Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebare in leg cu bordul CN
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
realtech
De la ce e becul cu semnul exclamarii de pe bord? De la frana de mana sau de la altceva? Ca nu mi se mai stinge ...
Multumesc!
HondaD
QUOTE(realtech @ 7 Jun 2010, 23:11)
De la ce e becul cu semnul exclamarii de pe bord? De la frana de mana sau de la altceva? Ca nu mi se mai stinge ...
Multumesc!
*



bine ca am vazut topicul ca nici eu nu am nici o idee.... blink.gif

sa speram ca cineva are raspunsul, cred ca e ceva bec de alerta dar nu stiu la ce e bun blink.gif
TRK
probabil ai facut o aerisire la frane de curand sau ai apasat pedala de frana pana la capatul cursei, dupa care se aprinde respectivul martor si te atentioneaza asupra franelor. cum il faci sa se stinga: vezi ca la pmpa de frana ai o sonda cu un fir, cu o cheie de 22 se desface, o scoti si are un fel de contact ceva acolo pe capatu la sonda, apesi odata pe el si o pui la loc. o scoti fara frica nu o sa iti curga lichid. si tot martorul ala iti indica cand ai frana de mana trasa. si se stinge cand o lasi jos. si eu am avut martoru ala aprins o buna bucata de vreme pana am gasit pe cineva sa imi spuna cum sa il sting. mi se aprinsese in urma unei aerisiri la frane. sper ca nu am fost plictisitor, bafta!!!!
alin12
te contrazic. semnul exclamarii nu se aprinde la actionarea franei de mana (daca se aprinde la tine asta inseamna ca e modificat)
semnul exclamarii se aprinde odata cu martorul de la ulei sau/si martorul de la temperatura apei, sau cand ramai fara lichid.
legat de sonda din pompa de frana, e adevarat. ea e responsabila ptr ca ti-a ramas martorul aprins
krapcarasu
normal se leaga la manocontactul pompei de frana, arinderea lui semnalizeaza avarie , incearca sa aerisesti franale cu manocontactul scos
radu m
semnul exclamarii nu are niki o treaba cu frana ia sa scoti ala de la fompa de frana sa vezi ca nu se aprinde .el se aprinde cand nu mai este lichid de racire sau temperatura este prea mare ,ulei prea putin sau lipsa presiune
kog
ia citeste tu cartea tehnica a masinii si nu mai spune prostii. Pe langa altele semnul (!) se aprinde la avarii ale sistemului de franare. La modelele vechi era cu o sonda in vasul cu lichid de frana. Cand scadeea mult lichidul de frana se realiza un contact electric di se aprindea semnul exclamarii;merge si pe incercate dacapui ceva sa apese cuiul ce iese din capac. La modelele noi cu 4 conducte se aprinde cand intra poma in avarie si fraeaza doar fata. Oricum sistemul e cam prost facut si poate sa dea alarma falsa. Trebuie reaerisita frana cum au spus colegii mai sus
TRK
alin12 Posted Today, 09:20
te contrazic. semnul exclamarii nu se aprinde la actionarea franei de mana (daca se aprinde la tine asta inseamna ca e modificat)
semnul exclamarii se aprinde odata cu martorul de la ulei sau/si martorul de la temperatura apei, sau cand ramai fara lichid.
legat de sonda din pompa de frana, e adevarat. ea e responsabila ptr ca ti-a ramas martorul aprins


nu am adus nici o modificare masinii. e cat se poate de originala. dacia pe care am facut scoala de soferi ('99) la fel i se aprindea semnul exclamarii cand aveam trasa frana de mana. la mea se intampla la fel. poate tu ai vreo defectiune la a ta pe partea asta. vezi ca la maneta de frana de mana intre scaune ai undeva un intrerupator cu un fir, poate nu iti face contact cum trebuie acolo si mie mi s-a intamplat si am luat al intrerupator ( 8 lei).
sa spunem ca e cum zici tu, atunci cum stii doar uitandu-te in bord ca ai frana de mana trasa. ai sa vezi ca si la masinile straine de intampla acelasi lucru.

probabil ai facut o aerisire la frane de curand sau ai apasat pedala de frana pana la capatul cursei, dupa care se aprinde respectivul martor si te atentioneaza asupra franelor. cum il faci sa se stinga: vezi ca la pmpa de frana ai o sonda cu un fir, cu o cheie de 22 se desface, o scoti si are un fel de contact ceva acolo pe capatu la sonda, apesi odata pe el si o pui la loc. o scoti fara frica nu o sa iti curga lichid. si tot martorul ala iti indica cand ai frana de mana trasa. si se stinge cand o lasi jos. si eu am avut martoru ala aprins o buna bucata de vreme pana am gasit pe cineva sa imi spuna cum sa il sting. mi se aprinsese in urma unei aerisiri la frane.

