Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce sa-i mai fac?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Roata
Uitati care e treaba:
Dacia 1300 an 83, carb Carfil;
Am vrut sa scot benzina din ea pe la pompa cu motoru pornit...Buun scot furtunul de benzina de la carburator, il bag in sticla ,pornesc motorul si astept sa se umple sticla(de 1 litru)...si a scos doar 200 ml cantariti de mine!
Eu stiam ca ar trebui sa scoata 1 litru cu benzina din carburator..
M-am apucat sa ii desfac carburatorul sa ii reglez plutitorul.
Il reglez la 6 mm ca la carte, il pun la loc si imi scoate 180 ml..
L-am mai desfacut odata sa il verific si tot 6 mm avea si nici nu avea benzina in el...sau sa fie fisurat!
Acum ce naiba sa ii fac???De la ce e? Consuma mai mult daca scoate doar atata benzina sau nu trebuie sa imi fac probleme?
Masina de abia am cumparat-o de vreo 2 sapt
viperfox
nu stiam de regula asta cu 1l cu benzina din carb deci nu ma bag dar pot sa iti spun ca da, consuma mai mult daca nivelul e mai mare, eu stiu ca nivelul trebuie sa fie 7mm sau 8mm mai economic, cu 6mm chiar este un topic cu cineva care zicea ca ii consuma f mult (de genu 15)
Dyda
Sa verifici pompa benzina - pastilele ( supape ) si membrana
Daca pastilele prezinta amprente vizibile - se inlocuie corp pompa
- pentru membrana - se inlocuie pur si simplu
andu911
mergi cu ea si fa-i consumu, ce consum faci tu asa ? dar o asmenea aberatie n-am auzit niciodata...pai chiar daca in carburator intra benzina cata vrei tu, poti sa ai avansu dereglat, poti sa ai probleme cu chiulasa si automat ai consum marit.

Daca eram moderator iti stergeam topicul, pana invatai sa postezi lucruri concrete si macar un titlu care sa aiba legatura cu problema...gen "consum mare", dar pana acolo dadeai un search si gaseai destule topicuri care sa te lamureasca in privinta consumului. mad.gif
Dyda
QUOTE(andu911 @ 26 Apr 2005, 14:13)
mergi cu ea si fa-i consumu, ce consum faci tu asa ?  dar o asmenea aberatie n-am auzit niciodata...pai chiar daca in carburator intra benzina cata vrei tu, poti sa ai avansu dereglat, poti sa ai probleme cu chiulasa si automat ai consum marit.

Daca eram moderator iti stergeam topicul, pana invatai sa postezi lucruri concrete si macar un titlu care sa aiba legatura cu problema...gen "consum mare", dar pana acolo dadeai un search si gaseai destule topicuri care sa te lamureasca in privinta consumului. mad.gif
*



In primul rind omul nu s-a plins de consum ci de debit , asa ca daca stii ajuta-l daca nu stai frumos in banca ta si studiaza.
Roata
QUOTE(andu911 @ 26 Apr 2005, 15:13)
mergi cu ea si fa-i consumu, ce consum faci tu asa ?  dar o asmenea aberatie n-am auzit niciodata...pai chiar daca in carburator intra benzina cata vrei tu, poti sa ai avansu dereglat, poti sa ai probleme cu chiulasa si automat ai consum marit.

Daca eram moderator iti stergeam topicul, pana invatai sa postezi lucruri concrete si macar un titlu care sa aiba legatura cu problema...gen "consum mare", dar pana acolo dadeai un search si gaseai destule topicuri care sa te lamureasca in privinta consumului. mad.gif
*


