Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema NEREZOLVATA DACIA1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
vincere
AM O PROBLEMA CARE NU I-AM DAT DE CAP ANI DE ZILE:

MERGE SI APOI SE OPRESTE MOTORUL IN MERS BRUSC, DAU LA AUTOMAT CARE SE AUDE SI NIMIC. TREBUIE SA STEA PE LOC 5 - 10 MINUTE SI APOI PLECA CA SI CUM NU S-A INTAMPLAT NIMIC. DE MULTE ORI PARE IN SCHIMB CA REPORNESTE CU MOTORUL PUTIN MAI TURAT. ALTEORI PARE CA O AJUTA SOCUL TRAS SA REPORNEASCA. AM SCHIMBAT REZERVOR BENZINA, CONDUCTE DE ALIMENTARE, POMPA DE BENZINA, UN CARBURATOR, DELCOUL, BUJII. PROBLEMA SE INTAMPLA INVARIABIL. APARE SI DISPARE. NU STIU DACA E VREUN REGLAJ DE CARBURATOR , CE SE POATE INFUNDA SAU MAI DEGRABA PE PARTEA ELECTRICA UN SCURT CIRCUIT SAU UN CONTACT ELECTRIC PROST UNDE POATE FI HIBA ?

dacia 1300 din 1974 - Va rog cine ma poate ajuta cu un sfat ca tin la rabla mea
Leo0608
sal, ia legatura cu un om-mecanic ff bun, userul se numeste Laurentiuu . Vad ca esti din Iasi
http://www.daciaclub.ro/index.php?showuser=2694
contacteaza-l pe privat, vezi ca are un id de yahoo messenger, il poti contacta si acolo
Toate cele bune, oriunde ne-am afla!
krapcarasu
vezi cu alta bobina
vincere
am schimbat frate si bobina de inductie, am pus una poloneza - daca o fi pe partea electrica nu stiu de unde se intrerupe - imi trebuie in Iasi un electrician sa aiba rabdare, eventual sa schimb cablajele, nu gasesc un electrician
krapcarasu
cand nu porneste vezi dacada scanteie, ai tensiune pe bobina, vezi cu alt fir de la contact la bobina, eventual alt contact
bucatzel
QUOTE(vincere @ 25 Jun 2010, 17:03)
TREBUIE SA STEA PE LOC 5 - 10 MINUTE SI APOI PLECA CA SI CUM NU S-A INTAMPLAT NIMIC.
*


Cat sa se raceasca bobina. Cand iti face asta, deschide capota, si pune mana pe bobina. Daca frige, ti-ai gasit suspectul.


Nu mai scrie cu caps, ca ma zgarii pe ochi. Literele mari si mici s-au inventat cu un scop.

vincere
Am schimbat vreo 2 bobine, una second Bosch care parea ca se incalzea si ea (cea veche de 30 ani nu se incalzea), acum am una noua made in Germany, care e usor calduta, nici intr/un caz fierbinte.

vechiul butuc de chei avea firul rosu inegrit si topit printr-un un scurt la papucul conector, (al treilea fir pe butuc in sensul de rotire a cheii spre demaror). Mesterul nu i-a dat importanta a zis ca am avut brelocul de la chei prea greu. Nu stiu daca are vreo legatura si contactul de chei . vincere10 este idiul meu pe mess
krapcarasu
bine ar fi sa pui alt fir din conectorul cheii spre bobina si bobina spre releu
nu stiu daca e permis dar se poate muta papucul firului spre sig prin contact la pozitia neocupata la tine , A accesorii
vallyyy
Ori bobina ,ori ceva pe la platina ......verifica scanteia ,eventual schimba platina si fisele
Paulorossi
sunt trei variante:
- cade alimentatrea brusc de pe bobina de inductie si adio ramai fara scanteie,pt asta verifica alimentarea ei,legaturi,papuci,etc
- se pierde semnalul de la platina,ori ca platina face masa pe capacul delcoului,incearca sa o mai indepartezi putin,ori ca izolatorul surubului la care e legata platina e dus,ori firul care pleaca de la platina la bobina de inductie partial avariat.
- condensator defect
dacia_gpg
Exact la fel am patit si eu ! Se dezamorseaza pompa de benzina!Verifica traseul de alimentare cu combustibil!Incearca cu o sticla de benzina in comp.motor!
vincere
Salut ! Cand se opreste se zgaltaie (merge in socuri). Ce e cu dezamorsarea pompei de benzina ?. Cui se datoreaza? . Am schimbat pompa de benzina cu una noua de Scornicesti si mi-a revenit problema dupa un timp. Cum se verifica ? Intradevar odata cand am ramas in pana am scos furtunurile de la pompa de benzina si cand le-am reconectat parea ca si-a revenit cu manevra . Nu stiu daca a fost doar o impresie. Am schimbat rezervorul de benzina si conductele de cupru de la rezervor ca sa fiu sigur ca nu e vreun dop sau strangulatie pana la pompa si de acolo la carburator. Nu stiu daca cu sticla de benzina se poate verifica caci defectiunea imi apare cand vrea ea in rest merge. Uneori pare ca imi apare mai frecvent cand accelerez mai tare la o pornire sau urcare in panta. Am ramas cu impresia ca daca o fi un blocaj o fi de la carburator. dar am schimbat un carburator (adevarat second hand), am facut nivelul la benzina. Cuiul ponton ? L-am schimbat si pe el. Odata am desfacut carburatorul la locul faptei si parea nivelul de benzina putin scazut dar totusi era benzina. Cum poate fi rectificat cuiul ponton sa nu se mai blocheze ?Cineva a sugerat ca o fi supapa de admisie benzina de la pompa spritz (in reprize)? cum poate fi verificata ?
tatuci
am patit ceva f asemanator si intr-un final am descoperit ca imi crapase izolatorul ala nenorocit prin care rece surubul de prinde platina si condensatorul pe delcou si cand facea condens sub capota (in special dimineata) dadea nenoroctul la masa si se termina cu smecheria.

