Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu sare de 120 km/h
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kitzsteinhorn91
Salutare ! Dupa ce am terminat masina, i-am schimbat pe fata rulmentii, am reparat etrierii, si am pus la punct franele. Rotile nu merg infranate, am geometria facuta in service cu aparat special, dar nu stiu din ce motive, masina nu reuseste sa treaca de 120 km/h la 4500 rpm ! Care ar fi motivul ? Pot sta si in picioare pe pedala de acceleratie, ca tot nu sare de 120 @ 4500 !
kitzsteinhorn91
Puteam sa ma astept ca se va gasi cineva sa faca o mica gluma, total aiurea. Nu vreau sa ajung cu ea la viteze astronomice, vreau doar sa stiu, viind RECONDITIONATA total, o avea ea 35 de ani, dar e pusa la punct din orice punct de vedere. Deci din acest motiv, revin cu intrebarea: de ce nu sare de 120 @ 4500 ?
HUMMER H1
in primul rand cutia e in 4 trepte ? al doilea ambreiajul in ce stare e sau la capitolul motor si anume segmentare chiulasa (supape) carburatot filtru de aer un ulei bun se zice ca face multe etc. pot fi multe pe langa acea varsta pe care o are cum a spus si colegul de mai sus smile.gif
kitzsteinhorn91
Motorul: Set Borgo nou, motorul are 700 km, a fost refacut. Motor 810-02.
Ambreiaj: Placa de presiune + disc ambreiaj + rulment presiune, toate noi
Cutie: 4 viteze frantuzeasca.
aditã
verifica totusi si cablul de acceleratie!vezi daca e intins suficient!
eu am avut una din 75 si ajungea la 135 pe ceas!...motorul nu era chiar zob..dar crec avea peste suta de mii!sigur fusese refacut..dar nah!eu am patit sa fie cablul slab....merita incercat sa verifici si asta mai ales ca o faci ff repede bafta!
kitzsteinhorn91
Am intins cablul cat am putut de mult si tot nu depaseste acest prag. Daca pe loc o turez sare de 4500, dar in mers, nu trece de 120 @ 4500 !

Sa patineze cumva ambreiajul ? Am urmatoarele repere care vreau sa-mi ziceti daca sunt ok, sau e ceva in neregula:
Vit. 4 - 60 kmph - 2000 rpm;
Vit. 4 - 80 kmph - 3000 rpm;
Vit. 4 - 110 kmph - 4000 rpm.
ArtVandelay
Pai la 700km tu vrei performante maxime? repeta testul cand motorul va avea macar 2000 km
kitzsteinhorn91
OK. Dar crezi ca mai pot fi si alti factori sa influenteze asta ? Rotile sunt echilibrate, geometrie facuta, franele nu raman in presiune, deci nu merg rotile infranate...
Merced
Avansul e reglat aiurea. Pe ceas ajung relativ usor la 140km/h cu gunoiu' meu, tot set Borgo, da' pus acu' ani si ani, deja a inceput sa scape compresie urat, cutia e zob, roti infranate posibil sa am. Nu stiu cate rpm-uri am la viteza aia. Te lamureste cineva ce viteza trebuie sa ai la 4500rpm intr-a patra. Eu tind sa cred ca in jur de 135km/h, reali. unsure.gif
kitzsteinhorn91
Deci posibil sa fie din ambreiaj ? Sa patineze ? Si sa se tureze motorul iar viteza sa ramana mica ?
Avansul e reglat...
Merced
Sigur nu indica prost ceasul? Acu-i epoca GPS-ului, poti sa afli usor.
Altceva, ce kit de ambreiaj ai montat?
kitzsteinhorn91
Klaxcar
Ceasuri: Jaeger de R12 TS.
aditã
pai tu nu simti daca iti patineaza sau nu?
Merced
Era sa zic ceva de Klaxcar... Vezi ca s-ar gasi Valeo de 170, da' e vreo 7-800 de lei. Daca esti dispus sa mai bagi niste bani, chiar daca nu e asta motivul(poate fi si montaj defectuos), macar stii ca te alegi cu ambreiaj "pe viata", nu petarde d-astea Asam, Klaxcar, s.a.m.d.

kitzsteinhorn91
Stiam ca cele Klaxcar sunt frantuzesti. Eu nu simt ca patineaza, dar daca Merced zice ca la 4500 rpm ar trebui sa am 135 kmph, inseamna ca e o problema undeva !
Merced
Asa presupun dintr-un calcul facut acum multi ani, cu alta Dacie care avea o problema similara. Nu am turometru sa-ti zic exact. Poate asa e corect, cum iti indica tie.

