Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fierbe la viteze mari
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Pages: 1, 2
Kristu
Va salut,sunt oarecum nou pe aici si nici o mare experienta intr-ale masinilor nu prea am asa ca as avea nevoie de cate un sfat doua din partea voastra cei care va mai pricepeti cat de cat la chestiile astea.Mi-am cumparat o nova gti acum 3 zile si am plecat la un drum ceva mai lung(pana la snagov) sa vad cum se comporta la un drum un pic mai lung.Am observat ca daca sar de 90/100 km/h incepe sa-mi arunce apa din vasul de expansiune in rest nu am prbl sta acul la apa cam la jumatate dar e ok,cam care ar putea fi problema? Unii mi-au spus ca ar putea fi garnitura de chiuloasa altii ca busonul ala nu e ok si tot asa..va rog ajutati-ma si pe mine.Stima.
cosmin_2300
Incearca mai intai sa schimbi busonul ... ELV functioneaza ?
s3ram_orijinal
asa am patit si eu mi am schimbat 2 termostate si tot se incalzea apa...(apoi m am gandit sa imi leg ventilatorul pe direct cu buton in bord si akum nu mai am nicio problema smile.gif la drum intins nu am treaba ... il mai pornesc doar cand urc un deal sau cand vad ca se ridica cam mult temperatura...eu ti as recomanda sa faci la fel este mult mai sigur si mult mai economic pentru baterie . bafta!
Kristu
Merge si e tot pe direct si la mine adica l-am lasat pornit de la papucelul ala de langa radiator si merge mereu iar dupa ce opresc motorul mai merge cam 10 min si se opreste dar o sa incerc si treaba asta,ms de sfat.

5 Jul 2010, 22:19:
Aa..o sa incerc si cu busonul,va tin la curent.Ms!
Cosmin.nova
ce legatura are cu busonul? va referiti la cel de la vasul de expansiune? nu are legatura. Sistemul lucreaza la presiune stiu, dar acel buson e special facut ca sa iasa apa din el cand da in fiert (are canalele alea mici ca sa iasa apa) deci nu e etans...daca era etans bubuia ceva pe acolo. Problemele pot fi: garnitura de chiuloasa arsa, nu porneste ELV (verifici releul si firele de la termocupla), radiatorul infundat. Dar cel mai probabil e garnitura; dupa ce repari pune 50% antigel 50% apa distilata.
cristiandoru2000
Si eu am avut aceasta problema si am rezolvat-o , schimband termocupla si termostatul, acum nu mai am probleme, nu imi mai fierbe . Sau cauta aici:
http://www.daciaclub.ro/curge-antigel-pe-l...nt-t180639.html
basileros
salut.. pot fi mai multe cauze care mai ales cumulate i-ti fac probleme...zici ca ai luat masina de putin timp deci nu o cunosti bine....trebuie sa verifici fiecare sistem prin eliminare....verifica primo termostatul si terrmocupla...daca porneste elv. ...spala bine radiatorul atat interior cat si exterior...daca tot se incinge mai ramane garnitura de chiulasa ciupita ...la mine a fost garnitura ciupita chiar daca nu bolborosea in vas si nu scotea abur pe esapament...la schimbarea garniturii am observat ca acele canale din chiuloasa prin care circula apa erau partial obturate cu depuneri de calcar [prop. de la care am luat masina cred ca nu auzise de antigel si folosea apa de la robinet]
Kristu
Va multumesc,o sa incerc treaba cu eliminarea poate asa aflu cu exactitate problema.Stima!
nicuviv
este de la termostat asa am patit si eu se blocheaza dak ai mizerie pe instalatie si eu am bagat si termocupla la buton
Kristu
deci ideea ar fi sa schimb termostatul nu? app mi-am luat si buson nou.
argon
SUpapele din buson sunt importante, daca ai luat buson fara supape nu ai facut nimic.
ghitza
poate se refera la busonul de la radiator
black_angel196
QUOTE(nicuviv @ 17 Jul 2010, 01:17)
este de la termostat asa am patit si eu se blocheaza dak ai mizerie pe instalatie si eu am bagat si termocupla la buton
*


