Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: La franare scade intensitatea in faruri!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
mircea2006x
Salutare! De curand am observat ca noaptea ,cand franez ,scade destul de mult intensitatea farurilor ,devin galbejite si abia mai vad .In rest cand masina este la relanti sau in mers lumina este clara si puternica .Becuri am philips vision plus 55/60 W. S-a ars vreo dioda in alternator sau care credeti ca ar fi problema?
krapcarasu
scade turatia cand apesi frana? Daca strangulezi furtunul de la servo mai scade?
mircea2006x
La relanti , daca la asta te referi , daca calc frana nu scade turatia.Proba cu furtunul de la servo nu am facut inca , servo e ralativ noua.
krapcarasu
atunci incarca prost la mers in gol, pornirea stopurilor trage curent, mai ales daca ai puse diode si se aprind si becurile de ceata. Daca pornesti aeroterma tot asa face?
mircea2006x
Becurile de ceata nu mi se aprind cand franez ( le aprind la nevoie din buton ). Daca franez usor nu apare problema asta cu intensitatea farurilor , in schimb daca franez mai tare apare.Daca pornesc aeroterma se simte o mica scadere de intensitate dar nu se compara cu ce patesc cand franez( alternator am de 50 amp)
krapcarasu
verifica servo, apoi scoate siguranta stopurilor , pt proba
mircea2006x
Ok , asa o sa fac , mersi frumos pt sfaturi .
Paulorossi
Este foarte posibil ca bateria ta sa-si fi dat duhu,nu mai are capacitate de acumulare si in consecinta consumatorii electrici sunt alimentati direct de catre alternator iar in momentul cand franezi scade turatia si alternatorul nu mai debiteaza putere,efectul fiind scaderea in putere a consumatorilor electrici.
Desigur poate fi si alternatorul,dar cu un multimetru poti verifica incarcarea.
Alex4u
pentru a nu creea alt topic...scriu si eu problema mea aici..cu speranta ca voi primi un raspuns....am schimbat diodele..la alternator..toate bune si frumoase..incarca 14.2 la relanti...14.7 in mers ...14.1....cu faza scurta...13.9 cu faza lunga ..pe ceas sta fix la jumate..problema apare cand apas frana (nu am servo) atunci ceasul scade pe rosu..motorul incepe sa tremure si da sa moara...am masurat si cand pun frana...incarca 14-14.1 care ar fii problema de face asa multumesc anticipat:P:P
Paulorossi
bateria pe moarte sau nivel de electrolit scazut...,deageaba ai tensiune ca nu ai amperaj iar alternatorul nu poate debita puterea de care ai tu nevoie cand franezi,bateria e pe duca,nu mai inmagazineaza curent si ea nu compenseaza cum e normal puterea debitata de alternator cand franezi.
panzerjager
am si eu o problema cu lumina....daca ma puteti lamuri....cand stau la stop imi scade intensitatea farurilor, si cand tin apasata frana...s-au dus diodele de la altenator? bateria e rombat cu ochiul minune verde, iar nivelul la electrolit nu-l vad ca e neagra carcasa aia de plastic la baterie( scrie pe ea "fara intretinere" ) deci sa fie diodele?
bygy007
daca ochiu este negru atunci ai bateria cam descarcata , trebuie pusa la incarcat cel putin 12-18 ore , cauta pe forum s-a discutat absolut toate subiectele de pina acum din acest topic
barbus
QUOTE(mircea2006x @ 30 May 2010, 11:48)
Salutare! De curand am observat ca noaptea ,cand franez ,scade destul de mult intensitatea farurilor ,devin galbejite si abia mai vad .


Buna, eu sant pe "invers" biggrin.gif ,cand franez imi creste putin intensitatea farurilor,.Nu ma deranjeaza deloc,dar poate fi vreo problema?.
adaniel69
radmasa.gif
nu mai spune nimanui ca este pe "invers"
radmasa.gif

