Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie viteze sfaturi
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mariusb007
Am facut rost de o cutie viteze in 5 trepte pt 1310 pe care vreau sa o pun pe masina.
Inainte de a face asta as dori sa'i verific componentele interne si daca e cazul sa schimb cate ceva.
Ma poate ajuta cineva cu svaturi ce si cum?
Nu am mai dezmembrat nici o CV pana acum, am facut doar reparatii capitale la 4 motoare biggrin.gif
ciufulitul
daca nu esti de meserie nu te-as sfatui sa desfaci singur cutia, si eu mi-am reparat motorul,dar nu m-as baga singur la cutie...de fapt acum un an m-i s-a blocat in treapta 1,am dat-o jos de pe masina,am dus-o la doctor si cu 300 RON am cutia ca noua...
200 RON piesele,100 RON meseriasul

dar e doar un sfat,faci cum crezi ca e mai bine,stiu ca sunt jocurile si reglajele destul de complicat de realizat fara sculele care trebuie,si ce mai e pe acolo....
mariusb007
Na poate ca asta ar fi cea mai buna solutie dar nah sincer am pierdut toata increderea in mesteri din astia care vreau doar sa'ti ia banii.

Sa fie oare asa de complicata afacerea asta?
Ce reglaje trebuie facute?


luci_ss
Da de ce vrei sa o schimbi cutia de viteze ?. Pai decat sa lucri tu mai bine iti casesti un mecanic care sa stie meserie , si sa se uite el, ca tu se poate sa nu faci ceva bine si dupaia iara trebe sa o dai jos si atunci sigur te vei duce la mecanic
ciufulitul
daca mergi si tu la un mecanic mai in varsta ca ala sigur se pricepe,si te dai ranit,ii explici ca e criza,cred ca te intelege omul si o dai la pace pana la urma,macar nu te chinui sa o strici mai rau...
DAnyelsamo
am schimbat cutia de 4 trepte cu una de 5 dar acum schimbatorul sta putin mai in fata si nu intra in toate vitezele intra doar in spate si cred ca sunt 1 3 5 va rog sa ma ajutati cu o solutie ce ar trebui sa mai fac .Cutia este buna nu are nici un defect .
ghitza
pai daca ai schimbat cutia schimba si schmbatoru sa fie pt cutie in 5 asta ii mai indoit inspre spate
DAnyelsamo
doar schibatorul sau si tija de la el la cutie imi cer scuze ca am postat de doua ori dar vreau sa rezolv problema . un raspuns mai detaliat mi-ar fi de mare ajutor.multumesc anticipat.
Alexio
Din curiozitate... cat costa o cutie noua in 5+1?
DAnyelsamo
gata sa rezolvat problema postez aici pentru toti cei care vor sa schimbe cutia de 4 cu una de 5 viteze.prima conditie planetare scurte , trebuie schimbata traversa, bieleta ,plus schimbatorul .toate pentru a nu avea nici o problema.eu in prima faza schimbasem doar cutia si nu mergea dupa aia am schimbat bieleta si intra in 3 4 5 doar atat dupa ce am pus si schimbatorul care e un pic mai stramb ca asa e el toate au mers bine . postez pentru ca eu nu stiam ca trebuie schimate chiar toate pentru a nu se mai intampina probleme care dau batai de cap . inca ceva nu conteaza capacitate motor volanta ambreiaj cum am mai citit .succes si sper ca am fost de ajutor.
luci_ss
DAnyelsamo zi-ne si noua cum se comporta masina ? plusuri minusuri la cutia de viteze cu 5 trepte
DAnyelsamo
Salutare si un raspuns pentru toti cei care vor sa stie cum e sa schimbi o cutie cu 4 trepte cu una cu 5 . la 80 la ora turometru e la 3000 de turatii la o cutie cu 4 ei la aceasta viteza bagi a 5 a si scade imediat turatia motorului si in acelasi timp consumul de benzina .eu sunt foarte multumit de ea .cei care au in 5 o sa zica mare branza pentru ca nu au avut in 4 trepte dar nu se compara fuge masina de rupe pe romaneste .mai pe scurt minusuri de loc plusuri cat se poate ca din dacie nu mai faci BMW asta e .
cibi25
Salut, am o cutie frantuzeasca de 4 trepte (modelul cu suporti de prindere pe laterale) de pe masina lui bunicu si as vrea niste pareri daca se poate folosi pinioanele din ea pentru a repara o cutie de 5 trepte
nikuniku
cibi25 nu se potriveste nimic din cutia cu 4 viteze sa pui in cea cu 5
Cioby92
Ca sa nu mai deschid alt topic pentru problema mea, la cutia de viteze, postez aici. Deci problema este in felul urmator: nu intra intra in vitezele 1 si 3, cu motorul pornit, decat foarte greu, adica trebuie sa le caut, la fel se intampla si cu viteza 2, o incurc cu marsarierul (asta banuiesc, ca e din cauza patinei care lipseste, dar am cumparato si urmeaza sa o montez). Cu motorul oprit gasesc vitezele mai usor dar tot nu intra normal ca la alte dacii, ceva opune rezistenta. Nu stiu ce fel de ulei este in cutie, din cate am citit pe aici, este recomandat T90... urmeaza sa il schimb.
Cutia este in 5 trepte,bieleta si schimbatorul sunt de cutie cu 5 trepte, motorul de 1289 cmc, ambreiajul de 170 poate influenta cu ceva? am schimbat discul de ambreiaj deoarece patina dar placa de presiune si rulmentul au ramas aceleasi.
bashtalu
salut,

