Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare limitator frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
fullhouse
Stiu ca s-a discutat si s-a rediscutat subiectul asta dar totusi nu am gasit un raspuns la problema mea. Trebuie sa-mi schimb limitatorul intrucat l-am gasit de cateva zile blocat pe maxim actionat, deci cu riscul de blocare roti spate. Am luat sambata un limitator si as dori sa stiu daca e vreo metoda sa-l testez inainte sa-l montez. Am suflat aer pe conductele care vin dinspre pompa de frana dar n-am reusit sa blochez fluxul de aer, indiferent daca era sau nu actionat pistonasul. Am procedat corect sau e ceva ce-mi scapa din modul lui de functionare?
PH-06-BOA
Iti place complicat? Da-i inainte ! Corect era sa-l schimbi numai daca curgea, sau nu frana. Ai mai dat si lichidul afara, acum munca pentru aerisire. Pui epertitorul la locul lui, atentie sa fie modelul potrivit, legi toate conductele la locul lor si dai drumul la aerisitorul de la roata stanga spate, si astepti sa vina lichid. Daca pui masina cu pompa cat mai sus, adica cu fata in panta, va veni si mai repede. Daca faci pedale, lichidul spumeaza si aerul se fragmenteaza in particule fine, si nu-l vei elimina in doua zile.
dacia_slk
Se poate regla, am vazut, limitatorul de frana, dintr-un surub la bratul ala central de la
puntea spate, dar cum stiu cum (cat) sa-l reglez?

Intreb ca tocmai mi-am renovat franele si am chef de joaca cu limitatorul asta... tongue.gif

Sau mai bine ma las pagubas?!
fullhouse
n-am spus ca l-am schimbat deja, inca n-am facut nimic cu el. Nu ma grabesc pana nu aflu daca il pot testa fara sa-l montez pe masina, de nu-i bun il duc inapoi si le incerc pana dau de unul bun. Nu e vorba aici de mancat in fund sau de experimente, limitatorul vechi e blocat si e normal sa-l inlocuiesc, nu?
bozzo
fullhouse, daca limitatorul tau e blocat pe deschis atunci inseamna ca daca pui o frana brusca spatele trebuie sa se blocheze si sa fuga intr-o parte, ai testat chestia asta?
Daca iti cumperi limitator de Asam risti sa nu mearga cum trebuie, de uzina slabe sanse sa gasesti, poate totusi ai ceva sanse daca ai poma de frana fara ICP, cu 3 conducte (in limitator intra doar o conduncta)
Eu zic sa verifici cum functioneaza frana pe spate si daca nu-ti blocheaza rotile sa iti fuga fundul intr-o parte lasa-l asa. Ar fi indicat cand faci verificarea asta sa nu ai vitezea mare si sa fie o strada pustie, fara oameni masini, sa nu lovesti pe cineva sau sa te rastorni cu masina.
Mai simplu mergi si faci un test de franare la o statie de ITP, dai acolo ceva si-i rogi sa-ti faca doar franele ca sa le verifici si tu

dacia_slk, repartitorul se regleaza, in mod normal cu manometrul, se verifica la ce presiune iese lichidul de frana din repartitor.
Ca sa ti-l reglezi tu, trebuie 2 chei de 13, te bagi sub masina (ai grija ca masina sa fie cu toate rotile pe sol, nu ridicata pe cric sau pe elevator) si ai sa observi o parghie care apasa pe pistonasul limitatorului, acea parghie trebuie sa fie lipita de pistonasul limitatorului si sa apese putin pe el (sa nu fie slaba).