Asigurati-va ca aveti un aparat de masura, e util! Fara aparat de masura nu aveti de unde sa stiti unde e problema! Cu el puteti sa verificati si diodele! puteti sa masurati diodele direct pe masina, se da doar capacul de plastic jos! Nu va mai prostiti cu relee mecanice pe motiv ca v-a zis un mecanic/electrician vechi/bun ca alea sunt mai bune! Problema la alternatoarele de Dacie este ca diodele sunt foarte slabe! De obicei pica diodele! Releul de incarcare(electronic) pica daca nu e izolat bine si intra apa la el sau daca firul DF a ajuns din greseala la masa! Eu m-am lipsit de alternatorul de Dacia pentru ca m-am saturat sa tot schimb diode! Si sa fac modificare pentru alta punde nu am vrut! Verificati diodele si daca aveti releu mecanic reglati-l cum trebuie cu aparatul de masura sau cumparati-va unul electronic!!!
alinHR
Si eu scriu aici ca e in tema cand apas frana aud cum aeroterma nu sufla asa de tare,scade puterea e normal?
bygy007
e cam acelasi lucru cu situatia de mai sus cu stopurile
PH-06-BOA
Bateria, in mod normal, are 13,2V. Daca alternatorul baga 14,2 la turatie, creste intensitatea luminilor specific unui volt in plus. Cand pui frana, pentru ca bateria e cam epuizata, luminile raman doar pe baterie, pentru ca la franare tu nu apesi si pe frana si pe acceleratie sa menti turatia ridicata. Deci la o baterie slaba, ce trece peste 13,2 se trage din alternator, ea pierzand din curent imediat ce se reduce turatia, mai ales ca se mai adauga la franare inca un consum echivalent cu un bec de far (40W) . Nu e cazul sa va ganditi la dioda arsa, cand el incarca cu 14V si ceva. Referitor la releul mecanic, se poate regla sa incarce mai constant de cat cel electronic, numai ca trebuie pe langa ceva indamanare, si cam o ora de jongjare, dar se merita. E mult mai sigur ca cel electronic. Pentru cei tineri, e cam depasita ideea, dar e mai sanatoasa. Am mai scris asta, si chiar modul de reglare, care e complicat. Are trei locuri , de unde se regleaza, dependente unu' de altu'.
Tudor Badescu
Nu sunt chiar asa de slabe diodele de Dacie.Problema e cu racirea lor.Oricum trebuie montate cu pasta termica pentru a transmite cat mai bine caldura la radiator.Cati fac asta?
PH-06-BOA
E bine cu pasta, dar de unde? Tranzistoarele in capsula metalica, cu germaniu au, tipul EFT sau AC. Nici eu n-am folosit si rezista. Numai incidentele din instalatie le distrug.
unikat45
nu merge si pasta termoconductoare... din aceea care se pune pe procesoare?
dorul3t
Aceeasi buba o am si eu
cand pun frana sau pornesc aeroterma mi se slabeste intensitatea luminilor in bord si la faruri...
periile sunt noi la alternator
releul e electronic cu fir... de aprox 4 luni montat...
raman diodele
cineva mi-a recomandat sa desfac si panoul de sigurante si sa-l verific... ca si ala e posibil sa aiba ceva contacte oxidate... si atunci cu un spray de contacte sa dau pe el... si sa il montez la loc...
acum ramane de vazut... verific tabloul pana una alta... si astept si de la voi un sfat decent...



am uitat sa mentionez ca acul nu sa pe mijloc indiferent cat as tura masina si fara consumatori...
daca sta motorul la relanti acul din bord sta inclinat pe rosu in stanga... daca pun consumatori faza scurta si aeroterma la relanti pica aproape de tot in stanga...
ionutctn
Pentru cei la care slabeste intensitatea farurilor si turatia ventilatorului de la aeroterma recomand cu caldura solutia adoptata si verificata de mine: fulie alternator Oltcit + curea alternator Nova de 1200 si vine la fix. La fulia alternator de Oltcit trebuie facuta decupatura aceea in centrul ei dar se face. Dupa ce am facut modificarea asta am observat ca (la ralanti) intensitatea pe faza scurta nu mai scade si am dat si aeroterma pe treapta a 2-a si o tinea bine ceea ce este suficient (la bord CN iti da destula caldura in treapta a 2-a aeroterma).
dorul3t
nu e rea solutia ta... dar trebuie fulie oltcit si curea nova... cu fulia e mai mult de umblat...
dar misterul e... de ce face asa cand inainte nu facea asa..?
ar fi mai simplu sa schimb decat diodele... decat sa solicit prea tare releul... cu modificarea adoptata de tine...
cu masina asta fac lunar timisoara - rosiori de vede(460km) si e pe gaz.. deci merg la turatii mai mari...
si ce am observat... candva am zis sa o mai desfund de depuneri pe evacuare si am turato la 5-6.000 de rotatii cu luminile aprinse s-au slabit brusc luminile...
deci ce ar fii daca as pune o fulie mai mica ca de oltcit?
imi ia foc instalatia?
Alex4u
si eu patesc asa..daca apas frana scade intensitatea farurilor/aerotermei/turatia motorului etc etc si nu am servo...iar alternatorul incarca bine..
dorul3t
la mn nu se simte la turatie... numai daca e rece motorul... asteptam un raspuns...
schimbam diodele? smile.gif)
dorul3t
un sfat ceva?
Paulorossi
QUOTE(dorul3t @ 13 Dec 2010, 15:48)
la mn nu se simte la turatie... numai daca e rece motorul...  asteptam un raspuns...
schimbam diodele? smile.gif)
*


