Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema la sistemul de franare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tmkrf
ceau am si eu o problema cu franele mai precis cu franele pe spate , am pompa nou nouta dar nu am frana deloc , daca anulez conducta care duce in spate frana prinde excelent si foarte sus , acuima intrebarea mea este unde ar pute fi buba ? mam uiat in tamburi nu scapa , la conducta idem ... nu stiu ce sa ii mai fac ,,, tot ce stiu e ca buba e pe conducta care duce in spate si nu imi dau seama ce nu e bine

astept parerile voastre [MERSI]
paul-tm
Hai sa iti spun ce era la mine.Ca si eu am avut probleme de genu asta.
La mine era buba la saboti, erau niste porcari( inventia romanului) cu autoreglare.
Am luat de pe o punte de dacie 1300, sistemu clasic de reglare cu excentrice.Nu puteam sa invart tamburu cu frana apasata dupa ce am pus sistemu de la 1300. De un an jumate nu am avut roti infranate sau altele. Bine nici nu am frana de mana la masina, am anulato.
Acum la tine poate sunt alte probleme: limitatoru( ala ce e prins de caroserie) nu cel de pe punte.
Ce pompa de frana ai simplu, dublu?
argon
nu trebuie sa iei nici un sistem vechi de pe 1300, distanta la saboti se poate regla din cablul franei de mana.
ct-03-tvy
ai aerisit instalatia? de ce ai schimbat pompa de frana? are aceleasi simptome ca, cea veche?

desfaci saboti, inspectezi mecanismu de autoreglare,


limitatoru cum e?

ori pompa de frana are supapele blocate.si trage inapoi lichidu ..dupa ce iei picioru de pe pedala
tmkrf
QUOTE(paul-tm @ 11 May 2010, 22:56)
Hai sa iti spun ce era la mine.Ca si eu am avut probleme de genu asta.
La mine era buba la saboti, erau niste porcari( inventia romanului) cu autoreglare.
Am luat de pe o punte de dacie 1300, sistemu clasic de reglare cu excentrice.Nu puteam sa invart tamburu cu frana apasata dupa ce am pus sistemu de la 1300. De un an jumate nu am avut roti infranate sau altele. Bine nici nu am frana de mana la masina, am anulato.
Acum la tine poate sunt alte probleme: limitatoru( ala ce e prins de caroserie) nu cel de pe punte.
Ce pompa de frana ai simplu, dublu?
*


pompa e dublu circuit

QUOTE(argon @ 12 May 2010, 07:16)
nu trebuie sa iei nici un sistem vechi de pe 1300, distanta la saboti se poate regla din cablul franei de mana.
*


mersi de sfat
(sistemu de 1300 nu cred ca sar potrivi ca am tamburi mari si din cate stiu 1300 are doar tamburi mici )


QUOTE(ct-03-tvy @ 12 May 2010, 08:08)
ai aerisit instalatia? de ce ai schimbat pompa de frana? are aceleasi simptome ca, cea veche?

desfaci saboti, inspectezi  mecanismu de autoreglare,
limitatoru  cum e?

ori pompa de frana are supapele blocate.si trage inapoi lichidu ..dupa ce iei picioru de pe pedala
*


de aerisit am aerisit bine de tot, pompa de frana am schimbato ca am crezut ca e din pompa buba ...
limitatoru de pe caroserie ?
pompa sigur e buna nou nouta am luato si nu dinaia ieftina ( de la autonova)

mai astept si alte sfaturi ...
si pe urma ma apuc sa le pun in practica .. mersi

<span class='edit'>12 May 2010, 18:45:</span>
am umblat azi pe la repartitor , si am constatat ca pana la repartitor totu e ok .... problema e undeva dupa repartitor , daca desfac parghia ce impinge rapartitoru am franele tari de tot ( asta insemnand ca repartitoru lucra si ca blocheaza lichidu) , deci buba ar fi dupa repartitor .. ca pana la repartitor totu e ok
---am incercat si varianta spusa de argon si la fel frana nu prindea decat jos de tot---