Klaxcar e o casuta postala prin Franta probabil. Iti dai seama ca nu se fabrica nici cartonu' in care e ambalat la ei. Klaxcar, Autospeed, sunt niste petarde ca si Asam-ul, doar ca se ascund in spatele unui marketing care pare sa aiba efect.
kitzsteinhorn91
Sper sa nu am probleme. O sa verific maine si cu GPS-ul. Cu toate ca nu imi explic de ce se opinteste de 120 kmph, tot nu mi-ati raspuns la asta ! biggrin.gif
CGDBZ
Verifica clapeta de acceleratie , daca e deschisa la maxim cand ai pedala de acceleratie apasata la maxim , daca nu mai deformeaza pedala de acceleratie pana atunci cand apesi pe acceleratie clapeta de acceleratie(din carburator) sa fie deschisa la maxim .Eu am patit asta cu batrana lui tata , mai mult de 115 km/h nu mergea (dupa reparatie capitala) apoi dupa ce am umblat la pedala de acceleratie ajungea la 145km/h pe ceas .
argon
QUOTE(kitzsteinhorn91 @ 19 May 2010, 22:29)
Klaxcar
*




pacat de masina sa o faci asa frumoasa si pui gunoaie de genul pe ea.
kitzsteinhorn91
Imi pare rau, dar am evitat pe cat posibil ASAM, nu am pus nimic de ASAM pe ea, toate sunt de uzina, iar acolo am gasit Klaxcar pentru ca am vazut ca scria ca sunt Made in France.
argon
si pretul nu ti-a dat de gandit? daca scria Made in Japan credeai?
kitzsteinhorn91
Acum ce sa fac, astept sa se duca si pun de alta firma...
Paulorossi
kitzsteinhorn91,cat consuma masina?Ai ceva economizoare prin carburator care poate gatui admisia,eventual jiclere modificate? nedumerire.gif
argon
foarte bine, oricum de patinat nu patineaza daca turatia sta la 4500, eu zic ca-ti indica vitezometrul mai putin, colaborat cu rodajul si avansul eventual dereglat.
bucatzel
QUOTE(kitzsteinhorn91 @ 19 May 2010, 23:13)
Sa patineze cumva ambreiajul ? Am urmatoarele repere care vreau sa-mi ziceti daca sunt ok, sau e ceva in neregula:
Vit. 4 - 60 kmph - 2000 rpm;
Vit. 4 - 80 kmph - 3000 rpm;
Vit. 4 - 110 kmph - 4000 rpm.
*



Turatiile astea is cat de cat ok. Pe acolo se invarte si realitatea.

Pe acolo, adica daca la 2000 ai 60 km/h, atunci la 4000 ar trebui sa ai 120 . Matematica pura. Dar no, si ceasurile alea au o varsta, asa ca se mai poate considera si ceva eroare de la ele.

Treapta a IV-a are raport de demultiplicare 1,032:1 conform cartii lui Mondiru. Vezi ce dimensiuni au caucioacele de le ai pe masina, si cauta un pic pe net, exista calculatoare rpm->viteza.