In momentul in care ai greutate pe partea din spate a masinii (bagaje, pasageri, rezervor plin) acea parghie va apasa pe pistonas si rotile din spate vor frana mai puternic.
fullhouse
limitator am cumparat deja, normal ca asam radmasa.gif . La o franare brusca se blocheaza si spatele, dar nu deviaza foarte mult de la traiectorie. Limitatorul e blocat la maxim de cursa, adica, complet actionat, e pusa si o bucsa de cauciuc intre parghia de actionare si acea parghie cu arc. N-as prea umbla la el ptr ca nu curge dar totusi nu se stie niciodata cand imi fuge spatele. Chiar nu-l pot testa nicicum decat montat pe masina? Daca e defect asta e, ma duc cu el la magazin, a si zis doamna de acolo ca mi-l ia inapoi. Ma duc si de 1000 de ori daca trebuie, dar vreau sa-l testez nemontat pe masina. Daca suflu in el nu intampina nici o rezistenta aerul, trece fara probleme.
slaiciprian
asam? te lasa in mers. sa ai frana de mana foarte buna sa te poti descurca cu ea cand crapa repartitorul. in rest, multa bafta.
krapcarasu
testeaza cu apa sub presiune
diaconuliviu
Pt initiator: Daca apesi pe pistonas si sufli, vei avea maxim de presiune/debit. Scoate pistonasul cu burduf si in fundul gaurii vei vedea un "timburus". Tine limitatorul in mina cu timburusul in jos si loveste-l de o scindura moale incit timburusul sa iasa complet in afara (vreo 5 mm). Apoi sufli pe gaura din stinga, astupind pe cea din mijloc (aia e mai spre pistonas, e traseul "pe direct"). Ar trebui sa iasa aer putin sau deloc, asta pt ca acel timburus e o supapa dar fara arc (la unele am vazut si arc, depinde de "confectioner").
bozzo
Bafta cu Asam, poate ai noroc si merge, macar sa te tine jumatate de an sau un an. Nu mai baga bucsa intre tija si pistonasul limitatorului, regleaza cum am zis eu mai sus.
PH-06-BOA
Nu-i adevarat, nu te suceste-n drum, ca repartitorul nu e bun. Masina se roteste in jurul unei roti de fata, deci fata nu tine corect. Prea putin contribuie roata de spate, daca n-ar tine egal, ci nu putin sau mult.
Spui ca ai si o bucsa bagata, ceea ce facea ca rotile sa franeze mai mult, iar la actionarea pedalei , pistonul nu a circulat in repartitor, a stat nemiscat si a ruginit. In achimb n-au ruginit cele de la roti. Cine are repartitor de functioneaza si merge gol, are surpriza sa gaseasca pistoanele blocate pe cilindrii din spate. Cum e mai bine, sa ai repartitor blocat pe deschis si sa ai frana, sau sa mearga repartitorul si sa ai blocate franele pe spate? Chiar la verificare de mergi, n-ar trebui sa-l doara p-ala de repartitor, atata timp cat ai frana. Ca se duce taras la franare ? Sa pui si pe dracu in locul lui, si tot taras se duce, pentru ca masina se ridica de spate la franare brusca, si tot fata e baza.
Pentru ca tot l-ai luat, chinuie-te si monteaza-l, ca sa te inveti minte, si luna viitoare, il vei pune tot p-ala vechi. Mai castigi si experienta.
Daca franele pe spate agata bine, nu va trebui sa apesi pedala asa mult incat sa mearga taras. La o franare brusca, oricum vor merge toate sanie. Deci nu ramane decat sa alegi tipul de cauciucuri care sa aiba aderenta buna. Reglarea repartitorului se face din surubul de la cantarul de pe bascula de spate, si-l vei face tot in asa fel incat sa franeze cum iti place. Cu cat parghia apasa mai tare pe pistonul repartitorului (faza cu bucsa), cu atat va tine frana mai bine spatele, dar va trebui sa sti sa-l controlezi din peda, sa nu se duca sanie. Simplu.
Faci pe ABS-ul, ca oricare altul. Nu mai crede in minuni, ca nu asta face repartitorul.
fullhouse
cred ca ma las pagubas cu schimbatul limitatorului, l-am verificat ieri pe ala vechi si e perfect etans, cam pacat sa risc sa tot curga astea noi. O sa incerc sa-l dau inapoi la magazin, sa vad daca mi-l schimba cu un kit de reparatie pompa de frana, as fi mult mai castigat asa, multumesc tuturor pentru sfaturi
bozzo
La o frana brusca si la viteza mare risti sa plece spatele, si sa te traga intr-o parte sau sa te invarti cu masina, de ce crezi ca au pus limitatorul ala acolo? De ce sa nu puna niste reductii facute la strung in locul limitatorului? tongue.gif (sunt sigur ca niste colegi de forum vor recomanda asa ceva, eu insa sunt sceptic, insa daca reductiile ar fi o ultima solutie, merge si asa doar ca trebuie sa-ti reglezi piciorul si sa nu franezi brusc)
E normal ca rotile din fata sa franeze mai mult ca cele de pe spate, doar masina se ridica de spate si se lasa pe fata datorita inertiei.
