Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Puturoasa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Uncle-Sam
Mi-am pus de curand un set nou de jiglere de 1400. In primii 3-4 e puturoasa de nu se vede si dupaia fuge de rupe. Ma gandesc ca "ciocul de papagal" da benzina cat pentru un motor de 1400cmc (eu am 1100). Dar intrebarea asta se bate cap in cap cu alta: daca aveam carburator dublu ce faceam?

Iei warn cu facutul masinilor!!
DodoBird
QUOTE(Uncle-Sam @ 29 Apr 2005, 09:06)
Mi-am pus de curand un set nou de jiglere de 1400. In primii 3-4 e puturoasa de nu se vede si dupaia fuge de rupe. Ma gandesc ca "ciocul de papagal" da benzina cat pentru un motor de 1400cmc (eu am 1100). Dar intrebarea asta se bate cap in cap cu alta: daca aveam carburator dublu ce faceam? Un off-topic: am facut 3 dacii cu motor 1.4 de cand am jiglerele astea biggrin.gif
*



Culmea este ca la carburatorul de lada dublucorp jiglerul de sprit este mult mai mic in diametru decat cel de Dacie monocorp carfil (1300-1400)! Nu, comparatia cu el , zic eu , nu este definitorie la tine. Da si tu tu niste detalii , ce fel de carb ai pe dacia ta carfilul de pe 1300 - 1400 sau cel original (pe asta-orig.1100- nu il cunosc aici nu te pot ajuta)?
Uncle-Sam
e carfil de 1300 cu jiglere de 1.4. La inceput e ca si cum as calca acceleratia in gol (nu da in nas si nici nu tinde sa se opreasca) si dupaia incepe sa ia viteza. Nu stiu exact cum sa descriu. Are la inceput o perioada cand nu trage, urmata de alta in care fuge de rupe pamantu
diaconuliviu
QUOTE(Uncle-Sam @ 29 Apr 2005, 12:59)
e carfil de 1300 cu jiglere de 1.4. La inceput e ca si cum as calca acceleratia in gol (nu da in nas si nici nu tinde sa se opreasca) si dupaia incepe sa ia viteza. Nu stiu exact cum sa descriu. Are la inceput o perioada cand nu trage, urmata de alta in care fuge de rupe pamantu
*


Pai in primii 3-4 km cum spui, motorul e rece, e normal sa fie puturoasa daca nu ai socul tras sau prost reglat; dupa aceea se incalzeste si merge bine.
Apoi, acea accelerare in gol de care spui poate fi din nivel mic sau:
daca accelerarea se produce la turatii medii-inalte e din pompa de repriza; daca e la turatii mici-medii, e din amestecul de relanti--desfa surubul de amestec 1/2-1 tura si vezi cum raspunde.
Uncle-Sam
scuzati, vroiam sa zic in primii 3-4m cu motorul cald. Ideea e ca am avut jiglere de 1300 pana acum si mergea bine. E la turatii medii-ianlte. Pompa de repriza e aia patrata de la carburator? Nu sariti daca nu e asa biggrin.gif

PS: Multumesc operatorilor care mi-au corectat titlul topicului wink.gif
diaconuliviu
QUOTE(Uncle-Sam @ 4 May 2005, 20:47)
scuzati, vroiam sa zic in primii 3-4m cu motorul cald. Ideea e ca am avut jiglere de 1300 pana acum si mergea bine. E la turatii medii-ianlte. Pompa de repriza e aia patrata de la carburator? Nu sariti daca nu e asa biggrin.gif

PS: Multumesc operatorilor care mi-au corectat titlul topicului wink.gif
*



Da, aia e:).
Si daca mergea bine cu jicloare de 1300 de ce le-ai inlocuit cu 1400? Apoi, esti convins ca acele jicloare sint bine calibrate? Fa o comparatie cu cele vechi (la care se poate). Verifica mai ales acea supapa de linga jiclorul principal.
Uncle-Sam
tot n-am gasit solutia sad.gif cand calc acceleratia brusc parca are frana de mana trasa. dupaia o ia tare din loc. Pt cei care nu mai citesc ce e mai sus: am motor 1.1 si i-am pus carburator 1.4. Cand aveam jiglerele de 1.3 nu aparea problema asta, dar era mai puturoasa decat cu carburatorul ei original de 1100. Ma gandesc sa fie de la "papagalul" prin care scuipa benzina cand calci acceleratia. Ala o fi prea mare.
RIon
dup ce ai inlocuit jicloarele ai refacut avansul si reglajul carburatiei???
cred ca era suficient sa schimbi jiclorul principal...
driverx
Intra prea greu turboul biggrin.gif

Aprinderea e OK? Desi la asta cred ca ar da in nas.
Uncle-Sam
e ok.oricum mi-au reglat-o aia cand am facut revizia si tot asa face
Korben_Dallas
E clar că e prea multă benzină la accelerație (respectiv pompa de repriză)
Dacă ar fi prea puțină (amestec prea sărac) atunci ar da în nas și ar tuși 053.gif
tunderbird
QUOTE(Uncle-Sam @ 29 Apr 2005, 09:06)
daca aveam carburator dublu ce faceam?
*