doar am mai mentionat ce mai face respectivul martor.
radu m
kog la mine nu se aprinde cand nu mai am lichid de frana
bozzo
Depinde ce tip de bord ai, daca e Takosan cel fara turometru si fara ceasuri la ulei si apa, atunci semnul ala al exclamarii trebuie sa se aprind ain 2 situatii.
1 daca sonda ICP de la pompa centrala de frana trimite semnal catre bec (asta se intampla cand ai apsat pedala pana la fund, la aerisiri sau daca sunt probleme la instalatia de franare). Ca sa nu mai stea aprins, scoti sonda ICP cu cheia de 22 faci 3 pedale si pui sonda la loc. Nu mai trebuie sa stea aprins becul.
2 cand frana de mana este trasa.
Eu am avut dacie din 2004 cu acest tip de bord si doar in aceste 2 situatii se apridea becul cu semnul exclamarii.
kog
pana la daciile astea cu injectie si borduri takosan exista martor separat pentru frana de mana (P)
bozzo
Asa e, era becul cu P, probabil acum au facut economie de un bec wacko.gif
stc_ctln
la mine pe berlina din 2000 se aprinde becul cu (!) numai la probleme legate de franare.La schimbarea placutelor si la aerisiri fara sonda aia scoasa si cand nu mai lichid pt cine are astfel de senzor si pt placute de frana uzate.

La masinile mai straine becul ala se aprinde cand e trasa frana de mana,dar alea mai au o gramada de becuri si de displayuri care sa iti zica daca ai alta problema.
melqu2002
Dracie. '99. Bord takosan cu turometru. Am ambele beace ( si P si (!) ). P se aprinde la frana de mana trasa. Teoretic celalalt se aprinde fie cand intra pompa in avarie (ICP) fie cand se uzeaza placutele de frana peste limita admisa. Caci credeti sau nu, placutele cu care era echipata masina din fabrica aveau si astfel de senzor. Acum firele pentru senzor sunt inutile, intrucat nu se mai gasesc astfel de placute(pentru dacie), deci (!) se aprinde doar cand pompa intra in avarie (si la pornirea masinii simultan cu cel de ulei)
bozzo
Masina lui e din 2004, si pentru placutele de frana are bec separat. Iar becul acela cu semnul exclamarii se aprinde in situatiile expuse mai sus de mine.
Difera bordurile takosan, borduri takosan exista din 1995, si aveau turometru, le lipseau doar ceasul la ulei.
alin12
sincer eu totusi tind sa cred ca celor carora li se aprinde becul (!) cand trag frana de mana, au fost aduse modificari la instalatie (si nu neaparat de proprietarul actual!!), dar cum DACIA e o masina care continua sa ma uimeasca, cred si situatia in care masina ar fi venit din fabrica in acest fel. a mea e din 2000 si se aprinde (P) la frana de mana, iar (!) simultan cu becul de la temperatura sau becul de la ulei, sau defect pompa de frana

apropo.....becul acela rosu cu o baterie pe el, este functionabil? nici nu m-am uitat sa vad daca am bec montat acolo
iuser
Dacia mea e din 2002 ,nu are nici o modificare la instalatia electrica iar becul (!) se aprinde cand e frana de mana trasa smile.gif
alin12
ai si (P) ? se aprinde si el?
iuser
Nu am (P)
bozzo
LA cele care nu mai au becul cu "P" se aprinde semnul exclamarii.
Cat despre becul de la baterie, la bordurile care nu au ceas care arata cat incarca alternatorul si au doar un bec mare, acesta trbuie sa se apinda cand pui contactul si sa se stinga dupa ce a pornit motorul. In cazul in care se aprinde inseamna ca alternatorul nu mai incarca sau s-a rupt cureaua de ventilator. Mai este o posibilitate, sa se aprinda cu intensitate mai mica dupa ce pornesti motorul, in cazul asta una dintre diode s-a ars si alternatorul incarca mai putin decat normal, pe la un 10.5V (cu siguranta asta se intampla in cazul alternatoarelor de 50A)
alin12
eu am bord cu ac indicator, dar am si bec mic sub vitezometru, intre martorul de la injectie si cel de la dezaburire. e valabil ce ai spus tu?
krapcarasu

