Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane Hatcback 1.5 dCi, 63 KW.
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
VyRuZ
Acum câteva săptămâni am decis să vând Solenza pe care o aveam pt. că... era cam timpul. Mașina avea aproape 90 000 de Km, era din 2003 și na... 7 ani pt. o mașină înseamnă un pic cam mult. Și uite așa am dat-o cu 1600 de Euro, mi-a părut rău, dar asta a însemnat că bugetul pt. mașină "nouă" a ajuns la 4000 de Euro.

Am început să caut, am mers prin Vitan, am luat reviste... și nu prea am găsit nimic pe placul meu în banii ăștia, în afară de Logan. Am zis că dacă tot fac o achiziție, măcar să caut mașină cât mai nouă. Exact când eram chitit pe un Logan 1.4 cu A/C și alte asemenea, am găsit un Megane alb, 1.5 dCi 63 KW, din cele folosite pt. transport în Franța, la 4350 de Euro, fabricație 2007/09. Am mers, l-am văzut, m-am plimbat cu el și... mi-a plăcut. L-am luat și pe taică-meu să-l vadă (este inginer mecanic și a reparat și tone de mașini la viața lui). I-a plăcut și lui, drept urmare am negociat cu vânzătorul (un băiat finuț, cu un limbaj impecabil, care nu mi-a zis măcar o dată "boss") până la 4200 de Euro. Cu tot cu RAR (+ omologare, era omologat în Franța pt. 2 locuri) și taxa de poluare am ajuns la 4700 de Euro (cam peste buget, dar am gândit că decât Logan, mai bine mai scot acum ceva bani și termin basmaua, că dacă ajung să regret...).

Ajuns acasă, i-am schimbat filtrul de habitaclu imediat (mirosea A/C-ul), un bec în bord (merci Reno.ro!), am aspirat mașina, curățat tapițerie + cumpărat covorașe (nu avea) și i-am dat să bea niște Mol Diesel. Plăcuțele-s noi, antigel-ul la fel, idem lichidul de frână. Distribuția mi s-a zis că a fost schimbată, dar să verific totuși, că nu se știe niciodată (așa mi-a zis vânzătorul). Încă nu am ajuns să rezolv distribuția, că-s lefter, dar o să-i schimb uleiul cât mai curând (deși ăsta pare bun, e gras) și urmează și distribuția, probabil în 2-3 luni. Până atunci merg lejer cu ea (oricum nu prea trag eu de mașină).


Dotări:

- 1.5 dCi, 85 CP;
- A/C manual;
- Servo pe volan;
- 5 trepte înainte, + R;
- Pilot automat + limitator de viteză;
- Computer de bord;
- Scaune sport pe față (bancheta din spate este probabil obținută din dezmembrări, deoarece utilitarele astea vândute-n Franța nu au, am înțeles, bancheta din fabrică);
- ABS;
- Faruri cu lupe (fără Xenon, și nici nu-i pun, vreau doar becuri ușor mai albastre);
- RCD cu satelit de comandă și audio in (Update List) + boxe pe față (urmează să-i pun și pe spate);
- Geamuri electrice cu impuls doar pe partea șoferului;
- Scaun șofer reglabil pe înălțime + volan reglabil pe înălțime și profunzime;
- 5 gume de vară Continental Eco 3 noi-nouțe.

Impresii: mașina are "63000" de kilometri (că-s reali, că nu-s reali, nu știu) și se prezintă-n stare foarte bună. Nu troncăne deloc la gropi, ținuta de drum este excelentă, interiorul este-n stare foarte bună cu exepția unor minore detalii pe care urmează să le rezolv săptămâna asta (o tetieră ruptă, mi-o rezolvă tipul de la care am luat mașina + capacul de la OBD care este zgâriat), consumul este de ~6.5 la sută-n oraș pe traficul cel mare, motorul este vioi și foarte silențios (în comparație cu Octavia 1.9 a tatălui meu) iar în spate + portbagaj este loc suficient. Pornește ușor, nu scoate deloc fum (noxele la RAR au ieșit sub media pt. motorul ăsta - l-am întrebat pe nenea de acolo frumos), ambreiajul are cursa lină și egală, nu are slip și... ce să mai, nu se compară cu Solenza. smile.gif

Până acum am cam 500 de Km cu ea, din care 220 în afara orașului. Cel mai mult i-am "dat" 170 pe ceas, viteză la care se comportă excelent. După testul de viteză am trecut pilotul pe 128 Km/h și așa am mers pe A1 până la destinație. Consum pe A1 - 5.5%, cu A/C pornit, viteza medie 100 Km/h, 3 oameni + bagaje ușoare.