cat despre aprindere, sictirit de reglat/schimbat platini mi-am pus aprindere tranzistoriala si toarce motorul superb (a se intelege ca merge rotund) si elimini si condensatorul acela infect din schema.

tot din seria "ce imi incinge bobina" aveam izolatorul firului care ducea "-" de la bobina la turometru lovit si cand dadea la masa murea si trebuia sa astept sa se dezmeticeasca bobina (minusul acela se transforma in plus si cand da la masa nu-i tocmai placut, mai ales in zona din jurul pompei si filtrului de benzina smile.gif) )
diaconuliviu
La cite ai schimbat, pot fi nenumarate:
1. partea electrica a contactului cu cheie. Daca e contact cu cheie simetrica, n-am vazut doar parte electrica, daca e tip vechi, se gasesc. Costa 10-15% din valoarea unuia intreg.
2. Rezervor nou: ai spart pe teava de tur sita? La rezervoarele noi se aduna mult span de la galvanizare care infunda acea sita. E in rezervor, unii stiu ca baga o sirma si o sparg. Trebuie neaparat filtru, la cea veche aveam doua, ambele inainte de pompa. Cauza asta ti-ai creat-o singur inlocuind rezervorul-la a mea trebuia cind se oprea sa suflu pe tur cu busonul desfacut.
3. Cum ti s-a mai spus, platina,. condensator, bobina.
vincere
Partea cu infudatul sitei de la rezervor o cunosc. Nefericirea se datoreaza tancurilor vechi, ruginite de la pompele de benzina - incerc sa alimentez de la statiile mai noi. Am avut o belea cu rezervorul: se scapase un furtun de cauciuc alb inauntru cand am ajutat pe unul de ramasese fara benzina in urma cu cativa ani. Uitasem de el - lucru rau !!! Cauciucul ala se topise in rezervor si se facuse ca un smac cleios in vreo 2-3 ani. Conductele de cupru daca au vreo strangulatie faceau un dop dinamic cu smacul respectiv. Cand verifici par permeabile. Am pus filtru de benzina de ala de sticla si imi apareau ca niste boabe de orez resturile de cauciuc. Mi-am strofocat creierii pana m-am prins. De aceea am schimbat si rezervor si conducte. E adevarat ca la noul rezervor nu am mai spart nici o sita. Partea electrica poate fi o cauza sigura, dar pe cine stiu eu in Iasi nu prea le are cu parte electrica. Ar mai fi ideea cu trasul aerului fals pe undeva. Un mester mi-a sugerat ca pe la capacul carburatorului (corp superior) cica s-ar deforma de la caldura. A tras la pila la cel vechi, dar am preferat sa iau un second hand de 1400 32IRM- 2AM, cica 32IRM nu se fabrica. Multumesc tuturor pentru pareri. Astept sa o surprind din nou asupra faptului ...
cmres80
"am patit ceva f asemanator si intr-un final am descoperit ca imi crapase izolatorul ala nenorocit prin care rece surubul de prinde platina si condensatorul pe delcou si cand facea condens sub capota (in special dimineata) dadea nenoroctul la masa si se termina cu smecheria."
"se pierde semnalul de la platina,ori ca platina face masa pe capacul delcoului,incearca sa o mai indepartezi putin,ori ca izolatorul surubului la care e legata platina e dus,ori firul care pleaca de la platina la bobina de inductie partial avariat."

