Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 LI
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
marianpcb
Buna seara,

De cateva zile mergand cu masina catre serviciu am pornit aeroterma pentru a baga aer ceva mai rece. In functionare am auzit un zgomot ciudat in aeroterma si am zis sa cresc treapta de turatie la motoras pentru a alunga eventualul corp strain, dar spre surpirza mea aeroterma s-a oprit.
Am demontat grila din exterior si am incercat sa misc paletele vntilatorului dar acesta era blocat.

Va rog sa ma ajuttai cu ceva sfaturi despre cum ajung la aeroterma, am uitat sa va spun ca bordul masinii este de tip CN.

Va multumesc.
CGDBZ
Nu stiu ce ai miscat tu pe la grila din exterior dar aeroterma la modelele din 2000 este capsulata intr-o carcarsa si nu poti ajunge la ea decat dand jos acea carcasa si desfacand-o din cleme .Este o operatie destul de migaloasa si cam greu de efectuat , s-a mai discutata pe forum , da o cautare si ai sa gasesti mai multe metode de a ajunge la aeroterma. Si eu am avut blocata aeroterma , era de la motoras , nu am gasit motoras , se vindea doar aeroterma cu totul si era destul de scumpa asa ca l-am reparat pe cel vechi.
marianpcb
Nu mai conteaza ce am cautat pe la grila din fata, ideea este ca daca cineva ma poate ajuta cu pasii care trebuiesc urmati pentru a ajunge la acel motoras.
Daca capacul care protejeaza ventilatorul trebuie etansat cu silicon, la remontare etc.

Multumesc
CGDBZ
Vezi aici ceva informatii http://www.daciaclub.ro/Demontare-bord-CN-t25443.html
Foloseste functia de cautare si ai sa gasesti ceea ce cauti , nu e greu.
marianpcb
Multumesc pentru ajutor,
Dar si cu functia cautare nu am gasit ceva care sa explice clar care-s pasii pentru a ajunge la ventilator.
Am nevoie de un ajutor din partea unei persoane care a facut acest lucru si sa explice clar cum a procedat, pentru ca unii spun ca au dat parbrizul jos altii nu.

Multumesc.
CGDBZ
Eu am demontat aeroterma din cleme direct de pe masina , nu am dat nici bordul si nici parbrizul jos , am demontat toata partea din fata a bordului (ceasurile si cu partea din dreapta -cea cu butoanele , scrumiera si clapetele pentru climatizare) pentru a putea avea acces la aeroterma .Trebuie desfacut tot ce e prins de aeroterma (comenzile clapetelor , mufa ventilatorului , furtunele de alimentare cu antigel a caloriferului) apoi corpul aerotermei e prins in trei suruburi de caroserie (se desfac destul de usor) .Acest corp , de fapt o carcasa e alcatuita din trei parti prinse in cleme de tabla , ca sa o poti scoate de acolo fara sa dai jos bordul trebuie sa o desfaci la locul ei si sa o scoti pe parti de acolo caci nu este loc sa o scoti intreaga .Trebuie sa stii ca este foarte dificil , este putin loc si greu de ajuns , iti trebuie multa rabdare , la mine a durat jumatate de zi si deabia mai simtem buricele degetelor.
marianpcb
OK,

Multumesc.
Inca o intrebare, dupa ce am demontat tot ce ati amintit mai sus am intampinat rezistenta la scoaterea ceasurilor si fiindca nu am reusit sa le scot am renuntat si am apelat la internet.
Intrebarea este, la ceasuri am vazut ca sunt niste asa zise cepuri in partea de sus dar dupa ce am reusit sa trec si de acestea tot nu am reusit sale scot, probabil ca trebuia sa dau jos si cablul de la vitezometru, dar in afara de acesta mai trebuia sa desfac si altceva, ca de exemplu cleme, suruburi etc.

Inca o data multumesc pentru ajutor.
Paulorossi
Se da jos masca superioara a volanului,apoi se jos masca de pe ceasuri desfacand suruburile de sub scrumiera(2 buc),cele de la ceasuri(de deasupra mastii superioare a volanului(2 buc)) si se desface suportul de prindere al comenzilor de la climatizare,prins in doua suruburi.Dupa astea desfaci cele doua sigurante ale ceasurilor care sunt prinse de masca,pozitionate de o parte si de alta a ceasurilor. Pt asta se da jos suportul de butoane, unde e localizat butonul pt dezaburire, si masca de la sigurantele masinii pt a avea acces la cele doua cleme.Trebuie dat jos si cablu de la kilometraj,accesibil pe la capacul sigurantelor fuzibile si localizat in spatele ceasurilor in zona de centru,se trage de el pana iese afara.Deci acum poti scoate masca de pe ceasuri si sa tragi si ceasurile atat cat sa ai acces la cele 3 mufe de la ceasuri.Se scot si astea si dupa aia poti sa scoti definitiv ceasurile.
marianpcb
OK, multumesc pentru informatiile furnizate.
crizarachetelordincuba
sa inteleg ca nu pot demonta aeroterma de pe masina fara sa demontez jumatate de bord???? adica nu se poate scoate pe sub bord. eu ma gandeam sa dau jos capacul inferior de la volan si torpedoul ca sa o pot desface din prinderile laterale si gata treaba. dar citesc aici ca estefoarte complicat. dacadesfac doar capacul inferior al aerotermei il mai pot pune la loc usor sau mai bine stau linistit. problema mea este ca trebuie sa o curat deoarece imi baga praf si miros urat si nu se mai termina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.