Carburatorul dublu respecta mult mai fidel dozajul economic al amestecului combustibil cerut de motor, in conditii de conducere normala, oferind in acelasi timp si posibilitatea existentei unei rezerve de putere pentru o conducere ceva mai sportiva. Astfel prima treapta este dimensionata sa lucreze pentru un consum economic, urmand ca atunci cand i se cere motorului un surplus de putere sa intre in functiune cea dea doua treapta care suplimenteaza cantitatea de combustibil necesara.
Deci, daca maniera de conducere este mai ponderata, treapta a doua nu va intra in functiune iar consumul va fi mic, daca insa ai talpa grea si deschizi ambele clapete de acceleratie vei avea o accelerare mult mai buna dar si acul de la indicatorul de benzina va scadea vazand cu ochii.

Ca sa revenim la cazul nostru, eu tind sa cred: fie ai o problema cu avansul vacuumatic, fie pe la carburator iti trage aer fals.

Daca ai avea prea multa benzina in timpul reprizei (accelerarii) ar fi trebuit sa scoata mult fum la esapament si/sau un miros puternic de benzina nearsa.
Uncle-Sam
pai chestia asta mi s-a intamplat de cand am pus jiglere de 1.4. cu alea de 1.3 nu facea
diaconuliviu
QUOTE(Uncle-Sam @ 5 Aug 2005, 23:47)
pai chestia asta mi s-a intamplat de cand am pus jiglere de 1.4. cu alea de 1.3 nu facea
*


Tu de fapt, ce carburator ai? de 1300 sau de 1400?
ce scrie in cerculetul ala stantat: 25,5 sau 27? La motorul de 1200 cmc se folosea carburator cu difuzor de 23.
ce spui tu arata ca ai probleme la accelerare de la turatii mici spre medii, nu de la medii spre mari. Asta arata ca partea de progresiune e in cauza si avansul/nivelul in cnc si nu pompa de repriza. Deschide putin (jumatate de tura) surubul de amestec si zi cum face.
Uncle-Sam
carburatorul e de 1300 cu jiglere de 1400. nici nu mai stiu daca carburatorul de 1300 e acelasi cu cel de 1400. unii zic ca da, altii ca nu...o sa incerc cu surubul de amestec si iti zic
diaconuliviu
QUOTE(Uncle-Sam @ 9 Aug 2005, 08:29)
carburatorul e de 1300 cu jiglere de 1400. nici nu mai stiu daca carburatorul de 1300 e acelasi cu cel de 1400. unii zic ca da, altii ca nu...o sa incerc cu surubul de amestec si iti zic
*


1. mai spun o data:
(valabil pentru Carfil)
motor 1200 cmc - difuzor 23 - se gasesc mai greu.
motor 1300 cmc - difuzor 25,5
motor 1400 cmc - difuzor 27

La motorul tau de 1100 ar trebui carburatorul de 23 mm
Punind de 1300 la viteza imprimata de pistoane aerului din carburator, chiar prin difuzor (care are rol de a mari viteza si scade presiunea locala statica) nu mai smulge aceeasi cantitate de benzina. Apoi, vezi si ce "emulsor" ai pus cind ai pus de 1400, posibil sa "frineze" mai devreme si ce jiclor de aer are in capat.
Eu zic sa revii la cele de 1300
Uncle-Sam
s-a rezolvat problema: am pus "ciocul de papagal" de la setul de jicloare de 1300 si acum merge bine. restul jicloarelor sunt cele de 1.4
marius-gabriel
eu stiu ca ciocul de papagal nu difera de la un carb la altul.e unul si acelasi.
sa nu fie un efect placebo
Uncle-Sam
revin. am avut asa
1. solex-ul original. reprize f bune, la turatii joase, consum 12% in afara
2. carfil pt 1300 (cu jiglere de 1.4), reprize slabe la turatii joase si bune la turatii medii-mari. consum 5-6% in afara

acum am un carfil de 1400 nou-nout: reprize extrem de slabe la orice turatie. consumul n-am apucat sa-l fac

sugestii? unsure.gif
sobolan
QUOTE(Uncle-Sam @ 29 Apr 2005, 10:06)
Mi-am pus de curand un set nou de jiglere de 1400. In primii 3-4 e puturoasa de nu se vede si dupaia fuge de rupe. Ma gandesc ca "ciocul de papagal" da benzina cat pentru un motor de 1400cmc (eu am 1100). Dar intrebarea asta se bate cap in cap cu alta: daca aveam carburator dublu ce faceam?

Iei warn cu facutul masinilor!!
*


sa nu cumva sa fie ciocu ala de vina ! eu am schimbat vreo 3 ! jetu care iese di el tre sa fie perpendicular pe difuzor !
mihu
Pana la urma cum e? Fiind difuzoru mai mare masina cu un motor mai mic decat motoru pt care este facut carburatoru, o sa traga mai bine in ture mari si mai prost in ture joase?
Emulsoru cum poate fi modificat pt consum/performante?
ksi_id
Aproximativ aceeasi problema o am si eu motor de 1,3 carb de 1,4.
Abia cand trece de 2500 de ture incepe sa traga bine pana atunci e moarta sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.