Subscriu si eu la ce au raspuns colegii.
PH-06-BOA
Parca spunea ca are aprindere TRANZISTORIZATA (adica facuta cu tranzistoare), prin care nu mai trece nici curent mre si nici tensiune inalta, deci e mai putin posibil a fi de la platina, daca mai are. Despre condensator nici vorba, ca l-a deconectat.
E posibil ca ceva sa favorizeze producerea jivrajului. Pe timp umed si racoros, se formeaza gheata in jurul centratorului, care impiedica trecerea benzinei si dupa 5 min. de la oprire, placa perfect. La 20 de grade afara, sub clapeta sunt minus 5. Daca motorul nu e destul de cald si flansa pata-calda nu lucreaza, face jivraj.
Pompa daca absoarbe greu, volum mic, apropiat de cel care-l consuma motorul, in timp scurt scadde nivelul in carburator, pana la oprire. Dar zici ca ai gasit aproape de normal in camera.
Referitor la contact, pune un fir direct de la plus baterie, la plus (15)bobina de inductie , si mergi cu el mai mult, sa vezi daca se mai intampla. Sa nu uiti (de fapt n-ai cum, ca numai dezlegandu-l se va opri motorul) firul legat sau liber, sa dea la masa cand e oprita. Dezlegi de la baterie, nu de la bobina, cand opresti. Asa vezi daca e de la contact.
Bobina de inductie, cand se incalzeste, se dilata bobinajul si acolo unde izolatia e proasta , intra-n scurt oprind motorul. Se raceste si o ia de la capat.
Parca ai zis ca ai si turometru. E posibil ca unele componente semiconductoare din el, sa intre in conductie directa (tranzistor, dioda)cand se incalzeste, si sa dea la masa pentru un timp scurt, atat cat sa opreasca motorul. Nu scurt total, ca ar fi ars.Incearca fara firul de la turometru. In rest s-au cam spus destule.
diaconuliviu
QUOTE(vincere @ 28 Jun 2010, 14:55)
[1].Partea cu infudatul sitei de la rezervor o cunosc. Nefericirea se datoreaza tancurilor vechi, ruginite de la pompele de benzina - incerc sa alimentez de la statiile mai noi. [...] E adevarat ca la noul rezervor nu am mai spart nici o sita. [...]

[2]. Ar mai fi ideea cu trasul aerului fals pe undeva. Un mester mi-a sugerat ca pe la capacul carburatorului (corp superior) cica s-ar deforma de la caldura. [...]


1. Am mai spus si repet: la rezervoarele noi, din cauza proastei galvanizari/stanari, ramine o pulbere ca o pilitura de staniu. In plus, tot datorita proastei executii se desprinde inca din acel strat, fenomenul de acumulare de staniu amplificindu-se. De aceea se cam infunda sita.

2. Aer trage acolo unde pompa trage sau motorul trage. In CNC pompa impinge, nu de acolo e aer fals. Pe acolo cel mult curge daca nivelul creste. Aer fals cauta pe traseele cu depresiune creata.

Daca ai aprindere tranzistorizata, mai ales Malvina, verifica platina sau aprinderea. De acum 3-4 ani au aparut "Malvina" proaste, se defecteaza fara preaviz, ceva ambalare termica.
mircea63
cand ai schimbat rezervorul ai schimbat si busonul? daca tin bine minte busonul are o supapa care permite aerului sa intre inauntru pe masura ce se consuma benzina, pt a nu se crea vid in rezervor si atunci pompa nu mai poate trage. in rest as zice ca este simtom de pastile uzate in pompa de benzina.
krapcarasu
vezi intai ce nu ai cand se opreste? benzina sau scanteie?
vincere
Am pompa noua de scornicesti 80 ron, am schimbat-o pe vechea care era tot noua, una poloneza de 40 ron ca cineva a spus ca e posibil sa aiba supapele slabe - nu avea jetul suficient de bun. Am schimbat si busonul rezervorului, cel vechi original nichelat mai degrada nu dadea voie sa iasa gazele vaporizate din rezervor (posibil sa fie orificiul bidirectional). Cand scoteam busonul sa alimentez bubuia de la gazele acumulate.

<span class='edit'>30 Jun 2010, 21:26:</span>
aprinderea e clasica, NU tranzistorizata, Chiar asa de repede sa se duca DELCOUL ? Ruptorul-distribuitor e NOU (6 luni)!

<span class='edit'>30 Jun 2010, 22:00:</span>
problema apare si pe timp cald, uneori si cu motorul cald. Mai degraba o leg de modificarile de turatie, cand accelerez sau conduc putin mai agresiv, uneori la urcarea pantelor, schimbarea vitezelor, fie ca accelerez, fie cand iau prea brusc piciorul de pe acceleratie, cand iau un viraj, deci modificari mai bruste de acceleratie si turatie. Am crezut ca se blocheaza cablul de acceleratie - l-am schimbat. Cineva a sugerat ca se blocheaza clapeta de acceleratie din carburator de la uzura garniturilor de teflon si ineaca, ca nu e pozitionata bine clapeta bine, sau chiar arcul care trage clapeta de acceleratie inapoi. Nu am inteles cum, poate datorita uzurii odata m-am trezit cu arcul mare lung ce tine inchisa clapeta de acceleratie ruptandu-se in timpul mersului. Cum am reusit sa-l rup pe ala Dumnezeu stie. Am legat o carpa elastica de filtru de aer si de bratul acceleratiei si am ajuns acasa. Dacia 1300, model1974 NU ARE TUROMETRU.

