Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: o fi un injector?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
rotnik
M-am mai plans de problema mea si pe alte topicuri, am citit mai multe dar nu am intalnit ceva asemanator (poate nu m-am straduit prea mult ... ), asa ca am deschis topicul asta.

Iata problema: loganul fiind iesit din garantie am facut revizia de 60k cu tot ce implica ea la un service oarecare unde cunosteam un mecanic. Am ajuns acasa si dupa 10 minute a mai trebuit sa fac un drum si cum a pornit s-a auzit un fel de suierat dinspre motor, suierat care m-a insotit drumul de 2 kilometri iar la pornirea urmatoare a disparut insa fiind cu urechile ciulite am sesizat un alt zgomot, un fel de bataie/tacanit tot de la motor. Da atunci am vizitat serviceul unde am schimbat distributia, un service specializat pe injectoare, serviceul autorizat dacia din Constanta, au ascultat-o mai multi oameni mai mult sau mai putin specializati dar nici unul nu a putut sa spuna sigur ce are. S-au facut 2 teste de injectoare, pe tester si cu paharutele, rezultatul: injectoarele sunt ok. Am schimbat iar uleiul, am zis ca poate ... si tot degeaba. La pornire, cu motorul rece merge frumos si dupa cateva minute incepe mai firav iar apoi din ce in ce mai pronuntat sa se auda bataia asta. In rest motorul trage bine, porneste normal, nu scoate fum nu tremura. A .... se aude numai la ralanti si atunci cand pornesc AC-ul aproape ca dispare. Incerc sa atasez niste inregistrari ... poate ajuta.
djasu82
sa nu ai problema cu accesoriile sau ma rog in zona aceea daca iti fluiera . Zici ca trage in rest si ca nu au nimic injectoarele . Sa nu ai probleme cu bateria - alternatorul sau fulia de la alternator patineaza si asta denota ca cureaua de accesori nu e intinsa corespunzator .
rotnik
Nu fluieratul ma ingrijoreaza ... se aude o data la cateva porniri. Bataia e problema ... am incercat sa atasez o inregistrare dar n-am reusit.
Pana la urma care sunt simptomele unui injector pe duca? Daca un injector bate pai tre' sa bata si la rece si in turatie nu?
Imi pare o coincidenta prea mare ca bataia a aparut o data cu schimbarea distributiei. Acum imi pare rau ca nu am luat cureaua veche, poate o puneam inapoi sa elimin si pista asta.
djasu82
daca nu-ti funcioneaza corect un injector motorul galopeaza si nu ai putere se simte cand bagi piciorul si abia urca in ture.
rotnik
Urca bine in ture, trage chiar bine motorul dar bate parca mai tare. E clar ca incalzirea si implicit dilatarea unor componente duce la aparitia bataii si chiar suna a bataie de fier pe fier (asa imi suna mie, un inginer mecanic a spus ca e bataie de injector). Si inca ceva ... cand pornesc imediat dupa oprire (cu motorul cald) pentru cateva secunde (4 - 5) nu bate.
EUGEN2008
nu te intriga deloc aspectul asta cu aparitia imediat dupa schimbarea distributiei? parca prea mare coincidenta, sper sa fii pus bine distributia si sper ca era de origine , poate a decalat-o cu un dinte desi atunci ar fii pornit greu si cu fum. Sa stii ca euro 4 au injectoarele mai galagioase putin si lasata la ralanti intr-adevar rontaie in reprize aleatoare. Am mai intalnit situatia si masinile respective merg in continuare mult si bine . Acum tu stii cat de tare se aude , in functie de asta iti ridici probleme.
alex_d9
la mine, la logan 1.5dci (70cp) se aude un șuierat de la motor , de când am schimbat filtrul de motorină.
EUGEN2008
scrie altceva pe el decat Renault?
rotnik
QUOTE(EUGEN2008 @ 26 May 2010, 22:12)
nu te intriga deloc aspectul asta cu aparitia imediat dupa schimbarea distributiei? parca prea mare coincidenta, sper sa fii pus bine distributia si sper ca era de origine , poate a decalat-o cu un dinte desi atunci ar fii pornit greu si cu fum. Sa stii ca euro 4 au injectoarele mai galagioase putin si lasata la ralanti intr-adevar rontaie in reprize aleatoare. Am mai intalnit situatia si masinile respective merg in continuare mult si bine . Acum tu stii cat de tare se aude , in functie de asta iti ridici probleme.
*



