Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei recomandat
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32
carstos
Am citit tot ce se putea despre ulei pe acest forum. Nu am reusit sa-mi fac o parere clara. Masina mea are 3500 km si vreau sa schimb uleiul la 5000 (10W40)

De ex multi imi zic sa aleg Aral. E nemtesc, se zice ca e cel mai bun, ...
In schimb pe acest forum majoritatea prefera Elf. Eu personal as merge pe Elf. Ma cam enerveaza cateodata produsele nemtesti. Nu-mi place sa platesc 75% brand si 25% calitate.
Dar nu inteleg totusi o chestie. Nici Elf nu e marca necunoscuta, dar de ce e mult mai ieftin??? Se poate sa nu fie original cel din Carrefour??

Ce ulei imi recomandati si de ce? Influenteaza uleiul consumul?
lar
Eu numai ELF Competition STI 10W40 d-ala din Carrefour am folosit la DSN, care are acum 71.000 km si nu am avut nici o problema cu el. Vezi ca acum gasesti ST in loc de STI dar se pare ca e acelasi lucru, eu am pus din asta la 70.000 km si e ok. Ca e mai ieftin ca Aral e adevarat. Dar e mai ieftin si decat altele mai putin faimoase. Treaba cu originalul sta cam asa: ce intelegi prin original ? Daca intelegi sa fie facut neaparat in Franta, pe asta care l-am pus la ultimul schimb scria "Fabrique en France". Pe celelalte (STI) scria "Made in EU". Daca ELF-ul are fabrica in Spania sau Grecia(am dat exemple, nu stiu exact unde are) si face acolo ulei eu il consider original.

Eu iti recomand ELF 10W40 Competition ST ca fiind cea mai avantajoasa varianta, mai ales ca vrei sa-l schimbi din 5000 in 5000 inteleg. N-ar trebui sa ai probleme, eu n-am avut. Dar mai sunt si Mobil, Castrol, Valvoline, Total. Motul este un ulei de exceptie in opinia mea, dar mai greu de gasit, deci... sad.gif

Orice ai alege trebuie sa indeplineasca recomandarile producatorului API-SJ sau API-SL (al doilea indicativ e superior) si sa fie desigur semisintetic sau sintetic.
Si inca ceva: uleiul perfect nu exista caci atunci nu ar mai fi pe piata decat ala, nu ? wink.gif
carstos
In primul rand precizez ca nu am de gand sa schimb uleiul din 5000 in 5000 km. Vreau doar sa-l scot pe asta de rodaj afara (sunt sigur ca rodajul nu se face ca la o masina straina si uleiul de rodaj e plin de impuritati).
Eu am bani sa pun orice ulei, vreau doar sa stiu daca acest Aral sau Castrol merita banii fatza de Elf. Eu personal cred ca Elf e mai bun pt un motor Renault. Dar poate ma insel. Chiar e mai slab Elf decat celelalte?
cristyyy2003
lar tu schimbi elfu' din 5000 in 5000 ?!
Eu ma gandeam sa il schimb- la 8000 km cand o sa ma duc la revizie si sa imi pun un Castrol GTx Magnatec nu'ma ca este foarte scump.
Xpert
Salut, carstos!
EU am aproape 70.000, iar primul ulei l-am schimbat putin dupa 7.000. Intr-adevar a fost negru si subtire. Apoi am schimbat la 8-10.000 folosind uleiul recomandat. Dupa ce am iesit din garantie am trecut pe Elf 10w40 ST (din Carrefour) care mi se pare foarte bun (il am deja de aproape 4000 si abia s-a colorat putin. Cred ca tine 10.000 fara probleme). Imi pare rau ca nu am facut pasul asta mai devreme.
Drum bun!
lar
Dupa cum am spus mai sus eu numai Elf am pus, dar am uitat sa precizez ca l-am schimbat la fiecare 10.000 km. Nu va speriati daca se coloreaza, asta inseamna ca are aditivi de curatare. Si oricum e destul de inchis la culoare de nou. Dar asta nu inseamna ca e inferior calitativ. Am auzit de la cei care au pus Castrol Magnatec ca ar fi motorul putin mai zgomotos cu el, dar nu stiu exact si sincer nici nu prea cred. Oricum, raport la raport pret-calitate ELF-ul cam bate tot, parerea mea. Despre Aral personal nu am o parere stralucita, am folosit la VW cand aveam si mi s-a parut slabut, cu toate ca intruneste normele VW.