salut baieti!!1am si eu aceeasi problema imi fierbe apa dar nu neaparat la viteze mari!mie imi fierbe si in oras mers normal!am scos termostatu si mi-am dat si gaura in capacu de la vas si tot fierbe!nush sigur dak e garnitura pentru ca din cate stiu eu daca e garnitura trebuie sa ai apa in baia de ulei si la mine e curat uleiu!pls hels k nush c sa fac!app am electroventilatoru pus pe buton si il pornesc atunci knd pornesc masina!ast rasp de la voi!sa fie radiatoru infundat?RESPECT!
krapcarasu
daca dai gaura in capac circuitul nefiind presurizat fierbe mai repede ; vezi daca e intinsa cureaua, radiatorul daca-l suspectezi curata-l
PH-06-BOA
La ce temperatură fierbe apa pe Everest? Atentie la cocordanța între termostat și termocuplă. Dacă termocupla e mai sus de 62 de grade,ventilatorul are toate șansele să plece, după ce motorul deja fierbe, mai ales dacă termostatul de 89, abia se deschide pe la 120 de grade. Să nu aveți mare încredere în ele, mai ales în cele noi. Spui că e pe direct la termocuplă, dar că după oprire mai merge 10 min. Cine-l oprește? Pune un bec sau led, cu divizorul potrivit, ca martor la bord, paralel pe motorul ventilatorului, să-l vezi când merge. Plusul ce duce la electrovalvă ia-l din contact, să fi sigur că se oprește până ieși de la servici. Contact-electrovalvă-releu-masă. Degeaba merge ventilatorul după oprire, dacă pompa nu se mai mișcă. Faceți aerisirea corect deasupra pompei.
elm
QUOTE(PH-06-BOA @ 19 Jul 2010, 11:45)
Degeaba merge ventilatorul după oprire, dacă pompa nu se mai mișcă.  Faceți aerisirea corect deasupra pompei.
*



Nici vorba, asa credeam si eu pina am vazut pe viu ca temperatura motorului scade puternic cu ELV in functiune chiar si dupa oprirea motorului. Curioasa treaba, dar chiar merge, nu ma mai stresez acum cind opresc motorul aproape de limita superioara de temperatura.
Scria undeva pe forum ca nu este necesara aerisirea circuitului de racire la nova, se face singura (in cazul unui circuit de racire normal si in stare buna de functionare).
Din nou este corect, o spun din experienta proprie, nu am avut nevoie de aerisire dupa schimbarea lichidului de racire, iar inlocuirea a fost facuta cu ajutorul unui mecanic e drept, dar care a procedat intocmai cu recomndarile de aici cde pe forum)

PS: montarea unui buton in bord pentru pornirea manuala a ELV este utila (termocuplele pot ceda, intradevar), dar nu va rezumati la atat, inlocuirea termocuplei defecte mi se pare vitala (si montarea unui martor in bord pentru faza scurta smile.gif)
Acum las termocupla sa-si faca treaba singura, dar la inceput, neincrezator, porneam manual ELV. Dupa ce am uitat sa-l pornesc de vre-o trei ori am ajuns la concluzia ca o termocupla de calitate merita!
PPS: as fi tentat sa cred ca ,, calitatea lichidului de racire conteaza. Dupa ce am inlocuit zeama veche cu antigel recomandat Dacia (Glaceol sau cum dreacu se cheama, la 27 lei pe bidon 1L) diluat 50% cu apa distilata, racirea motorului a fost mai buna, dar poate fi doar efect placebo
black_angel196
QUOTE(krapcarasu @ 18 Jul 2010, 23:23)
daca dai gaura in capac circuitul nefiind presurizat fierbe mai repede ; vezi daca e intinsa cureaua, radiatorul daca-l suspectezi curata-l
*


