Salutare tutror,
E ciudat ca primul post sa fie aici, dar asa a fost sa fie . Va citesc de aproape doua luni, doar ca ... nu am postat.
Pana acum o luna eram fericitul posesor al unui abonament Ratb care combinat cu un drum relativ lejer pana la scarbici (40 de minute cu tramvaiul, fara aglomeratie) ma facea sa nu am nevoie de masina. Dar totusi, pentru ca situatia sa schimbat si aveam nevoie de o masina, am inceput sa caut. Am zis de la inceput masina noua, si eram pornit sa iau logan. Stiam masina de la cunoscuti, parerile in general erau bune...iar pretul il consideram corect. Totusi, am ramas placut surprins in showroom la Renault cand am vazut noul Megane. Nu il stiam, Megane 2 e o aparitie foarte desa pe strazile noastre dar Megane 3, recunosc spre rusinea mea ca nu il stiam. Mi-a placut mult in showroom, in acea zi, si am decis : o cumpar. N-am putut sa fac atunci test drive...ca nu era masina acolo :/, asa ca am decis ca revin sambata urmatoare pentru test drive. Recunosc ca in acea saptamana am citit multe despre Megane 3, si Megane 2010 (Cea care era in showroom)...dar chiar si cu toate inconvenientele pe care anumite persoane le-au pus probabil intemeiat pe forum, decizia era luata, sa imi iau acest model de Renault. Banii erau cam putini, si nu am vrut sa fac rate. Am zis daca o iau, o iau cu banii jos. Asa ca m-am scormonit prin buzunare, am mai luat si de la parinti un pic si am reusit sa-mi iau, varianta Expression, care m-a dus la 9000 euro cu vopsea metalizata + 3 prime de casare (1600 ron fiecare), la care o sa mai adaug taxa de prima imatriculare de 750 euro. Masina e varianta de baza a acestui nivel de dotari, fara nimic in plus, pentru ca smecherii de la reno dau cu 2700 discount doar masini aflate pe "stoc" ( a mea e facuta in ianuarie 2010) si nu mai poti sa pui chestii pe ea. Vrei mai mult, iei varianta superioara, sau iei una noua din fabrica, dar la care ai discount doar 1300 euro. Si pentru ca pusculita mea era cam subtire am zis sa merg pe ce au. Recunosc ca nu regret ca nu am luat un Dinamique, nu pot sa spun ca ma dadeau pe spate dotarile in plus ale respective variante...poate doar cruise control. Bine, si ESP .. .dar ala e optional pana la Privilege mi se pare, deci tot in oala aia ajungeam.
Masina are fix 10 zile azi, cu 420Km, din care 130 in Bucuresti, si restul pe DN1 pana la Ploiesti si inapoi...de cateva ori. Primele mele impresi sunt cam urmatoarele :
Motor. Momenta sunt in perioada de rodaj (1000km dupa spusele celor de la service de unde am ridicat masina), din cate am citit o sa-si mai "dea drumu" odata ce acumuleaza kilometrii. Totusi, motorul imi place mult iar senzatia de condus in special in oras e foarte buna, dupa gusturile mele. Pana acuma am condus, destul de rar - cam 30000 km in 7 ani de permis masinile familiei, care au fost TDI-uri. Golf, octavia, passat...Nu-mi place...e prea zmucit, suna urat...miroase urat . De la inceput am fost pornit sa-mi iau benzina, si nu ca a-si fi cinestie ce pilot wannabe, dar imi place mai mult cum trage, cum suna. Iar motorul aceesta care-l am pe Megane, chiar daca e vechi si dupa unii, uzat moral, mie imi place si sper sa nu imi faca probleme. Am senzatia cand plec de la stop de masina electrica, aceeasi senzatie care o aveam si cand am mers cu un Prius in Germania. De asemenea, chiar daca pe M2010 nu mai e cutia in 6 rapoarte, cea in 5 nu mi se pare asa slabuta. Din cate am citit, cea in 6 e mult mai scurta necesitand schimbari mai dese de viteze la 80-120km/h, functie de regim de exploatare.... Nu-s anti schimbat des viteze, dar mi se pare un pic exagerat nevoia de 6 trepte de viteza pe 110cp..., si de aceea nu regret ca nu am 6 viteze.
Rulare si suspensie. Impecabil. N-am mers mai tare de 110, dar zgomotul interior este foarte bine atenuat, si nu e nici un greier. De asemenea, suspensia e foarte soft, poate un pic prea soft, lucru care m-a cam bagat in gropi, pe care nu le evitam ca stiam ca nu le simt , e timpul sa ma trezesc totusi ca fieru tot fier...si drumurile din romania reusesc sa invinga chiar si cele mai performate suspensii din lume, nu mai vorbesc de o masina de 10.000E. Totusi, masina ramane in continuare confortabila si daca iei o groapa, macar tu te simti bine... In comparatie cu nemtoaicele din familie, care toate aveau talentul sa-ti rupa posteriorul cu suspensii tari, iar de stricat, tot s-au stricat in cele din urma. Ce imi e frica sunt greierii care inevitabil or sa apara ca totusi e Renault asamblat de turcaleti ... dar sunt resemnat dupa ce am citit cele 60+ pagini de la Megane 2 in care lumea posteaza de greierii din masinile lor cu zambetul pe buze .
Consum. Cam devreme sa am o impresie solida, pana acuma am 8.6 mediu. Ca repere mai izolate : 6.2 scos mediu pe 70km extraurban weekend-ul aceesta mers batraneste, trafic minim. 12.0 In bucuresti da mers destul de zmucit, cu aceleratii inutile, urmate de frane in 50m, dar si un 9.2 tot in Bucuresti, mers de pensionar fara AC. Oricum, astept sa-si mai dea drumul motorul si sa ma invat mai bine cu masina, pentru niste rezultate mai elocvente.
Interior. Nu am fost niciodata un mare fan al interioarelor. Daca sunt practice, si nu scartaie... e perfect, motorul sa mearga bine. Totusi, la Megane-ul acesta imi place interiorul. Pare de calitate, si are niste linii foarte marfa pentru o masina din clasa ei. Totusi, ce nu-mi place e locul interior... la 1.92 stau bine la volan, dar totusi la drum lung nu prea pot sa-mi relaxez piciorul drept altfel decat sprijinindu-ma cu genunchiul de bord. Nu mai zic ca daca ridic brusc acelasi picior, risc sa lovesc in cheia care se afla in contact.... (Ca deh, n-am card ). Totusi, incet incet incep sa ma simt ok la volan, sa evit in a-mi rupe cheia si chiar daca imi "relaxez" genunchiul in bord, sa o fac intr-un mod care sa nu-mi amorteasca piciorul.. (cred ca daia regret eu ca n-am cruise control , poate daca aveam mai mult loc nu ziceam nimic )
Pareri finale. Momentan sunt foarte multumit. Ma simt bine la volan, masina e frumoasa si consider ca am facut o afacere buna, chiar daca e Megane Generatie 2010, dar fiecare ia ce poate, si ce apuca . Totusi nu regret ca am luat-o, si sper sa nu ma lase la greu. In rest, toate bune si la cati mai putini bizoni in trafic, atat pentru Megane-ul meu, cat si pentru voi .
Poze pun cu prima ocazie maine.