Am spus mai sus ca mi se pare o coincidenta prea mare aparitia bataii cu schimbarea distributiei, tocmai de aceea am repus distributia fara nici un rezultat insa, iar in privinta originii curelei nu bag mana in foc. Stiu cum torcea motorul inainte nu am nici un dubiu ... nu e o rontaiala, au sesizat bataia toti mecanicii care au vazut masina.
De acum am mai bine de 1000 de km de cand bate, merg cu ea zilnic si nu pot sa spun ca s-a schimbat ceva in "viata" motorului.


27 May 2010, 20:58:
se aude mai bine in prima jumatate a filmuletului
$$ilvviu
Bataile de injectoare nu se aud doar la ralanti, dimpotriva. In sarcina bat mai ale dracu'.
Din inregistrare nu imi dau seama.... pare un zgomot normal de diesel.
Exista posibilitatea sa iti fi schimbat vre-un injector si sa nu il fi scris in ECU?
rratzoiusexos
hai sa ti zic ceva..aceeasi problema am intampinat o si eu dupa revizia de 60k de la solenza mea 1.4mpi....zornait la relanti la mine,din zona injectoarelor,nici o anomalie in functionarea motorului.am luat o babeste....am schimbat uleiul,filtrul,am curatat corpul clapeta,am dat pe rand curelele de la accesorii jos si nimic...dupa indelungi investigatii am ajuns la concluzia ca , cauza e pompa de apa,pe care nu am schimbat o la 60k,si care ,din cauza tensionarii incorecte,la mana a curelei de distributie,a inceput sa zornaie..eu am 25000km si 2 ani cu noua distributie.zgomotul s a accentuat,si ma gandesc sa schimb din nou distributia si pompa de apa,de data asta s o tensionez corect..momentan nu am finante si stau cu ochii pe vasul de expansiune...la o eventuala scadere brusca a antigelului ma duc direct la service,deoarece din cauza scurgerilor pe la pompa de apa ,se poate rupe cureaua de distributie si apoi alti bani alta distractie ...supape etc...
rotnik
N-am schimbat nici un injector, as fi spus asta ... am sa incerc sa fac o inregistrare mai concludenta cu mersul la rece si apoi la cald sa se vada diferenta.
Daca zornaia pompa de apa zornaia si la rece ... si la diesel cureaua se tensioneaza din intinzator care se aduce la semn, nu exista grade de tensionare, pur si simplu se pune cureaua la punct si se duce intinzatorul la semnul de pe el.
Atex
Am derulat filmul de mai multe ori si am observat ca sunt momente cand dispare bataia si posibil sa fie injector(deobicei aceasi fenomen cu bataia de injector se obsearva cu motorul rece la minus 10-20de grade,timp de 2-3sec.dupa pornire). In legatura cu suieratul de la motor,posibil filtru de motorin mai exact supapa de pe filtru.
Caz intalnit de mine dupa inlocuire filtru motorina,o saptamana masina mergea perfect am facut vreo 1500km,dupa acea intr-o dimineata fiind rece motorul am observat un suierat,m-am dat jos din masina si suieratul a disparut nu am mai auzit pana a doua zii dimineata.Am investigat o saptamana problema fiecare dimineata si nu am dat de defect.
Pana sa agravat situatia, intr-o dimineata nu a mai pornit la prima cheie,suieratul in ziua respectiva sa auzit de mai multe ori in timpul mersului.Am pus mana pe para de aerisire si se simtea o trepidatie in momentul cand se auzea suieratul(dinspre motor nu se auzea,se auzea mai mult in habitaclu pe partea dreapta dinspre cutia de acte),cand m-am uitat pe filtru de motorina era plina partea de sus cu motorina.Supapa de retur era blocat........
Am inlocuit filtrul cu una originala ,,RENAULT"de la reprezentanta si de atunci totul este in regula.
Unele filtre after market au o hartie de filtraj cu micron mai mare decat originalul,deci atentie la filtrele de carburant!
rotnik
QUOTE(Atex @ 28 May 2010, 22:56)
Am derulat filmul de mai multe ori si am observat ca sunt momente cand dispare bataia si posibil sa fie injector(deobicei aceasi fenomen cu bataia de injector se obsearva cu motorul rece la minus 10-20de grade,timp de 2-3sec.dupa pornire). In legatura cu suieratul de la motor,posibil filtru de motorin mai exact supapa de pe filtru.
Caz intalnit de mine dupa inlocuire filtru motorina,o saptamana masina mergea perfect am facut vreo 1500km,dupa acea intr-o dimineata fiind rece motorul am observat un suierat,m-am dat jos din masina si suieratul a disparut nu am mai auzit pana a doua zii dimineata.Am investigat o saptamana problema fiecare dimineata si nu am dat de defect.
Pana sa agravat situatia, intr-o dimineata nu a mai pornit la prima cheie,suieratul in ziua respectiva sa auzit de mai multe ori in timpul mersului.Am pus mana pe para de aerisire si se simtea o trepidatie in momentul cand se auzea suieratul(dinspre motor nu se auzea,se auzea mai mult in habitaclu pe partea dreapta dinspre cutia de acte),cand m-am uitat pe filtru de motorina era plina partea de sus cu motorina.Supapa de retur era blocat........
Am inlocuit filtrul cu una originala ,,RENAULT"de la reprezentanta si de atunci totul este in regula.
Unele filtre after market au o hartie de filtraj cu micron mai mare decat originalul,deci atentie la filtrele de carburant!
*