am rezolvat-o!!era de la radiator!l-am curatat si merge parfum!m-a costat 50 de ron de curatat dar acum p seara am intampinat alta problema: cred k s-a bulit capacul la pompa de apa!mi-a curs toata apa,dar fiind seara nu am vazut exact p unde curge!!sper sa fie capacul de la pompa pt ca azi l-am auzit cum huruia dar nu l-am luat in serios si l-a drum intins a cedat!aveti careva idee cam cat ar costa? am vazut cum curgea apa din zona pompei de apa dar nush sigur daca e capacu!eu sper sa fie capacu si nu pompa ca am inteles ca este cam scumpa pompa!!ast rasp si RESPECT pt toti posesorii de nove!
G I M
Stiu eu ca azi mi-am cumparat unul, deci :
Capac + corp de Scornicesti 120 lei
Capac de Scornicesti 100 lei
Capac Klaxcar 55 lei
Capac Master Sport 55 lei
Capac Asam 50 lei
Capac S.E.P 50 lei ( dasta am luat eu, arata cel mai bine dintre toate, cel mai nefinisat era cel de pulsor scornicesti)
Capacul este la fel ca cel de berlina, corpul din cate am inteles difera.
black_angel196
QUOTE(Neagu Ionut @ 20 Jul 2010, 00:28)
Stiu eu ca azi mi-am cumparat unul, deci :
Capac + corp de Scornicesti 120  lei
Capac de Scornicesti 100 lei
Capac Klaxcar 55 lei
Capac Master Sport 55 lei
Capac Asam 50 lei
Capac S.E.P 50 lei ( dasta am luat eu, arata cel mai bine dintre toate, cel mai nefinisat era cel de pulsor scornicesti)
Capacul este la fel ca cel de berlina, corpul din cate am inteles difera.
*


mersi de informatii!!da asa este capacul se potriveste si de berlina, doar corpul difera!vb knd o sa-l schimb ca azi a fost sarbatoare!RESPECT
Kristu
Acum am gasit si ulei in vasul de expansiune...deci e clar garnitura de chiuloasa nu?Va rog o parere doua...multumesc.
black_angel196
QUOTE(Kristu @ 27 Jul 2010, 19:57)
Acum am gasit si ulei in vasul de expansiune...deci e clar garnitura de chiuloasa nu?Va rog o parere doua...multumesc.
*


parerea mea e garnitura!!!altceva nu ar avea c sa fie! sad.gif schimba si tu garnitura si vezi!nu este foarte scumpa!spor la treaba si RESPECT
Kristu
Ms mult! O s-o schimb cat mai repede! Salut
Kristu
Va mai cer parerea inca o data,parca nu se mai termina chestiile astea...Acum imi creste foarte repede temperatura adica sta undeva pe la jumate sau chiar mai sus,inca nu am facut o distanta foarte mare sa vad cum se comporta dar tot sunt ingrijorat,cum ce ar mai putea fi?Singurul meu gand ar fi termostatul...putin ajutor va rog?
Paulorossi
Nu se poate sa-ti creasca mai repede temperatura,doar ca iti creste mai sus de normal.Problemele cred ca sunt evidente:
-termostat partial blocat pe inchis sau domeniu de deschidere mai mare(l-ai schimbat?)
-termocupla ELV defecta,ELV defect,releu ELV defect,se poate verifica suntand termocupla si punand ELV ul pe direct sa vezi daca functioneaza si raceste.
-trebuie aerisit bine circuitul de racire,daca e cazul
-depuneri in interiorul circuitului(radiator,motor) de racire care faciliteaza prost trasferul termic de caldura
- garnitura de chiuloasa rupta
Primul lucru faci aerisirea circuitului,dupa aceea verifici daca ELV ul functioneaza corect,adica daca termocupla il cupleaza(posibil termocupla defecta).Daca nu functioneaza ELV ul il suntezi,adica alimentezi de la baterie releul care il comanda.Daca nici asa nu functioneaza(posibil releu defct) il legi pe direct de la baterie.Daca nu functioneaza nici asa ELV ul e defect.
Daca nici asa nu se raceste atunci te gandesti la radiator murdar interior/exterior,plin de insecte(daca ti-ai respectat masina cu 50%antigel si 50%apa distilata tot timpul nu ar trebui sa fie problema in interior),termostat defect sau chiar garnitura de chiuloasa ciupita(ar trebui sa ai pete de ulei in apa)
Desigur ar putea fi defect si sonda de temperatura apa(decalibrata) si sa te minta sau chiar indicatorul din bord acestea foarte putin probabil.
Spor.
spik1
Ehee... Eu am patit-o cu capacul de la pompa de apa ! l-am cumparat frumos de la mag. auto si l-am montat...buun...fierbea... sad.gif . Schimb termostatul.... fierbea... mad.gif planez chiuloasa si schimb garnitura ... fierbea... blink.gif mad.gif . Panarama de turbina se invartea pe axul pompei de apa atunci cand se incalzea !! radmasa.gif
danciusergiu84
n-au facut pompa cu cap si cand se incalzea motorul se dilata turbina mai tare fata de ax si deasta patina
Cosmin.nova
eu i-am facut aerisire si curatare la tot sistemul de racire acum cateva zile, termocupla schimbata, vas expansiune nou, i-am scos termostatul, 50%50% apa/antigel concentrat. merge super
maho
QUOTE(Cosmin.nova @ 25 Apr 2013, 12:39)
i-am scos termostatul,
*