Ce urmează să-i fac:

- Schimb ulei + filtru;
- Schimb filtru de aer (trebuie să văd în ce stare e);
- Curățat cu spray special conductele de aer, că încă miroase un pic A/C-ul;
- Jante de aliaj, tot pe 15 țoli, eventual ceva original;
- Verificare/schimb distribuție;
- Înlocuire tetiere pe spate (moka) + capac mufă OBD;
- Remediere mică îndoitură prag dreapta (curățare, îndreptare cu ciocan de tras, chituire, vopsire);
- Difuzoare pe spate + un minuscul subwoofer, probabil activ (nu vreau discotecă ci doar încă un pic de bass);
- Senzori simpli de parcare pe spate.


Cam asta ar fi istoria, pe scurt, a mașinii și ce urmează să-i mai fac. Vă țin la curent cu evoluția situației.

Mulțumesc pt. vizită,
Mihnea.
Duyu
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea mult timp de acum inainte! Asteptam si pozeeeeee...

Daca vrei sa-i pui becuri mai "albastre" in niciun caz sa nu te gandesti la chinezarii din Vitan ca nu o sa vezi nimic cu ele. Eu iti recomand din proprie experienta Philips Blue Vision. Nu pot sa zic ca bat spre albastru, ci sunt un pic mai albe decat cele stock. In fond cred ca te intereseaza luminozitatea pe care o ofera, nu cat de albastre sunt...
VyRuZ
Îți mulțumesc foarte frumos pt. urări, asemenea! smile.gif

La Blue Vision mă gândeam, sau la un kit Safety (cel cu albastru pe stânga și galben pe dreapta). Nu luminozitatea mă ucide ci culoarea. Nu vreau Xenoane că-s inutile pe ploaie sau asfalt negru, vreau doar niște becuri un PIC mai albe decât cele standard. smile.gif

Pozele or să vină imediat ce apuc să le fac. Promit. smile.gif
Duyu
Atasez o poza cu Blue Vision-urile mele de pe faza scurta si pozitiile cu led (de culoare alb-rece ~6000K), ca sa iti dai seama cat de cat cum lumineaza. smile.gif Oricum, repet, fata de becurile stock (care erau Osram daca nu ma insel), lumina este un pic mai alba, iar vizibilitatea s-a imbunatatit considerabil.
VyRuZ
Superb, Blue Vision scrie pe mine, atunci! smile.gif

Mulțam fain, d-le!
slider2
S-o stapanesti sanatos si sanatoasa!!

QUOTE(VyRuZ @ 21 Jun 2010, 12:56)
- Jante de aliaj, tot pe 15 țoli, eventual ceva original;
*



dar nu de megane 2, ca nu exista... tongue.gif
maryus_83
Vrem poze. Eu habar nu am cum arata Megane "furgoneta".
einstein1984
Exact ca unu normal hatchback dar fara bancheta si centuri spate.
VyRuZ
Mulțumesc, slidere! smile.gif

Ea acum arată ca una normală, maryus, pt. că atunci când le bagă la vânzare le echipează ca pe niște mașini normale. Default arată ca una normală, doar că nu are bancheta, centurile și plasticele originale pe ușile din spate. smile.gif
maryus_83
A, un fel de matiz Van.
einstein1984
Fara zabrele.
bossake
masina e in 2 usi, nu ?

citroen c4 sunt O GROAZA in romania aduse din franta si foste masini de carat. De ceva timp se pare ca au aparut si meganeurile.

sa o stapanesti sanatos, si in ciuda aparentelor stiu mai multi posesori de c4 enterprise (asa se cheama varianta asta fara banchete) care sunt mai mult decat multumiti de masinile lor. iar ca raport pret/calitate jos palaria.
E bine ca ai luat-o cu rar`ul facut pt ca din cate stiu e mai costisitor necesitand o omologare speciala pt ca ele vin ca masini cu 2 locuri.
VyRuZ
Merci pt. urări și îmbărbătare! smile.gif

RAR-ul l-am făcut eu, cu tot cu omologare. sad.gif A costat 700 de Lei. Asta ca să știe cei care doresc să aducă/cumpere așa ceva neînmatriculat.
geomvp2nite
Pare o afacere foarte buna, Mihnea, sa o stapanesti sanatos!

