Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: presiunea ideala pt dacii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
brigada_diverse
care ar fi presiunea ideala in roti pt daciile clasice?
eu o tin cu 2 atm la toate, dar nu stiu cat de bine e
voi cum faceti?
ghitza
eu am cam 2,3 pe fata si 2 pe spate
PaulT
Eu 2,3 pe toate 5 rotile.
za_kristake
depinde de firma, unele firme fabrica cauciucuri cu talonul mai tare,altele invers, de ex debica daca te urci cu ele pe bordura se deformeaza cauciucul aproape pana pe janta.
eu cam cu 2.5 merg tot timpul. pe fata am iarna-vara si cam face burta si la 2.5
argon
QUOTE(brigada_diverse @ 26 May 2010, 20:34)
care ar fi presiunea ideala in roti  pt daciile clasice?

*



aia recomandata de constructor? de exemplu..
CGDBZ
Eu tin 1.8 pe fata si 2 pe spate , cauciucuri Debica Passio 165/70
brigada_diverse
QUOTE(argon @ 26 May 2010, 21:16)
aia recomandata de constructor? de exemplu..
*




pai ala zice 1,9 fata si spate 2..sau chestii dinastea..eu vreau sa fie economica...
sa bag 2.2 la toate?

<span class='edit'>26 May 2010, 22:41:</span>
apropo...daca presiunea e mai mare, consumul scade si el , nu?...in teorie cel putin..dar in practica sunt curios...
CGDBZ
Presiune mai mare decat cea recomandata= confort mai mic , stabilitate mai slaba , uzura mai rapida a suspensiei.
Alex4u
eu am cauciucuri debica ...toate 4 noi si o tin la 2.2 vara si 1.8 iarna pe toate 4 ce zice-ti ?sunt 165/70
Alexio
1.8/2 am eu.
argon
presiunea ideeala e cat scrie pe usa(1.8 cu 2.0), poate fi si plus 0.2.
Alexio
QUOTE(argon @ 27 May 2010, 10:09)
presiunea ideeala e cat scrie pe usa(1.8 cu 2.0), poate fi si plus 0.2.
*



Si daca are usa schimbata?
Gaba
2,5 pe toate smile.gif consum mic ... + ca am barum al weather si goodyear iarna pe spate ... care cam fac burta smile.gif
4x4
QUOTE(CGDBZ @ 26 May 2010, 22:46)
Presiune mai mare decat cea recomandata= confort mai mic , stabilitate mai slaba , uzura mai rapida a suspensiei.
*



Stabilitate mai mica? Poate vrei sa spui un risc de derapaj mai mare?

Probleme de confort si uzura nu apar decat la diferent MARI de presiune, presiunea ideala ar fi cea care permite contactul maxim al cauciucului cu drumul pastrand agilitatea masinii.

Pentru a vedea cum calca cauciucul, umfla-l un pic in plus, trage o line cu creta pe el si circula, daca linia sa sters doar in centrul cauciucului inseamna ca ai presiunea prea mare si reduci suprafata de contact cu drumul.

Prin incercare si eroare vei afla presiunea ideala pentru situatia ta.

Eu deocamdata nu am efectuat testul si merg cu 3 pe fata si 4 pe spate.

Probabil voi micsora presiunea.

Alt lucru care trebuie stiut este ca diferenta de presiune intre fata si spatele automobilui ii afecteaza caracterul virator.

Presiune in fata mai mare ca in spate - subvirare
Presiune in spate mai mare ca in fata - supravirare

Cea mai buna masina este una neutra, desi producatorii prefera un caracter usor subvirator, pe care ei il considera mai sigur, in special pentru soferii neexperimentati pe conditii alunecoase.

Drive Safe! biggrin.gif
Ciorapel
QUOTE(4x4 @ 27 May 2010, 14:17)
Eu deocamdata nu am efectuat testul si merg cu 3 pe fata si 4 pe spate.
*



blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif

Tu ai putin presiune dubla fata de cea recomandata ... care variaza intre 1.8 si 2.2 (depinde de cauciucuri, depinde de sezon).