@Carstos : Daca banii nu sunt o problema ia-ti Castrol Racing Syntec 10W60. Este cred cel mai tare ulei de pe piata. Si e bun la regim de temperaturi inalte, iar motorul de SLZ cam functioneaza la astfel de regim, mai ales vara.

@Cristyyy2003 : Nu, am inteles eu gresit ca ar fi vrut carstos sa-l schimbe asa. Oricum cred ca e mai bine, dar merge linistit la 8000 cum vrei tu, e ok.
carstos
E adevarat ca un ulei de calitate mai buna reduce zgomotele la viteza mai mare? Peste 100 km/h adica?
cristyyy2003
QUOTE(lar @ 29 Apr 2005, 00:30)
@Cristyyy2003 : Nu, am inteles eu gresit ca ar fi vrut carstos sa-l schimbe asa. Oricum cred ca e mai bine, dar merge linistit la 8000 cum vrei tu, e ok.
*


Eheee....ar fi fost bine daca erau bani sa il tin 8000 KM. P'asta al ei il tin ata,t Castrolul am de gand sa il tin 10.000 km...nu cred ca o sa`i faca vreun rau.
Am sa iti spun eu, cand il schimb, daca este vreo schimbare - ma refer la zgomotul motorului.
Bafta!!
danygaro
Nu stiu ce ulei veti pune voi, dar eu voi baga sigur Mobil 5 w 40. Este aproape
400.000 lei/l. Este full sintetic, pe bidon scrie ca este facut in SUA. O merita si masina mea ulei de 1.200.000 la 10 000 km. Nu de alta, dar masina mea nu este fugarita, asa ca merita sa dau banii astia la un an, un an si ceva. Am mai vorbit si cu meseriasi si mi-au confirmat acest aspect. Si ca tot veni vorba uleiul la 420.000 lei /l era in Selgros, iar acelasi "recipient" cu ulei, l-am reperat la un magazin si costa numai 280.000 lei. Nu va spune nimic lucrul asta ? Eu cred ca da, daca mai adaug ca bidonasul era cam "sifonat" si eticheta cam "jupuita".
Asa ca, conteaza mult si locul de unde il cumparam. Cred totusi ca cei de la supermarketuri nu fac manevre cum fac pietarii pusi pe japca. My opinion.
bogdan_o
Exact acelasi ulei l-am bagat si eu in masina mea. E Mobil 1 SyntS 5W-40. L-am luat din Cora la 330k/litru. La asta s-au mai adaugat cei 175k pe filtru (Ourflux, de origine) si cei 100k la mecanic sa imi schimbe uleiul.