Cat timp limitatorul e reglat corect si functioneaza, rotile din spate vor frana, insa mult mai putin, deci lichidul de frana ajunge si la pistonasele de la fiecare roate din spate.
Limitatorul trebuie sa se asigure ca rotile din spate nu se blocheaza inaintea celor din fata.
fullhouse
ai dreptate bozzo in privinta functionalitatii limitatorului, are un scop bine definit. Insa eu am descoperit ca al meu e blocat nu din cauza ca deviaza masina de la traiectorie la o franare brusca ci din pura intamplare, am o problema la ICP si cu ocazia aerisirii am observat. Am fost pus intr-o situatie de a frana foarte violent anul trecut la coborare de pe transfagarasan, carosabil ud bine. Va spun sincer ca masina a ramas dreapta dreapta, sigur toate rotile s-au blocat. Am inghetat toti din masina, vreun sfert de ora m-am mirat cum de n-am derapat, s-a comportat exemplar. Pe carosabil uscat la fel. Poate am noroc de o repartitie optima si eficienta a fortei de franare, oricat de violent as frana masina nu deviaza. Sunt convins ca intr-o curba situatia n-ar mai fi la fel. Ma mai gandesc daca sa umblu la el sau nu.
bozzo
Depinde si daca masina e goala sau plina, daca ai pasageri in spate si bagaje, atunci probabilitatea de a avea probleme este mult mai mica decat daca masina e goala si pui o frana violenta.
CGDBZ
Uf , trebuie sa schimb limitatorul , pierd lichid pe la el si am mai observat ca atunci cand franez puternic dupa ce se intareste pedala se duce putin in gol si iar se intareste.Face asa de cand a inceput sa dea lichid pe la limitator si am verificat , de la el face , cand apas tare pe frana iese putin cilindrul in afara , probabil ca ramane blocat si numai la o franare mai tare revine si atunci se duce si pedala in gol putin.
Treaba e ca am cautat prin magazine si nu am gasit decat de Asam pe care voi le criticati .As vrea sa stiu daca ati pus careva de Asam si daca ati avut probleme cu el .Si inca o intrebare , masina e din 2003 , are pompa dublu circuit , difera limitatorul fata de celelalte pompe ?
ghitza
pai difera de la simplu la dublu circuit normal,la cel simplu intra o conducta iar la asta cu dublu circuit cum am si eu intra 2 conducta si iese una(furtun),eu zic sa pui ASAM caci eu am saboti si un cilindru pe spate ASAM si e 1an jumate nu am probleme
george_berceny
si eu am schimbat in noembrie limitatorul de asam si ianuarie cilindri tot de asam altceva nu am gasit, pana acum nu au facut probleme
tu alegi ce piese pui
Paulorossi
Montat limitator pompa dublu circuit ASAM acum 2 sapt,fara probleme pana in prezent.Recomand o inspectie vizuala a piesei amanuntita inainte de cumparare.
bozzo
Bafta cu Asam, poate aveti noroc si tin wink.gif
Oricum limitatoare cu dublu circuit de origine, sunt foarte mici sansele sa gasiti.
fullhouse
Si cam la ce examinare vizuala te referi? Cam ce-ar trebui sa urmarim?
ionut_09_RWX
salut...
oameni buni ... io zic sa va bucurati de va tine spatele bine... cu repatitor blocat pe deschis s-au nu.... pompele de franare cu dublu circuit si icp sunt construite astfel incat derapajul pe spate sa fie minim. beleaua mare e la masinile cu modificari aduse . adica pompa cu circuit simplu, (3 conducte ) cu pahar conic , montate pe servofrane..... acele modele produc derapaj daca sunt actionate puternic.
