea mai grea.
Muttley
Consumul ala-mi pare cam (foarte) mare.
Daca erai din Bucuresti ai fi gasit multi baieti care sa fie-n stare sa-ti verifice motorul sad.gif
Flores
Am avut si eu un R5 Alpine Turbo acum 15-16 ani.......ce masina.......ce vremuri......era benzina 6000 lei..... sofer1.gif
Cat timp am avut-o nu mi-a facut mari probleme, puntea din spate cu bara de torsiune ma deranja, bucsile erau varza, nu prea gaseai mecanici incantati sa lucreze la ea, totul era f. inghesuit. Din cauza asta am si vandut-o, se stricase pompa de benzina si baga combustibil in baia de ulei, nimeni nu i-a dat de cap, am gasit pe cineva care zicea ca se pricepe si am maritat-o.
Dupa un timp am vazut-o abandonata in parcarea respectivului, semn ca nici el nu a reusit sa o repare sau problemele s-au agravat si mai mult. Ma gandeam intr-un timp sa o rascumpar si sa o reconditionez, dar avea probleme si cu actele in sensul ca era inmatriculata pe fundatie, fundatia se desfiintase, asa ca am renuntat.
Una peste alta mi s-a parut o masina reusita, ce-a vazut masinuta aia de la mine...........talpa, drumuri de cacao si n-avea nici pe draku........
Bafta la reconditionat!
kostake
Daca te supara vechitura asta sterge-o ![attachmentid=1627624244]
cumtecaut_eu
QUOTE(kostake @ 19 May 2010, 21:07)
Daca te supara vechitura asta sterge-o ![attachmentid=1627624244]
*


calberson.ce frumusete blush.gif

19 May 2010, 23:26:
QUOTE(Muttley @ 19 May 2010, 15:14)
Consumul ala-mi pare cam (foarte) mare.
Daca erai din Bucuresti ai fi gasit multi baieti care sa fie-n stare sa-ti verifice motorul sad.gif
*


dar ce consum ar trebuiii sa am(cel corect)?asa ca sa imi fac o idee.
am iesit din nou azi cu el pe asfalt(umed) smile.gif .ce senzatie.are o viata masina asta in ea de nu imi vine sa cred.senzational motorul acesta
cumtecaut_eu
gata.problema s-a rezolvat. biggrin.gif .oscilarea turatiei in relantiu era cauzata de o garnitura de la carburator pe unde,cred,tragea aer fals.
Muttley
QUOTE(cumtecaut_eu @ 19 May 2010, 22:23)
am iesit din nou azi cu el pe asfalt(umed) smile.gif .ce senzatie.are o viata masina asta in ea de nu imi vine sa cred.senzational motorul acesta
*


Nu-ti inchipui cum imi ploo-n gura 38.gif
Esti un om fericit.
Dac-o vinzi vreodata as avea rugamintea sa ma anunti blush.gif

Despre consum nu stiu ce sa spun, mai mult ca sigur gasesti informatiile pe net.
cumtecaut_eu
QUOTE(Muttley @ 21 May 2010, 12:34)
Nu-ti inchipui cum imi ploo-n gura 38.gif
Esti un om fericit.
Dac-o vinzi vreodata as avea rugamintea sa ma anunti blush.gif

Despre consum nu stiu ce sa spun, mai mult ca sigur gasesti informatiile pe net.
*


in cazul in care as vrea sa o vand te anunt,cu toate ca nu stiu care ar fii un pret real pt masina.ar trebuii sa ma satur de ea intai(nu stiu daca se va intampla vreo data)sau sa am probleme financiare mari,sau nu stiu ce anume m-ar determina sa o vand.
nu vreau sa ma umflu in pene ca nu sunt genul,dar am inteles ca exemplare ca si al meu in tara ,sunt foarte putine(2-3 buc)si nu stiu daca in stare de functionare.

23 May 2010, 14:22:
[attachmentid=1627625086] [attachmentid=1627625087] [attachmentid=1627625088] si poze recente.urmeaza vopsirea jantelor
C@talin
Ce masa totala are masinutza ?ca e tare rau buburuza. biggrin.gif
Asta e un tico cu muschi biggrin.gif ,chiar citem pe net ca ar vrea sa puna cineva carbu turbo dela r5 pe tico da e cam greu. smile.gif)

in br era o dacie 1310 cu motor de r5.
cumtecaut_eu
QUOTE(C@talin @ 23 May 2010, 14:28)
Ce masa totala are masinutza ?ca e tare rau buburuza. biggrin.gif
Asta e un tico cu muschi biggrin.gif ,chiar citem pe net ca ar vrea  sa puna cineva carbu turbo dela r5 pe tico da e cam greu. smile.gif)

in br era o dacie 1310 cu motor de r5.
*


850 kg in talon.
red_reno_ck
f tare '' cotetul''. biggrin.gif .daca e de vanzare spune-mi ca ma intereseaza.
cumtecaut_eu
[attachmentid=1627626198] [attachmentid=1627626199] [attachmentid=1627626200] [attachmentid=1627626201] [attachmentid=1627626202] [attachmentid=1627626203] [attachmentid=1627626204] [attachmentid=1627626205] [attachmentid=1627626206] [attachmentid=1627626207] [attachmentid=1627626209] [attachmentid=1627626208] merci radmasa.gif poate ca e de vanzare.si poze noi la soare.