astept si alte pareri / idei mersi
kog
verifica conductele, inclusiv racordul flexibil ce iese din repartitor. Poti sa incerci sa il mai reglezi, sa nu mai blocheze lichidul, poate e prea liber si blocheaza lichidul aproape de tot.
ghitza
ai scos ICP-ul de la pompa cand ai aerisit?aeriseste fata si vezi pe urma daca tot asa se comporta dar cu ICP-il scos aerisesti fata si pe urma mergi in spate si vezi daca vine lichid
kog
mi cred ca are icp. E modelul de pompa cu dublu circuit si 3 conducte
tmkrf
ICP fiind returu ? daca da , eu nu am asa ceva
brigada_diverse
ICP e un senzor..un comutator sa ii spunem asa care face sa se aprinda un bec in bord daca pistonasul din pompa a trecut de el(deci a avut loc o avarie la pompa...a pierdut presiunea)
tmkrf
QUOTE(brigada_diverse @ 13 May 2010, 07:53)
ICP e un senzor..un comutator sa ii spunem asa care face sa se aprinda un bec in bord daca pistonasul din pompa a trecut de el(deci a avut loc o avarie la pompa...a pierdut presiunea)
*


mersi mult ... acuma stiu despre ce era vorba si stiu modelu de pompa despre care era vorba ..............

astept parerile voastre
paul-tm
Dacia si franele biggrin.gif . Putin off topic: La mine pedala imi prinde cam la jumate, dar daca de la 50 franez tare nu vrea sa imi stearga cauciucu.Deci si eu cam am frana rea. La mine trebuie sa ii schimb disc-urile de frana, pistonasele din etrier.
On topic: La tine daca zici ca pompa e noua,nu ar trebui sa fie probleme la ea.
Si eu tot de autonova am, de aproximativ 2 ani si e buna.
Vezi ca pompa cu dublu parca se aerisete mai greu decat cea cu simplu. Totusi eu inclin sa spun ca sitemu autoreglare trebuie umblat pe la el pana ii dai de capat.
N E S
Sper sa nu se supere tmkrf dar vin si eu cu o nelamurire si in acelasi timp cu o mare problema legata de franele masinii mele.
Deci, in primul rand as dori sa ma lamureasca si pe mine cineva, care e limitatorul, si care e repartitorul ca multi mi-au zis ca e una si aceeasi chestie, iar aici aud ca unu-i pe caroserie, iar celalalt pe alta parte.

Iar in legatura cu problema mea....astazi, am facut un drum in afara localitatii. La dus am fost 3 persoane in masina. Frane ok. In schimb la intoarcere, pe langa cele 3 persoane am mai avut si incarcatura in portbagaj, si am observat ca am pedala destul de tare la frana si franeaza greu, trebuie sa ma infig bine in pedala. Mentionez ca am tije inaltatoare la amortizoare si tampoane de cauciuc la arcuri, si mi s-a spus ca ar trebui sa reglez ceva pe la repartitor.
Ma puteti ajuta si pe mine va rog frumos cu niste sfaturi? Unde trebuie sa ma uit si cum fac reglajele necesare?
Va multumesc
ghitza
deci la prima problema ,limitatorul este cel este prins de caroseria masini in spate undeva sub bangheta si in care vin 2 conducte din fata ,el limiteaza trecerea lichidului in functie de incarcatura din masina.,REPARTITORUL este cel ce este prins pe ponte care este alimentat printr-un furtun ce vine din LIMITATOR si de la care pleaca conductele la rotile de pe spate stanga/dreapta.
La problema 2 daca iti functioneaza corect limitatorul cu persoane in masina ar trebui s aiti franeze si spatele aproape ca si fata iar daca zici ca ai inaltatoare la telescoape uitate daca mai atinge tija in el
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.