Ce-i cu aia 10,5V ? poate sub 13,5 dar nu asta conteaza, cu o dioda intrerupta poate baga si 15 depinde de releu, dar nu e stabila; scade puternic cu consumatori, oricum nu sub 12 daca nu e defecta bateria
lichu
Dacia 1310 1999 bord CN, ce zice cartea:
(!) Martor avarie sistem franare
Daca se aprinde in timpul mersului opriti imediat autoturismul si faceti apel la o unitate service
De retinut: aprinderea martorului luminos de culoare rosie se produce in una din urmatoarele situatii:
1. Uzura maxima placute frana Comentariul meu: eu am avut din fabrica placute cu senzori de uzura. La prima schimbare a placutelor la un mester am vazut ca atarnau niste fire cu ceva in capat langa rotile din fata. Firele erau pt senzorii de uzura, dar nu au mai fost folosite pt ca mesterul mi-a pus placute fara senzori. Daca unul din firele alea da la masa se aprinde becul (!).
2. Lipsa presiune circuit fata
3. Nivel scazut lichid frana in rezervor
Se recomanda verificarea nivelului lichidului de frana din rezervor. Daca nivelul este bun, se poate continua deplasarea numai cu viteza redusa si atentie maxima pana la cea mai apropiata unitate service.

Becul (P) Martor actionare frana de mana. Ramane aprins daca frana de mana nu este complet slabita. Comentariu: la levierul franei de mana este un contact care aprinde stinge acest bec.

Sper sa ajute
dandee
QUOTE(lichu @ 19 Jun 2010, 09:56)
Dacia 1310 1999 bord CN, ce zice cartea:
(!) Martor avarie sistem franare
Daca se aprinde in timpul mersului opriti imediat autoturismul si faceti apel la o unitate service
De retinut: aprinderea martorului luminos de culoare rosie se produce in una din urmatoarele situatii:
1. Uzura maxima placute frana Comentariul meu: eu am avut din fabrica placute cu senzori de uzura. La prima schimbare a placutelor la un mester am vazut ca atarnau niste fire cu ceva in capat langa rotile din fata. Firele erau pt senzorii de uzura, dar nu au mai fost folosite pt ca mesterul mi-a pus placute fara senzori. Daca unul din firele alea da la masa se aprinde becul (!).
2. Lipsa presiune circuit fata
3. Nivel scazut lichid frana in rezervor
Se recomanda verificarea nivelului lichidului de frana din rezervor. Daca nivelul este bun, se poate continua deplasarea numai cu viteza redusa si atentie maxima pana la cea mai apropiata unitate service.

Becul (P) Martor actionare frana de mana. Ramane aprins daca frana de mana nu este complet slabita. Comentariu: la levierul franei de mana este un contact care aprinde stinge acest bec.

Sper sa ajute
*






asa e si al mine!

concluzia acestui topic: daca masina este pe injectie (dupa 2000) pe acel bec (!) este foarte posibil (in proportie de 95%) ca sa fie legata si frana de mana! la cele mei vechi exista si butonul P
bozzo
QUOTE
eu am bord cu ac indicator, dar am si bec mic sub vitezometru, intre martorul de la injectie si cel de la dezaburire. e valabil ce ai spus tu?


Eu stiu ca la cele cu ceas care arata cat incarca alternatorul becul acela nu functiona, cel putin asa era la fostele dacii ale lui taica-meu.

QUOTE
Ce-i cu aia 10,5V ? poate sub 13,5 dar nu asta conteaza, cu o dioda intrerupta poate baga si 15 depinde de releu, dar nu e stabila; scade puternic cu consumatori, oricum nu sub 12 daca nu e defecta bateria


Asa mi s-a intamplat mie cand am avut o dioda arsa, si atat baga alternatorul, intre 11 si 10.5V, iar becul de la bord (eu nu aveam ceas) statea aprins la o intensitate mult mai mica decat normal.
realtech
Corect Bozzo!
Dacia mea e din 2004 si becul acela ar trebui sa se aprinda exact in situatiile enumerate de tine ....
In cazul cu frana de mana merge perfect ... la mine e problema cu sonda respectiva ...
Multumesc de informatii si lui TRK
r3d
acum depinde si masina,daca avut vreun mecanic priceput inaite sar putea sa aprinda.dar normal la cele pa carburatie acel bec se arinde cand apar defectiuni la sistemu de ungere sau racire.sa poate astea pa injectie sa fie facuta o economie de un bec smile.gif) cum sa scris si mai sus:)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.