va cer si eu parerea legat de cutia de viteze in 5 trepte. Imi curge ulei pe la planetare stanga, pe la chestia aia in care intra planetara. ce trebuie cumparat ca piese pentru remediat? ma intereseaza piese de calitate

multumesc,
mihai7575
QUOTE(bashtalu @ 31 Mar 2011, 11:17)
salut,

va cer si eu parerea legat de cutia de viteze in 5 trepte. Imi curge ulei pe la planetare stanga, pe la chestia aia in care intra planetara. ce trebuie cumparat ca piese pentru remediat? ma intereseaza piese de calitate

multumesc,
*


Ai semeringul defect de asta iti curge ulei ,pe linga planetara,deci trebuie sa-i cumperi un semering de cutie vieze in 5 trepte.

31 Mar 2011, 12:44:
QUOTE(Cioby92 @ 30 Mar 2011, 22:16)
Ca sa nu mai deschid alt topic pentru problema mea, la cutia de viteze, postez aici. Deci problema este in felul urmator: nu intra intra in vitezele 1 si 3, cu motorul pornit, decat foarte greu, adica trebuie sa le caut, la fel se intampla si cu viteza 2, o incurc cu marsarierul (asta banuiesc, ca e din cauza patinei care lipseste, dar am cumparato si urmeaza sa o montez). Cu motorul oprit gasesc vitezele mai usor dar tot nu intra normal ca la alte dacii, ceva opune rezistenta. Nu stiu ce fel de ulei este in cutie, din cate am citit pe aici, este recomandat T90... urmeaza sa il schimb.
Cutia este in 5 trepte,bieleta si schimbatorul sunt de cutie cu 5 trepte, motorul de 1289 cmc, ambreiajul de 170 poate influenta cu ceva? am schimbat discul de ambreiaj deoarece patina dar placa de presiune si rulmentul au ramas aceleasi.
*


Si eu am pe dacia mea 1300 cutie de viteze cu 5 trepte,si ambreiaj de 170,montata pe masina de vechiul proprietar,ca si influente asupra motorului ,nu are,dar consuma mai putina benzina fata de daciile cu cutie in 4 trepte,asta e deja un avantaj.
Ulei sa-i pui T 90,iar problemele prezentate de tine mai sus,sunt din cauza lipsei patinei.
diaconuliviu
QUOTE(Cioby92 @ 30 Mar 2011, 21:16)
Ca sa nu mai deschid alt topic pentru problema mea, la cutia de viteze, postez aici. Deci problema este in felul urmator: nu intra intra in vitezele 1 si 3, cu motorul pornit, decat foarte greu, adica trebuie sa le caut, la fel se intampla si cu viteza 2, o incurc cu marsarierul (asta banuiesc, ca e din cauza patinei care lipseste, dar am cumparato si urmeaza sa o montez). Cu motorul oprit gasesc vitezele mai usor dar tot nu intra normal ca la alte dacii, ceva opune rezistenta. Nu stiu ce fel de ulei este in cutie, din cate am citit pe aici, este recomandat T90... urmeaza sa il schimb.
Cutia este in 5 trepte,bieleta si schimbatorul sunt de cutie cu 5 trepte, motorul de 1289 cmc, ambreiajul de 170 poate influenta cu ceva? am schimbat discul de ambreiaj deoarece patina dar placa de presiune si rulmentul au ramas aceleasi.
*



1. Reglaj prost la cablul de ambreiaj daca nu-ti intra cu motorul pornit.
2. Bieleta e cu tampoane? (adica aia cu doua semicarcase dreptunghiulare la mijloc). Daca da, unul din tampoane e rupt. Recomand bieleta fara tampoane, cu bucse. Daca e cu bucse, reglaj prost al timoneriei.
Cioby92
QUOTE(mihai7575 @ 31 Mar 2011, 12:37)
Ai semeringul defect de asta iti curge ulei ,pe linga planetara,deci trebuie sa-i cumperi un semering de cutie vieze in 5 trepte.

