Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montare Cablaj Alarma
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
hspinache
Am vazut , chiar in citeva fotografii pe aici , ca in mod uzual se foloseste o tehnica barbara , adica se taie cu un cutit plasticul , se resucesc firele , se izoleaza cu ceva banda . Acesta tehnica cred ca nu este totusi cea mai buna cale .

Exista ceva cleme , clenciuri , capse [ nu tiu cum se chiama ], invelite in plastic , care permit sa se puna alaturi 2 fire ;dupa ce se pun alaturi , cu un cleste banal se stringe clema si conexiunea s-a relizat ; nu necesita o alta izolare cu banda . Intrebarea ar fi daca stiti cum se numesc clemele si unde s-ar putea gasi .
einstein1984
In vitan, la tornado systems care monteaza alarme. Sau pe maica domnului, la vitacom and company.
klaus
Sunt asa numitii conectori rapizi ("quick (splice) wire conector" sau "t-tap connector").
Dar mie mi se par mai slabi ca solutie decat o lipire direct pe fir.
Pentru ca daca e firul prea gros sunt sanse sa-l sectioneze in parte
hspinache
1. Sint de marime unica sau pentru diferite sectiuni ? Exista pentru sectiuni echivalente sau sint si pentru sectiuni diferite ?

2. Cuplarea in zona UCH , este cam strimt pentru actiuni clasice tip curatare , cositorire , izolare . In mod curent se lipesc sau se capseaza ?
mariuscond
Prefer oricind o conectare "sanatoasa" infasurind firele ca lumea si apoi izolate bine decit conectorii rapizi care vorba lu' Klaus pot sectiona/strangula firele sau pot face un contact prost care este mult mai periculos.
Imagineaa-ti ca pe avarii ai un consum de ~90W (~7.5A) (intermitent ce-i drapt) si un contact prost genereaza... caldura multa...
Conexiunile la firele din vecinatatea UCH eu le-am facut asa:
- scos papucii din mufe
- dezizolat firele
- conectat la fire
- "tras" varniș peste legaturi
- montat papucii in mufe
Totul ese "curat", contacte ca lumea...
Poti chiar sa lipesti firele (exista letcon auto pe la 15-25lei...).
hspinache
OK; inteleg si in varianta cu varnis pare mai bine ;
1.Ce reguli ai respectat la deconectare mufe de UCH ? Este nevoie de precautii speciale ? Cum ai facut : ai demontat UCH si apoi ai scos mufele sau ai scos mufele fara sa demontezi UCH ?
2.Daca ai scos papucii din mufa , de ce ai mai pus varnis ? Nu incape sa lipesti firele direct de papuc si prin reintroducere papuc in mufa sa fie izolat de restul ?
3.Mufa , papuci din mufa , se scot greu ? Pun acesta intrebare deoarece nu am scos niciodata vreo mufa de la UCH . Cind Am scos prima oara mufa de la aparatul de radio , m-am chinuit si a trebuit sa o fortez deoarece era intepenita din motive pe care nu le cunosc.
4.Dupa ce se scot mufele , cablajul ajunge ca sa se lucreze fara sa stai cu gitul intors ? Adica sa fie deajuns de lung ca sa ajunga pina la marginea bordului ?
5.Unde se poate fixa UC alarma si senzorul de vibratii fara ca sa mai gaurim ceva ?
6.Legaturile ca cablajul de forta de la cheia de contact au fost facute pe acelasi stil?
einstein1984
5 eu am intepenit-o in lateralul bordului, deasupra sigurantelor
6 dar cu cablajul ala ce ai? sa nu te puna sfantul sa te iei de firul ce duce la demaror, ca ai deja antidemraj pe masina.
mariuscond
1. Nici o regula. Nu este nevoie de precautii speciale. Am scos intii mufele si abia apoi UCH (daca ai nevoie).
2. Daca mai lipesti un fir pe papuc, papucul nu prea mai incape in mufa.
[attachmentid=1627636752]
3. Papucii se scot chiar usor.
4. Firele sint suficient de lungi (ajung pina sub bord) astfel incit sa lucrezi "in genunchi" linga masina.
6. Nu am legaturi la cablajul de forta. Mi-am facut singur alarma (face ce si cum vreau eu si NU are bug-uri) si folosesc cheia RF a masinii. Toate comenzile sint de curent mic. Cel mai mult consuma "goarna alarmei" ~1A.
[attachmentid=1627636750]
5. [attachmentid=1627636751]
hspinache
User mariuscond , este interesant locul unde ai montat-o ; inteleg ca este pusa pe axa volanului , dedesubt . Dupa cum vad in poza , modulul central la tine este destul de mic ; la mine este cumparat , tip as-100 ;parca un pic mai mare ; crezi ca poate incape acolo ?