CGDBZ
Altceva decat de Asam nu am gasit , momentan frana e ok dar pierde lichid pe la limitator , foarte putin dar pierde si eu la frane nu las nimic in neregula .Am sa pun de Asam (inca nu l-am cumparat ) , cat o tine vom vedea.
TRK
eu am blocat repartitoru spate pe deschis si am niste frane de nu-i adevarat. merg foarte mult cu masina goala si cum zicea si PH 06 BOA dupa o anumita perioada mi se blocau pistonasele pe spate. La franare tot fata ramane baza, dar se simte si spatele. Doar daca nu e reglat bine repartitoru sau vreun pistonas de la etriere e blocat atunci s-ar putea sa traga masina la franare brusca.
fullhouse
L-ai blocat pur si simplu legand parghia aia cu ceva, blocand pistonasul la maxim de cursa? Sau cu ceva improvizatie?
Si eu ma gandesc sa fac lucrul asta pe vechiul limitator, am luat 2 bucati pana acum si toate curg mad.gif . Cel vechi e blocat pe deschis dar macar nu curge deloc.
TRK
o sa spuneti ca e tiganie dar asta e. cum se spune din popor ca dacia merge si legata cu sarma pai asa si e. singura sarma de pe masina mea acolo se gaseste radmasa.gif . am legat cu o sarma parghia de la bascula si am strans-o de limitator. am bagat sarma prin spatele limitatorului. o am de mai bine de un an si treaba-i buna pana acum.
fullhouse
Tiganie, netiganie, asta e. Din moment ce gasesti doar piese ordinare ce naiba sa faci. Asa am procedat si eu tongue.gif . Franele tin foarte bine pana in momentul de fata
Costy2000
Salut scz daca deranjez pe fullhouse,ca postez in topicul lui ca am si eu o problema cam asemanatoare.
problema este cu franele si manifesta cam asa daca doar ating picior pe pedala de frana imedia rotile din spate se infraneaza (merg taras) si fata nimc ,si ca sa imi tina si rotile din fata trebuie sa apas tare pe pedala de frana si imi tine doar una cea de pe partea dreapta fata stanga doar putin mai deloc ca sa fiu mai explicit problema poate fi de la repartitor? ca eu lam schimbat de app jumatate de an si recent si pompa de frana
-la mine pompa de frana este cu 4 conducte
-aerisirea am facuto de n ori aer pe instalatei nu am si nu pot sa imi dau seama de la ce poate fi etrieri sunt noi pistonase la fel app toata instalatia e noua in afara de servo
-daca merg tare 50-60km/hsi pun frana ma ia de spate si ma rasuceste pe sosea mie cam frica sa merg mai tare de 70km/h
-sa fie de vina repartitorul
-normal prima oara nu trebuie sa tina rotile din fata si dupa accea rotile din spate in functie de incarcatura la mine este todmai invers spatele tine prima si fata deloc daca apas incet pe pedala de frana daca apas tare tine si fata doar drepta
-sa fie de vina etrierul sa nu tina (mai e si nou)
Astept parerile voastre
Multumesc smile.gif
ghitza
pai la tine nu vine lichid pe fata dupa cum zici.verifica limitatorul sa nu fie pe deschis si sa nu fie pompa in avarie.scoti manocontactul si faci e pedale energice si il pui la loc
Costy2000
de venit vine lichid cand o aerisesc dar cand apas pe pedala de frana degaba tine spatel si fata doar drepta stanga ciuciu de la ce ar putea sa fie pompa de frana este noua ASAM sau alta piesa limitatorul
care este mono contactul cel care se afla pe parte dreapta cand o privesti din fata?
unde intra niste fire in el?
ghitza
da acela este
Costy2000
La mine la monocontacul acela nu era firile in el la mine sun 2 fire unul are un papuc pe el celalalt nu are si am introdus acel fir cu papucul ala in monocontact si dupa accea am pus contactul si surpriza mi sa aprins un bec in bord unul rosu ca acest semn (!)ce inseamna asta?