Stii ce urmeaza sa zic, asa ca: photo-shooting placut! tongue.gif blush.gif

VyRuZ
Merci fain! biggrin.gif

Facem, să se ducă ploaia asta ca s-apuc s-o spăl. smile.gif
robyvol33
QUOTE(VyRuZ @ 22 Jun 2010, 02:19)
Merci pt. urări și îmbărbătare! smile.gif

RAR-ul l-am făcut eu, cu tot cu omologare. sad.gif A costat 700 de Lei. Asta ca să știe cei care doresc să aducă/cumpere așa ceva neînmatriculat.
*


Salut sa o stapinesti sanatos si sa te bucuri cit mai mult de ea coolspeak.gif
Am si eu o intrebare te rog ca nu inteleg ? pentru omologare ai dat 70 ron. sau 700ron ?
Merci
ViperRS
Bancheta si centurile le avea masina sau le-ai montat in tara? Ce presupune exact omologarea ma intereseaza si pe mine.
VyRuZ
Scuze pt. răspunsurile cu întârziere. O să-mi pun notify pe thread. smile.gif

robyvol, omologarea a costat 700 de RON. Adică 7 milioane de lei vechi. În acest preț a intrat, practic, TOT RAR-ul - ITP, omologare, identificare și ce-o mai fi.

Viper, mașina a venit cu banchetă și centuri pe spate direct din Francia. Omologarea nu presupune altceva decât un drum la RAR și stat ca vaca acolo până te cheamă ei. După aia plătești, îți pun mașina pe tester-ul de noxe, testează frâna etc., notează serii apoi într-o oră și ceva îți dau carte pt. mașină cu 5 locuri în loc de două.

Și update - prima problemă apărută și sper ultima pt. o bună bucată de timp - presostatul de la A/C a trebuit înlocuit.
Mariusgl
Vrem pozeeee!!! biggrin.gif
VyRuZ
Nu am CF-uri la dSLR, le am împrumutate! biggrin.gif Fac săptămâna care vine, promit!
VyRuZ
Și o pozucă scurtă, trasă cu telefonul.

O să-i pun și proiectoare, pt. design mai mult decât pt. altceva, că pe ceață nu prea merg - e rară pe la Bucale.
Duyu
Frumoasa masina si marfa numarul. smile.gif
VyRuZ
Săr-na! smile.gif

Mai sunt câteva PFF-uri pe aici pe la mine (pe la prieteni, adică) - 2 Honda CRX Del Sol, un Mini Cooper S, un Kalos și mai era un Kawasaki Ninja, dar acum e vândut și numărul în așteptare. Era să ajungă pe un CBR600RR, dar se pare că o să ajungă pe un naked frumușel. Să sperăm! smile.gif
DragosP
QUOTE(VyRuZ @ 21 Jun 2010, 13:56)
Până acum am cam 500 de Km cu ea, din care 220 în afara orașului. Cel mai mult i-am "dat" 170 pe ceas, viteză la care se comportă excelent. După testul de viteză am trecut pilotul pe 128 Km/h și așa am mers pe A1 până la destinație. Consum pe A1 - 5.5%, cu A/C pornit, viteza medie 100 Km/h, 3 oameni + bagaje ușoare.
Mulțumesc pt. vizită,
Mihnea.
*


170 "pe ceas" înseamnă cam 155..160 "pe bune".
VyRuZ
Dap, am văzut că are o eroare destul de pronunțată - cam 10 km/h - de aceea am și specificat "pe ceas". wink.gif

