Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: incarcare baterie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
rusnacu
salut am si eu o problema la baba mea nu stiu dece nu incarca bateria la 2,3 zile trebuie sa o pun pe redresor ca nu mai porneste am schimbat carbuni la alternator si releul este nou am pus un amarat de masura si nu baga mai mult de 12,60 fara consumatori si daca ati putea o schema la instalatie electrica de fata as dori sa o schimb schema pentru bord cn si proiectoare




va multumsc si astept sfaturile voastre
Paulorossi
Salut.
Referitor la alternator,el trebuie dat jos si verificat in detaliu(punte diode strapunse,colector curatat,stator curatat,perii,rotor),nu e suficient doar sa schimbi periile.Apoi,asigura-te ca iti face bine contact firul de masa al alternatorului,cel gros,legat la caroserie.Verifica tensiunea debitata la iesire din alternator,s-ar putea sa ai pierderi de tensiune pe circuitul spre baterie.Nu uita sa vezi daca e tensionata cureaua de la pompa de apa.Daca toate acestea sunt ok si bateria e buna(are electrolit) ramane sa schimbi releul de incarcare.
Spor.
rusnacu
QUOTE(Paulorossi @ 15 Jun 2010, 10:09)
Salut.
Referitor la alternator,el trebuie dat jos si verificat in detaliu(punte diode strapunse,colector curatat,stator curatat,perii,rotor),nu e suficient doar sa schimbi periile.Apoi,asigura-te ca iti face bine contact firul de masa al alternatorului,cel gros,legat la caroserie.Verifica tensiunea debitata la iesire din alternator,s-ar putea sa ai pierderi de tensiune pe circuitul spre baterie.Nu uita sa vezi daca e tensionata cureaua de la pompa de apa.Daca toate acestea sunt ok si bateria e buna(are electrolit) ramane sa schimbi releul de incarcare.
Spor.
*













alternatorul este facut cum ai zis u curatae masurat este ok dar releul este nou masa la alternator am schimbato si tot nu baga mai mult de 12,80 volti fara consumatori si 12,40 volti cu consumatori deaia as dori sa schimb instalatia de fata plus cea de bord daca as avea o schema dupa care sa ma ghidez as schimbao singur ms de sfat o sa mai masor adata alternatorul
Paulorossi
masoara la iesirea din el mai intai deconecteaza cablul de forta care merge la baterie sa nu ai ceva scurt si sa scada tensiunea pe baterie.
Tudor Badescu
Dar releul e alimentat cu tensiune la bornalui de +? Uite o proba:alimentezi excitatia (papucul in care intra firul verde la carbuni) de la borna + a bateriei printr-un bec de far.Daca nici asa nu incarca,e SIGUR ALTERNATORUL.
krapcarasu
ai o intrerupere, posibil chiar in rotor, nu cred ca merita sa schimbi toata instalatia fata pt asta
bygy007
in primul rind ai cautat inainte sa deschizi topicul , exista foarte multe informatii despre cu subiectul asta (sper sa il citesti) , daca cauti gasesti raspunsul , in principiu o baterie se tine pe redresor in functie de incarcarea ei , incarcarea se vede masurind densitatea electrolitului care trebuie sa fie intre 1,24g/cm cub si 1,26g/cm cub ce este sub aceasta valoare nu se considera baterie incarcata

in acel topic gasesti informatii despre alternator, masuratori si reparare , toate postate ocolo de mine si de altii , ca idee depistarea defectarii alternatorului se face usor masurind asa

poate ne dai detaii mai multe
rusnacu
QUOTE(bygy007 @ 15 Jun 2010, 23:03)
in primul rind ai cautat inainte sa deschizi topicul , exista foarte multe informatii despre cu subiectul asta (sper sa il citesti) , daca cauti gasesti raspunsul , in principiu o baterie se tine pe redresor in functie de incarcarea ei , incarcarea se vede masurind densitatea electrolitului care trebuie sa fie intre 1,24g/cm cub si 1,26g/cm cub ce este sub aceasta valoare nu se considera baterie incarcata

in acel topic gasesti informatii despre alternator, masuratori si reparare , toate postate ocolo de mine si de altii , ca idee depistarea defectarii alternatorului se face usor masurind asa

poate ne dai detaii mai multe
*









sa rezolvat problema cu incarcarea era din alternator am schimbat alternatorul si acum baga 14v in turatie fara consumatori si 13.5 cu consumatori insa alta problema am acum variaza intensitatea lumini de la faruri cand acc3elerez creste si cand reduc turatia scade din ce poate fi astept raspuns.