<span class='edit'>31 Mar 2011, 12:44:</span>

Si eu am pe dacia mea 1300 cutie  de viteze cu 5 trepte,si ambreiaj de 170,montata pe masina de vechiul proprietar,ca si influente asupra motorului ,nu are,dar consuma mai putina benzina fata de daciile cu cutie in 4 trepte,asta e deja un avantaj.
Ulei sa-i pui T 90,iar problemele prezentate de tine mai sus,sunt din cauza lipsei patinei.
*



in weekend o sa montez patina sa vad daca o sa mai am probleme cu treptele 1 3 si 5

QUOTE(diaconuliviu @ 31 Mar 2011, 13:18)
1. Reglaj prost la cablul de ambreiaj daca nu-ti intra cu motorul pornit.
2. Bieleta e cu tampoane? (adica aia cu doua semicarcase dreptunghiulare la mijloc). Daca da, unul din tampoane e rupt. Recomand bieleta fara tampoane, cu bucse. Daca e cu bucse, reglaj prost al timoneriei.
*




1. O sa incerc sa umblu pe la cablul de ambreiaj sa vad cum de comparta.
2. Bieleta este cu bucse. Nu stiu daca are treaba cu intratul in viteze dar masina a fost reconditionata de curand, nu am camparat pedalier nou deoarece meseriasul care a venit sa o faca a zis ca nu se merita. Dupa ce a petecit pedalierul, a dat gaura pentru schimbatorul de viteze prea in fata asa ca a trebuit sa stranbe bieleta in genul acesta.[attachmentid=1627709764] Si cu bieleta normala tot aceleasi probleme le aveam.
3.Cum se regleaza timoniera?
PH-06-BOA
Montezi patina fara sa o strangi, asa fel incat sa se miste greoi in gauri, pentru a o putea deplasa stanga dreapta. Bagi in a 1-a, si apropii patina pana langa levier (langa boltul in care intra biela), strangi usor piulitele si mergi in masina sa faci proba , daca intra a 1-a si a 2-a, chiar si cu motor pornit. Daca simti ca trebuie sa cauti mai in dreapta, intri sub masina si mai impingi catre maneta, de patina. Daca nu intra deloc, e impinsa prea mult. Ideea e, sa intre in amandoua, cu maneta sprijinita de limitatorul patinei. Cand tragi spre picior de maneta, sa simti ca loveste de ceva , si dand inainte si inapoi sa intre usor cele doua trepte. Acum ar trebui sa intre bine si mersul inapoi si a5-a. Daca pesi si faci miscarile necesare pentru mers inapoi si nu intra, adica vi catre picior si nu primeste marsarier pentru ca deja loveste de peretele gaurii din podea, va trebui sa mai torsionezi putin bieleta, in sens invers de cat e un burghiu. Daca intra fara sa apesi, ori e patina departata, ori torsionezi bieleta in sensul burghiului si, in ambele cazuri refaci faza cu reglatul pentru treptele 1 si 2. Daca ai reglat levierul (bieleta) sa intre marsarierul in marginea din stanga a gaurii din podea, sigur va intra si a 5-a. Daca ai ajuns cu levierul (maneta), in marginea din dreapta si nu ai gasit pozitia pentru a 5-a (dar sa nu ai jocuri in alte inbinari, bucsi), mai torsionezi putin bieleta, in sensul burghiului, dupa care refaci din patina iar, pozitia la treptele 1 si 2, sa intre in faza de sprijin spre picior, al manetei. Daca dupa toate aste nu merge vr-una, e posibil ca maneta sa fie prea jos, sa fi alunecat in "nuca" de plastic, si necesita o cursa mai mare. Daca bucsile de bronz de pe acea bieleta sunt uzate, da-le afara si baga o bucata de furtun din plastic (siliconic), intai pe bolt si apoi in biela. Va tine mai mult ca bucsile.
Daca citesti asta de vreo opt ori, e imposibil sa nu-ti iasa.
perfinox
QUOTE(Cioby92 @ 30 Mar 2011, 22:16)
Ca sa nu mai deschid alt topic pentru problema mea, la cutia de viteze, postez aici. Deci problema este in felul urmator: nu intra intra in vitezele 1 si 3, cu motorul pornit, decat foarte greu, adica trebuie sa le caut, la fel se intampla si cu viteza 2, o incurc cu marsarierul (asta banuiesc, ca e din cauza patinei care lipseste, dar am cumparato si urmeaza sa o montez). Cu motorul oprit gasesc vitezele mai usor dar tot nu intra normal ca la alte dacii, ceva opune rezistenta. Nu stiu ce fel de ulei este in cutie, din cate am citit pe aici, este recomandat T90... urmeaza sa il schimb.
Cutia este in 5 trepte,bieleta si schimbatorul sunt de cutie cu 5 trepte, motorul de 1289 cmc, ambreiajul de 170 poate influenta cu ceva? am schimbat discul de ambreiaj deoarece patina dar placa de presiune si rulmentul au ramas aceleasi.
*