Franele pe fata sa imi tin prima oara fata si dupa accea spatele pe unde trebuie sa umblu ?poate sa fie pompa de vina sau limitatorul ?sau altceva blush.gif
fullhouse
Daca doar ai pus contactul, fara a porni motorul si s-a aprins martorul ala, e bine. Daca ai pornit motorul si martorul nu s-a stins atunci iti este pompa de frana in avarie. Pentru a o scoate din avarie demontezi ICP-ul (manocontactul) si faci niste pedale foarte energice, respectiv actionezi de cateva ori acel mic cilindru metalic aflat la capatul manocontactului. Il montezi la loc si pornesti motorul, ar trebui ca acel martor luminos sa se stinga, bafta
Costy2000
Si sa fie problema de la acel monocontact? de imi tine mie doar rotile de pe spate ?si fata doar dreapta fata .
Sa ii fac o aerisire la roti si sa vad dupa accea cum se comporta si sa reglez verific limitatorul? blush.gif
fullhouse
Sigur nu e de la acel manocontact, ala e doar un senzor, te avertizeaza ca ai o problema la pompa centrala. Daca iti tine doar spatele ma gandesc ca iti e pompa in avarie, in aceasta situatie e directionata mare parte din presiune spre rotile din spate. Eu zic sa incerci sa o scoti din avarie si o aerisire riguroasa.
Paulorossi
Manocontactul se desface usor cu o cheie de 22,i se aplica o corectie,actionezi tamburusu(ii dai cateva capace) de cateva ori si il montezi la loc.Nu curge lichid,nu trebuie aerisit dupa demontarea lui.
Costy2000
Dupa ce ii fac aceste operatii voi avea frane si pe fata si imi va disparea si ledul din bord?
si cum sa fac o aerisire buna cum sa procedez sa ii fac la pedala sau las sa curga lichid si cum ca am vazut ca pe forum ca se scoate monocntactul si se face aerisirea si dupa accea se monteaza la loc moncontactul
Da s-ar putea sa fi si de la repartitorul ala de sub masina sa imi faca figuri sa nu fie reglat corect sau nu mai functioneza ?
Multumesc smile.gif

26 Jul 2010, 21:24:

Dupa ce ii fac aceste operatii voi avea frane si pe fata si imi va disparea si ledul din bord?
si cum sa fac o aerisire buna cum sa procedez sa ii fac la pedala sau las sa curga lichid si cum ca am vazut ca pe forum ca se scoate monocntactul si se face aerisirea si dupa accea se monteaza la loc moncontactul
Da s-ar putea sa fi si de la repartitorul ala de sub masina sa imi faca figuri sa nu fie reglat corect sau nu mai functioneza ?
Multumesc smile.gif


In caz daca nu am frane bune atunci am sa ii fac si o aerisire daca merg nu ii mai fac
CGDBZ
Mai exact ce inseamna "pompa in avarie" ? As vrea si eu o explicatie mai detaliata sau un link unde s-a discutat aceasta problema .
CGDBZ
Multumesc fullhouse ,este exact ce ma interesa , totusi am o nelamurire : eu am aerisit fara sa scot ICP-ul (nu spun cat m-am chinuit caci pe fata nu prea venea lichid , am facut la pedale de mi s-a acrit) , frana tine , nu cum tinea dar e buna . Oare sa fie pompa pe avarie ? Cat scade eficienta franarii pe fata daca e pe avarie caci la ITP frana a iesit in regula . Nu am nici-un fir in monocontact .
fullhouse
Citeste cu atentie topicul, o sa-ti dai seama exact cum functioneaza pompa de frana, e descris foarte detaliat. Daca aerisesti fata fara a demonta acel senzor automat iti intra pompa in avarie, pe fata vei avea presiune f mica, daca nu chiar deloc, de aia nu-ti prea vine lichid. Cu pompa in avarie vei aerisi spatele si circuitul by-pass(de la pompa). Dupa ce termini aerisirea spatelul demontezi sonda, dai cateva pedale energice, ca sa scoti pompa de frana din avarie, apoi poti trece sa aerisesti si fata. Dupa ce aerisesti si fata montezi inapoi ICP-ul si ai terminat balciul tongue.gif
CGDBZ
Am citit si datorita lui si datorita tie am stiut ce sa fac , multumesc smile.gif Acum am venit de la masina , acel monocontact la mine era rupt (jumatate din partea din plastic cu papucul lipsea) .Am cumparat unul nou (de Autonova) , 16 roni, si inainte de a-l monta am facut cateva pedale mai energice .Am gasit un fir cu papuc liber , era singurul dar totusi l-am verificat , l-am pus la masa cu motorul pornit si s-a apris becul cu semnul exclamarii asa ca l-am pus la monocontact .Nu am avut inspiratia sa montez monocontactul fara sa fac acele pedale sa vad daca statea becul apris (adica daca pompa era in avarie) dar dupa cum tine frana (pedala s-a mai intarit putin si tine ceva mai sus) sigur pompa era in avarie . Acum ma gandesc ca am mers atata cu pompa in avarie , oare din acest motiv o fi cedat limitatorul de greutate .Trebuie sa-mi fac timp sa-l schimb .