Si eu as dori sa schimb instalatia deoarece am si proiectoare pe masina si daca leas pune in functiune nu stiu cat de mult va merge (ma refer la intensitatea lumini)_ si am prea multe mate prin bord si deasta doresc sa p[un ceva nou si bun sa nu mai am probleme pentru ca eu sunt maniac sa functioneze toaate cum trebuie va astept cu sfaturi si va multumesc anticipat
bygy007
pai depinde in primul rind de tipul alternatorului (putere) apoi releu , de obicei alternatoarele de dacie nu prea fac fata la relanti cind ai multi consumatori , se poate face o modificare , dar reste ceva consumul , si anume inlocuirea fuliei de la alternator existente cu una mai mica
Tudor Badescu
Merita sa schimbi instalatia daca sunt fire coapte,topite.Daca nu sunt de-astea,,se curata toate contactele,se verifica pierderile de tensiune la niturile ce prind lamelele tabloului de sigurante,la blocul de lumini,se pun niste relee macar la farul din dreapta,la proiectoare,adica lucruri pe care nu le are nici cablajul nou.Si unse cu vaselina toate contactele si nu o sa fie probleme nici peste 20 de ani.
Ca scade lumina la ralanti,ti-a spus si bygy,e normal.La accelerare lumineaza mai tare pentru ca incarca,ceea ce nu era cazul inainte.
rusnacu
QUOTE(Tudor Badescu @ 23 Jun 2010, 11:32)
Merita sa schimbi instalatia daca sunt fire coapte,topite.Daca nu sunt de-astea,,se curata toate contactele,se verifica pierderile de tensiune la niturile ce prind lamelele tabloului de sigurante,la blocul de lumini,se pun niste relee macar la farul din dreapta,la proiectoare,adica lucruri pe care nu le are nici cablajul nou.Si unse cu vaselina toate contactele si nu o sa fie probleme nici peste 20 de ani.
Ca scade lumina la ralanti,ti-a spus si bygy,e normal.La accelerare lumineaza mai tare pentru ca incarca,ceea ce nu era cazul inainte.
*






DA CHIAR NU IMI PLACE CUM ARATA FIRELE DE MASA SI IN PLUS LA FARUL DIN STANGA AM 2 MUFE DE FAR SI NU STIU DECE DEASTA AS DORI SA SCHIMB INSTALATIA SI PENTRU FAPTUL CA AS DORI SAI PUN ELECTROVENTILATOR CA MI SE INCALZESTE PREA MULT METORUL LA RELANTI SI IN BORD FIRELE ARATA PREA URAT SINCER NU CRED CA VAR PLACE NICI VOUA DEASTA VROIAM SCHEMA CA CINE A ZIS CA MI-O POATE SCHIMBA II TREBUIE SCHEMA
Paulorossi
ti se incalzeste motorul ca ai sistemul de racire defect,electroventilatorul nu te va ajuta in acest caz.
mecanick_maverick
QUOTE(rusnacu @ 23 Jun 2010, 18:04)
DA CHIAR  NU IMI PLACE CUM ARATA FIRELE DE MASA SI IN PLUS LA FARUL DIN STANGA AM 2 MUFE DE FAR SI NU STIU DECE DEASTA ... II TREBUIE SCHEMA
*



NU E NEVOIE sä urlii ( a scrie cu majuscule sinonim a striga )

Chiar nu e nevoie sä citezi INTEGRAL, de fiecare datä, textul celui care a scris postul anterior , mai ales ptr. faptul cä räspunsul-întrebarea ce urmeazä sä scrii nu prea are deloc tangentä cu ce scria antecesorul ... si mai bagi si 50 de Enter dupä Quote , ca sä creezi "suspans"

Motorul se încälzeste din cauza termostatului care nu deschide complet , radiator mic si colmatat , în nici un caz din lipsa ELV-ului dacä ai elice pe pompä . Si-apoi un ELV se poate instala si färä a schimba instalatia ...

Schema electricä o ai la postul 6 - faci click pe coltul dreapta jos ca s-o vezi la rezolutie maximä , chiar dacä nu e de bord CN ( eu am lucrat zeci de ani färä scheme color ... smile.gif , cea din manual corespundea Daciei lui Burebista )

Faptul cä ai 2 mufe pe stînga (ar trebui sä fie tot 2 si pe dr.), mä face sä cred cä original avea 4 faruri si ulterior a fost adoptat "zîmbetu' lu iepurescu".
Dacä ai bramburealä de cabluri sub bord - mä refer la fire adäugate färä noimä si de cele mai multe ori färä a respecta minime norme de electricitate, nu la instalatia originalä care mai are si mufe ne folosite care pot pärea în plus - da , ar cam fi nevoie sä schimbi instalatia de fatä , o conexiune färä a fi trecutä prin sigurantä îti cam poate präji masina .

Spor la treabä !
stanciu_scm
am si eu o problema nu mai incarca bateria la bord imi arata incarcarea la jumate dar la baterie nu se cunoaste nimic iau borna o pun la loc nu da scanteie nu face ninic nici la turatie la motor nu se simte tin sa precizes ca am releu de incarcare electronic si a mers bateria pana sa dus d la frig
adaniel69
ignora indicatorul din bord si verifica tensiunea pe baterie cu un aparat de masura! poate ti-a murit releul de incarcare sau vreo dioda! sau ambele!
krapcarasu
poate sa-ti fi sarit firul de excitatie de la alternator
Magnum_Baracuda
daca in timpul mersul motorului iei borna plus si nu se oprese motorul inseamna ca incarca bateria dar sub parametri ei,daca se oprese motorul dupa ce ai luat borna de la baterie insemana ca nu incarca
bygy007
incercat sa luati borna de la baterie cind motorul merge ca sa vedeti ce incepeti sa schimbati tot ce este electronic pe masina
mihai7575
QUOTE(stanciu_scm @ 27 Jan 2011, 19:30)
am si eu o problema nu mai incarca bateria la bord imi arata incarcarea la jumate dar la baterie nu se cunoaste nimic iau borna o pun la loc nu da scanteie nu face ninic nici la turatie la motor nu se simte tin sa precizes ca am releu de incarcare electronic si a mers bateria pana sa dus d la frig
*


Daca bateria ,ți s-a dus de la frig,e clar ca trebuie sa o schimbi,mai verifica totuși și carbunii de la alternator,și releul de încarcare a bateriei tale.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.