Singura imbunatatire care am observat-o in cei 100km de cand l-am bagat e ca atunci cand e subturata trepideaza mai greu si cand o face nu mai smuceste asa de tare. In rest, astept sa fac macar 1000km cu el sa va zic ce si cum.
Adrian_Solenza
EU am Aral Mega Tronic 5W40! Am zis ca merita masina sa bea ceva de 370.000 lei litru wink.gif .. Mai ales la stilu meu de a circula ( Prietenii stiu de ce ... wink.gif ) ! Sincer, masina merge foarte bine, iubeste sa fie saltata in ture, mai ales peste 4500! Am 2 mii km de cand snt pe Aral si uleiu e transparent ca atunci cand l-am pus! O sa pun NUMAI Aral de acum inainte! Am inteles ca nu e bine sa schimbi uleiu, mai ales sa fac downgrade la 10W40 ! Bafta!
bogdan_o
Adriane, daca un ulei se innegreste nu e rau.Asta arata ca are intergrati aditivi de curatare si ca isi face treaba. La un ulei conteaza sa isi pastreze proprietatile de ungere cat mai mult, nu neaparat culoarea. Uleiul de origine incepuse sa se innegreasca pe la 4-5000 km si la sfarsit de cariera era pacura. Una peste alta nu pot sa zic ca a fost un ulei rau, ca masina a mers bine. Dar l-am schimbat pentru ca era loc si de mai bine si cum distrantele pe care le fac eu cu masina nu sunt foarte mari dar implica mersul in proportie de 95% in oras am zis ca merita banii.
Adrian_Solenza
Aaa, da ai dreptate cu uleiu destul de bun! La felul cum merg eu, si la ce teste a vazut micuta, pot spune ca nu au fost probleme!

Ideea e, daca tot muncesc sa dau rata la masina minim 5 ani sad.gif , macar sa am grija de ea si sa ii pun ce e mai bun .. ( apropos, mia am 4 ani de plata acum tongue.gif )
clr
Un pic off topic (cred):
vad tot soiul de afirmatii de genul: si -a pastrat propietatile, si - a schimbat culoarea samd.
Eu nu stiu vreo metoda prin care sa-mi dau seama de cat de bun este un ulei functie de aspecte de genul asta. Si ma indoiesc ca cineva de pe forum poate veni la masina mea, sa scoata joja, sa-si dea cu ulei pe mana, sa-l miroasa ...... si mai stiu eu ce sa-i faca si sa-mi spuna: da domnule e bun, sau nu domnule e prost. Eu cred ca atata timp cat ai cat de cat grija sa alegi un producator recunoscut, sa fie de tipul recomandat de producatorul masinii si sa fie dintr - o sursa cat de cat credibila e cam greu sa facem comparatii. Poate doar (doamne fereste) am pus uleiul X si mi-a pus motorul pe butuci.
Kunzite
QUOTE(Adrian_Solenza @ 29 Apr 2005, 21:00)
EU am Aral Mega Tronic 5W40! Am zis ca merita masina sa bea ceva de 370.000 lei litru wink.gif .. Mai ales la stilu meu de a circula ( Prietenii stiu de ce ... wink.gif ) ! Sincer, masina merge foarte bine, iubeste sa fie saltata in ture, mai ales peste 4500! Am 2 mii km de cand snt pe Aral si uleiu e transparent ca atunci cand l-am pus! O sa pun NUMAI Aral de acum inainte! Am inteles ca nu e bine sa schimbi uleiu, mai ales sa fac downgrade la 10W40 ! Bafta!
*



Si eu folosesc Aral 5W40, insa e HighTronic (MegaTronic e afaik 5W50). Desi daca uleiul "normal" e 10W40, pp ca oricare dintre acestea ar fi bun...
carstos
Am inteles ca e bine sa merg tot pe 10W40 in garantie. M-am hotarat sa aleg intre Aral, Elf, Total si Esso. Castrol e parca prea scump. Ce imi recomandati intre aceste marci? Si eventual poate imi spuneti si de unde sa cumpar la pret mai bun, daca stiti.
bogdan_o
Elf. E recomandat de Renault, e un ulei bun si acceptabil ca pret.
JohnDoe1
a bagat cineva mobil 1 0w40? ca tot full syntetic e. mai am vreo 200de km pana la revizia de 30k si ma gandeam sa ii bag din asta; insa tot uitandu-ma pe topicurile despre ulei nu am vazut pe nimeni care sa zica si-a bagat 0w40 si nu stiu ce sa fac;

se merita? adica in sensul calitatii uleiului, nu al pretului.
cbr-ica
ce ziceti despre dura lube?
merita?
as baga la revizia de 10.000 pe langa un elf sau mobil sau poate chiar Motul.