<span class='edit'>30 Jun 2010, 22:12:</span>
posibil ca umplerea camerei de nivel sa fie falsa cand se opreste!!! Motorul se opreste, dar excentricul se mai roteste de cateva ori incat pompa de benzina mai baga cateva jeturi, motorul oprindu-se nu mai trage benzina, incat ma gandesc ca camera de nivel se poate umple in urma inertiei rotirii arborelui pana se opreste. De aceea apare relativ plina. Am dreptate ?

30 Jun 2010, 23:08:
In urma cu mult timp (10 ani) de la niste scapari de la pompa spritz pe galerie am avut un mic incendiu la motor. L-am stins rapid ca aveam stingator, dar nu suficient de rapid sa nu arda cablajele electrice. Un baiat din cartier mi-a schimbat cablajele ( alea mansonate in manunchi gros) cu cablaje vechi de la o Dacie de la dezmembrari, posibil unele fire ce nu pareau deteriorate sa nu le fi schimbat. Dupa incendiu si dupa ce a schimbat cablajele electrice, acul care arata la bord incarcarea bateriei de la alternator arata ca supraincarca. Doar cand am farurile aprinse, stergatoare, ventilator deschise acul indicator scade revenind pe verde. Are cineva o idee ce e cu acul ala pe rosu crescut sa fie datorat doar unor erori in conexiunea cablurilor schimbate sau arata vreo defectiune reala ? Singurul lucru care nu am schimbat e alternatorul, a trecut prin incendiu si el, dar fiindca arata ca incarca nu l-am schimbat
bac.
Am si eu la dacie o problema asemanatoare la care nu i.am dat importanta dar vad ca persista, dar nu intotdeauna -cand are ea chef. Pornesc si merg suficient sa se incalzeasca motorul, apoi opresc motorul (la semafor), cd.playerul pornit, apoi cand pornesc motorul sa plec, merg 3-4metri si se opreste din senin, turata e ca doar tind sa schimb a 2treapta. O pornesc iar si merge struna. Daca opresc playerul cat e motorul oprit sau las motorul pornit (relanti) si playerul pornit, nu mai face probleme. Parca sa zic ca de cand am modulatorul fm pt muzica a inceput sa aiba goange dinastea. O sa fac o proba cu playerul pe cd sa vad daca modulatorul are legatura cu asta.
Oltean_Alexander
Incearca sa vezi poate e la electromotor ceva faza,ia in calcul si asta... crazys4.gif poate vb aiureli,dar am patit eu
marius.v
La mine, la aceeasi problema, am pus Fise Siliconice si condensator nou.
Si nu am mai avut probleme.
iulian_p
din ce am citit de-a lungul topicului iti recomand puternic sa incerci alta bobina de inductie. Succes!
daniel93
asa am patit si eu, si eram la 400 km de casa biggrin.gif
pornea de parca nu avea nimic, mergea 10 km, cum dadea de un deal tremura, cerea a 3-a, bagam a 3-a, trecea de deal, o turam, se tura bine dar tot intrerupea cate oleaca, bagam a 4-a tremura, bagam iar a 3-a tremura.. a 2-a.. tremura, scoteam pe liber si murea...
Stateam intre 5 si 30 minute si pornea.
Mi-a facut asa 100 km, mergea maxim 20 km dupa care se oprea, s-a facut noapte, am stins tot pe ea si a dat taicamiu o cheie, eu stateam sa vad daca se vede vreo scanteie, si cand a invartit s-a facut ca un pom de craciun ohmy.gif , dar a pornit si jar a mancat pana acasa... am sat cu patentul si surubelnita in mana tot drumu si nu a mai schitat nici un gest biggrin.gif
Am schimbat dupa vreo 3 luni bobina cu una metalica simpla (ma lasase iar in drum) si nu mi-a mai facut nici o problema aprinderea de atunci, dar bobina se infierbanta rau si dupa 5 km.
vincere
Problema cu opritul e pe cale sa o fi depistat.
Am delcou, condensator, fise, bobina noi - pe parte electrica nu mai am ce ii face. Am mai surprins-o de vreo trei ori oprindu-se la interval de o data la 2 luni. Dadea in nas. Am simtit ca pierde puterea si am tras-o pe dreapta. Am scos burduful la carburator si am dat la acceleratie cu mana. Pompa spritz nu baga benzina de loc. Am scos furtunul de benzina si am dat la cama - pompa de benzina nu baga de loc. Am scos turul si returul de la pompa de benzina si apoi le-am pus la loc strangand coliere mai bine. Am pus surubelnita pe suruburile de la pompa de benzina si erau slabite 1/2 - 3/4 tura. Le-am strans simetric pe toate. Am dat din nou la cama si jet puternic. Am mers 2 luni fara probleme. Apoi iar mi-a facut problema. Cand am verficat colierele erau stranse bine in schimb suruburile da la pompa de benzina erau iar slabite. Nu stiu ce le slabeste, vibratia motorului ? Dar raman cu impresia ca problema e da la pompa de benzina. Intradevar bubuiala care o auzeam cand desfaceam busonul rezervorului de benzina era de la vidul creat ca nu aveam aerisirea buna. Posibil ca din cauza busonul rezervorului defect vidul creat sa imi fi bulit supapele de la mai multe pompe de benzina schimbate ? Am schimbat busonul de la rezervor. Totusi s-a mai oprit odata. Ar mai fi o explicatie: ori pastilele de la pompa sunt duse datorita fostului buson(pompa noua de scornicesti), ori oi fi nimerit iar un buson cu aerisirea proasta ori ambele. Nu stiu de ce gasesc suruburile de la pompa 1/4 , 1/2 tura slabite, ma gandesc ca trage aer pe acolo ? Cum poate fi verificat busonul de rezevor daca are aerisirea buna cand e luat de la magazin ?
bygy007
vin si eu cu o pareare ca am patit-o , nu cunva o fi axul de la pompa mai lung si bate in capacul superior batind slabeste suruburile , slabindu-le ia aer si nu mai trage benzina , e o parere adica nitul ala [attachmentid=1627661658] sa bata in partea de sus si sa lase urme in capac pe interior [attachmentid=1627661659]

