Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: "Melcul" care distribuie aerul - Bord CN.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Alexio
Salut tuturor!

Dooresc sa imi dea si mie cineva o idee inteligenta despre cum sa schimb acel melc cu furtunase care imi da aer pe centru sus si jos de la maneta de pe consola centrala la bordul CN (model 1998)?
De dat jos placa aceea cu ceasurile nu o mai dau cat traiesc. Mi-a ajuns o data. Daca a reusit cineva altfel sa imi zica si mie. Fasaie si distribuie cand vrea el.
Si 2. ce se schimba mai exact? numai melcul (si cum se numeste oficial) sau tot angrenajul cu manetele? si 3. cam cat ar costa?




Mutumesc!
paul_damian
Eu zic ca n-ai nimic la melcul ala. Citeste aici, poate te ajuta: http://www.daciaclub.ro/Supape-directionar...-s0-p76862.html
ghitza
pai dai jos blocul de comanda climatizare si schimbi numai nuca aceeea(melc cum ii spui tu) si gata treaba si o scoti prin stanga dupa ce dai cutia cu acte jos
alin12
topicul indicat de paul_damian e foarte bun.....la postul 12 gasesti tutorial!!
dupa acel tutorial mi-am shimbat si eu supapele.......
cu aceasta ocazie: multumesc paul_damian biggrin.gif
Cioby92
am si eu o problema ... batranica din poza wub.gif a suferit o operatie estetica prin 2000 atat in exterior cat si in intrior (bord cn s.a.m.d) dar din pacate nu i sa pus robinetul de la climatizare si nici cablul... am cumparat robinetul si citind tutorialul lui paul_damian am vazut ca exista mai multe tipuri de cabluri (de lungimi diferite) care actioneaza acel robinet... acum intrebarea: de unde imi pot da seama ce lungine trebuie sa aiba cablul sa se potriveasca?
Multumesc!
Alexio
Naiba sa o ia... am coborat acum la ea... cand selectez numai picioare ba baga cu putere maxima si se si aude ZBANG cand se deschide clapa jos... ba cateodata nu se aude nimic si baga slab... vad ca la centrala nu mai merge deloc oricum as da de maneta... cand strangulez furtunul care este sus la capsula subla (ea avand capul in jos are un furtun sus si unul in stanga) nu se mai aude fasaitul... chiar nu imi dau seama care ar fi buba... sa se fi dus iar capsulele... dracu' sa le ia...
Capsula mica de la motor cea unisens este buna... am verificat-o...

Repet.... schimbasem capsula care se ocupa de aerul pe central.. a mers apoi o vreme asta iarna cand nu mergea directionarea si pe central... dadeam repede de maneta stanga dreapta pana o lua.... acum nu mai merge deloc...
paul_damian
QUOTE(alin12 @ 14 May 2010, 10:38)
multumesc paul_damian  biggrin.gif
*

Cu toata placerea smile.gif blush.gif

QUOTE(Cioby92 @ 14 May 2010, 11:13)
de unde imi pot da seama ce lungine trebuie sa aiba cablul sa se potriveasca?
*

Te duci la magazin, iei unul la intamplare si ii spui la vanzator ca daca nu e de lungimea care iti trebuie i-l aduci inapoi. Apoi iesi in fata la magazin, si il montezi, si asa iti dai seama. Eu nu stiu alta cale...

QUOTE(Alexio @ 14 May 2010, 14:26)
cand selectez [..]
*

Eu, sa fiu in locul tau, as incepe prin a demonta toate capsulele si a le verifica "offline", incepand cu cea dubla. Sfatul meu, experienta mea smile.gif
Alexio
Dar stii care este problema de baza... cand am schimbat-o pe cea simpla am taiat clemele alea 4... alta idee de a le scoate si sa mai poata fi puse la loc nu am... aripioarele destul de solide...
paul_damian
Totusi, se pot scoate. Citeste ce am scris dincolo: cu multe injuraturi, si o surubelnita lata. Eu stiu ca tu vrei sa fie reparatia simpla, dar degeaba repari intr-un loc si defectul e in altul wink.gif
Alexio
Mai bine sa fie capsulele decat melcul...
paul_damian
Da, fiindca "melc" din ala nush daca mai gasesti. Capsulele le mai poti carpi. Dar de scos distribuitorul se scoate mai usor decat capsulele. Ma rog, asta o spune unu' cu burta mare-mare... blush.gif
DannY_SmekeruL
pentru inceput ti-as propune sa verifici capsulele si apoi sa te iei de distribuitor.apropo vezi ca poti ajunge la distribuitor daca desfaci tot ansamblul de unde reglezi directia aerului(e prins in 3 suruburi)si ajungi chiar la distribuitor si de acolo poti verifica si ce capsula nu merge tragand cu gura aer pe fiecare furtunas si sa vezi daca tine.
Mult succes.
PS: Vezi ca se gaseste in targ la vitan distribuitorul cu tot cu consola de reglaj.
Paulorossi
Daca dai jos selectorul de climatizare si dai jos torpedoul ai acces la toate valvele vacuumatice.Cel mai bine scoti pe rand cate un furtun din distribuitor si pui degetul sa vezi daca ai iesire de vacuum din el,evident cu motorul pornit,asa vei putea identifica defectul precum si valvele functionale care nu mai necesita reparatie.Oricum o sa-ti distrugi manichiura si pielea de pe degete,o sa injuri la greu.
eXtenSion
Sa ai grija sa verifici cu motorul pornit, nu oprit. Ca sa scoti capsulele pui degetele pe aripioarele de pe o parte a capsulei si le impingi spre centru si in jos pana intra putin in gaurile in care stau. Adica, pana aproape ca a iesit acea parte. La fel faci si pe partea cealalta si iese toata capsula.

La mine capsula ce coordoneaza aerul spre centru e deasupra torpedoului si e destul de usor de ajuns la ea, daca scoti torpedoul afara.

Acel fasait se aude, probabil, din cauza ca e rupta membrana capsulei. Cum sa o repari gasesti un topic la tutoriale. Am inteles si ca se gasesc membrane de vanzare. Eu am lipit un petec de bicicleta unde era gaurita si tine din 2003. wub.gif
Paulorossi
O vulcanizare,un sac menajer,etc...
Eu am pus silicon sanitar pe membrana,unde era gaurita si am lasat-o zi,functioneaza de 2 ani
Succes
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.