R.
AIX
Cauta pe forum; nu se recomanda.
costi
QUOTE(cbr-ica @ 4 May 2005, 15:18)
ce ziceti despre dura lube?
merita?
as baga la revizia de 10.000 pe langa un elf sau mobil sau poate chiar Motul.


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...&#entry16949065
cristyyy2003
QUOTE(cbr-ica @ 4 May 2005, 15:18)
ce ziceti despre dura lube?
merita?
as baga la revizia de 10.000 pe langa un elf sau mobil sau poate chiar Motul.

R.
*


Nu se recomanda. Poti incerca un Castrol GTX3 Magnatec - fiind asemanator dura lubului.
bogdan_o
Ma batea si pemine gandul la un 0W-40. Am reuntat din cauza ca e un ulei mult prea bun pentru motoarele astea. Adica daca il pui ti-l papa destul de repede ( e prea subtire). Iar la aproape 600k/litru e cam scump de pierdut asa aiurea.
rdesign
QUOTE(JohnDoe1 @ 4 May 2005, 11:23)
a bagat cineva mobil 1 0w40? ca tot full syntetic e.  mai am vreo 200de km pana la revizia de 30k si ma gandeam sa ii bag din asta; insa tot uitandu-ma pe topicurile despre ulei nu am vazut pe nimeni care sa zica si-a bagat 0w40 si nu stiu ce sa fac;

se merita? adica in sensul calitatii uleiului, nu al pretului.
*



Daca traiesti in Alaska -da.
In Romania si cu vara la usa, ce zici de un Mobil 1 5w50?
lar
Io cred ca voi incerca un Castrol 10w60 Racing Syntec. E scump tare, dar e bun la regim de temperatura inalta. Problema e ca eu nu conduc sportiv sau agresiv, deci nu stiu daca s-ar justifica. unsure.gif
JohnDoe1
QUOTE(rdesign @ 5 May 2005, 00:04)
Daca traiesti in Alaska -da.
In Romania si cu vara la usa, ce zici de un Mobil 1 5w50?
*





nu ma gfandeam neaparat la temperatura mediului ambiant; adica ideea era ca daca tot renunt la faimosul Dacia Oil 10w40 macar sa merg pe acelasi tip de ulei mereu;
din ce am mai citit pe forum am inteles ca nu e bine sa alternezi tipurile de ulei; adica cel 10w40 am inteles ca semisintetic si 0w40 este full sintetic; deci banuiesc ca daca bag acum 0w40, pe urma 5w40, 5w60 si tot asa ma gandesc ca motorul o sa aiba viata mai scurta decat daca folosesc constant 10w40.

oricum explicatia lui bogdan_o mi s-a parut mult mai la obiect; pt ca nu ma pricep, eu am inteles de la bogdan_o ca 0w40 este f subtire, de unde trag concluzia ca se poate consuma din cauza faptului ca exista tolerante mari intre pistoane si camasi; deci in concluzie se arde;

din ce ai spus tu mai inainte inteleg ca 0w40 este recomandat pt temperaturi scazute si nu se recomanda, mai ales acum ca s-a incalzit si se va mai incalzi si mai tare.

pe de alta parte inteleg ca 5w40 s-ar preta mai bine deoarece e mai vascos decat 0w40 si este si mai bun decat 10w40 deoarece e full sintetic.
driverx
@carstos

Lasa basmele ca ala e super, altu e de rahat. Orice ulei cat de cat de marca e bun.

Iar in privinta tipului de ulei, ce scrie in carte? Credeti ca va faceti racheta daca va puneti uleiuri de gen 0W40. Racheta va fi placebo vostru, nu masina.