De obicei, vara este recomandata o presiune mai mica, deoarece aerul se dilata la temperaturi inalte (dupa un drum lung, din presiune de 2 bari se face o presiune de 2.5 - 2.7 vara pe calduri toride).

Asa ca ... teoria ta nu stiu cat de buna e ...

P.s. din cauza asta se pune AZOT in cauciucuri, nu se dilata / contracta lafel de repede ca aerul.
4x4
Eu am dacia din semnatura si presiunea recomandata e fata 2.5 spate 4.5, presiunea am verificat-o la cald. Cred ca e un pic cam mare totusi.
anghelcatalin1992@yahoo.com
tineti 1.8 pe fata si 2 pe spate si vaitativa ca va consuma masina , poi cum dracu sa nu consume daca mergeti cu rotile desumflate , bagati si voi 2.7 fata si 2.5 spate si ia vedeti nu cumva o sa scada si consumul , iar masina devine mai sprintena

8 Mar 2012, 22:55:
QUOTE(CGDBZ @ 26 May 2010, 22:30)
Eu tin 1.8 pe fata si 2 pe spate , cauciucuri Debica Passio 165/70
*


se pune presiune mai mare pe fata decat pe spate , ca pe fata ai motorul
bucatzel
Ca si nota, ca omu' o schimbat semnatura demult, 4x4 avea o dacie papuc. alta mancare de peste.


Cat despre antevorbitorul meu, vorbeste sa se afle in treaba.

La presiunea aia, pata de contact e scazuta fata de normal, aderenta devine precara, masina o sa va plece la plimbare la cel mai mic abuz. Darmite la vreo frana serioasa.
bv-08-fgm
2.2/2.4 cam astea sunt valorile in care merge bine.
sebymesteru
eu am 2 si in fata si in spate. Daca circul mai incarcat merg la peco si ridic in spate la 2,2. Intradevar,1,8-1,9 e putin,cauciucul face burta si tragi de volan ca de un caine mort. Dar si ce-i mult peste 2 deja e exagerat si chiar de reduce consumul,bucsile,amortizoarele si pivotii te injura la fiecare denivelare(sa nu-i zic groapa) pe care o iei.
bv-08-fgm
La 2.2 cum am zis eu e ok,acuma depinde de cauciucurile fiecaruia blush.gif

Cel putin la mine cu vechile gume la 2.2 pe asfalt tot pareau putin cam moi dar eu cu presiunea asta circul si cu actualele(pe spate) care sunt mai mari ca ce normale.
anghelcatalin1992@yahoo.com
QUOTE(bucatzel @ 8 Mar 2012, 23:00)

Cat despre antevorbitorul meu, vorbeste sa se afle in treaba.

La presiunea aia, pata de contact e scazuta fata de normal, aderenta devine precara, masina o sa va plece la plimbare la cel mai mic abuz. Darmite la vreo frana serioasa.
*


eu la dacie de cand am luat permisul numai asa am umflat rotile si nu am avut nici un fel de probleme cu franarile , pe fata am anvelope resapate all sezon iar pe spate am anvelope de vara , pompa de frana e dublu circuit cu 3 conducte si nu am probleme cu franarea . iar referitor la pata de contact este la dimensiunea normala , daca ar fi scazuta miar fi uzat mai mult anvelopele pe centru decat pe margini .
GoldMD
Imi pare rau daca dezgrop threaduri vechi, dar nu sunt lamurit cu presiunea. Am masurat astazi cu doua barometre, am 2.1 Bar pe fata, dar mie unul, ochiometric, mi se pare ca e prea putin. Intr-adevar, talpa caiciucului calca toata pe pamant, dar burta in afara mi se pare cam serioasa si ma gandesc ce se intampla cand trec peste vreo sina de tramvai, gropi sau alte romanisme.
Cat sa las presiunea? Si sa o las egala pe toate 4, sau mai mare pe spate?
val2011
Pai pe langa barometru mai ia in considerare si "ochiometru, degetometru" smile.gif.
ORIJINAL21
Daca nu mai ai camere in cauciucuri, poti pune linistit pe fata pana in maxim 2,4 bari.. dupa, exista riscul ca la gropi si viteza sa explodeze roata sau chiar ruperea/degradarea suspensiei/amortizoarelor..
iar pe spate maxim 2,6 bari..