P.S. - Anvelopele și jantele sunt dimensiunea standard - cea de pe cartea de la RAR.
slider2
eroare de kilometraj exista la orice masina de pe lumea asta, tocmai de aceea nu exista nici o sanctiune daca te incadrezi in intervalul 0-9km/h peste viteza maxima admisa pe un sector de drum (ma refer la viteza indicata pe bord).
in ciuda credintei populare aceasta eroare nu se masoara in kilometrii pe ora, ea nefiind fixa. se masoara in procente si de obicei este intre 3 si 8%. de exemplu o eroare de 3% se traduce ca:
- viteza pe ceas 60km/h - reala 58,2
- viteza pe ceas 100km/h - reala 97
- viteza pe ceas 130km/h - reala 126
- viteza pe ceas 170km/h - 164,6
VyRuZ
Eu am observat ceva mai interesant. Dacă pun, spre exemplu, limitatorul la 60 (așa merg noaptea, că nu mai folosesc detector și de obicei nu mă grăbesc nicăieri) și merg în limită, acul indică aproximativ 65. Să fie "conștient" computerul mașinii de viteza reală, iar ceasul să fie special decalibrat cu atât de mult?
marksman
Atat vitezometrul cat si limitatorul de viteza isi iau informatia despre viteza vehiculului din aceeasi sursa. Afisarea vitezei se face insa cu o anumita eroare. De aceea tu vezi diferente intre maximum setat si maximum afisat.
DragosP
QUOTE(slider2 @ 8 Jul 2010, 13:59)
eroare de kilometraj exista la orice masina de pe lumea asta,
*


Aci o să mi-o fur, da' Nubira (cu toate că-i deu tongue.gif ) n-are! Să-i bagi în mă-sa pe coreeno/oltenii care au făcut-o că n-are!

QUOTE(VyRuZ @ 8 Jul 2010, 14:05)
Dacă pun, spre exemplu, limitatorul la 60 (așa merg noaptea, că nu mai folosesc detector și de obicei nu mă grăbesc nicăieri) și merg în limită, acul indică aproximativ 65.
*


Nu e conștient de nimic, pur și simplu e ceva defect (sau edcalibrat puternic) pe partea de afișare viteză. La mine, cât setez atât îmi arată.
VyRuZ
Și la Solenză aveam cam 10 km/h eroare, testat cu GPS-ul. Idem am și la Octavia, vreo 8 (gume stock, nu-mi place să umblu la ele).

O Honda CRX Del Sol are 2 Km, par example. Giapanezii ăștia pare-se că-s mai fair.

Eu în continuare cred că senzorul citește bine viteza, idem limitatorul, dar acul este special decalibrat cu un anume procent, de aceea și decalibrarea crește cu cât crește viteza.
VyRuZ
Și câteva poze, așa cum am promis. smile.gif
VyRuZ
Am fost în Vama Veche. Am plecat pe drumul obișnuit, A2 - CT - Mangalia. Mașina s-a comportat fain, consum 5.8 pe instant + pilot automat la 130 Km/h, cu A/C on și mașina full, totul OK. Acolo mi-a agățat un tip cu un Hyundai FX numărul când a dat cu spatele, în mod incredibil, dar dat fiind că bara din față este pe clipsuri, nu mi-a scos decât masca de plastic de la intercooler din clips-uri și atât, restul s-a deformat elastic și nu au existat alte avarii. Acum mă bucur că e cam totul pe clips, nu pe șurub. smile.gif
La întoarcere am ales ruta Negru Vodă - Băneasa - Ostrov - Călărași - A2, adică drumul vechi, cu bacul. Am prins porțiuni cu ploaie torențială, cu piatră cubică, cu ceva gropițe, dar în afară de greierii obișnuiți (capac portbagaj, plastice spate), nu am avut alte probleme, mașina s-a comportat fain. Consumul pe ruta asta cu multe pante ascendente a fost cam de 6.5, în condițiile în care am mers calm prin localități și ~110 km/h în afară, cu schimbat pe la 3200-3300 din cauza pantelor pronunțate (nu sufăr să merg sub turbină când e de muncit motorul).

În concluzie, în afară de faptul că e murdară ca naiba, mașina s-a descurcat onorabil chiar și fără PDG. Chiar m-au depășit câțiva cu Logan și Solenza, pe care i-am prins înapoi la urcări, fără efort, și mi-am adus aminte ce trăgeam de săraca Solenză ca să urc cum trebuie un deal și cât de ușor și fără efort o face Diesel-ul.
VyRuZ
Update:

Am trecut de 4000 de Km cu mașinuța (știu, merg destul de puțin cu ea). Până acum, nici o problemă. Pleacă fain și pe frig, merge la fel de fain. Am crezut că mi s-a dus banda de la airbag, nu a fost cazul. Păcăne ceva pe coloana de direcție, când mut volanul, pe loc, la dreapta. Nu am investigat, deoarece e destul de frig și nu pare a fi o problemă de siguranță (volanul nu are joc, zgomotul e abia perceptibil).
I-am schimbat filtrele, uleiul, mai puțin distribuția (lipsă de fonduri, momentan). Plănuiesc să schimb distro până-n Decembrie, inclusiv cureaua de accesorii.
I-am instalat senzori de parcare cu afișaj, merită toți banii.
Azi am observat că mi-a îndoit un imbecil din parcare de la mine un pic aripa spate, aproape de ușă (am Coupe). Se vede greu, nu s-a cojit vopseaua, dar mă stresează pe mine. Nu am insistat vis-a-vis de RCA, deoarece înfundătura este liniară și are cam 6 cm. O să o pun la linie când o să dau jos tapițeria din spate ca să-i pun difuzoare în spate. Asta e, e plină lumea de idioți - dacă aș avea o bombă care să-i spargă doar pe imbecili, aș detona-o fără probleme, chiar dacă uneori mă gândesc că poate-s și eu în pericol să mă curăț din cauza ei.

Am aflat și kilometrii reali ai mașinii - 147 000 + 4000 făcuți de mine. Nu mă sperie chestia asta, momentan pornește instant, merge perfect, nu papă ulei, trage foarte bine, nu scoate fum. Când s-o duce ceva, Doamne Ferește, scot banu' și rezolv. Aia e. E o mașină confortabilă, îmi place mult s-o conduc, nu aș da-o decât pentru un Megane III.

În to do list se mai află în continuare, pe lângă distribuție, repararea unei avarii cosmetice la pragul dreapta (așa am luat mașina), difizoare pe spate + SW mic în portbagaj (activ), repararea îndoiturii ăleia mici observată azi, schimbarea unor câteva elemente din bord care-s un pic zgâriate, instalarea unei măciulii de Logan cu schema de selectare a vitezelor pe argintiu (ca sigla Reno de pe volan), aliaje originale Renault (pe 15'') și... cam atât.

Dacă aveți întrebări, vă stau la dispoziție.

P.S. - Era să uit: consum după o resetare recentă, 7% în condiții de frig și trafic 100% urban, cu precădere drumuri de 3-5-10 Km (adică apucă mai rar motorul să se încingă cum trebuie).

Toate cele frumoase și mulți Km fără probleme!

L.E. - Gata, am rezolvat îndoitura în proporție de 80%, se mai vede dar mult mai greu. Am dat jos tapițeria spate, cu ocazia asta am aflat că am și fire trase pt. difuzoarele de pe spate. Să-mi iau și difuzoare.

Unde naiba găsesc brăduți d-ăia de prindere tapițerie? Că în loc de 7-8, am doar 3 pe fiecare parte...
VyRuZ
OK, am montat două difuzoare stock pe spate. Soluție temporară, de buget. Le voi schimba pe toate 4 cu ceva mai răsărit prin primăvară, când o să achiziționez și un RCD original + MP3. Momentan sunt mulțumit, e mult mai bine decât doar cu 2 difuzoare.
Cu ocazia asta am schimbat și clemele care țin tapițeria spate de tablă. Le-am găsit la Meridian Sud, la prețul de 10.5 Lei/10 bucăți. Codul lor este - 6001548064 - LG AGRAFĂ TRW. La Coupe intră 6 bucăți/"față de ușă".

Pont - La Update List, țineți apăsat pe EXPERT MENU apoi pe SRC după ce intră-n meniu și veți găsi un alt meniu cu două opțiuni - CURVE și opțiunea de setare a benzii radioului. La CURVE, setarea #3 este pt. Megane. Selectați-o sau încercați-le pe celelalte și vedeți care vă place.
VyRuZ
După cum ziceam, mi-am montat sâmbătă o pereche de boxe stock, fără tweetere. Este posibil să fi fost pt. față, ori dacă erau de spate erau pt. Sedan, căci pe Coupé, unde stau la înălțime, se aud infernal de înfundat. Mi-am tras două Sony-uri de 93 de Lei perechea, din Carrefour, pe două căi, pe care le-am montat fără prea mari bătăi de cap.
Una peste alta, sunt foarte mulțumit acum.

Dacă aveți Coupé și vreți boxe originale, mergeți pe unele coaxiale, din cele cu cușcă de protecție peste, al'fel o să vă dați de pământ cât de urât sună.