Ce ii asa greu?
carstos
Sa lasam Duralube pt alt topic zic eu. Pana la urma cred ca Elf ar fi o alegere buna, dar tot nu inteleg de ce este diferenta de pret intre el si alte uleiuri. Este mai bun sau mai slab ca Aral? O sa simt vreo diferenta fatza de Dacia Oil? Acum la turatii de peste 3000 nu prea imi place cum suna motorul.
bogdan_o
Diferenta e placebo cum spunea si DriverX. Eu am pus Mobil si nimic notabil. O merge mai bine dar sincer nu am senzatia de V6 sub capota.

Daca Elf e mai bun sau mai slab aici depinde. Din auzite e greu sa-ti faci o parere obiectiva. Cauta pe net specificatiile tehnice, cu grafice cu tot la cele doua uleiuri si compara-le. Abia atunci poti sa-ti formezi o parere.
carstos
Ok, sa incerc sa rezum. Se cunoaste o diferenta clara intre Elf si Dacia Oil?
bogdan_o
Diferenta clara se cunoaste intre Elf si RO3 (desi poate nici macar atat). In rest diferenta nu o simti pe moment, nu o sa ai racheta, nu o sa fie mai silentioasa, nu o sa faca absolut nimic atat tot ca motorul o s-o duca mai bine (uzura mai putina si intarziata). Cine spune ca si-a pus nu-stiu-ce ulei si masina se simtea clar mai bine (adica inainte era caruta acum monopost de F1), cu tot respectul, e vorba numai de placebo.

Ca sa rezum. NU. Dar e bine sa pui un ulei bun, nu pentru ce simti tu cat pentru cum o sa se sita motorul mai tarziu.
carstos
Cu Dacia Oil, de la 3000 rpm am impresia ca zboara motorul prin capota. Erau persoane pe acest forum care afirmau ca dispar aceste zgomote daca pun un ulei mai bun. Este adevarat? La asta ma refeream cand intrebam de diferente.
Lucian BLK
QUOTE(carstos @ 10 May 2005, 11:57)
Cu Dacia Oil, de la 3000 rpm am impresia ca zboara motorul prin capota. Erau persoane pe acest forum care afirmau ca dispar aceste zgomote daca pun un ulei mai bun. Este adevarat? La asta ma refeream cand intrebam de diferente.
*



Hai ca luna aceasta merg la revizia de 10.000 si bag, probabil, Elf. Iti voi da un raspuns atunci.
cristyyy2003
QUOTE(boiolu @ 10 May 2005, 11:19)
Hai ca luna aceasta merg la revizia de 10.000 si bag, probabil, Elf. Iti voi da un raspuns atunci.
*


Putin offtopic:
Cum ramane cu 'trebuie folosit doar ulei DaciaOil' daca nu se pierde garantia la motor?
Lucian BLK
QUOTE(cristyyy2003 @ 10 May 2005, 13:07)
Cum ramane cu 'trebuie folosit doar ulei DaciaOil' daca nu se pierde garantia la motor?
*



Dupa cate zic colegii de forum nu prea e o problema!
Marius
Hai sa va spun cum am procedat eu si care este parerea mea.

Dupa primii 3000 km am schimbat uleiul original cu Elf 10w40, ulei cu care am mers pana la revizia de 10k km. Am mers pe burta in service si mi-au bagat tot Dacia Oil pe care l-am schimbat tot dupa 3000 km tot cu Elf 10w40. Acum am aproape 20k km si voi trece la Elf 5w40, in speranta ca de-acum inainte numai d-asta voi baga. Stiu ca nu e recomandat sa tot schimbi uleiul, dar astea imi sunt posibilitatile financiare; cand am, cand n-am.

In primii 3000 de km nu i-am dat mai mult de 4.500 de ture, dar dupa aceea i-am dat si 6.000 si cu Elf s-a comportat foarte bine. In perioada cand am avut pentru a doua oara Dacia Oil, daca o alergam putin, motorul devenea mai zgomotos. Deci, avand in vedere ca eu conduc cam sportiv, pot spune ca am simtit o diferenta inre aceste doua uleiuri; nu in performante cat in comportamentul motorului. Ma refer la trepidatii, zgomot la relanti sau la 5000 de ture, etc.