nono.gif
ORIJINAL21
Cosmin.nova pune-ti termostatul innapoi pt ca atunci cand v-a fi canicula afara si tu vei circula cu masina, cine iti vamai raci motorul???
(aici intervine termostatul)
bucatzel
Aaaaa, invers. Cu termostatul (daca ala ii merge bine, nu-i infundat, samd), temperatura lichidului de racire din motor e mentinuta la 80 si de grade.

Fara el, temperatura aia scade semnificativ. Singura data cand am ers fara el, afara din oras, temperatura apei nu mi-o crescut peste 60.

Numa' ca motorul e proiectat sa functioneze optim la 80, nu la 60.
gabize
QUOTE(ORIJINAL21 @ 26 Apr 2013, 10:55)
Cosmin.nova  pune-ti termostatul innapoi pt ca atunci cand v-a fi canicula afara si tu vei circula cu masina, cine iti vamai raci motorul???
(aici intervine termostatul)
*



Pentru siguranță, ar fi bine să-și monteze două termostate, să fie sigur că răcește bine!! tongue.gif
ORIJINAL21
QUOTE(bucatzel @ 26 Apr 2013, 11:09)
Aaaaa, invers. Cu termostatul (daca ala ii merge bine, nu-i infundat, samd), temperatura lichidului de racire din motor e mentinuta la 80 si de grade.

Fara el, temperatura aia scade semnificativ. Singura data cand am ers fara el, afara din oras, temperatura apei nu mi-o crescut peste 60.

Numa' ca motorul e proiectat sa functioneze optim la 80, nu la 60.
*



D-le Moderator acum ca intervin ma scuzati ca trebuie sa va contrazic dar totusi ..
deoarece i-am spus ca este bine sa isi puna innapoi termostatul am stiut de ce ii spun.

daca circula in afara orasului(drum intins ) normalca nu are cum sa ii fiarba (sa se incalzeasca)apa..


dar daca circula in oras si trebuie sa se opreasca la fiecare trecere de pietoni, instalatiesemaforizata ca pune cel din fata frana nejustificata,mai prinzi si un deal si afara este foarte cald de simti ca soarele te topeste..
Parerea mea este ca daca in momentele astea nu ai o racire buna (elv-ul) termostat, vei observa cum urca temperatura apei si te vei simti neputincios atunci cand constati ca nu poti face nimic sa scazi temperatura apei...



"distractia" incepe cand constati ca s-a bulit motorul/garnitura de chiuloasa care a permis sa intre apa in ulei...

Deci, parerea mea este sa iti montezi innapoi un termostat functional.

maho
Il contrazici degeaba pe "d-l Moderator", ca are dreptate. Tu i-ai spus omului un lucru bun, sa-si puna termostatul, dar te contrazici singur, vorbind de: canicula, termostat, racire mai buna. Prin scoaterea termostatului, motorul e racit non-stop (ceeace vara nu e o tragedie, dar temp. optima de functionare a motorului e 80-90 grade, indiferent ca-i vara sau iarna, iar asta nu se obtine fara termostat).
bucatzel
Si ca sa nu ne certam, pune mana pe un dictionar, si vezi ce inseamna:
- termostat
- termocupla
- electroventilator (prescurtat elv)

Ca le incurci, din ce vad.
ORIJINAL21
laugh.gif laugh.gif
1.Stiu exact ce vorbesc si cunosc termenii limbii romane.
2.nu ma cert
3.din timpul meu, incerc sa ajut persoanele care chiar au nevoie de un sfat sau o parere buna pentru a nu se ajunge la probleme mai mari ori mai grave.
spre exemplu, poti cauta pe google ce probleme poti intampina daca nu ai o racire buna la autovehicul.
bucatzel
Fie.

