Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare toba mica-sparta
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
1310CL
Salutare..nu stiu daca postez unde trebuie,am o problema cu toba mica..care e sparta de ceva vreme si vreau sa o inlocuiesc cu una de 1310 TLX,tin sa precizez ca am 1310 Break CL.Oare se potriveste?inlocuirea poate fi facuta doar pe canal?trebuie data jos toata coloana?..

Astept sugestii,si rog un administrator sa mute topicul daca nu am postat unde trebuie.

Bafta !
dacia_slk
Yep! Din cate stiu se potriveste. Si eu am schimbat-o p-a mea acu' ceva
timp. Am folosit un canal.

Poti folosi o si rampa, altfel te cam chinui sa tragi de ele, bagat pe sub
masina, cu masina suspendata, iti poate cadea pe tine, iti cad in ochi toate
halea - praf, rugina...
CGDBZ
Eu maine o schimb daca ma lasa vremea .De potrivit nu se potriveste or ce toba mica , am patit cu a lui tata , nu se potrivea la prinderea de pe jugul cutiei de viteze.Va trebui sa dai jos toba finala si sa desfaci suportul de cauciuc care tine teava de legatura dintre toba mica si cea finala .Eu o sa am ceva de munca caci nu am canal si nici pe rampa nu am unde sad.gif .
1310CL
La fel e si la mine problema...nu am unde..insa cum stau la tara m-am gandit sa sap eu un canal..micut deajuns sa pot intra pe sub ea..am incercat sa o dau jos fara...dar cum la evacuare nu a mai fost umblat din 1996 de cand e masina,toate parca sunt sudate una de alta:| si cum spune dacia_slk,abia te strecori sub ea si iti cad in ochii toate cele....astept weekendul viitor sa vad cum e vremea...cred ca va trebui sa mai chem un amic sa ma ajute....nu stiti vreo "mirodenie"cu ce sa dau pe la imbinaturi?parca sunt sudate una de alta:| sau cu ce sa acoper spartura?

Multumesc si bafta la schimbat CGDBZ..
vladut88
nu te chinui sa sapi canal ,ia 2 scanduri groase care le fixezi pe 2 boci si urci cu masina pe ele prima data cu fata apoi cu spatele poti folosi boci de lemn ,boltari ,etc. toba mica difera dor la injectie are teava mai scurta cu minim 20 cm
dacia_slk
Nu va mai prostiti cu urcatul masinii pe boci, ca voi o sa trageti in toate
partile sa desfaceti esapamentul ala, o sa miscati masina si poate cade pe
voi!

Treaba voastra, daca vreti sa-l invitati pe arafat pe la voi...

Daca stati la tara, mergeti la ferma sau fostul ias din capatul satului, peste
tot exista ori rampe facute ca lumea, din otel, ori canale, unde se reparau
pe vremuri utilajele...
CGDBZ
Am reusit sa schimb toba mica , de fapt le-am schimbat pe amandoua ca era destul de ruginita (inca nu era sparta) si cea mare si zdraganea ceva prin ea. Eu am suit masina cu doua roti pe o bordura iar pe partea cealalta am pus doua "capre" .M-am chinuit ceva pe sub masina dar nu aveam incotro.Am cumparat tobe de "uzina" , 66,5 cea mica si 87 cea mare .
dacia_slk
Mama ce s-au sccumpit! Ale mele au fost la jumatate prin decembrie-ianuarie.
Ah, da' ai zis ca de uzina... Io cre'c-am luat de srl...
CGDBZ
Asta e , trebuia sa le schimb , incepuse sa huruie cam tare , riscam sa raman fara talon plus ca la insonorizarea daciei se auzea si inauntru destul de tare. Aia mare am schimbat-o anul trecut , am pus una de srl , nu a tinut nici macar un an .Diferenta intre una de uzina si una de Conex(Iasi) era de maxim 10 roni dar daca le luai in mana pe amandoua se cunostea diferenta de greutate , deci o tabla mai groasa , plus ca sudurile la cele de uzina erau mult mai bine facute asa ca eu zic ca nu e mult 10 roni in plus .
Edit :Totusi eram mic copil pe langa motociclete , nu stiu cum or putea sa mearga cu ele.
ghitza
si eu am schimbat pe cea mica si in loc de finala am luat una de BMW320 biggrin.gif de la un amic care isi cumparase toba sport,si a vrut ssa o arunce .ii meserie si e teapapa rau si se mai si aude frumos :totul moca
dacia_slk
QUOTE(ghitza @ 6 Jul 2010, 15:12)
si eu am schimbat pe cea mica si in loc de finala am luat una de BMW320  biggrin.gif de la un amic care isi cumparase toba  sport,si a vrut ssa o arunce ii meserie si e teapapa rau si se mai si aude frumos :totul moca
*