eu nu fac consumu asa...eu am scos benzina ca aveam nevoie sa spal ceva nicidecum sa ii fac consumu..doar am intrebat daca are legatura cu consumul ...eu asa auzisem....
si de acum voi posta titluri concrete...
si inca ceva: in mers sa zicem ca ii fac consumul si consuma 10%...dar la relanti cat e normal sa consume?(ca in buc stai mai mult pe la stopuri)
si acum sa nu dati cu pietre in mine chiar nu stiu si vreu sa aflu blush.gif
AlezzDWC
Verifica pompa de benzina 99% ea e cauza iar consumul la ralanti ar trebui sa fie de aproximativ 2 litrii pa ora(mai mult sau mai putin).
Se poate verifica cu o sticla de suc cu benzina cu dopul gaurit unde bagi turul si returul de la pompa de benzina.
Bafta.
Roata
QUOTE(AlezzDWC @ 26 Apr 2005, 16:15)
Verifica pompa de benzina 99% ea e cauza iar consumul la ralanti ar trebui sa fie de aproximativ 2 litrii pa ora(mai mult sau mai putin).
Se poate verifica cu o sticla de suc cu benzina cu dopul gaurit unde bagi turul si returul de la pompa de benzina.
Bafta.
*


merci mult pentru raspuns!
AlezzDWC
Cu placere.
Iar daca ai de gand sa faci manevra cu sticla aseazo undeva langa pompa de benzina ferita de surse de caldura nu de alta da e benzina.
ionut232
QUOTE(andu911 @ 26 Apr 2005, 17:13)
mergi cu ea si fa-i consumu, ce consum faci tu asa ?  dar o asmenea aberatie n-am auzit niciodata...pai chiar daca in carburator intra benzina cata vrei tu, poti sa ai avansu dereglat, poti sa ai probleme cu chiulasa si automat ai consum marit.

Daca eram moderator iti stergeam topicul, pana invatai sa postezi lucruri concrete si macar un titlu care sa aiba legatura cu problema...gen "consum mare", dar pana acolo dadeai un search si gaseai destule topicuri care sa te lamureasca in privinta consumului. mad.gif
*



lasa ma omul in pace, crezi ca toti s-au nascut invatati?Si apropo...poate tocmai de asta nu esti moderator ohmy.gif

Roata si mie imi face la fel.Eu am auzit ca ar trebui sa iasa din pompa cam 0.8 litri cu benzina din carb. si la mine nu iese decat tot vreo 200.

Daca afli faza spune aici, sa ma lamuresc si eu.
Bafta!
BOBINATOR
Eu cred ca e o nelamurire dar vad ca nu s-a prins nimeni .Benizna pe care ai vrut tu sa o scoti nu vine din "carbelitor" ci de pe conducta de tur si daca tu ai scos de exemplu 200 ml atunci inseamna ca la atata ti s-a oprit tie motorul cu benzina pe care o aveai in carb.Pentru ca nu prea vad cum tragi tu benzina din carburator .Eu stiu ca se porneste motorul se scoate furtunasul de alimentare se pune intr-o sticla si se astepta cantitatea dorita de carburant sau oprirea motorului si a pompei de benzina implicit !
andu911
QUOTE(Dyda @ 26 Apr 2005, 15:33)
In primul rind omul nu s-a plins de consum ci de debit , asa ca daca stii ajuta-l daca nu stai frumos in banca ta si studiaza.
*



dyda, nu vorbeam cu tine...
in primul rand de unde stiti voi ce debit intra in carb ? blink.gif Va place sa dati niste ecplicatii de dragul de a face cat mai multe posturi...

La relanti, din cate imi aduc aminte, la 850 rpm...3 litri/ora unsure.gif numai ca iti consuma si schimbul des al vitezelor, plecari, opriri, frane...

QUOTE(ionut232 @ 26 Apr 2005, 17:28)
Roata si mie imi face la fel.Eu am auzit ca ar trebui sa iasa din pompa cam 0.8 litri cu benzina din carb. si la mine nu iese decat tot vreo 200.
*



"ies" wink.gif
diaconuliviu
QUOTE(andu911 @ 26 Apr 2005, 23:59)
dyda, nu vorbeam cu tine...
in primul rand de unde stiti voi ce debit intra in carb ?  blink.gif Va place sa dati niste ecplicatii de dragul de a face cat mai multe posturi...

