Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clima Duster
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Imbunatatiri - Dacia Duster
jordachefl
Se poate adapta AC-ul standard de pe Duster in Clima? Si ma gandesc la adaptarea automata a vitezei ventilatorului in functie de temperatura din habitaclu in timp ce compresorul de AC merge incontinuu.
bolidu
Si iarna cu caldura cum ramane ?!
jordachefl
Iarna nu mai pornesti compresorul de AC, dar in schimb dai drumul la caldura undeva pe la 3/4. Reglarea temperaturii se face tot din turatia ventilatorului pe acelasi sistem (doar ca in cazul asta prin cresterea turatiei se creste temperatura in habitaclu).

Ar fi doua moduri:

- mod vara cu AC pornit si scaderea temperaturii prin cresterea turatiei
- mod iarna cu AC oprit si caldura pornita la 3/4 si cresterea temperaturii prin cresterea turatiei


Pareri ?
bolidu
Climatronicul de pe masinile "bengoase" cred ca umbla si la reglajul de aer rece/cald nu numai la viteza ventilatiei. Tu daca lasi termostatul ala la jumate cand pleci cu masina intr-o dimineata de ianuarie o sa ti se faca cald in masina prin martie cu climatronicul asta improvizat...
jordachefl
Daca ti caldura la 3/4 sau la full "climatronicul" comanda ventilatorul la viteza maxima si se incalzeste la fel de repede daca ai face setarea manual. Chestia e ca tine temperatura in limitele setate (temp setata+/- histerezis) si regleaza turatia ventilatorului in functie de aceasta.
lar
Climatronicul in afara de controlul automat al turatiei ventilatorului mai face niste lucruri. Ajusteaza turatia compresorului de AC in functie de semnalele transmise de senzorii din habitaclu, directioneaza automat jetul de aer introdus in habitaclu in functie de setarile de temperatura alese si de semnalele de la senzori astfel incat sa ajunga cat mai repede la setarile dorite si apoi sa le mentina fara sa deranjeze prea mult userul. Nu vreau sa te descurajez dar modificarea unui AC simplu in climatronic nu e deloc facila daca pe modelul de masina nu exista si variante de "clima" montate de producator astfel incat sa poti achizitiona si monta ulterior cumpararii masinii componentele necesare. Comenzile de directionare a jetului de aer cum sunt la Duster ? Sunt pe cabluri sau electrovalve ? Daca ar fi pe electrovalve ar mai fi o sansa, altfel nu.
vimp
Dupa cum se aude cand butonezi sunt pe cablu... zic eu.
Dsign
Comenzile sunt ca la Logan Ph2 sau Sandero, adica pe cabluri.


Vezi ca marirea turatiei ventilatorului nu aduce in habitaclu aer mai cald, ci s-ar putea ca in unele conditii chiar sa aduca aer mai rece. Cand bagi aer cu viteza, acesta nu are suficient timp sa se incalzeasca. (m-am referit la situatia de iarna, cand vrei sa te inclzesti, insa acelasi lucru e valabil si vara, cand vrei sa racesti aerul) Asa ca figura cu reglarea automata a turatiei ventilatorului este o directie gresita smile.gif
einstein1984
Motorase pe voleti, bloc de comanda, captori de temperatura.
IRONICK
QUOTE(lar @ 26 Jun 2010, 11:12)
Climatronicul in afara de controlul automat al turatiei ventilatorului mai face niste lucruri. Ajusteaza turatia compresorului de AC
*
Da exact fix turatia! Nu geometria, adica cursa pistoanelor.
QUOTE(lar @ 26 Jun 2010, 11:12)
apoi sa le mentina fara sa deranjeze prea mult userul
*
Asta ce defect mai este, ca profesional nu pot sa ii zic.
QUOTE(lar @ 26 Jun 2010, 11:12)
Nu vreau sa te descurajez dar modificarea unui AC simplu in climatronic nu e deloc facila daca pe modelul de masina nu exista si variante de "clima" montate de producator astfel incat sa poti achizitiona si monta ulterior cumpararii masinii componentele necesare
*
Nu este facila pentru cei care habar nu au cum functioneaza.