Ca notă de subsol, mă disperă plasticele din mașina asta. Sunt așa de fragile... Cum desfac ceva, oricât de atent aș fi, tot se îndoaie vreun plastic, se bușește vreo clemă sau se rupe. Să dea dracii-n calitatea lor.
VyRuZ
Sa postez si codul difuzoarelor, poate mai are cineva nevoie sa-si puna - XS-F1326SE, Sony. Se aud mai mult decat decent pt. cei cu RCD stock si fara pretentii exagerate. Nu garaie pe ceva house pana pe la 22-23. Fidelitate buna, bass decent, cu boxele fata stock.

Am cumparat un kit de distributie cu curea Gates, rola INA, pompa Airtex + un filtru Mahle KL 404/16 (de Logan, fara senzor de apa) si o curea de accesorii DAYCo, toate la pretul de 500 de Lei. Distributia m-a dus pe la 370 de Lei, cureaua de accesorii 40 si filtrul 90. Filtrul mi s-a zis aici pe forum ca ar fi compatibil, doar ca nu are brida de prindere. O s-o folosesc pe cea deja existenta. Ma mai costa 350 de Lei manopera pt. tot. Marti sau miercuri rezolv problema. Va tin la curent cum a mers.
Cu asta am terminat operatiunile de mentenanta dupa cumparare pt. masina - filtru aer, ulei, filtru ulei, habitaclu, filtru motorina, distributie si accesorii. Urmeaza gumele de iarna si apoi reviziile periodice. Injectia nu da semne de oboseala, sper sa ma ajute Dumnezeu sa fie OK inca ceva zeci de mii bune de Km, ca e o perioada mai naspa cu finantele asta.
VyRuZ
Gata, schimbat distribuția și filtrul de motorină și cureaua de accesorii. All OK!

Merge filtrul de motorină Mahle pe cod de Logan -> KL 404/16 pt. fără senzor de apă, KL 404/25 pt. senzor de apă, mașina fiind 1.5 dCi 63 kW, E4, filtru de tablă.

26 Nov 2010, 23:39:
Pentru cine e interesat, kit-ul original de distributie de la Renault, cel dat jos de pe masina, era Gates, cu sigla Renault pe el.
VyRuZ
Si, ca sa continui monologul, au venit si 2 gume de iarna, Kormoran SnowPro b2, la 196 de Lei bucata de la Norauto. Urmeaza inca 2 imediat ce ma stabilizez un pic financiar. Probabil alea SH.
Diac
Hai ca-ti intrerup monologul.... in primul rand felicitari pentru curajul de a lua o ex masina de distributie/curierat. Pana acuma ai avut noroc de o masina ok. Vazand exemplul tau mai ca m-as risca si eu la un megane sau un C4 coupe pentru oras. Sedanul meu e cam mare si cam gurmand pentru Bucuresti.

VyRuZ
Nu știu dacă aș recomanda și altora să-și ia așa ceva, din motive evidente, dar până acum eu pot să zic că am avut noroc. Și sper să mă țină, că încă-s destul de-n pom cu banii. smile.gif

Oricum, dacă decizi să-ți iei, atenție la banchetă/centuri să fie de origine ca să nu ai broblem la RAR. Iar omologarea de la 2 la 5 locuri o să fie vreo 720 de Lei.

Sunt fericit că pornește la sfert chiar și pe -5 grade. Chiar e o surpriză plăcută.


Și un mini-mini review despre mașină, că acum pot să zic că mi-am format o părere suficientă despre ea. smile.gif

Fără PDG stă foarte bine pe drum. Nu am reușit până acum să scârțâi roțile-n curbe, deși, e drept, nici nu am încercat prea convins. Faptul că e un pic mai joasă încă nu m-a încurcat, nu am reușit s-o faultez de vreo bordură sau mai știu eu ce.

Îmi place cum se conduce; îmi place că parcă fără ușile din spate e mai rigidă mașina, însă neavând gume pe 18 nu-mi clănțăn dinții-n gură la gropițe. Răspunde bine la comenzi, precis. E lină la mers.

Motorul de 85 de căluți este suficient pt. depășiri de la 120 în sus, cu 4 oameni și bagaje, fără pretenții de depășit la fir de păr de furnică. Ușor lansat, cu ceva atenție, și e suficient. În oraș este plăcut, silențios și ușor de "folosit" datorită cuplului. Practic demarez, dacă nu-s primul la stop, turând mașina pe la 1600 RPM și lăsând ușor ambreiajul, fără să-l patinez prea tare.