Ti-e greu sa le verifici?
dorul3t
da... ca nu stiu cum
da-mi un sfat


mersi!
Paulorossi
Le desfaci din blocul de diode si le inseriezi pe rand cu un bec la 12 V.Sunt 6 diode,3 pe alternanta pozitiva si 3 pe cea negativa.Cand le verifici trebuie sa urmaresti daca becul se aprinde doar daca e polarizata dioda intr-un sens.Practic legi la un capat al diodei un fir de la (+) baterie,celalalt capat al diodei il legi la firul de la bec iar celalalt al firului il legi la borna (-) a bateriei.Sunt doua situatii:
-becul se aprinde,trebuie vazut daca dioda nu e in scurtcircuit.Practic se inverseaza firele de la baterie adica dioda se va alimenta pe (-) si firul final de la bec la(+).Daca nu se aprinde in aceasta situatie atunci dioda e buna,daca se aprinde atunci dioda conduce in ambele capete deci e in scurtcircuit(distrusa).
-becul nu se aprinde.Se polarizeaza invers dioda si becul cum am scris mai sus.Daca becul se aprinde dioda e buna,daca nu se aprinde dioda e defecta.
Atasez o schema poate intelegi mai usor.
dorul3t
QUOTE(Paulorossi @ 16 Dec 2010, 13:53)
Le desfaci din blocul de diode si le inseriezi pe rand cu un bec la 12 V.Sunt 6 diode,3 pe alternanta pozitiva si 3 pe cea negativa.Cand le verifici trebuie sa urmaresti daca becul se aprinde doar daca e polarizata dioda intr-un sens.Practic legi la un capat al diodei un fir de la (+) baterie,celalalt capat al diodei il legi la firul de la bec iar celalalt al firului il legi la borna (-) a bateriei.Sunt doua situatii:
-becul se aprinde,trebuie vazut daca dioda nu e in scurtcircuit.Practic se inverseaza firele de la baterie adica dioda se va alimenta pe (-) si firul final de la bec la(+).Daca nu se aprinde in aceasta situatie atunci dioda e buna,daca se aprinde atunci dioda conduce in ambele capete deci e in scurtcircuit(distrusa).
-becul nu se aprinde.Se polarizeaza invers dioda si becul cum am scris mai sus.Daca becul se aprinde dioda e buna,daca nu se aprinde dioda e defecta.
Atasez o schema poate intelegi mai usor.
*




mai simplu... inseriez diodele cu un bec de 12V si o incerc si cu (-) la capatul diodei si cu (+)
am sa incerc asta seara...

oare cu aparatul de masura(buzzeru)... nu merge? adica intr-un sens ar trebui sa piuie si in celalalt nu...
???
adaniel69
QUOTE(dorul3t @ 16 Dec 2010, 13:46)
mai simplu... inseriez diodele cu un bec de 12V si o incerc si cu (-) la capatul diodei si cu (+)
am sa incerc asta seara...

oare cu aparatul de masura(buzzeru)... nu merge? adica intr-un sens ar trebui sa piuie si in celalalt nu...
???
*



nu bazaie, o sa iti arate o valoare! bazaie daca este in scurt!
dorul3t
deci... am descoperit problema... verificati tresa de la alternator care duce la masa cu caroseria, minusul de la baterie la blocul motor, firul albastru care vine de la (+)-ul bateriei la incarcare; contactele astea trebuiesc cositorite si curatate
si contactul cu cheie e o mare porcarie... acolo merge pus un releu de 30A

bafta!
Alex4u
deci se rezolva daca fac lucrurile astea???
dorul3t
da... eu trebuie sa cumpar un releu de 30A 12V, caci contactul meu... dupa ce pornesc masina trebuie sa mai misc putin de cheie ca sa imi porneasca aeroterma, stergatoarele etc.
adaniel69
@dorul3t: si eu trebuie sa dau un pic inapoi de cheie ca sa mearga aeroterma, stergatoarele, frana! dar m-am obisnuit!
Tudor Badescu
Si de ce nu demontati contactele alea sa le puneti la punct?
dorul3t
asteptati 3 ore... ca la 12 merg la electrician si va dau verdictul...

@adaniel69 - si eu m-am obisnuit dar problema e ca scade intensitatea... si acolo daca nu sunt contacte perfecte apar probleme, si trebuie rezolvat acel contact.. si ce-l mai ok mod e cu releul...
adaniel69
banuiesc ca trebuie sa schimb partea mecanica! deci si cheia! avetii idee cam cat face? partea electica e buna zic eu! cand dau inapoi de cheie face tac! deci partea mecanica e de vina, nu mai merge bine arculetul care ar trebui sa il traga la loc, sau are joc, uzura....