Metode de transformare sunt, nu trebuie neaparat voleti sau senzor de aer in habitaclu. Un montaj care modifica turatia motorasului ventilatorului este de ajuns. Dar poate si sa decupleze compresorul este bine, desi nu cred la modul de izolare al habitaclului la Dacia. Singurul lucru deranjant la o clima manuala este necesitatea reglajul la ventilator. Tot timpul trebuie sa reglezi 1-2-3 vara si 1-2 iarna.
membru_DC
QUOTE(IRONICK @ 1 Jul 2010, 10:26)
QUOTE(lar @ 26 Jun 2010, 11:12)

Climatronicul in afara de controlul automat al turatiei ventilatorului mai face niste lucruri. Ajusteaza turatia compresorului de AC

Da exact fix turatia! Nu geometria, adica cursa pistoanelor.
*


valabil doar in cazul in care masina este dotata cu un compresor de AC cu cilindree variabila
C@talin
ce zice ironick e deluat in calcul daca vrei.
si io pe tico am un fel de clima ciudata.Pe modul eco, modulu de comanda de Ac ia niste informatii de la 2 senzori de temperatura si prezostat.

datoriata astuia stie sa decupleze compresoru cand temperatura pe sondele astea de temperatura ajung la 0 grade ,cand crestetemperatura auerului peste 0 cu cateva grade, se cupleaza la loc compresoru si tot asa.
lar
QUOTE(IRONICK @ 1 Jul 2010, 11:26)
Un montaj care modifica turatia motorasului ventilatorului este de ajuns.
*


Poate ca da, dar asta nu inseamna ca a transformat AC-ul in climatronic, in consecinta nici efectele nu vor fi cele asteptate...cred.
IRONICK
QUOTE(membru_DC @ 1 Jul 2010, 21:40)
valabil doar in cazul in care masina este dotata cu un compresor de AC cu cilindree variabila
Doohhhh...
QUOTE(lar @ 1 Jul 2010, 23:55)
asta nu inseamna ca a transformat AC-ul in climatronic
Si unde am zis eu ca o transforma in climatronic? Poate ca nu am fost prea explicit, dar ma refer la o transformare in ce ii lipseste la asteia manuale.
lar
QUOTE(IRONICK @ 2 Jul 2010, 02:04)
Si unde am zis eu ca o transforma in climatronic? Poate ca nu am fost prea explicit, dar ma refer la o transformare in ce ii lipseste la asteia manuale.
*


Aha, inteles. Fara "la"-ul ala era beton, asta e se mai intampla wink.gif
membru_DC
QUOTE(IRONICK @ 2 Jul 2010, 01:04)
Doohhhh..
*


pai cica mai nou, nu toate au d'ala de care sti tu... s-au mai schimbat ca sa fie pretu' corect, ce dracu' !.....
klaus
QUOTE(membru_DC @ 1 Jul 2010, 21:40)
valabil doar in cazul in care masina este dotata cu un compresor de AC cu cilindree variabila
*
Si care ar fi masinile moderne fara compresor cu cilindree variabila?
dachriss
Toate masinile cu a.c au compresor cu cilindree variabila. La unele este variabila intern (o autoregleaza compresorul ) iar la altele extern (de la computerul masinii, climatronic, etc).

m-am gandit si eu la o treaba din asta gen climatronic dar m-am lasat pagubas (prea multa bataie de cap pentru .... ).

Bafta!
klaus
QUOTE(dachriss @ 4 Jul 2010, 19:11)
Toate masinile cu a.c au compresor cu cilindree variabila. La unele este variabila intern (o autoregleaza compresorul ) iar la altele extern (de la computerul masinii, climatronic, etc).
*

Ai putea detalia treaba asta cu compresorul cu cilindree variabila variata "extern"?
membru_DC
QUOTE(klaus @ 3 Jul 2010, 11:19)
Si care ar fi masinile moderne fara compresor cu cilindree variabila?
*


un exemplu ar fi noul VW Polo wink.gif
dachriss
extern adica primeste un semnal electric (din cat m-am documentat intre 0 si 12v) in functie de care compresorul variaza cilindreea (si implicit presiunea din circuit) din care rezulta o racire mai puternica sau nu (mai tehnic : un randament mai mare sau mai mic).

