Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema presiune ulei, dar ceva aparte
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
serban_16sem
deci incep prin a preciza cateva lucruri..masina e din 1997 carburatie... din momentul in care am luat-o (septembrie 2009) am avut aceeasi mare problema: presiunea la ulei..am facut cred ca zece schimburi de ulei pana acum incercand mai toate tipurile de ulei...citeam undeva aici k ar merge si cu ulei diesel..nu stiu nu am incercat...
Iar acum va prezint tot ce am schimbat in legatura cu problema aceasta...bagand bani in ea ca intr-un sac fara fund......deci......set motor NOU...arbore cotit NOU, cuzineti,semicuzineti NOI, pompa ulei NOUA, pus ulei de rodaj romanesc..Problema e in felul urmator...la pornire...presiunea e la 6...dupa foarte putin timp de mers...circa 20 min. de mers coboara...4,3,2,1...0.5...aproape 0...clipesc becurile si o mentin accelerand cand o las pe liber....nici vorba de crescut nici macar la 1 cand accelerez dupa astea 20 de min de mers... si asta dupa reparatiile astea...ce sa fie? blocul motor spun mai toti...dar oare o dacie din 97 sa se farame asa usor?atat sa poata saraca? dupa ce am refacut tot motorul si am vazut ca nu merge am mers iarasi la mecanic..a desfacut baia si a verificat pompa(se invartea si scotea ulei, la proba)....si era NOUA...mi-a pus una de la el mai veche care isi facea treaba...schimb uleiul cu unul 20W50 bag si aditiv....apar schimbari: presiunea la relanti cu motor rece nu mai e 6 ..e 4..in schimb...am facut o proba la drum mai lung...cand se incalzeste nu mai ajunge la 0....acum este cam la 1 si nu se mai aprind becurile...pe liber..., iar cand accelerez nu mai este ca data trecuta cand nu se mai ridica acul deloc..acum creste..ff putin ce-i drept...cam 1,5 - 2.
Cred ca nu mai e nevoie de mentiuni ca faptul ca nu imi baga apa in ulei..temperatura apei cu motor cald fiind cam la 80-90...si nici nu consuma ulei..ramanand intact de cand l-am pus...pinionul de la delcou a fost deasemenea verificat fiind ok...
Ce sa-i fac?...vreau presiune!!! sad.gif Oare atat sa poata saraca dacie? Mentionez ca atunci knd motorul e cald parca nici nu mai are aceeasi forta si nu mai fuge masina ca atunci cand este rece...
Imi cer scuze pt asa poveste dar mai sunt multe completari..daca e nevoie de ele pt deslusirea acestui mister al presiunii de ulei, va rog sa ma intrebati. Toti mecanicii carora le povestesc raman pe ganduri si imi spun k blocul este ultima optiune...altceva nu ar putea fi....
Ce sa fie???? multumesc pentru pareri si ajutor
kog
inainde de a schimba blocul incearca sa verifici presiunea cu un manometru. Tre sa aiba mecanicii asa ceva
clau1300
salutare! pai daca toti mecanicii spun ca este blocul este chiar asa de greu de inteles ca presiunea o pierzi pe la axa cu came? eu am facu motorul cand aveam dacia si am dat la facut si axa cu came(fie se fac cuzineti si se rectifica axa cu came, fie se bucseaza axa cu came si se rectifica si se alezeaza blocul) si motorul meu care avea cand am desfacut masina 110000 avea presiune de nu scadea sub 4 indiferent cat de mult mergeam cu el.
serban_16sem
presiunea cu un manometru sa fie alta?si... cat ar mai costa si refacerea axei cu came? banuiesc ca lucrarea la bloc este fff scumpa
kog
sonda de presiune ulei ai schimbat-o pana acuma? Incearca sa vezi.
serban_16sem
apropo de sonda...cred k am 2 pt ulei..nu stiu sigur...cert e ca am 2 ceasuri...cel din bord normal, si mai am unul...dinacela rotund care e montat mai in dreapta...ce nu-mi place e ca niciodata nu arata amandoua la fel...cineva mi-a spus sa ma uit la cel rotund...care e numerotat...de la 0 la 6....ca cica e mai sigur..ala din bord nu se stie cum e si cat de bine arata
nelu_1985
Verifica presiunea cu un manometru calibrat si verificat, ceasurile din bord is cam petarde, nu indica foarte corect (daca esti atent cand pui contactul o sa vezi ca sare acul aproape de 2), iar daca zici ca ai 2 ceasuri, ar trebui sa ai 2 sonde cititor montate pe motor, altfel se imparte semnalul la amandoua ceasurile si indica prostii
mircea63
subscriu. presiunea o pierzi probabil pe la axu cu came. trebuie bucsat.
radu_rkc
salutare!!!sunt nou pe forum si am si eu o intrebarea.am avut ulei 20w40 si l-am schimbat cu un 20w50,dar partea nasoala e ca se aude total diferit motorul.oare care ar fii problema?mrs
ghitza
diferit in ce sens?troncane ceva prin el sau ce mai exact?dc nu ai pus un 15w40 in el sa vezi ce frumos merge
radu_rkc
mai ii cam galagioasa ..parca bate ceva in ea,eu ma gandesc sa fie problema de la vascozitate?si am optat pt un texaco havoline premium 20w50 pt ca cel vechi adica 20w40(mentionez ca era ulei de 8 ron litru,naspa)il cam papa..astept ceva pareri,mrs mult
ghitza
pai si cum numai acuma bate de cand ai schimbat uleiul?e treaba din vascozitate zic si eu altceva nu vad daca zici ca ,cu cel vechi nu se auzea
radu_rkc
asa cred si io am sa ii fac la sfarsit de saptamana cateva sute de km si o sa vad daca mai suna.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.