A , era sa uit , monocontactul care l-am dat jos avea vaselina pe acel "tamburus" care se actioneaza si am pus si pe cel nou care nu avea vaselina pe el , am facut rau ?
ghitza
nu
CGDBZ
Am reusit sa schimb limitatorul de frana , a fost un adevarat calvar , nu am avut rampa si a trebuit sa ma bag sub masina .S-a stricat capul hexagonal la o conducta de frana si numai cu un cleste am reusit sa o desfac , sunt facute dintr-un material foarte prost , se strica usor daca sunt intepenite (cheia cu care am desfacut era aproape noua , nu era decalibrata) .
Toate bune acum vine partea cu reglatu : limitatorul are un arculet care il tine apasat complet tot timpul , nu am cum sa reglez tija ca sa-l tina apasat numai putin . Cum se regleaza ? A reglet cineva ? De fapt care e principuil de functionare daca sta apasat tot timpul ?
fullhouse
Pune pe cineva sa apese frana si o sa vezi ca pistonasul se va misca, el iese din corpul limitatorului in functie de reglajul acelui sistem de reglaj comandat de incarcarea pe puntea din spate. Daca nu dispui de manometru pentru reglajul exact al presiunii, reglajul se face la limita blocarii rotilor din spate, prin tatonari, bafta wink.gif
CGDBZ
Multumesc , ma gandeam eu ca asa ar functiona .Eu am lasat tija asa cum a fost , la franare puternica blocheaza si spatele (cu masina goala) si dupa cum spui nu trebuie , inseamna ca trebuie sa mai mesteresc la reglajul tijei , uf , asa mi-e urat sa ma bag pe sub masina sad.gif .
fullhouse
Mda, e cam nasol acum pe frigul asta biggrin.gif
E si destul de nasol sa umblii cu el reglat in asa fel incat sa nu blocheze spatele, mai ales daca circuli mai mult singur, din cauza ca cilindrii receptori din lipsa de actionari se vor bloca mult mai repede decat daca ar frana si spatele mai puternic. Asta e, n-avem ce face
Costy2000
Gata am rezolvat problema cu franile mai trebuie sa ii fac o aerisire si gata ca tot imi tin rotile de pe spate primle si fata acuma tine si ea dar foarte putin eu cred ca trebuie sa ii fac si o aerisire si poate sa fie si de la limitator nu e reglat .
Dar acuma cum sunt daciile nu tremini de rezolvat o problema ca gata apare alta,asta o sa o scriu in alt topic ca nu pot aici ca este vorba despre aprindere o sa daschid un nou topic sau o sa gasesc unu si sa scriu acolo smile.gif



Multumesc pt ajutorul acordat si astept iar ajutor pt urmatoare problema smile.gif icon_mrgreen.gif
bac.
acum observai ca imi curge lichid pe la limitator, eu l-am avut legat cu sarma pe deschis de un an si ceva de cand am luat masina, asa mi-a legat-o un prieten si am luat itp. Am observat ca scade lichidul din borcan partea cu spatele, acum fiind sarbatoare ma bagai sub ea si pe la limitator se prelinge lichid, asa ca desfacui sarma si lasai pistonasul sa oscileze. Trebuie altul sau pot sa il repar pe asta?
surube
Limitatorul de franare e un fel de abs la puntea spate? La mine a ramas blocat pe deschis datorita ruginei si fuge spatele la frana brusca ! sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.