nu de alta dar am avut si eu probele cu o membrana , de genul asta , era mai lunga cu 3-4 mm , si m-am chinuit vre-o 2-3 ore pina m-am dat seama
vincere
Am sa verific sa vad daca e de la axul membranei. Merci de sugestie
vincere
Am o problema care mi s-o repetat de 3 ori: ruperea furtun tur rezervor-conducte de benzina. Am un rezervor de benzina nou (vechiul avea un por pe unde lacrima). Am mers o perioada fara sa sparg sita de la rezervor. A inceput sa imi faca probleme pompa de benzina nu mai baga. Desfaceam turul de la pompa de benzina si isi revenea. Am pus pe seama pastilelor deficitare desi pompa de benzina era relativ noua. Dupa cateva 1-2 luni de mers cu noul rezervor ma trezesc cu benzina curgand sub rezervor - cand colo furtunul de tur de la rezervorul de benzina sectionat in spirala aproape de imbinarea colier de fixare pe conducta din cupru. Am crezut ca a fost ciupit furtunul cu patentul cand am conectat noul rezervor (furtunuri noi). Dupa un timp i-ar s-a repetat problema cu oprirea in mers de la pompa de benzina. Am schimbat si buson rezervor. Dupa inca vreo 3-4 luni iar ma trezesc cu benzina curgand, iar furtunul tur intre rezervor - conducta sectionat . Am crezut ca e vreo muchie ascutita si am dat putin la pila pe capatul conductei de cupru. Am gandit ca o fi din vina colierului , totusi ruptura pleca imediat dupa colier. Ar mai fi o explicatie si va rog sa va spuneti parerea daca e plauzibila. Prin infundarea sitei rezervor cu spanul de stanare de pe interiorul rezervorului se creaza vid care care imi da peste cap pompa de benzina (am schimbat 2-3 pompe de benzina). VIDUL CREAT TORSONEAZA FURTUNUL DE CAUCIUC PANA IL RUPE ?!!!! CE PARERE AVETI ? Am rugat un mester si cica a spart sita prin orificiul de la plutitor. Ce e de facut ? Sa dau jos rezervoprul si sa il curat, posibil sa fie desprinse lambouri mari de pelicula de stanare, ca Nu vad in filtru de benzina sa vina ceva resturi
Alex4u
si eu am patit..in interval de vreo 2 luni am schimbat 2 furtune de tur..la mine se manifesta altfel..se oprea...trebuia sa scot turul care venea la pompa de benzina si sa suflu pe conducta cu pompa de roti sa bolboroseasca in rezervor..apoi iar mergea o perioada...am schimbat furtunele am spalat bine rez..intrebarea e cum sparg sitele? pur si simplu bag ceva pe conducta si bat pana se sparg sau cum?
DannyY
QUOTE(vincere @ 10 Dec 2010, 14:49)
VIDUL CREAT TORSONEAZA FURTUNUL DE CAUCIUC PANA IL RUPE ?!!!! CE PARERE AVETI ? 
*



E putin probabil.
Mai degraba e vorba de o miscare a unui capat al furtunului fata de celalalt.
Asigura-te ca atat conducta cat si rezervorul sunt fixate bine si nu au vreo leganare necontrolata in mers.
nelu_1985
Furtunele se sparg ca sunt proaste, sub orice critica, cautati furtune de benzina la metru in magazinele de piese auto import, se gasesc de toate dimensiunile si pentru toate buzunarele; Cand mergeti sa cumparati furtunele luati o bucata de furtun original la voi sa comparati diametrul interior, la tur mi se pare cam de 5 mm, la retur 4 parca.
Nu mai folositi produse VM Comp, ASAM, Conex, Autospeed, Master Sport Germany si alte maimute denumite impropriu piese de schimb.
rodi
Mai intai de toate la Dacia clasica furtunele acelea -tur si retur- sunt curbate din turnare. Ai folosit originale de forma aceasta ? Sigur ca sunt proaste devin friabile daca stau ani cu benzina inauntru, dar tu ai pus furtune cum zic eu, noi ? Sau nu...
nelu_1985
Omu a zis clar ca a pus furtune noi, oricum din punctul meu de vedere tocmai asta e problema...
rodi
QUOTE(vincere @ 10 Dec 2010, 14:49)

Am crezut ca a fost ciupit furtunul cu patentul cand am conectat noul rezervor (furtunuri noi).