un link sa va faceti o idee: http://sanden.com/index.php?id=U5H0AMX7Q

nu stiu pe duster ce tip de compresor este dar pe solenza este tipul SD7V16.
Sper ca m-am facut inteles.
catroso
Salut.
Daca se adevereste ce tocmai am aflat, atunci discutiile astea cu transformarile nu vor mai avea sens. Tocmai am venit de la Meridian Sud, unde am fost cu o masina de servici ce avea o mica problema si cat timp a durat rezolvarea ei, m-am tot invartit pe langa un Duster. Am intrat in vorba cu unul dintre angajati si printre altele s-a laudat ca stie el ca in cateva luni (putine nu multe) va fi si climatronic din fabrica pe Duster. Climatronic blink.gif …. adica Climatronic, nu altceva, zic eu ? Da, da, zice el. Cum, adica Duster va fi primul model Dacia cu asa ceva? Da, a venit raspunsul. Acum, eu ce sa zic…daca m-a mintit,….., da’ daca n-a mintit si o fi adevarat, atunci sa fie intr-un ceas bun, ca poate asa mai schimba ceva si la consola centrala. wub.gif
IRONICK
este bine, dealerul stie mai multe decat aia de la pitesti
daniel.vaduva
QUOTE(jordachefl @ 25 Jun 2010, 10:10)
Se poate adapta AC-ul standard de pe Duster in Clima? Si ma gandesc la adaptarea automata a vitezei ventilatorului in functie de temperatura din habitaclu in timp ce compresorul de AC merge incontinuu.
*



Dar aer conditionat automat se poate adapta?
Ma gandesc la schimbarea sistemului manual, al carui butoane nu-mi plac, intr-unul automat, gen Renault Megane?

Nu radeti de mine, va rog icon_mrgreen.gif[attachmentid=1627648338]
PaulT
Pai prin clima se intelege a/c automat...
daniel.vaduva
QUOTE(PaulT @ 14 Aug 2010, 11:50)
Pai prin clima se intelege a/c automat...
*



Probabil.
Eu prin aer conditionat automat inteleg ca poti apasa pe un buton si poti seta sa fie, de exemplu, 20 de grade Celsius in masina. Fara sa fie nevoie sa rotesc de buton pana la treapta a 4-a.
Dar poate gresesc.
PaulT
Nu gresesti. Duster are a/c manual. Spuneam doar ca s-a "impamantenit" denumirea de clima pentr a/c automat.
CGDBZ
Tu vrei AC manual care sa aiba comenzi electronice . AC automat=clima inseamna ca daca setezi 20 grade AC-ul v-a mentine aceasta temperatura prin controlul turatiei ventilatorului si al temperaturii aerului .
daniel.vaduva
QUOTE(CGDBZ @ 14 Aug 2010, 14:21)
Tu vrei AC manual care sa aiba comenzi electronice . AC automat=clima inseamna ca daca setezi 20 grade AC-ul v-a mentine aceasta temperatura prin controlul turatiei ventilatorului si al temperaturii aerului .
*



Da biggrin.gif
Cam asta e ce vroiam. Deci, este realizabil?
nicolaem
QUOTE(daniel.vaduva @ 14 Aug 2010, 17:18)
Da biggrin.gif
Cam asta e ce vroiam. Deci, este realizabil?
*



Da, turatia ventilatorului s-ar putea controla relativ usor. Dupa mine este singura imbunatatire realizabila in ceea ce priveste climatronicul. Restul, gen controlul temperaturii aerului, directionarea aerului, regralea clapetei cald-rece nu sunt realizabile. O alta problema, in special de ordin estetic, consta in dificultatea amplasarii comenzilor pentru (pseudo)climatronic (butoane + afisor).

Lipsa climatronicului reprezinta principala mea nemultumire fata de DUSTER.
IRONICK
QUOTE(daniel.vaduva @ 14 Aug 2010, 12:29)
Ma gandesc la schimbarea sistemului manual, al carui butoane nu-mi plac, intr-unul automat, gen Renault Megane?
Ala de Megane 2 a fost montat pe toate modele scoase mai de curand. Gen Twingo, Trafic, buburuza mai mica decat Twingo. Posibil sa mai am scapari la lista, dar nu asta este important.
Pe Duster nici macar ala de pe Clio2 nu l-am montat.
daniel.vaduva
QUOTE(IRONICK @ 7 Sep 2010, 23:24)
Pe Duster nici macar ala de pe Clio2 nu l-am montat.
*



Cine sa-l monteze, ca doar nu tu...
Sau tu, fara ironii?