26 May 2010, 19:04:
[attachmentid=1627626210]
cj98czh
Hmm... amintiri vechi decand am avut o "mica" dihanie ca asta.... R18 1.6 turbo.... mama ce masina, ce motor, ce mergea.... biggrin.gif hmm ce vremuri... biggrin.gif

Sa ai grija de ea ! si sa-ti aduca numai zambet pe buze !!! biggrin.gif
Muttley
Filtrul ala sport nu te ajuta. E permisiv, iar masina circula (totusi) in praful de Romania.
Pe gatul de umplere cu ulei e un stut, pentru recircularea gazelor de carter. L-ai lasat in aer, iar in frana de motor si relanti, p-acolo intra praf direct unde nu trebuie.
cumtecaut_eu
QUOTE(Muttley @ 27 May 2010, 16:20)
Filtrul ala sport nu te ajuta. E permisiv, iar masina circula (totusi) in praful de Romania.
Pe gatul de umplere cu ulei e un stut, pentru recircularea gazelor de carter. L-ai lasat in aer, iar in frana de motor si relanti, p-acolo intra praf direct unde nu trebuie.
*


filtrul sport este montat provizoriu.exista ansamblul si tubulatura pt filtrul original ,doar ca trebuie comandat(s-a facut comanda,deja)si cu ocazia aceasta s-a comandat si un filtru pt stutul de la recircularea gazelor.momentan nu s-e circula cu masina.in asteptare de anvelope si restul filtrelor ,inclusiv uleiul de motor.

27 May 2010, 19:42:
QUOTE(cj98czh @ 27 May 2010, 12:49)
Hmm... amintiri vechi decand am avut o "mica" dihanie ca asta.... R18 1.6 turbo.... mama ce masina, ce motor, ce mergea.... biggrin.gif hmm ce vremuri... biggrin.gif

Sa ai grija de ea ! si sa-ti aduca numai zambet pe buze !!! biggrin.gif
*


cred ca mergea bine 1.6 turbo biggrin.gif .am sa ma grija de masina,dar sincer ma cam inspaimanta puterea masinii iar cateodata e f greu de strunit.nu as vrea sa ma aventurez si sa patesc ceva.
BZN
Nu inteleg de ce era nevoie de o asa motorizare pe o masina de clasa mini, mai ales la vremea aia.
De ce ai "acoperit" numerele, de vreme ce pana acum n-ai facut-o? huh.gif
argon
nu e chiar mini, Golf 1 GTI din aceasi perioada si clasa avea mai multi cai, PEugeot 205 gti idem, etc, nu vad care e problema.
cumtecaut_eu
QUOTE(BZN @ 27 May 2010, 19:57)
Nu inteleg de ce era nevoie de o asa motorizare pe o masina de clasa mini, mai ales la vremea aia.
De ce ai "acoperit" numerele, de vreme ce pana acum n-ai facut-o?  huh.gif
*


fratele meu s-a distrat si a pus-o la vanzare radmasa.gif .cica vrea sa vanda ceva ce nu este al lui.copii astia
din cate am inteles s-a vrut o motorizare sportiva pt perioada respectiva,firma renault concurand cu o alta firma auto care a scos in respectiva perioada o motorizare asemanatoare


27 May 2010, 21:50:
QUOTE(argon @ 27 May 2010, 21:45)
nu e chiar mini, Golf 1 GTI din aceasi perioada  si clasa avea mai multi cai, PEugeot 205 gti idem, etc, nu vad care e problema.
*


ai dreptate argon.am citit si eu undeva despre chestia asta.
sincer in perioada asta nu prea am avut timp sa ma documentez,mai mult am stat sub masina si in masina radmasa.gif
Muttley
Au fost si variante "maxi turbo" de 380 cai.

Golf GTI nu cred ca era in aceeasi perioada. 205 gti la fel, cu motorul de 1.6 e o masina mai noua.
cj98czh
QUOTE(argon @ 27 May 2010, 21:45)
nu e chiar mini, Golf 1 GTI din aceasi perioada  si clasa avea mai multi cai, PEugeot 205 gti idem, etc, nu vad care e problema.
*




Ce motorizari aveau? uiti ca si la Renault erau si alte motorizari cu cilindree mai mare si cai mai multi?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.