Daca e un injector de vina de ce nu a iesit la teste? De ce bate doar la cald in ralanti? Desigur e greu sa-ti dai deama dintr-o inregistrare facuta cu telefonul si am mai schimbat si pozitia, o sa incerc sa fac alta dar mie nu mi se pare ca sunt momente cand bataia dispare.
M-as duce la un service specializat in injectie sa-mi curete injectoarele ... pe toate 4, chiar daca e sa fie o probleme doar unul o are. Stie careva prin Constanta sau imprejurimi un service de incredere care eventual sa ofere si o garantie la lucrare? Am citit pe alt topic de unii din Campina dar sa ma duc pana acolo ...
rratzoiusexos
dry.gif n am fost atent si n am vazut ca ai diesel.oricum ,la benzina,face cam cum ti am spus
ady24
QUOTE(Atex @ 28 May 2010, 21:56)
Am derulat filmul de mai multe ori si am observat ca sunt momente cand dispare bataia si posibil sa fie injector(deobicei aceasi fenomen cu bataia de injector se obsearva cu motorul rece la minus 10-20de grade,timp de 2-3sec.dupa pornire). In legatura cu suieratul de la motor,posibil filtru de motorin mai exact supapa de pe filtru.
Caz intalnit de mine dupa inlocuire filtru motorina,o saptamana masina mergea perfect am facut vreo 1500km,dupa acea intr-o dimineata fiind rece motorul am observat un suierat,m-am dat jos din masina si suieratul a disparut nu am mai auzit pana a doua zii dimineata.Am investigat o saptamana problema fiecare dimineata si nu am dat de defect.
Pana sa agravat situatia, intr-o dimineata nu a mai pornit la prima cheie,suieratul in ziua respectiva sa auzit de mai multe ori in timpul mersului.Am pus mana pe para de aerisire si se simtea o trepidatie in momentul cand se auzea suieratul(dinspre motor nu se auzea,se auzea mai mult in habitaclu pe partea dreapta dinspre cutia de acte),cand m-am uitat pe filtru de motorina era plina partea de sus cu motorina.Supapa de retur era blocat........
Am inlocuit filtrul cu una originala ,,RENAULT"de la reprezentanta si de atunci totul este in regula.
Unele filtre after market au o hartie de filtraj cu micron mai mare decat originalul,deci atentie la filtrele de carburant!
*