Sa inteleg ca n-am sanse sa transbordez comenzile in nici un fel...
C@talin
cima nu inseamna doar panou ala si gata smile.gif

sunt si niste 3 senzori unu de temperatura interior unu exterior siunu de la calitate a aerului.
plus motorasele caremisca voletii plus alt motoras cre misca clapeta de aer rece cald .
ehee.viseeee!
daniel.vaduva
QUOTE(C@talin @ 8 Sep 2010, 14:30)
cima nu inseamna doar panou ala si gata smile.gif

sunt si niste 3 senzori unu de temperatura interior unu exterior siunu de la calitate a aerului.
plus motorasele caremisca voletii plus alt motoras cre misca clapeta de aer rece cald .
ehee.viseeee!
*



Da' eu nici nu vreau clima. Vreau doar panoul, butoanele biggrin.gif
IRONICK
QUOTE(daniel.vaduva @ 8 Sep 2010, 15:25)
Cine sa-l monteze, ca doar nu tu...
Sau tu, fara ironii?

Sa inteleg ca n-am sanse sa transbordez comenzile in nici un fel...
*
Eu de bine de rau mi-am facut destule la masina. Si nu sunt singurul, sunt multi oameni foarte priceputi pe forum. Astept si la sectiunea Duster imbunatatiri utile, cu mare nerabdare.
daniel.vaduva
QUOTE(IRONICK @ 7 Sep 2010, 23:24)
Pe Duster nici macar ala de pe Clio2 nu l-am montat.
*



IRONICK imi cer scuze, dar cred ca m-ai interpretat gresit.
Am tot respectul pentru tine si colegii de pe forum care va straduiti sa aduceti modificari si le impartasiti si cu noi ceilalti, care habar n-avem.
Ai spus "Pe Duster nici macar ala de pe Clio2 nu l-am montat". Eu, il, l- de asta am intrebat daca tu. Credeam ca poate lucrezi la Dacia.

Cat despre imbunatatirile de la sectiunea Duster si eu le astept. Poate ma ajuti cu niste ponturi cand imi vine masina.


Multumesc,

Daniel
IRONICK
Mi-a scapat, scuze, "l-au montat" trebuia sa fie. De lucrat la Dacia, nici gand.
In privinta automatizarii, din experienta avuta cu Loganu, era de ajuns un variator eletronic de turatie pentru aeroterma in functie de temperatura, cu un histerezis cat mai mic. Asta este singurul mare regret al aerotermei actuale. Asta trecand peste faptul ca nu distribuie acelasi flux de aer pe toate "gaurile", ca mai difera si temperatura un pic, ca pe tr. 4 este zgomotoasa pentru fluxul de aer pe care il scoate, de calitatea aerului nu mai zic. Dar macar reglaj eletronic la aeroterma, sa ne scuteasca de tr.1 -tr.2-tr.3 la drum lung. Nici macar motoras la clapeta de recirculare nu am cerut. Desi ...
bobo77
QUOTE(IRONICK @ 8 Sep 2010, 22:12)
Asta trecand peste faptul ca nu distribuie acelasi flux de aer pe toate "gaurile", ca mai difera si temperatura un pic, ca pe tr. 4 este zgomotoasa pentru fluxul de aer pe care il scoate, de calitatea aerului nu mai zic.
*


ai pus punctul pe i aici, ma scot din sarite aceste chestii.
daniel.vaduva
QUOTE(bobo77 @ 8 Sep 2010, 21:42)
ai pus punctul pe i aici, ma scot din sarite aceste chestii.
*



Din pacate, sau din fericire, MCV-ul parintilor mei nu are AC si nu am sesizat diferenta fluxului de aer.
rdcristi2
QUOTE(C@talin @ 8 Sep 2010, 14:30)
cima nu inseamna doar panou ala si gata smile.gif

sunt si niste 3 senzori unu de temperatura interior unu exterior siunu de la calitate a aerului.
plus motorasele caremisca voletii plus alt motoras cre misca clapeta de aer rece cald .
ehee.viseeee!
*


ar trebui mers pe original, adica pe clio, spor la treaba, luat de la dezmembrari..etc...
criss_8923
cat costa reincarcarea cu freon?
bobo77
Depinde de cantitate si de la service la service de preturile practicate la manopera.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.