Cum e?

Se potriveste pe dacie? Ca ma duc la dezmembrari si-mi iau si io? Chiar se aude altfel?
ghitza
e beton si tabla pe ea cu mult mai groasa ca si la dacie ,nu am poze momentan dar promit ca o sa pun cu ea si de auzit de aude ff frumos .Am sudat o teava de evacuare de dacie pt intrare si la iesire am avut pe cea veche unh ornament nichelat si gros atat am facut si bineinteles suportul de prindere care este tip nou nu e cel cu inele .PROMIT ca pun poze cu ea .Sunt sigur ca nu mai am treaba cu ea cat ma tine masina biggrin.gif
dacia_slk
Nea' Ghita, sa nu ne lasi fara poze! Sau mai bine, baga si un videoclip!
ghitza
nu va las fiti siguri wink.gif ,cum prind camera fac
1310CL
Wow,ma bate si pe mine capul ca sa schimb finala cu alta...incerc sa aman schimbarea tobei mici..pana in weekandul acesta..biggrin.gif,am auzit de la altii ca si-au sudat inca o teava originala de 1310 la finala si se aude bestial..eu inca nu am incercat,ceva sugestii?pentru un sunet cat de cat frumos:D

@Ghita ,fa si un video daca poti:D
Ms.
ghitza
o sa incerc sa vad si cu video,cum am camera fac victorie.gif
CGDBZ
Eu prefer sa nu se auda nimic , acum imi place dupa ce am schimbat ambele tobe ,a trebuit sa dau muzica mai incet radmasa.gif .
ghitza
uite si pozele ,video cfare il vreti intrati pe mess (crisan_claudiu2009) ca nu ma lasa sa il pun dar ca si idee se aude ca si la BMW
IONICA71
Salut.Trebuie sa schimb toba mica ptr ca e perforata .M-am uitat sub masina si am vazut ca toba este sudata de catalizator.Difera tobele intre ele ,daca e pe injectie sau carburatie?? N-as vrea sa ma duc la service si sa ma jupoaie. sad.gif Am impresia ca acum merge si mai prost decat inainte.Este supraturata cateodata,la 1200rot.Anul este 2000,acum 2 ani am schimbat pivotii ( dupa ureche) care erau nituiti,mare greseala am facut.
ghitza
Difera toba de mijloc de la una la alta in sensu ca la asta pe injectie e mai scurta teava de legatura dintre catalizator si toba mica fata de cea de la carburatie care e mai lunga,tu nu poti schimba toba de trebuie s amergi in service ,te va costa manopera cat toba
PH-06-BOA
De ce ai facut , mare greseala? Ca asa ai auzit tu?
Fa o toba intermediara, din tabla de 1,2 sau 1,5 pune-i paravane antisunet (nu libera cum e originala), asa cum am dat eu desenul p-aici, tai tevile si o intercalezi la fix. Asa nu se va mai auzi decat pufuiala la final, si evacuare e libera (cat priveste toba intermediara). Asa nu vei mai avea probleme nici cu cea finala, cu sunetul, daca se sparge intre timp. O astfel de toba, te va tine pe putin 10 ani.
r3d
un desen ceva la toba intermediara cea de care voribiti domnule nelu,nu gasesc unde ati postat.
1310CL
Io zic sa cumperi o intermediara borla,ca aia sigurat te tine...ca exemplu are colegu' Stormtropper pe Cristinica' lui,nici nu mai huruie asa tare,si te tine mai mult...insa te costa ceva in plus. smile.gif