TERMOSTATUL e echivalentul unui robinet care tine apa calda in motor, si o lasa sa iasa DOAR cand depaseste o anumita temperatura. Fara el, apa calda din motor, este racita CONTINUU, nemaiajungand la temperatura de regim decat in rare momente. E complet mecanic, se monteaza in interiorul furtunului de la radiator, deci cu el scos, e ca si cum ar sta deschis tot timpul. Ca fiu si mai clar, fara el, motorul are parte de RACIRE EXCESIVA.
Nu-i chiar la fel de rau ca si incalzirea excesiva, ceva ce poti pati destul de usor daca termostatul se blocheaza pe inchis, dar sigur nu-i nici bine.

user posted image
TERMOCUPLA e un senzor, care masoara temperatura apei din radiator, si cand aceasta creste peste o limita, cupleaza electroventilatorul (ELV), pentru a raci apa din radiator. Apa calda care a ajuns in radiator in urma deschiderii termostatului.


user posted image
maho
Sper ca nu vii cu renou' la-ntalnire tongue.gif
Cosmin.nova
Sistemul e curatat si pus la punct, intr-adevar masina este conceputa sa functioneze in parametri normali CU termostat dar stiu ce fac si imi asum..
@ORIJINAL: stiu ca optim e 80 de grade dar de unde stii tu ca functioneaza fara termostat fix la 60 de grade?
Deci pe caldurile astea si mai ales canicula ce o sa fie vara asta...fara termostat...eu zic ca ajung la temperatura optima la sistemul de racire...fara probleme..chair si acum. Acuma..Termocupla imi comanda ELV sa porneasca la momentul potrivit...deci tragem concluzie ca se ajunge la temperatura optima, nu? Termostatul o sa-l pun inapoi cand se face frig afara.
bucatzel
QUOTE(Cosmin.nova @ 27 Apr 2013, 15:34)
@ORIJINAL: stiu ca optim e 80 de grade dar de unde stii tu ca functioneaza fara termostat fix la 60 de grade?
*



Nu el a spus-o pe asta, eu am spus-o pe asta, conform cu ce-mi indicau ceasul de temperatura cu si fara termostat, plus discutiile cu inca niste prieteni care au facut si ei aceeasi chestie. Pe de alta parte, la mine ventilatorul e pe curea, nu-i electroventilator. Deci probabil efectul ar fi putin diferit la tine. Dar tot o sa se incalzeasca mai incet motorul. Iar asta, in timp, duce la uzura aiurea.
Cosmin.nova
Tinand cont de caldurile astea...crezi ca motorul nu ajunge la temperatura optima? stiu ca elv-ul porneste normal acuma..deci sistemul de racire se incalzeste.
Ma rog, nu contest constintele fiecaruia, eu de aici pe forum am invatat multe iar unii useri sunt mult mai priceputi decat mecanici cu diploma..
Totusi, mie imi merge ok masina.... DECI il pun inapoi sau pot sa incerc fara termostat?
ORIJINAL21
fiecare puteti face cum doriti,decizia va apartine si nu va poate impune nimeni c
e sa faceti.
Eu nu scot niciodata termostatul..
termocupla la mine este anulata.Elv-ul este trecut printrun buton cu siguranta iar motorul nu apuca niciodata sa se incalzeasca sa trebuiasca sa dau drumul la elv.

