Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
MariusRZR
De curand am schimbat bateria la masina.Indicatorul de pe bord,chiar si dupa ce am schimbat bateria sta la aproape jumatate...putin inclinat spre partea cu minus.
Daca bateria era noua,nu trebuia sa stea la +?

Cand pornesc masina bateria este la - si cand accelerez putin motorul urca.


Acum problema:D

Puterea farurilor este mai scazuta atunci cand motorul este la o turatie mai mica.
Iar daca dau drumu la aeroterma indicatorul bateriei nici macar la jumatate numai sta,iar farurile sunt slabe...

De la ce poate sa fie?de la baterie?
recinalcol
Asta e dacioara noastra.
Indicatorul trebuie sa-ti stea pe la jumate,asa e normal,si normal e sa scada atunci cand aprinzi farurile si aeroterma.
Cred ca problema asta se poate rezolva punand un alternator mai mare.
Acest lucru o sa-l fac si eu si sper sa scap de problema asta.
Sa ma contrazica cineva daca gresesc.
ghitza
da ai dreptate de la alternator se trage iar cu indicatorul din bord sa nu te iei dupa el ca e pus de forma acolo,asa era la mine:in bord era spre minus cu farurile aprinse si la ralanti si ma gandeam ca nu incarca dar cand am pus aparatul era ff buna incarcarea undeva la 14.1,deci nu va luati dupa indicator ca e aiurea rau
kog
masina e pe injectie?

Indicatorul ala de tensiune din bord emai mult orientativ. Daca functioneaza bine ar trebui sa stea la mijloc. La turatie mica/relanti intotdeauna faruruile vor lumina mai slab, si incarcarea va fi mai slaba deoarece alternatorul "se invarte" mai putin si da mai putin curent. Dacamai pornesti si alti consumatori cum ar fi aeroterma, dezaburire, etc, consumul va fi si mai mare
bygy007
e ca si cum ai masura tensiunea de la priza cu becul ras hohote.gif
tichondrius95
E bine asa, nu iti face probleme daca sta aproape de mijloc e ok. Asa trebuie sa stea nu la + \ - .
ATM
Ca sa-l lamurim complet pe om:
-da, indicatorul ala e cam nesigur. Are sistemul de actionare din vremea preistoriei: o lamela bimetalica cu un fir infasurat pe ea. Cand trece curent, se incalzeste, lamela fiind bimetalica se indoaie, indoindu-se actioneaza acul, obligandu-l sa se miste pe scala. In timp, se decalibreaza (se impusca unul din materiale de pe lamela) si nu mai indica bine - adica indica de obicei mai putin decat in realitate
-cand indicatorul si incarcarea sunt bune, acul trebuie sa iti stea in turatie cam vertical, sau mai exact pe plaja alba a ceasului, NU are voie sa stea pe plaja rosie cu - (incarcare insuficienta) si cu atat mai mult nu are voie sa stea pe plaja rosie cu + (incarcare prea multa, fierbi bateria si o termini rapid). Cel mai nasoala problema de incarcare pe care o poti avea e sa-ti stea acul pe rosu cu + (zice-s-ar ca exista riscul chiar sa explodeze bateria, cu toate ca sunt destul de rare cazurile)
-la relanti, si mai ales cu faruri si aeroterma pornite, se accepta ca acul sa stea pe zona hasurata (gri)
-alternatorul de Dacie fiind cam ...plapand...e normal sa lumineze mai chior cand e in relanti.
Deci, din descrierea ta, lucrurile is inca bune. Ceasul inca indica (aproximativ) corect, incarcare ai...don't worry, man.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.