ulei nu pune T90 romanesc, ca e o porcarie de ulei, de-asta apar probleme la cutie, pune castrol axxle, si la fiecare 5000 km completezi, iar la 15000 schimbi uleiul din cutie, efectele sunt garantate, schimba mai usor, reduce zgomotul de rulare, iar bieleta si patina sa fie noi ambele , plus reglajele aferente si nu mai ai probleme, zici ca nu e cutie de dacie
maho
........
PH-06-BOA
Nu ti se pare aberant sau socant, sa completezi uleiul din cutie, la 5000? Pe cine ai auzit tu, ca schimba uleiul la 15000, la cutie? Imi dai impresia ca, esti vre-o corcitura straina, de indemni omul sa nu puna ulei Romanesc, care e foarte bun pentru angrenaje. Chiar si iarna, dupa doua minute de mers in gol, merge destul de bine. Ai vea sa schimbi, numai din gesturi, telepatie? Daca totusi vrei sa mearga singura, poti sa pui si motorina, si sa completezi la fiecare 15 Km. Adica un consum mai mare de trei ori, decat benzina. Trei litri de ulei d-ala cu x-uri, apoi la fiecare completare cate 1-2 litri, iar schimb la 15000, si masina face in total 1000 sau 2000 de lei. Iertati-mi ironia, dar e prea scump si nici n-o mai inviezi. Scopul e, s-o intreti cu cat mai putina cheltuiala, astazi.
bashtalu
salutare,

cine imi poate recomanda pe cineva f priceput sa ma ajute sa schimb rulmentii din cutie? imi huruie si ma cam streseaza treaba asta

Multumesc,
payty
PH-06-BOA

aici te contrazic.

Uleiul T90 s-a dovedit la mine a fi mult mai prost iarna. Cand l-am schimbat cu unul Elf parca, cutia a inceput sa mearga mult mai bine desi nu e intr-o stare tocmai buna in sensul ca se auzeau tot felul de caraituri la schimbatul vitezelor care ulterior au disparut sau s-au diminuat vizibil.


Iarna pe frig foarte mare, cand porneam motorul se auzeau tot felul de racaieli in cutie pana cand se incalzea uleiul ala de doi bani.


r3d
legat de cutie am si io o nelamurire.uleiu din cutie lam schimbat cand am montat cutia pe masina acum 2 luni.cat timp a fost perioada calda cutia intra extrem de prost in viteze.acum de cand sa lasat un pic frig pana sa incalzeste un pic cutia intra super in viteze.dupa ce sa incalzit un pic iar o iau de la capat:(.tin sa precizez ca uleiu e t90 romanesc.daca ii pun si niste aditiv 2+2???
nikuniku
r3d cutia ai reparato?? sau e de pe alta masina,problema este de la inele sincron+conicitatea de pe pinioane=uzura
cand cutia este rece uleiu din ia franeaza pinioanele si intra,,bine,, cand sa incalzit cutia inele sincron nu mai franeaza pe conurile pinioanelor sa faca cuplarea vitezelor usoara,
deci daca ai reparato ai desfacuto degeaba,daca este SH cu banii pe care-i bagi in ia cumperi alta poate ai noroc
inel sincron intre 20-30 lei ori 5,rulmenti intre 30-40 lei ori 6,poate fi mai mult poate fi mai putin,la pinioane nu cred ca mai are rost pretu ca nici nu prea se mai gasesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.