Schimbătorul e ferm, cutia e precisă. Mai agață un pic în R, rareori, dar asta nu e o problemă, R-ul nefiind sincronizat. Intră bine în treapta întâi la regresare din 2, dacă viteza e OK și ai răbdare să se sincronizeze bine trenurile.

Ca fiabilitate, până acum nu am sesizat nici un defect, cu excepția unui ușor și slab ronțăit sub volan, care sigur e de la coloană și nu de la flanșe ori de la blocul optic cu panglică. Nu se simte în volan, deci nu mă impacientez. Oricum se aude doar când virez pe loc.
A, era să uit, am avut două becuri arse-n bord - unul la climatizare, altul la brichetă - le-am remediat singur + senzorul de presiune A/C dus.

Ador faptul că scaunele țin minte unde erau când le rabatezi. Unui prieten cu o Honda Civic Type S nu-i rămân unde erau, deci e urât dacă intră cineva pe la șofer - trebuie să reglezi iar scaunul.
O problemă este faptul că scaunele-s tari, drept urmare eu care-s obișnuit să stau mai cocoșat de la meseria de grafician (lucrez cu PC-ul mult) simt ceva dureri la spate după un drum lung. Pe de altă parte, stau bine în curbe, nu mai "sărut" pasagerul la un viraj mai brutal.

Spațiu de picioare este (față și spate), idem în portbagaj. Am reușit să îndes în portbagaj bagaje pt. 3 persoane, + accesoriile de stat în Vama Veche ceva zile, cum ar fi cort, izoprene, saci de dormit, saltea ș.a.m.d.

Un feature extrem de folositor este pilotul automat/limitatorul de viteză. Mă bucur că au fost suficient de deștepți încât să includă 2 funcții într-una. Pe autostradă merg lejer cu pilotul, iar noaptea, în oraș, setez limitatorul la 58 Km/H și gata, nu mai stau cu ochii pe ceas să nu-mi iau amendă pt. 1 Km/H în plus. Foarte comod!

Sunetul este mai mult decât mulțumitor acum, cu boxe cu tweeter-e pe spate. La capitolul ăsta, eu, care-s unul din cei cărora le place muzica mai încet, dar cu bass tare, sunt mulțumit total. Nu-i pun SW nici mort, decât dacă mă apucă iar vreun puștanism.

Aspectul bordului este plăcut, dar ușor sărac la versiunea mea (AIR = Authentique). Nu mă deranjează, cât timp finisajele-s OK și aspectul general este curat, aerisit.

Poziția de condus se poate regla suficient, eu am găsit-o p-a mea din a 3-a zi. La acest aspect mă declar mulțumit, idem la capitolul vizibilitate totală.

Ce să zic, per total sunt foarte mulțumit de mașină. Mi-am dorit-o de când a apărut, deci forma îmi place de mor. Faptul că merge frumos și fără bătăi sau alte probleme este un bonus.
Mai am de schimbat câteva panouri de bord care-s ușor zgâriate de la vechiul posesor, și tapițeria spate care este de pe varianta "extreme" și este ușor uzată. Sper să găsesc modelul de pe scaunele din față ale mașinii mele. Dar asta mai târziu.

Pentru orice alte informații, vă stau la dispoziție. Voi încerca vineri să ajung, dacă se ține, la întâlnirea de la Polivalentă, unde cine vrea poate vedea care e treaba cu "utilitarele albe". smile.gif

A, că era să uit! Unul dintre cele mai mari "feature"-uri la mașina asta este că o poți repara, în limita bunului simț, singur, acasă. Bineînțeles, grație forumului, membrilor căruia le mulțumesc foarte frumos cu această ocazie!
VyRuZ
Avem încă un PFF în "familie", de data asta o Honda Civic Type S, EP2, 2005, 82 kW. smile.gif

Până acum suntem: Megane 2 Coupe 1.5 dCi85, Megane 1 Coupe 2.0 IDE ~140 HP, două Honda CRX Del Sol, un Kalos din 2004 ( tongue.gif ), Honda Civic Type S și au plecat, din păcate, un Kawasaki Ninja și un Mini Cooper S, care Mini are șanse să se mai întoarcă, dar din 2007, nu din 2005. smile.gif

Urmează o poză de grup. biggrin.gif
VyRuZ
Gata cu pregătitul mașinii pt. primăvară. Am curățat chederele geamurilor și eliminat greierașii de la ele, verificat fluidele, gresat toate balamalele + încuietorile (inclusiv cea de la capotă) etc. Urmează să dau jos gumele de iarnă când se va mai încălzi noaptea și cam atât.