La relanti, din cate imi aduc aminte, la 850 rpm...3 litri/ora  unsure.gif numai ca iti consuma si schimbul des al vitezelor, plecari, opriri, frane...
"ies"  wink.gif
*



Uite explicatie nu de dragul de a face posturi ci de a pricepe TOTI:
la un motor de dacia bine reglat si cu pompa de alimentare buna, cantitatea debitata de pompa cu motorul functionind cu benzina existenta in carburator este in jurul a 1 l (mai mult sau mai putin datorat dispersiei de executie). (este constatata "pe viu" dar daca vrei se poate face si un calcul, datele despre pompa sint prin cartile de dacia)

Daca la ei cantitatea este de numai 200 ml, se suspecteaza pompa (supape, membrana, pirghie uzata mult, orificiu retut marit).

Acuma, e posibil ca si motorul sa consume mult
Pentru a elimina una din cauze, se "cronometreaza" timpul de functionare cu benzina din carburator. Daca este in jurul a 40-60 secunde, pompa e de vina.
Roata
QUOTE(diaconuliviu @ 27 Apr 2005, 07:32)
Pentru a elimina una din cauze, se "cronometreaza" timpul de functionare cu  benzina din carburator. Daca este in jurul a 40-60 secunde, pompa e de vina.
*


Am cronometrat si functioneaza 20-35 de secunde...
Sa inteleg ca e din carburator? sa schimb jiglerele?
OCEBE
QUOTE(Roata @ 27 Apr 2005, 08:49)
Sa inteleg ca e din carburator? sa schimb jiglerele?
*


intrucat se pare ca n-ai probleme cu ea in mers (sa inceapa sa zdruncine la turatii relativ mari si accelerator la fund semn ca nu-i benzina suficienta) = pompa de benzina isi face treaba si zici c-ai reglat nivelul la 6 mm (adica mare) singurul defect il vad in carburator cu circuitul de ralanti dereglat.
de schimbat poti schimba doar jiglorul de ralanti; odata erau de ,52; mai nou am vazut ca-s de ,50; refa si reglajul de la surubul de amestec (s-ar putea sa fie prea desfacut)
Roata
QUOTE(OCEBE @ 27 Apr 2005, 08:37)
de schimbat poti schimba doar jiglorul de ralanti; odata erau de ,52; mai nou am vazut ca-s de ,50
*


Ai idee care sunt mai bune(mai economice)?de 52 sau 50?
ca de 52 am o gramada acasa...
mihai1677
Mai economic este cel de 50 fiind de diametru mai mic.
OCEBE
e mai economic cel de ,50 dar daca tot ai o gramada de ,52 (in ipoteza ca sunt bune adica nedecalibrate) la ce sa mai dai bani pe unul mai mic ?
diaconuliviu
QUOTE(OCEBE @ 27 Apr 2005, 11:13)
e mai economic cel de ,50 dar daca tot ai o gramada de ,52 (in ipoteza ca sunt bune adica nedecalibrate) la ce sa mai dai bani pe unul mai mic ?
*


Oricum nu e diferenta ATIT DE MARE intre ele incit sa determine acea diferenta de consum.
Roata
ok atunci pun unu de 52 ..
am facut consumul astazi si am scos 8% am mers de la Tragul vitan pana in comuna 1 Decembrie(cca 25 km)
dar nu prea am prins aglomeratie prin buc....
Ov
irelevant consumul facut pe 25 de km wink.gif
gattoman
Sal.Am facut la mine experimentul si cu benzina care era in carburator a scos aproximativ 750ml de benzina in sticla, ceea ce e normal.La jigloare nu va luati dupa ce scrie pe ele, uitati-va direct la diametrul orifciului.Am fazut in magazin jiglere de 50 dar cu orificii diferite.....si mai mari si mai mici.Daca vrei consum redus stai si cauti unul cu orificiul mai mic.
ionut232
si la mine cu benzina din carb nu imi scoate 800 de ml.
masina merge foarte bine , deci cred ca faza e de la pompa care nu baga prea mult.consumu e fff bun la a mea...deci nu cred ca are mare relevanta faza asta cu benzina din carb. pentru consum.
am sa mai fac verificarea asta cu benzina din carb.
bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.