Concluzia mea: Dacia Oil e bun daca nu alergi masina.
JohnDoe1
Deci am facut sapt trecuta revizia de 30k si pt ca am inteles de fapt ca poti sa bagi si ulei de floarea soarelui ca tot aia e si ca de fapt e e chestia cu placebo, m-am hotarat sa bag Dacia Oil.

ce e culmea e faptul ca daca pana acum masina mea nu se tura mai mult de 3100 cu pedala la blana cum se zice si atunci imi dadea senzatia ca zboara motorul prin capota asa cum zic unii pe aici, dupa revizie am avut un mare soc.

daca apas pedala de acceleatie f putin se duce pana in 3000 de ture lejer si daca apas ceva mai tare urca pana pe la 4500 fara probleme, si fara zgomotul pe care il aveam initial; adica asta e culmea culmilor; pot inj sfarsit sa schimb si eu vitezele pe la 3000 de ture si mototul este extrem de silentios chiar si la 4000 de ture; ca sa nu mai zic ca ma baga in scaun daca o accelerez brusc.

In sfarsit sunt fericit de masina mea :-))
carstos
QUOTE(JohnDoe1 @ 9 May 2005, 22:56)
ce e culmea e faptul ca daca pana acum masina mea nu se tura mai mult de 3100 cu pedala la blana cum se zice si atunci imi dadea senzatia ca zboara motorul prin capota asa cum zic unii pe aici, dupa revizie am avut un mare soc.
*



Asta era chiar o mare problema. Eu pot sa o turez, da nu imi place deloc cum face. Am mers cu o SN cu 142.000 km, si m-a impresionat. Ala de merge cu ea nu schimba sub 4000 niciodata. Merge de rupe masina. Parca cere turatii. A mea la 3000 urla prea rau, sa nu mai zic de relanti de diesel. Chiar imi tremura toata coloana de esapament ca dracu. Folosesc numai OMV 95. Poate dupa ce bag Elf nu mai am aceste probleme.
JohnDoe1
eu am folosit numai si numai OMV95 si la revizia de 20k am bagat ELF 10W40 STI; nu am simtit nici o diferenta fata de Dacia Oil pe care il avusesem la revizia de 10K.

asa ca acum la 30K am bagat tot dacia oil. de aia tot intrebam pe aici pe forum daca e ceva deosebit la mobil 1 0w40. Dar daca toata lumea tot zice ca nu mai conteaza ce ii bagi, am pus dacia oil; bineinteles ca si cu uleiul asta merge la fel cum mergea si cu ELF-ul dinainte;

singura exceptie e ca acum motorul este extraordinar de eleastic; dar sunt convins ca nu e de la ulei pt ca si-a dat drumul brusc intr-o seara inainte de revizie; deci revizia de 30k nu are absolut nici o legatura ca acum merge excelent.

sincer as fi curios sa stiu de unde provin performantele astea asa neasteptate si bruste, dar cred ca nu am sa aflu niciodata.

asa cum ziceam la 4500 de ture e f relaxat motorul si f silentios; deja am inceput sa ma invat sa schimb vitezele pe 3500 de ture si este nemaipomenit. e o alta senzatie.
Lucian BLK
Am vazut Elf 10W40 STI si Elf 10W40 ST, e vreo diferenta?
In carte scrie ca capacitatea baii de ulei e de 2.9 litri si ma gandeam sa iau un bidon de 2l si unu de 1l. Sper ca e OK! Initial vroiam sa iau unu de 4l.
i96nds
Cica ala STI ajuta la pornirea in conditii mai grele, cand e f.f. frig. Oricum, vara nu cred ca e diferenta intre ele.
De obicei sunt la acelasi pret asa ca poti sa iei pe oricare. Preferabil totusi STI.
2l + 1L e superOK, insa la pret iesi mai bine daca iei 4 litri. Iti mai ramane 1l pe care il vei folosi la urmatorul schimb.
De obicei in mod normal iti ajung 2x4 litri la 3 schimburi de ulei. Si iesi mai ieftin asa.