Mai intai de toate la Dacia clasica furtunele acelea -tur si retur- sunt curbate din turnare.

Din acestea , deci , ai pus noi ?

10 Dec 2010, 16:05:
QUOTE(nelu_1985 @ 10 Dec 2010, 15:52)
Omu a zis clar ca a pus furtune noi, oricum din punctul meu de vedere tocmai asta e problema...
*



Vincere, desfa si vezi cum este in rezervor si la stuturi-rezervor. Nu resturi metalice pot fi acolo, ci hartie,

Dar daca ai suflat turul si returul complet , se aude barbotarea aerului fara busonul de benzina ?
Se aude aceeasi barbotare cu busonul de benzina pus / Si cu busonul acesta pus, miroase langa buson a benzina, adica are totusi supapa busonul > chiar daca l-ai luat nou, fa acest lucru inainte sa speli rezervorul. Pe urma, mai vorbim.
vincere
1. Am furtunuri noi drepte flexible asemanatoare celor care duc de la pompa la carburator (bineinteles calibru diferit tur si retur), le-am lasat ceva mai lungute tocmai sa nu fie vorba de trepidatii care sa le rupa. Rezervorul e fixat bine in suruburi. E adevarat ca conducta cupru de tur are capatul liber cam lung, dar in rest e fixata sub pardosea (nu prea aproape de rezervor). Dar avand in vedere ruperea furtunului aproape de conducta de tur cred ca e o ipoteza plauzibila implicarea trepidatiilor conductei de cupru in sectionare? Am sa incerc ca solutie fixarea mai indeaproape de rezervor a capatului conductei de cupru sub pardoseala

2. NU STIU cum poate fi controlata vizual sita din rezervor si daca se poate vedea daca sunt lambouri sau resturile in rezervor. LANTERNA SAU DAT JOS SI SPALAT ? Rezervorul e nou de 1 an, atunci cand l-a pus l-am clatit cu apa , scurs si lasat la soare la uscare. Mesterul a bagat de curand (acum in decembrie) o sarma mai groasa si prin bajbaire a zis ca a spart sita. Cert este ca NU IMI VINE NICI UN GUNOI in filtru de benzina.


3. Alex4U exact asa pateam si eu - se creea vid intre pompa si rezervor. Sunt doua cauze posibile: aerisirea de la buson infundata (am schimbat vreo doua busoane) sau prin infundarea sitei din rezervor (cu resturi de pojghita de stanare, mizerii din tancurile de la statiile PECO). Masina se opreste in mers, pompa efectiv nu mai baga. Era suficient sa desfac furtunul tur de la pompa si isi revenea cu sau fara suflat. Se aude ca un suierat inlaturarea vidului. Daca vidul cuprinde si rezervorul atunci problema este de la buson. Cand se creaza vid in rezervor , atunci cand aerisirea buson e infundata, in momentul cand se scoate busonul se aude un bubuit de la rezervoul care supt (retractat) fiind isi revine. Singura ipoteza a ramas infundarea sitei de la rezervor. SITA A SPART-O ACUM RECENT CU O SARMA MAI LUNGA DE 50-70 cm CURBATA CARE A BAGAT-O PRIN ORIFICIUL DE LA PLUTITOR (din portbagaj) INDREPTAND-O UNDEVA SPRE STUTURILE DE IESIRE. (sincer nu am pus eu mana).

Mesterul nu a acceptat ideea vidului perfect avand drept cauza sita ci tot la buson s-a gandit. Nu am gasit decat un singur model de buson - plastic negru cu o cruce triunghiulara nichelata pentru Dacie. Exista si alte modele pentru Dacie (sunt universale?) sau am ghinionul sa gasesc doar busoane defecte ?

4. Am sa verific permeabilitatea supapei buson prin presurizare pe tur a rezervorului, banuiesc ca trebuie blocat returul si o a doua persoana sa stea sa auda ca fasaie si miroase a vapori de benzina la buson.

5 NU INTELEG UNDE SE POATE STRANGULA FURTUNUL ? Am verificat cu mana si vizual sub masina, furtunul merge rotund. SA SE STRANGULEZE INTRE SORTUL/SCUTUL DE LA REZERVOR SI STUTURILE DE LA REZERVOR ? Acolo nu pot sa imi dau seama decat daca scot rezervorul si vad vreo urma imprimata pe furtun. Am sa iau in vedere si schimbarea furtunurilor cu unele mai calitative. Multumesc pentru sugestii tuturor
rodi
Rezervorul sa nu fie plin cand sufli. Este bine sa fie un volum cu aer , 2/3 benzina.