Si nu uita ca ti-ai reconditionat dacie. las-o mai moale pana va invatati unii cu altii.
kitzsteinhorn91
Carburatorul este cel original, este nou, Carfil 32 IRMA, fara jiglere modificate, iar in ceea e priveste economizoare, nu am acea elica sub carburator.
$$ilvviu
Poate ai jiclere mai mici.
kitzsteinhorn91
Sa va mai zic ceva: am cumparat calbu de acceleratie de 1300 de la magazin, dar nu mi se mai prinde acel guler cu arc de peretele motorului. Poate influenta si asta cu ceva ?
argon
adica la trecere?
krapcarasu
verifica daca se deschide complet clapeta
kitzsteinhorn91
Da, argon, cel cu un arc de vine prins pe peretele dintre compartimentul motor si interior. E asa o chestie rotunda cu un arc. Posibil sa nu mearga cum trebuie pentru ca acel dop cu arc nu mai intra in gaura aceea ?
bucatzel
Da, si asta poate fi motiv... daca tu utilizezi parte din cursa pedalei ca sa se rearanjeze cablul pe traseu, mai greu de crezut ca ai cursa completa biggrin.gif

Si gulerul ala trebuie doar montat cu un pic de grija... ma indoiesc ca nu intra. Adica no... eu l-am schimbat pe ploaie si am scapat destul de uscat.
Ov
scoate gatul de la carburator, pune pe cineva sa apese din masina pedala la maxim, si vezi daca clapeta de aer din carburator se pune perfect vertical.
argon
atata timp cat e prinsa ferm camasa in suportul de pe capacul culbutorilor, nu ar avea legatura prinderea aia din perete.
dacia_slk
Toata problema (ca nu trece de 120km/h) eu o rezolvasem dand avansul (static) mai mare (atat cat sa nu detoneze in nici o conditie - cel putin eu n-am auzit nici un ciricait din cabina sau langa masina, cand mergea la ralanti).

Dar, solutia asta avea doua dezavantaje:

1. ralantiul era un pic neregulat (mai mic de 870rpm - in jur de 700-750rpm - ceea ce ma face sa cred ca poate era un pic prea mare avansul - dar macar nu se auzeau detonatii, ci numai vreo 2 rateuri la 3 secunde pe esapament);

2. consumul a crescut de la aprox. 8% la 11,5-12% blush.gif

DAR, cu avansul asta marit, prindeam usor 140-145km/h, iar in continuare - pana la 155km/h accelera mai greu. Nu mai stiu ce rpm aveam la 145, dar cred ca in jur de 5000. Deci viteza maxima prinsa cu motor de 1,3L si cutie in 4 tr a fost de 155km/h icon_mrgreen.gif , dar, cum am mai zis - cu cele 2 dezavantaje. Ah, ba nu, era sa uit, mai este inca un unul:

3. dupa 3-4-5km de alergat in ritmul asta, uleiul se incinge FOARTE TARE si apoi la ralanti se apinde martorul de presiune din cauza ca s-a subtiat uleiul (Aral 10W40 la aprox 5-10 gr.C temperatura ambianta).

Si, intr-adevar, la vitezele astea franele daciei sunt subdimensionate - se simte nevoia unei instalatii de franare mai puternice. Apoi, mai trebuie sa mentionez ca si ruliul puntii fata este mai evident la stilul asta de alergatura - de unde necesitatea unei alte bare antirului, mai solida, pe fata.

Iti da fiori senzatia pe care o ai cand te apropii cu 140-150 de o curba - nu periculoasa - incepi sa virezi - simti ca masina se lasa pe o parte in fata si ai impresia ca vei iesi in decor, dar... scapi; de aici inveti o lectie: evaluarea curbelor si adaptarea vitezei in consecinta - mai bine franezi mai mult inainte de curba si accelerezi pe urma. a scapat.gif

Eu, intre timp, m-am cumintit - mi-am trait aventura - si acum mi-am repus avansul pe normal, iar viteza maxima pe care o prind este de 120-125km/h - oarecum suficient, iar consumul a scazut la 8%.

Happy tuning!
bucatzel
QUOTE(dacia_slk @ 20 May 2010, 15:29)
DAR, cu avansul asta marit, prindeam usor 140-145km/h, iar in continuare - pana la 155km/h accelera mai greu. Nu mai stiu ce rpm aveam la 145, dar cred ca in jur de 5000. Deci viteza maxima prinsa cu motor de 1,3L si cutie in 4 tr a fost de 155km/h icon_mrgreen.gif
*



Si imediat dupa aia, te-ai ridicat din pat plin de sudori, nu?
dacia_slk
QUOTE(bucatzel @ 20 May 2010, 14:33)
Si imediat dupa aia, te-ai ridicat din pat plin de sudori, nu?
*


Nici n-ar trebui sa ma obesesc sa-ti raspund, dar iti spun totusi ca daca rabla ta nu-i ingrijita bine, nu inseamna ca Mimi kiss.gif (rabla mea) e la fel ca a ta.