In Carrefour a fost oferta cu 4litri la 600.000. Acum e 660.000 lei ca s-a terminat oferta.... Ai grija sa fie sigilat.
thunder
Eu am pus la rev. de 20k km ulei Mobil 1 0w40 cam 540mi/l. La 10k-15k km pe an nu mi se pare o avere. Dupa 5k km nivelul uleiului este aproape de maxim, deci nu papa ca e mai subtire. De curs uleiul din motor ... poate la modele prea vechi sau terminate, la astea noi nu e nici o problema.
De schimbat il schimb probabil dupa 10k-15k.

Date tehnice
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS...obil1_0W-40.asp

faptul ca la -54*C inca mai curge ... suna interesant.
carstos
Am vazut in Carrefour ulei 10W40 Elf Competition ST. Dar pe spate scria si in romana. Este oare original? Cineva spunea sa ma uit daca e sigilat? Pot sa umblu la capac?
De unde se mai poate cumpara ulei Elf original si nu prea scump?
i96nds
Hai ca esti carcotas.... Daca nici in Carrefour nu e adus direct de la importator, atunci crezi ca ala din targ sau de la magazinul de pe colt e "mai original" ??? Carrefour nu lucreaza cu intermediari deci nu prea are unde sa se rupa firul....

Ziceam sa te uiti daca e sigilat doar daca il iei de la coltul strazii.
Normal ca scrie si in Romana, ca doar se vinde in Romania, nu? Daca eram in Cehia, scria in Ceha. E o politica normala pentru o firma care are vanzari mari intr-o tara. Ba chiar si legea ii obliga sa aiba instructiuni in limba romana. Iti plac mai mult bidoanele care au un autocolant pe ele?
kataRFG
am vazut ca se tot discuta despre uleiuri si as avea si eu o intrebare: daca la solenza 1.4 benzina la revizia de 20.000km ii fac schimbul de ulei si ii bag ARAL 5W40 (si in carte scrie a se utiliza ulei 10w40).cu ce imi poate afecta motorul in bine sau in rau acest tip de ulei? stiu ca la urmatorul schimb o sa scot mai putin cu 600ml .
kataRFG
scuze!! am uitat sa spun ca masina nu mai este in garantie si ca ii fac eu schimbul de ulei da 20.000.
Marius
Citeste si pe topicul asta (pagina anterioara) si mai cauta si pe forum ca s-a postat si un grafic cu ce reprezinta cifrele din fata lui "W" cat si dupa.
Eu zic ca n-are nimic rau. E un ulei ful sintetic comparativ cu cel semisintetic, deci mai bun.
bursuck
Întrebare pt. cei care au folosit Dacia Oil (până acum am băgat numai Elf): Bidoanele cu ulei Dacia sunt sigilate la gură cu staniol ? Întreb acest lucru pt. că m-am procopsit (în contul unei datorii) cu 6 bidoane care nu au acest sigiliu, dar care par în rest OK. Ce-i drept nici Elful nu a avut acel sigiliu, dar măcar pe ăla l-am cumpărat de la Careffour. Alte mărci, (de ex. Shell -ul) au acest staniol.
carstos
Am reusit sa fac 5000 km cu masina si cred ca o sa schimb uleiul. Bag Elf.
Trebuie sa schimb si filtrul de ulei presupun. Ce sa iau? Si aici exista variante?
cristyyy2003
Mi-am cumparat: Aral Blue Tronic 10w40.
Sper sa fie un ulei bun. De ce l-am ales pe acesta? Era singurul din raft pe care nu scria Made in U.E. ori C.E. ori for U.E./C.E.
Sper sa fi facut o alegere buna.
Acum nu mai ramane decat sa am timp sa ma duc sa imi fac revizia ( deja am 9000 km ) si se anunta o saptamana groaznica. sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.