Ai suflat cum ti-am zis ? Presurizeza rezervorul bagand aer cu busonul pus
Asa auzi daca are supapa , trebuie sa iasa putin miros de benzina.

Vara presurizeaza rezervorul de la caldura si da prin supapa afara. Aerul din rezervor pe unde intra cand benzina iese ?

Pe urma, daca nimic si nimic, poti sa gauresti busonul biggrin.gif dar poti sa faci si asa (la tine nu este vorba de vapori in cabina) doar metoda este o sugestie de la Ov data candva, cuiva : (multumiri lui Ov, il citam)

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=971762

Dar eu tot ma gandesc ca ai lasat tu lungi furtunele dar sunt drepte, nu au cotul din turnare si se gatuie, diametrul lor interior este 5, respectiv 4 mm... ?
ydaniel
furtune de arteca e solutia!
se gasesc la metraj,furtune tip MAN(rezistente la abraziune si hidrocarburi)cat si furtune cu cot.
vincere
Rodi - ai spus candva ca se infunda sita sau stuturile de la rezevor cu hartie, De unde hartie ca nu te-am inteles ? Un lucru e cert - am intre conducte tur (plecate de la rezervor) si pompa de benzina un filtru decantor tip pahar din sticla. Cand se opreste masina in mers are urmatorul simptom: IN FILTRUL DECANTOR NU MAI ESTE BENZINA (ori e vid ori e presurizat cu aer nu imi dau seama). Daca scot furtunul tur de la pompa (intre decantor si pompa benzina ) se aude un fasait (se inlatura vidul sau surplusul de aer dinaintea pompei?). In paharul filtru decantor patrunde benzina aproape imediat din conducta de la rezervor.!!!!!! Isi revine astfel si pleaca din loc. Ma gandesc ca pompa de benzina nu are cum sa bage in sens invers in decantor aer (are supape unidirectionale) . E posibil asa ceva ? sa traga aer si sa bage retrograd aer pana imi impinge inapoi benzina in rezervor pe tur ? Sau se stranguleaza furtunul de la rezervor la conducte (ca NU am pus furtune cu cot ci de alea drepte) sau se infunda cu spanul ala conductele si se creaza VID ? Ultima data am gasit in decantor o gramada de span. (precizez rezervorul este nou). CE PARERE AVETI ?
vincere
MI SE OPRESTE MASINA IN MERS, MAI ALES CAND O CALC MAI TARE SI MA GRABESC SAU DACA STA PREA MULT LA RELANTI CAND STAU LA SEMAFOR MAI ALES PE STRAZILE IN RAMPA. Rodi - a spus candva ca se infunda sita sau stuturile de la rezevor cu hartie, De unde hartie ca nu te-am inteles ? Un lucru e cert - am intre conducte tur (plecate de la rezervor) si pompa de benzina un filtru decantor tip pahar din sticla. Cand se opreste masina in mers are urmatorul simptom: IN FILTRUL DECANTOR NU MAI ESTE BENZINA (ori e vid ori e presurizat cu aer nu imi dau seama). Daca scot furtunul tur de la pompa (intre decantor si pompa benzina ) se aude un fasait (se inlatura vidul sau surplusul de aer dinaintea pompei?). In paharul filtru decantor patrunde benzina aproape imediat din conducta de la rezervor.!!!!!! Isi revine astfel si pleaca din loc. Ma gandesc ca pompa de benzina nu are cum sa bage in sens invers in decantor aer (are supape unidirectionale) . E posibil asa ceva ? sa traga aer si sa bage retrograd aer pana imi impinge inapoi benzina in rezervor pe tur ? Sau se stranguleaza furtunul de la rezervor la conducte (ca NU am pus furtune cu cot ci de alea drepte) sau se infunda cu spanul ala conductele si se creaza VID ? Ultima data am gasit in decantor o gramada de span. (precizez rezervorul este RELATIV nou 2 ANI). CE PARERE AVETI ?
N E S
Mie mi-e sa nu fie de la busonul de la rezervor. S-ar putea sa faca vid. Incearca sa pui de proba un alt buson si vezi daca se comporta la fel.
G I M
Mare grija cu furtunele de benzina, cand le cumparati strangeti de ele sa nu crape, am cumparat unu pentru retur si parca era facut din plastilina, pacat ca nu am facut niste poze, se sfarama. Problema a fost ca l-am vazut dupa ce mi s-a rupt, la prima vedere pare un furtun foarte ok. Bine ca nu am luat foc, cand am simtit miros de benzina, am oprit si ridicat capota, peste tot era numai benzina.
vincere
Am schimbat vreo doua busoane noi. (de alea din pastic cu trei spite nichelate). Am bagat cu pompa aer pe tur si se aude barbotare in rezervor si iese miros de benzina pe la buson- supapa buna la iesit aerului din rezervor. Banuiesc ca si la intrat aerului in rezervor e acelasi traseu pe la buson.
vincere
Spui de furtunde de alea cu cot mici la 1,5 lei bucata, 3 lei doua ? si mie mi par cam dubioase doar le-am luat (NU le-am pus inca) ca imi spuneau baietii ca alea drepte e posibil sa se stranguleze intre sortz si stuturi rezervor.
G I M
E furtun normal de benzina, numai ca il montasem pe retur. A fost vreo 3-4 lei furtunul, era un cauciuc lucios, daca il mai am pe la tara ii fac poze. Pur si simplu rupeai bucati din el foarte usor.
mihai7575
QUOTE(vincere @ 3 Mar 2011, 23:24)
Rodi - ai spus candva ca se infunda sita sau stuturile de la rezevor cu hartie, De unde hartie ca nu te-am inteles ? Un lucru e cert - am intre conducte tur (plecate de la rezervor) si pompa de benzina un filtru decantor tip pahar din sticla. Cand se opreste masina in mers are urmatorul simptom: IN FILTRUL DECANTOR NU MAI ESTE BENZINA (ori e vid ori e presurizat cu aer nu imi dau seama). Daca scot furtunul tur de la pompa (intre decantor si pompa benzina ) se aude un fasait (se inlatura vidul sau surplusul de aer dinaintea pompei?). In paharul filtru decantor patrunde benzina aproape imediat din conducta de la rezervor.!!!!!! Isi revine astfel si pleaca din loc.  Ma gandesc ca pompa de benzina nu are cum sa bage in sens invers in decantor aer (are supape unidirectionale) . E posibil asa ceva ? sa traga aer si sa bage retrograd aer pana imi impinge inapoi benzina in rezervor pe tur ? Sau se stranguleaza furtunul de la rezervor la conducte (ca NU am pus furtune cu cot ci de alea drepte) sau se infunda cu spanul ala conductele si se creaza VID ? Ultima data am gasit in decantor o gramada de span. (precizez rezervorul este nou). CE PARERE AVETI ?
*