@dorul3t: unde vrei sa pui releu? mai exact ce vrei sa iti comande releul? alternatorul? sau farurile?
dorul3t
se pare ce mi-a dat cu flit nenea azi...
am fost la el... era cam ocupat
mi-a masurat daca am pierderi de tensiune pe (-) baterie, la tresa de la alternator mi-a curatat bine papucii
firul albastru are un papuc inainte de borna... l-a curatat si l-a mai strans...
dar nu e nici o diferenta... a zis sa revin la el sa-mi refaca panoul de sigurante, si povestea cu releul ala pentru contact e foarte adevarata(sustine si el asta)
deci la mine nu din contactele alea e problema...
am sa-mi schimb tabloul cu unul de tip nou, si sa pun releul de 30A
tribunul
Ce am patit eu candva la tico.
Am observat ca atunci cand masina este oprita dar motorul pornit si apas frana, scad in intensitate luminile (de la faruri). Eram la semafor, strada era putin in panta, si m-am jucat cu pedala de frana, atunci am vazut in masina din fata.

Se pare ca la mine era slabita cureaua de accesori (sau alternator), dupa ce am inlocuit-o cu una noua, nu a mai facut.
dorul3t
la mine se pune problema si cu motorul la relanti si cu el turat... daca am aeroterma pornita si faza scurta, sa n-am pretentii la stergatoare sa se miste rapid...
llmihai
Si eu am aceeasi problema, cu o dacie pe injectie
Daca pun frana scade intensitatea farurilor, stergatoarele functioneaza greu, aeroterma la fel.

Modificari facute de mine:
- inlocuire contact pornire cu unul nou, de fabrica,
- confectionare tresa alternator-caroserie (cositorita)
- schimbare releu de incarcare electronic cu unul nou (tot electronic)
- baterie aproape noua 1 an
- verificat daca incarca si este OK
- toate sigurantele de ceramica cu amperajul ca in manual

Deci care ar putea fii problema??

Daca pornesc farurile + aeroterma + stergatoarele nu am nici o problema, doar in momentul in care pun frana scade tot.

Deci partea de franare are buba...
Paulorossi
Alternatorul de dacie e putin subdimensionat pentru consumatorii actuali pe care ii are omul mai ales ca toata lumea vine cu tot felul de tunning-uri: alte becuri,sistem audio,etc...asa ca la turatie mai mica nu poate compensa puterea care se pierde instantaneu.
Sunt sigur ca asa face la toti,dar pentru unii efectul e considerat mai dramatic.
Solutia ar fi sa-ti pui alta baterie si alternator de capacitate mai mare capabile sa genereze o putere mai mare in animite situatii de consum marit.
dorul3t
eu am schimbat releul de incarcare electronic cu unul mecanic... reglat la turatie sa incarce fara consumatori 14,3 in carte scrie sa incarce 14,4....
si imi e foarte ok acum.. nu mai am variatiile alea... urmeaza sa ii schimb tabloul... si sa o pun in ordine... ca am acolo sub bord si inchiderea centralizata si modulul de telecomanda... e o babilonie mare acolo
danut1981
eu am schimbat alternatorul dupa ce mi s-au ars becurile pe faza scurta si am pus unul bosch de 55Ah cu releu incorporat si am obs ca in momentul cand accelerez imi scade intensitatea la faruri, masurat la relantiu:
fara consumatori 13,92~14,23
cu toti consumatorii porniti faza scurta 13,5~13,8
cu toti consumatorii porniti faza lunga 13,3~13,7
cand electicianul a schimbat alternatorul,pornea masina dar nu se putea opri din contact singura rezolvare pe care a gasito electricianul a fost sa puna un releu pentru a opri masina din contact!
este normal asa ceva???
ghitza
eu zic ca nu e normal,trebuia un fir cu un bec in bord(martor)luat cu un + dupa contact si dus la altenator unde are papuc de tip tata,sa mai discutat pe aici in muuuuuuuuulte locuri,iar cu valorile de mai sus eu zic ca e bine dar se putea si mai bine putin ,la mine de exemplu cu consumatori nu scade sub14,1 si am alternator de 50A cu releu separata de IPE
dorul3t
intrebare... ce s-a intampla cu incarcarea sau cu bateria daca ar fii reglata la turatie si fara consumatori la 15V?
danut1981
pai cand pun contactul in bord se aprind 2 becuri unu este cel de la ulei si celalalt este cel cu semnul exclamarii,amandoua se sting dupa ce porneste masina,la unu din becurile astea te referii???
Magnum_Baracuda
in primul rand 15 volti e mult scurtezi viata bateriei daca nu respectii parametri ei de functionare incarcare si descarcare 14,4 e maxim fara sarcina si cu sarcina sa nu scada sub 13,8
danut1981
la mine scad in momentul in care apas pedala de ambreiaj,oricum in seara asta am rezolvato,era de la masa masinii pe care nu o avea,asa ca verificativa daca aveti masa legata de la motor pe caroserie(de preferabil cu un cablu litat destul de gros,indicat de 6) tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.