deoarece in cartea autoturismului era 1,8 bari pe fata si 2,0 bari pe spate era deoarece
autoturismele pe atunci aveau in anvelope si camere..
acum sunt fara..(tubeles)
GoldMD
Da, cauciucurile sunt tubeless. Pe la 2.2 fata 2.4 spate am observat ca nu simt nici foarte tare orice piatra dar nici nu risc sa ciupesc laterala cauciucului la vreo groapa. M-am lamurit acum ce este cu 1,8/2.0. La 1.8, la o bordura, mai mult ca sigur ar ajunge pana la janta.
bucatzel
QUOTE(val2011 @ 17 Jul 2013, 10:54)
Pai pe langa barometru mai ia in considerare si "ochiometru, degetometru" smile.gif.
*



MANOMETRUUUUUUUU! Ceapa lui de barometru, ala face altceva.

Cad despre ce presiune sa folositi, vedeti ca o mentionat-o coforumistul argon ceva mai sus pe cea oficiala. Gandita, calculata, trebi de-astea. Care ia in calcul si ce presiune e in roata dupa ce se incalzeste in mers. Daca folositi alta, modificati modul in care se comporta masina, si nu neaparat intr-o directie ok.
GoldMD
Pe probate, mie pe caldurile astea mi-a crescut presiunea in roti de la rece la cald cu 0.2 bari, in conditii urbane. Sa pun 1.8 fata ar insemna, cel putin la mine, ochimetric, sa faca cauciucul o burta insemnata, ce duce la incalzirea si mai tare a acestuia. Din ce am citit in articole, e mai nasol sa ai prea putin decat prea mult. Am sa las totusi un 2.2 fata 2.4 spate la rece, si am sa masor si la cald cu cat a crescut.
Nu mi-a raspuns totusi nimeni, sa las diferenta de 0.2 fata-spate, sau sa le pun pe toate la fel?
corbex
Las-o la fel.
RaduWra
Eu am pe fata 2.2 (cauciucuri Matador), iar pe spate tot 2.2 (cauciucuri Victoria, din fabrica).
C a t a l i n
Adică ai anvelope de 17 ani pe mașină?
RaduWra
Dap, doar cele de pe spate. Masina nu este rulata foarte mult 18.000 km. Iarna se circula cu ea o data sau maxim de doua ori. Nici pe fata nu le schimbam, dar deja un cauciun avea o "bula" care facea ca masina in mers sa nu mearga "lin".
Mircea Zahan
La mine e mai altfel biggrin.gif am 3 pe fata si 2.8 pe spate icon_mrgreen.gif am gume de iarna Debica , si merge bine.... wacko.gif
ct_71_ccl
slt!astea sint presiuni la cald(cred).normal ptr 165/70/13 sau 165/80/13 sau 155/80/13 care se pot pune regulamentar pe dacia seria 1000,se face la RECE 1,8 fata si 2 spatele.astia sint BAR.daca faci la cald,pui 2-3 bari peste presiunile recomandate la rece.
dstdan
Puneti linistit 2,3 fata si 2 pe spate..aveti silentiozitate si economie, si usurinta rotire volan, si protectie anvelopa.
maho
QUOTE(ct_71_ccl @ 23 May 2014, 11:21)
daca faci la cald,pui 2-3 bari peste presiunile recomandate la rece.
*


Deci 4-5 bari ? Ai incercat tu ?
182.gif


QUOTE(dstdan @ 25 Feb 2015, 09:24)
Puneti linistit 2,3 fata si 2 pe spate..aveti silentiozitate si economie, si usurinta rotire volan, si protectie anvelopa.
*


Silentiozitatea si economia depind de mai multe, nu doar de presiune. De ce ar baga mai mult pe fata (unde e o greutate constanta) decat pe spate (unde se presupune ca mai bagi una-alta in portbagaj) ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.