in cazul tau,fara termostat,gandeste-te la o eventuala gripare a elv-ului sau o defectare a termocuplei...
"omul din greseli invata.."
Cosmin.nova
bai nene nu are nici o legatura, cum sa se gripeze ELV-ul? mergand incontinuu?? Tocmai am spus ca termocupla functioneaza bine si porneste ELV-ul la timp, la fel..ELV-ul se opreste la timp.
Tu mergi fara termocupla? Si daca uiti vreodata sa apesi butonul? In plus nu o sa reusesti niciodata sa-l porneste FIX atunci cand trebuie pornit ...la temperatura potrivita.
Ma rog acuma......hai sa facem un poll...
CUM E MAI BINE SA MERGI, FARA TERMOSTAT SAU FARA TERMOCUPLA? laugh.gif
PH-06-BOA
Daca esti fara termostat, nici ventilatorul nu va porni, deci nici termocupla nu va avea ce face. Cum sa se distruga, stand? Apoi, sa se distruga (vr-un cutremur, poate), ca si asa sta degeaba. Cand ai termostat, uzura motorului nu mai e asa de rapida ca fara (motorul fara, merge mai mult timp rece, chiar si la 20 de grade, dimineata), consumul scade, la toate cele, mobilitate usoara... Chiar daca e vara, tot merge rece mult mai mult, decat cu termostat.
Eu nu am auzit niciodata de montarea a doua termostate (postul de sus).
Termocupla e, pentru multi, un intrerupator dependent de temperatura (deci , tot un termostat, ca la fierul de calcat). Pentru electronisti, un circuit logic DA-NU (comandat termic), pentru generatia zapacita, uluita, dezorientata de aceasta societate tampita, este senzor.
Ca motorul se incalzeste peste limita, cand e cald afara (si situatia mea), sistemul de racire e prost. Radiatorul nu-si face treaba, amestecul carbuant nu e corect, roti franate, termostat prost (temperatura de lucru prea ridicata), termocupla care comanda prea tarziu (cifra termica ridicata, si pana se raceste in radiator, deja in motor fierbe), garnitura ciupita.
Asa e, motorul fara termostat nu trece de 60 de grade, dar la ele poate ajunge si dupa o juma' de ora de mers sau mai mult, pe cand cu termostat, in 3min.
Fiind rece frecarea pe cilindri e mare, miscare greoaie, uzura mare, consum mare (si de ulei).
Cosmin.nova
BOA mie imi porneste ELV'ul si se opreste la timp FARA TERMOSTAT...
O sa-l montez inapoi oricum.
PH-06-BOA
In oras? Da, pentru ca masina sta mult pe loc. La drum intins, n-ar mai trebui sa plece chiar niciodata (daca nu are fluturi si alte lacuste lipite pe fata radiatorului).
PH-06-BOA
Acum, dupa ce am spalat cu Hcl radiatorul, am mai pus un ventilator si am schimbat termocupla cu temperatura de 68 de grade minima (era 88), pot merge fara grija (fi-miu a urcat la baraj la Paltinu' fara probleme) de a se supraincalzi motorul. Ventilatoarele pleaca impreuna, si dupa 30 de secunde se opresc. Inainte, unul singur mergea si 3-4 minute. Una e sa racesti cu jumatate de radiator (la viteza mica, la urcare), si alta pe toata suprafata fagurilor.
spik1
Asa am facut si eu, nu mai am nici o problema cu racirea !
In alta ordine de idei, unde gasesc sa cumpar un capac la vasul de expansiune (Nova Gti) !
Cele bune !
spik1
Salut!
Am gasit capac in Cluj, 16 lei + 8 lei , prin posta. Acolo gasiti multe pentru Nova .
Cele bune !
spik1
Salut !
Circuitul care alimenteaza electroventilatorul trece prin vreo siguranta ?
Azi nu mai pornea elv. si am constatat ca nu aveam tensiune la releu, pe partea de "forta". Am inlocuit papucii din soclul releului (oxidati) si am alimentat direct de la plusul bateriei.
Acum am schimbat si termocupla cu una ce se activeaza la 92 (parca) si se dezactiveaza la 82 de grade. S-a schimbat ...acul se ridica f. aproape de linia alba, elv. pornesc circa 10-15 secunde, se opresc...dupa 2 min. pornesc iarasi si tot asa. In ascest timp acul sta sus langa linia alba si coboara doar un milimetru, iar urca, dar nu depaseste liniuta alba.
Pana acum aveam termocupla de 82-62 de grade, mergeau elv-toarele cate 10 minute de ma taia la suflet de mila bateriei. Multi spun ca nici nu merge cum trebuie , daca
temperatura motorului nu este de 80-90 grade.
Acum spun si eu , daca termostatul isi face treaba ar trebui sa tina apa in aceste limite in motor , daaar daca schimb, atentie, TERMOCUPLA CU CEA DE 82-62, acul sta de la jumatatea scalei in jos, cu acelasi termostat !!
Mi s-a cam luat de aceasta masina foaaarte prost conceputa la capitolul racire, iar de termocuple si termostate nu mai vorbesc , f.f.f. proaste.
Astept si parerile voastre si sa nu ma luati cu treaba ca s-a mai discutat, ca nu am chef sa caut si sa pierd timpul ! Multumesc pentru intelegere !
Numai de bine !
G I M
Imi spuneti cam pe unde va sta acul la ceasul de temperatura apei?
La mine nu trece de de linia alba, acolo si porneste elv, cand incepe sa intre pe alb. Mi se pare totusi ca functioneaza cam mult elv. Probleme cu supraincalzirea nu am si nici nu am avut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.