Coloana mea de esapament e de la vreo 3 dacii diferite :ad sub masa,toate au marimi diferite..la legaturi ,intr-un loc se imbina prea bine,in alt loc parca is tobele de alta marca...nu de dacie,si ca rezultat..cam sufla pe la imbinari,intr-o veselie.

La final o am de inox,si o recomand tuturor,nu se compara cu cea conex,tine de n' ori mai mult... biggrin.gif
PH-06-BOA
Cam asa ar fi:
r3d
multumesc PH-06-BOA am sa astept un pic poate gasesc niste tabla de inox ca sa nu mai am treaba.cum finala e de inox merge si intermediara tot de inox
1310CL
Sa va arat ce am gasit pe un forum din Ungaria..destinat daciotilor...frumoasa lucrare..nu stiu daca o sa-l tina masina cat o sa tina intermediara asta. smile.gif
Dacia_47_akm.2
sallut baieti, am si eu o intrebare, vreau sa imi schimb tobele si cea de mijloc si cea finala, dar nu am acces la rampa decat luni, asa ca am fost de mi-am cumparat tobele si am cerut toba de mijloc pentru dacia injectie, toate bune si frumoase uitandu-ma ea toba de mijloc am observat ca nu are nici o clema de prindere, mi-sa parut umpic ciudat, asa ca m-am uitat la cea care o am pe masina, aceea are clema si am senzatia ca e si umpic mai lunga, m-am dus inapoi la cucoana sa o intreb daca toba asta este intradevar pentru injectie si i-am explicat dece, si ea mi-a spus ca erau doua tipuri de toba de mijloc pentru injectie una cu clema si una fara, si ca cea cu clema nu se mai fabrica, si apoi am spus ca mi se pare umpic mai scurta si mi-a spus ca se potriveste fara nici o problema, acum va intreb pe voi, ati patit vre-unu ceva de genu, stiti sigur ca se potriveste?
Multumesc !!! smile.gif
Lucian MC
Cu cat este mai scurta? Daca e mai scurta cu 3-4 cm stai relax nu ai nici o treaba. Ideea este ca intai trebuie sa dai jos sa vezi ce si cum ,Daca nu ai clema este foarte simplu de facut una dintr-o bucata de tabla de 1.5 tio faci si o infasori in locul unde ai nevoie ,dai gaura sau daca ai cu tampon de cauciuc un fier beton indoit...
ghitza
Clema o ai pe teava ce vine din catalizator,si se prinde impreuna cu un tampon de suportu ce vine de la jugu cutiei
Dacia_47_akm.2
aaa deci clema e a catalizatorului nu a tobei?
ghitza
mda
Dacia_47_akm.2
mnu, cred ca intradevar s-au infabricat doua modele de tobe de mijloc pentru injectie, postez si o poza ca sa explic, am inteles ca modelul cu clema nu se mai infabrica, cred ca o voi modifica pe asta daca nu gasesc pana la urma modelul potrivit, mai ales ca cea care am cumparat-o e cu aprox 15 cm mai scurta
1310CL
@dacia_47_akm.2 : Pff,mersi acuma m-am lamurit,de ce imi sufla mie la imbinari,am primul model de toba de mijloc,din poza postata de tine...de aia-mi sufla la imbinari,ca restul evacuarii este din fabrica..si dacia mea ii pe carburator.. dry.gif . Oricum cred ca scap cat de curand de toba,si montez o teava inloc de intermediara.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.