Intr'adevar este o mare problema cu filtrul de motorina. Daca nu il cumperi original si cumperi o facatura turceasca, s'ar putea sa a mari probleme cu pornirea. De ce zic asta: in filtru original exista o hartie de filtraj foarte calitativa, in schimb la cele contrafacute, au ca un fel de hartie zic ca este de pergament, este foarte subtire, te mai miri ca dupa ce ai montat filtrul de motorina , dupa un anumit
timp incepe sa iti cada injectoarele. Acea hartie se macina se formeaza ca o pasta, si se duc in instalatia de alimentare plus injectoare. Asa ca atentie mare de unde cumparati filtre de motorina.
rotnik
Am mai facut 2 inregistrari, prima cu motorul rece si apoi cu motorul cald. Live se aude mult mai clar.

ady24
QUOTE(rotnik @ 26 May 2010, 21:01)
Urca bine in ture, trage chiar bine motorul dar bate parca mai tare. E clar ca incalzirea si implicit dilatarea unor componente duce la aparitia bataii si chiar suna a bataie de fier pe fier (asa imi suna mie, un inginer mecanic a spus ca e bataie de injector). Si inca ceva ... cand pornesc imediat dupa oprire (cu motorul cald) pentru cateva secunde (4 - 5) nu bate.
*



Dar motorul iti galopeaza in relanti ? Intr'adevar in interiorul injectorului se afla o supapa de retur care la cald se dilata iar cand motorul se receste aceasta automat se contracta.
Incearca sa scoti mufele pe rand de la fiecare injector. Asa iti dai seama imediat care injector nu lucreaza.
rotnik
Nu pare sa galopeze, doar bate. daca un injector nu lucreaza nu trebuia sa iasa la teste? Am facut 2 astfel de teste, inclusiv la reprezentanta Dacia, verdictul: injectoarele functioneaza in parametri. Si daca nu lucra in afara de bataie mai trebuia sa se intample si altceva , nu? Ce mufe sa scot? Daca te referi la partea electrica nu cred ca e o idee buna ...
ct-03-tvy
de batut injectorul.nu are cum sa bata, dar bate un piston /pistoane, ori supapele. cauza, fiind , proasta alimentare a cilindrului/cilindrilor respectivi,.ori aiurea al avans/. sigur distributia e pusa bine?
rotnik
Am repus distributia si m-am uitat atent la ce facea nenea ala, si imi si explica ce si cum ... omul a schimbat zeci de distributii, il cunosc .... singura varianta ar fi calitatea kitului, o fi o chinezarie bine mascata? Daca as gasi o curea veche la cineva care a pastrat-o as incerca si asta. Ma mai gandesc si la filtrul de motorina care mai fluiera din cand in cand sau la o problema electrica/electronica, niste senzori care dau valori aiurea ...
ct-03-tvy
ar fi o explicatie, distributia fiind pusa prost,ori de slaba calitate, sa atinga o supapa intr-un piston
la temperatura de lucru..se dilata ff putin incat sa iti apara bataile alea

omu ala poate sa iti explice el,.dar tu nepricepand cum lucreaza chestiile in interior, te iei dupa el..


meseriasii aia , au invartit motoru cu cheia la mana ,acesta fiind cald?
rotnik
Inca nu imi vine sa cred dar se pare ca am rezolvat problema. M-am tot plins la mecanicul care mi-a schimbat distributia si mi-a sugerat sa schimb filtrul de motorina desi mi-a garantat ca a montat filtru de origine (am vazut si eu ca scria renault pe el), asa ca am cumparat un filtru, mahle parca se cheama, made in austria (vanzatorul a spus ca e identic cu cel pe care scrie renault, fiind practic acelasi producator) si cu ceva chinuiala l-am schimbat singur. Ei bine nu mai bate dar parca nici mersul de dinainte de schimbarea distributiei nu este, ma rog ... bine ca nu mai bate, nici macar nu mai eram sigur ca mai aud bine asa ca am chemat un vecin care si-a mai dat cu parerea si care stia cum batea inainte si a zis si el ca nu mai bate. acum incerc sa-mi dau seama ce naiba avea filtrul vechi.
Sa nu radeti dar uitati ce m-am gandit eu: am inteles ca este o supapa in filtru (pe retur?) care banuiesc eu ca ramanea blocata si la relanti dupa ce motorul se incalzea si avea nevoie de mai putina motorina crestea presiunea pe retur si implicit in pompa si injectoare iar la turatia respectiva presiunea era mai mare decat trebuia si de aici bataia ... sau poate invers 052.gif era presiunea prea mica, in orica caz trebuie sa fie de vina acea supapa din filtru ...
Poate cunoscatorii ca confirme, sa infirme sau sa copleteze teoria (aiureala) mea. blush.gif