Până acum sunt super încântat de mașină - nici o problemă (în afară de bateria care e cam moale, dar na).
VyRuZ
A venit și vara și nu am schimbat decât un bec de poziție. Până acum încă-s mulțumit. smile.gif
VyRuZ
Revin cu încă un raport - până acum e totul absolut OK. Parcă-mi alunecă un pic ambreiajul cu roțile bracate la maxim, cu motorul rece (stat peste noapte), însă în rest mașina merge ca atunci când am cumpărat-o.
I-am schimbat recent filtrele de aer & habitaclu. Cel de habitacul - Valeo, 55 de Lei în Autovit, cel de aer 37 de Lei, Mann, tot în Autovit.

Foarte mulțumit, în rest. Ceea ce vă doresc și vouă de la mașinile voastre!
sobolan
Honda Civic Type S...frumusica masina ! sa le stapanesti sanatos,pune o poza "de grup" smile.gif
VyRuZ
O să! Doar să ne adunăm toți cu PFF-urile-ntr-o zi. smile.gif

Mi-a murit ieri subit bateria. Era cea originală, Tudor de 60 Ah și 600 A. Am schimbat-o cu o Varta Black de 70 Ah și 640 A. 245 de Lei din Autovit, e promoție. Data de fabricație 2011.03. Garanție 2 ani.

Ca fapt divers, cea originală avea 23 de centimetri lungime, cea nouă are 28. A intrat la fix.
VyRuZ
Schimbat ambreiajul. Cost total (piesa de origine + manopera) - 1250 Lei. Masina merge acum impecabil. Cel vechi nu era piesa de origine, mai fusese schimbat o data in cei ~160 000 de Km ai masinii. Parca am alta masina acum. smile.gif

Astazi vine si setul #2 de cauciucuri de iarna si gata, masina este gata pentru iarna.
VyRuZ
După o pornire destul de greoaie la -17 grade, astăzi am fost să verific bujiile. Rezultat? Două bujii arse. Le-am schimbat și e totul OK acum. Operațiunea a durat ~ 25 de minute, afară, pe frig. smile.gif Interesant este că a pornit doar cu două bujii bune, la acea temperatură. Interesant.
VyRuZ
Gata și cu pregătirile de iarnă - am schimbat toate 4 bujiile incandescente cu Beru GN018, uleiul și filtrele. Astă-primăvară am găsit doar bujii de peticeală și nu-mi pare o idee bună să am pe mașină două bujii d-un fel (vechi), două de altul. smile.gif

Prețuri:

- Beru GN018 = 35 de lei/bucată;
- Ulei ELF Svolution SXR 5W-40 = 156 Lei/5 litri;
- Filtru ulei de origine = 15 Lei;
- Filtru de aer MAN = 35 de Lei;
- Filtru de habitaclu Valeo (cu carbon activ/simplu - eu am ales simplu) = 50 de Lei.

Am cumpărat toate piesele din Autovit.


Bujiile se schimbă lejer. Se desface frumușel țeava de la intercooler, capacul de plastic de sub ea, se scot cu grijă fișele de pe bujii, bujiile, apoi se refac operațiunile în ordine inversă. Trebuie un pic de grijă când se montează bujiile noi, deoarece unele dintre ele se montează puțin în unghi și dacă se forțează, se poate șfichui filetul. A, da, mai trebuie atenție și la injectoare, că-s și ele prin zonă. smile.gif
VyRuZ
Și cum viața e mereu frumoasă și plină de surprize, a luat azi vântul de pe trotuar o ladă dintr-aia de pâine (care era goală) și mi-a zburat-o fix în prag, pe care mi l-a înfundat pe vreo 2-3 centimetri, fix pe partea șoferului. Super tare. După ce că am luat mașina cu ăla din dreapta înfundat, acum e cvasi-simetrică treaba. Vântu ăsta face victime chiar și de la odubeală. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.