Legaturile inteleg ca le-ai facut cam asa: ai scos mufa din UCH , ai scos papuc din mufa , ai dezizolat fir la 10mm de papuc pe o portiune de 10mm , ai lipit celilalt fir , ai tras un varnis lung de 30mm care a intrat peste papuc si cele 2 fire ; ce fel de varnis ai pus, adica ce diametru interior trebuie sa fie pentru a incape peste papuc ?
IRONICK
QUOTE(mariuscond @ 3 Jul 2010, 16:51)
Mi-am facut singur alarma (face ce si cum vreau eu si NU are bug-uri) si folosesc cheia RF a masinii. Toate comenzile sint de curent mic
Deci in sfarsit ai montat-o.
QUOTE(hspinache @ 7 Jul 2010, 08:31)
este interesant locul unde ai montat-o
Pentru ca trebuia sa gaseasca un loc unde sa nu afecteze receptia la uch.
mariuscond
QUOTE(hspinache @ 7 Jul 2010, 08:31)
...modulul central este ... un pic mai mare ; crezi ca poate incape acolo ?
*
Greu de zis. Trebuiesc multe "masuratori" inainte!
QUOTE(hspinache @ 7 Jul 2010, 08:31)
ce fel de varnis ai pus, adica ce diametru interior trebuie sa fie pentru a incape peste papuc?
*
Nu mai stiu, am avut mai multe dimensiuni... este varnis care se contracta la 1/2, la 1/3...
QUOTE(IRONICK @ 7 Jul 2010, 09:32)
Deci in sfarsit ai montat-o.Pentru ca trebuia sa gaseasca un loc unde sa nu afecteze receptia la uch.
*
E montata de mult, da' nu "m-am laudat". Am mai cârpit bug-urile, i-am mai adaugat "optiuni"...
Receptia la UCH nu poate fi afectata pentru ca folosesc numai receptia RF a UCH-ului telecomanda fiind de fapt cheia (cheile biggrin.gif ) cu RF a masinii.
campean_cristian
mariuscond, nu poti sa pui schema alarmei? eventual si softul pentru pic-ul folosit?
Doresc sa fac si eu o alarma... daca poti sa imi dai (sa dai) mai multe detalii, schema, cum functioneaza... etc
Multumesc anticipat.

Cristi
YM: campean_cristian
hspinache
Tare as vrea sa fac un tabel , in care sa pun pe coloane : nr/element alarma [fir , bloc , etc] / loc de conecsiune pe masina / modalitate de conexiune / observatii .

Din pacate nu pot ; cei din fabrica , unde monteaza concret alarmele agreate tip "cobra" si unde conecteaza de fapt cablajul ? ?
mariuscond
Schema (pentru Logan):
[attachmentid=1627639203]
De functionat functioneaza ca orice alarma "comuna":
- alarma se armeaza la a 2-a apasare a butonului de inchidere usi de pe cheie (la prima apasare alarma nu se armeaza ci doar avertizeaza sonor daca a ramas o usa deschisa).
- daca alarma este armata, prin apasari succesive ale butonului "inchis" de pe cheie se activeaza/dezactiveaza senzorul de soc (sonor: activare senzor soc = 1beep, dezactivare senzor soc = 4beep-uri).
- descuie usile la "luarea contactului" daca aceste au fost incuiate (daca nu... nu).
- primul prag al senzorului de soc = 4 beep-uri scurte
- al doilea prag al senzorului de soc (sau la deschiderea unei usi) = suna alarma ~30"
- pentru a opri alarma declansata se apasa comanda "inchis" de pe cheie sau se pune contactul.
- avertizeaza daca o usa a ramas deschisa si daca totusi se armeaza alarma, zona respectiva va fi ignorata, iar cind usa se inchide (o "impingi" dupa aia sa zicem) va fi monitorizata si deschiderea usilor.
- la dezarmare:
= daca nu au fost "evenimente" = 2 beep-uri
= daca a fost activat pragul 1 al senzorului de soc = 4 beep-uri
= daca a fost activat pragul 2 al senzorului de soc = 4+4 beep-uri
= daca s-a deschis o usa = 4+4+4 beep-uri

Am atasat si hex-ul!
Pina acum i-am gasit/remediat toate bug-urile... zic eu... smile.gif
hspinache
Pacat ca nu ai lucrat-o pe Atmel ; poate pui sursa .
mariuscond
QUOTE(hspinache @ 3 Jul 2010, 09:45)
5.Unde se poate fixa UC alarma si senzorul de vibratii fara ca sa mai gaurim ceva ?
*
O precizare:
Multi montatori de alarme fixeaza senzorul de soc in stinga pedalei de ambreiaj pe stilpul A cam pe unde e maneta pentru deschiderea capotei. Mi-a scos peri albi aceasta pozitionare pentru ca pe acolo trece un manunchi de fire printre care si firele de semnalizare si ghici ce?
Daca senzorul de soc este electromagnetic (ca al meu - foarte bun de altfel) cind se aprind avariile, curentul care trece prin firele amintite prin inductie activeaza senzorul de soc mad.gif . Cred ca ati vazut masini lasate pe avarie cu alarma armata si care piuiau periodic...
Andy335
Salutare,

Eu chiar am testat pe Logan niste conectori de genul "quick splice" si sunt chiar buni pentru aplicatii auto.
Ce am folosit eu se cheama UR2 (produsi de 3M, i-am gasit la un distribuitor autorizat www.sistemedemarcare.ro) , niste conectori cu gel, adica si etanseaza impotriva apei, si merg conectate 3 fire pe un conector. Conectorii astia chiar si-au facut treaba, sunt "in serviciu"
de vreo 2 ani si nicio urma de functionare defectuoasa.
Pentru alta aplicatie, pe Opel de data asta, am avut nevoie sa izolez un cablu care atingea de evacuare si avea izolatia topita; am apelat la acelasi distribuitor 3M si gasit o super banda de fibra de sticla, https://sistemedemarcare.ro/izolatoare-pent...cotch-69-detail , izolatoare si rezistenta la 180-200 grade Celsius (din cate am vazut pe fisa tehnica de pe site).

Asa ca se gasesc solutii pentru conectare/izolare/organizare (a-propos, distribuitorul asta are si niste solutii de strangere si organizare a cablajelor) care cred ca sunt chiar mai bune decat cele care vin pe masina de fabrica, trebuie doar sa le cauti si sa ai noroc sa dai peste un vanzator dornic sa-ti explice.

Spor!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.