Pentru ct-03-tvy: Nu cred ca poti pune prost o curea de distributie (adica sa fie sarita de la punct astfel incat sa atinga o supapa intr-un piston) daca punctele de pe curea se suprapun cu punctele de pe rotile dintate. Am vazut cu ochii mei ca era bine, singura varianta ar fi cureaua de proasta calitate (cu un dinte in plus sau in minus sau prea elastica).
rotnik
Se pare ca m-am inselat in legatura cu incetarea bataii ... s-a diminuat numai un pic. Oricum, e clar ca filtrul de motorina era defect (supapa de retur blocata pe inchis). Acum, cu motorul pornit cand apas pe para de amorsare nu se mai "pietrifica" iar daca scot un furtunas de la returul injectoarelor nu mai bufneste motorina inapoi, scuipa doar putin injectorul. Cineva mi-a spus ca s-ar putea ca problema sa fie o eroare a calculatorului, mai precis n-a mai recunoscut codul vreunui injector si -ia dat unul implicit, iar injectorul nu "stie" sa functioneze bine in toate regimurile de turatie/temperatura. Dar asta nu aparea la testele facute, sau nu aparea in bord ceva?
roland
Din cate stiu, poate nu stiu bine, calculatorul da comanda injectorului de deschidere, respectiv inchidere. Nu prea cred ca "il doare" de tipul injectorului, sa-l recunoasca.
EUGEN2008
eu zic ca filtrul nu are nici o supapa, supapa e una unisens ptr a preveni dezamorsarea circuitului in stationare si e pozitionata exact in pompa aia de amorsare , teoria ta cu filtrul nu prea se confirma , cred ca e un "efect placebo " mai degraba. Si vreau sa-l contrazic pe ct-03-tvy care zice ca injectoarele nu bat , Bate cuiul de etansare pe scaunul supapei la multe injectoare , iar in cazul masinii noastre daca bateau supapele in piston cum zici tu era de mult motorul pe butuci.
valioglu
(cu un dinte in plus sau in minus sau prea elastica)