Sau ca eu sunt lenes ca tine si nu prea invat nimic de pe daciaclub. Sau ca n-am curajul, indrazneala, indemanarea si priceperea sa aplic cunostintele dobandite aici. icon_mrgreen.gif silly1.gif
Merced
Si eu iti spun ca daca iei un GPS mai mult de 140km/h nu prinzi. Ce arata ceasul e partea a doua, eu te duc cu rabla mea care se dezintegreaza cu 150km/h dupa ceas. Crezi ca e viteza reala?
dacia_slk
QUOTE(Merced @ 20 May 2010, 14:41)
Si eu iti spun ca daca iei un GPS mai mult de 140km/h nu prinzi. Ce arata ceasul e partea a doua, eu te duc cu rabla mea care se dezintegreaza cu 150km/h dupa ceas. Crezi ca e viteza reala?
*


N-am GPS, m-am luat dupa kilometrajul standard al daciei si dupa un turometru digital.
bucatzel
QUOTE(dacia_slk @ 20 May 2010, 15:36)
Nici n-ar trebui sa ma obesesc sa-ti raspund, dar iti spun totusi ca daca rabla ta nu-i ingrijita bine, nu inseamna ca Mimi (rabla mea) e la fel ca a ta.

Sau ca eu sunt lenes ca tine si nu prea invat nimic de pe daciaclub sau n-am curajul, indrazneala, indemanarea si priceperea sa aplic cunostintele dobandite aici. icon_mrgreen.gif
*



rofl1.gif rofl1.gif rofl1.gif

Vrei sa zici ca tu i-ai zgandarit avansul lui Mimi si a fugit precum o fata mare?

rofl1.gif rofl1.gif rofl1.gif

mda... se explica...
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=172287&hl=

Si mai are tupeul sa ma faca pe mine lenes...
dacia_slk
QUOTE(bucatzel @ 20 May 2010, 14:51)
rofl1.gif  rofl1.gif  rofl1.gif

Vrei sa zici ca tu i-ai zgandarit avansul la Mimi si a fugit precum o fata mare?

rofl1.gif  rofl1.gif  rofl1.gif


plange.gif nono.gif Ma gandesc ca poate-ti da fiori o fata mare... biggrin.gif

QUOTE


bla bla bla.gif Pai, da, ca din 7 februarie 2010, un cablu de kilometraj costa cat o casa...

QUOTE
Si mai are tupeul sa ma faca pe mine lenes...
*



Mai bine iti spuneam Toma. tongue.gif peacefingers.gif
kitzsteinhorn91
Azi: 130 @ 5000 !
Muttley
1) Iti bati joc de bani (stiu, nu-s ai tai, da' tot iti bati joc). Rodajul dureaza 3000km, nu 700.
2) Viteza o masori cu GPS-ul.
__________________________

In speranta ca vei repeta incercarile DUPA rodaj, trebuie sa te asiguri ca:
- avansul e la limita detonatiei;
- afara e racoare si aer uscat;
- ai benzina buna (asta o verifici simtind masina, poate sa difere de la plin la plin, chiar daca alimentezi de la aceeasi pompa);
- mai sunt si alte chestii, gen filtru de aer de exemplu, dar in cazul tau nu se aplica.

PS: destul de important, ca esti tanar si fara experienta - incearca pe cat posibil sa faci chestiile astea pe autostrada. Ori macar p-un drum cat de cat sigur si mai ales liber.
kitzsteinhorn91
OK. De acord cu tine Muttley. O sa o las mai incet. Maxim 90. Am probat-o pe centura.
Ov
hai c-ati luat-o pe aratura
dupa rodaj imi dai PM sau REPORT si redeschid topicul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.