Parerea mea e ca trebuie sa da-i definitiv jos filtru de benzina,el e problema ta,trage aer fals,da-l jos de pe masina si ve-i vedea ca masina va merge mai bine.
mihai7575
@ vincere....vezi sa nu ai prin rezervor din greseala ,un dop de plasic ajuns acolo tot din greseala,eu zic sa dai rezervoru jos si sa-l cureti,apoi sa-i montezi doua furtune mici cu cot originale,parerea mea.



bucatzel
Mai omule, tot la cateva luni, deschizi un topic legat de aceeasi problema. Incearca sa deschizi unul singur. Tocmai le-am unit pe toate 3, incearca sa nu mai creezi inca unul.

1. Cata benzina ai in rezervor cand iti face figuri de-astea?

2. SIGUR ai spart sita din rezervor? Eu unul iti recomand oricum, dupa un an de folosire a lui, sa golesti benzina din el, si sa-l speli temeinic. Orice resturi ar s-ar fi desprins dupa zincare, ar fi trebuit sa mai incetineasca fenomenul de-atunci.

3. Nu cumva ai facut vreun cot minune care se stranguleaza pe teava sau furtunul de tur? Aerul ar trece de asa ceva, benzina s-ar chinui ceva mai mult, asa ca iti recomand o verificare temeinica.

vincere
Bine ai facut ca le-ai unit ca e aceeasi problema. Am 20 l de benzina in rezervor acum. Cel care a zis ca a spart sita a deschis busonul de la plutitor si cu sarma mai teapana de vreo 50 cm a indesat-o mai in spate prin bajbaite. Nu stiu cum poate fi fi verificat daca e sparta, dar din moment ce imi vine pilitura aia in filtru decator am presupus ca mesterul nu doar a simulat ci chiar a spart-o. Conductele de cupru tur-retur le-am schimbat la un service Suzuki ca mi-au ridicat-o pe elevator. Doar rezervorul l-am schimbat de unul singur. In concluzie in decantor e vid sau aer? daca e aer e tras de la pompa ? - schimb pompa (am mai schimat 2 noi - chiar de proaste sunt pompele de benzina) sau vad daca nu e hiba din rezervor (spalat) ? de strans mai mai strans suruburile de la pompa ???
Dacia este din 1973, stuturile metalice de la rezervorul vechi erau pe centru (mijlocul) laturii rezervorului, la cel nou cumparat stuturile sunt spre dreapta (ma gandesc ca or fi diferente intre modelele de Dacie mai vechi sau noi ?), Tin minte ca am pus furtune mai lungi ca sa poata iesi prin gaura sortului caci stutul rezervorului nu e chiar in dreptul gaurii sortului. Intre sort si rezervor e un spatiu si furtunul coteste pe acolo, dar si nu imi parea ca s-ar strangula acolo. Si imi plus merg fara probleme saptamani sau luni si apoi imi reapare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.