Te asigur ca nu este posibila montarea unei curele cu un dinte in plus sau minus. Adica poate reusesti dar daca pornesti motorul il distrugi instant.
rotnik
Supapa este exact pe/in filtru si chiar era defecta altfel cum explici faptul ca se intarea para de amorsare dupa 2 apasari iar acum nu se mai intareaste, iar cand scoteam furtunasul de retur de la un injector bufnea motorina? Intradevar, nu asta era cauza zgomotului ... din pacate. Faptul ca bate cuiul de etansare pe scaunul supapei va duce in cele din urma la "moartea" injectorului? De ce apare problema asta si cum se poate rezolva?
macrosoft
Problema este de la fulia de la alternator.
Ca sa iti dai seama ca este de la ea, atunci cand dai drumu la dezaburire, faza lunga sau alt cconsumator, zgomotul ar trebui sa se intensifice.
Gescu
Aceeasi problema am avut-o si eu.De curiozitate ce ulei folosesti? Mie imi puneau Selenia 10w-40 si imi troncanea,de cand am trecut pe Mobil 1 5w-40 nu mai am nicio problema.
dragosss88
salut
am si eu un logan 2005 1.4. pe benzina
care face la fel, adica se aude un trancanit incet, numai cand merge, daca o las oprita, cam 1 ora, la pornire nu se mai aude
la mine care sa fie problema:
am doar 45000 de km
Johnny91
Vreau sa ii sustin afirmatia lui EUGEN2008 legata de injectoare. Pot bate de zici ca ti se descompune motorul. am patit-o eu. Nu stiu exact ce bat in ele dar stiu ca ele sunt vina. Mie mi s-a rupt axul in turbosuflanta si am mers o buna perioada de timp si cu ulei (aprox 50 km) pana acasa. De atunci cred ca au ramas cu ulei pe ele si au batut pana le-am schimbat pe toate 4.In prima faza si eu am crezut ca are ceva rupt in el motorul ca scotea un fum de il taiai cu cutitul si batea de parca i so fi rupt o supapa. dar erau doar injectoarele si desigur turbosuflanta care le alimenta cu ulei. Acum merge ca ceasul motorul.
ady24
Pai cand se aude acel tacanit mai strident,inseama ca s'a blochat supapa de retur. Acea supapa se invarte in timpul mersului injectorului si daca ramane blocata pe inchis atunci se aude acel tacanit metalic.
undemerg
Eu am un zgomot asemanator si iti pot spune cu siguranta ca este de la unul din suportii de motor sau/si de la bieleta anti-rasturnare. Nu cumva ai si vibratii mai puternice in caroserie cand apare zgomotul?
rotnik
In cazul meu zgomotul (bataia) a disparut la putin timp dupa ce am schimbat filtrul de motorina. Inclin sa cred ca acolo era buba, sau daca a fost acea supapa de retur blocata cum zicea cineva pe-aici, s-a deblocat.
klaus
pana s-o mai deprinde lumea care e butonul de reply si care de report:

QUOTE(lucianbontidean)
injectoarele bat daca trage pe undeva aer fals, e murdar EGR-ul ,sau poate fi chiar fulia de pe alternator

dorin_patrascu
credeam ca sunt singurul care a patit asa ceva. acu sa va povestesc: logan diesel 2006 65mii distributie neschimbata,cand intr-o zi aveam de mers 450 km dar dupa 200 km opresc la peco si cand ma dau jos aud un zgomot in partea dreapta la motor, in dreptul distributiei. zgomotul era ca de rulment/rola nu foarte puternic si independent de turatie , a/c, si alti consumatori . pe scurt am schimbat distributia ca era si timpul, zgomot la fel. schimbat pompa apa, zgomot la fel. intrebat multi mecanici unii autorizati, pareri diferite. problema era de la supapa de pe filtrul de motorina a carui bila din interior zornaia ca un clopotel

8 Oct 2010, 18:56:
am uitat sa va spun ca schimbasem filtrul de motorina cu putin timp inainte , filtu no mane, 45 ron
membru_DC
QUOTE(dorin_patrascu @ 8 Oct 2010, 19:53)
problema era de la supapa de pe filtrul de motorina a carui bila din interior zornaia ca un clopotel


am uitat sa va spun ca schimbasem  filtrul de motorina cu putin timp inainte , filtu no mane, 45 ron
*


bine ar fi sa fi scapat doar cu atat......
ai taiat filtru sa vezi daca avea elementul filtrant in el?....
oricum, chiar daca a avut, nu cred ca elementul filtrant respecta limita de filtrabilitate impusa de furnizorul pompei de injectie pentru protectia sistemului de inj.
DMP
La 45 de lei ...
poe
prea tare:
&feature=player_embedded
rotnik
e fix nimic, e ... fissss
andrei.v
Salut , am si eu la un dci 85cp euro4 exact aceeasi bataie , la relanti , dupa ce motorul e cald. AM schimbat si filtrul motorina si la fel este . La tine a reaparut ?
kert
Prima chestie pe care as face-o ar fi sa "dau jos" cureaua de accesorii pentru a elimina o parte din "suspecti".
Mie fix acelasi zgomot imi facea fulia de la alternator.
O bataie ca un zornăit de chei o face si fulia/ambreiajul compresorului de AC.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.