Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Grea asteptarea...
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
b97zai
Salut baieti. Cand m-am inreg pe acest forum detineam o solenzade care am fost pot sa zic f multumit , cu timpul m-am facut cu un matiz pe care il am si acum si de care sunt multumit,iar acum sunt (adica voi fi prin luna august) posesorul unei Skoda Fabia II 1.2 TSI 86 cai culoare alba, iar ca dotari nu am decat geamuri electrice pe fata semi-clima si cheie tip "briceag" (care m-a costat 500 lei :|), in rest este stock. Nu am vrut alte dotari mai sofisticate, telul meu fiind o masina noua cu aer si geamuri biggrin.gif.Masina am achizitionat-o prin credit, pretul masinii fiind de 10800.Dupa lungi tratative cu cei de la skoda am ajuns la 1 vaucher cadou si inca 2 incluse in pret.Aceasta fiind prima mea masina noua am deschid acest topic cu speranta ca ma veti ajuta cu sfaturi si pareri.Astept bineinteles sfaturi si pareri bune/rele referitoare la alegerea facut.
za_kristake
ce-ti mai era o luna
argon
Fabia I arata mult mai bine.

Si din cate stiu eu 1.2 TSI are 105 cai, nu 86 dry.gif
Markos
Sunt doua motoare 1.2 TSI, unul de 86 de cai si celalalt de 105.
dr_mKe
Argoane, mi se pare mie sau acum esti mai acru decat in mod uzual ?
aphophis
nu e acru, descrie o realitate. Si pt mine arata mai bine fabia 1. Oricum nu noua trebuie sa ne placa, ci proprietarului. Multi km inainte
dr_mKe
Eu ma refeream la remarcile cu motorul tongue.gif
argon
Daca vechiu 1,2 in 3 cilindri de la Polo/Fabia are 70 de cai, si pana si 1,2 dar in 4 cilindri de la Dacia are 75 de cai, Turbo-ul ala pentru 86 de cai e o gluma.
dr_mKe
Clarksonule care esti laugh.gif
b97zai
Intr-adevar parca arata mai bine fabia 1 dar in banii care ii aveam nu prea aveam la ce sa ma orientez.Am avut de ales dintre Renault Clio, Peugeot 206, Fiat Punto, Chevrolet Aveo/Kalos, Opel Corsa si Skoda Fabia si am ales Skoda, sper sa nu regret alegerea facut.Am facut un test drive cu 1.2 HTP de 60 de cai si mi s-a parut ok, TSI cred ca trage ceva mai bine ca HTP. Nu am vrut avion, am vrut doar o masina sa consume cat de cat putin nu 12% in oras, sa aiba aer conditionat si geamuri electrice, restul.....
M.C.
QUOTE(argon @ 7 Jul 2010, 08:36)
Daca vechiu 1,2 in 3 cilindri de la Polo/Fabia are 70 de cai, si pana si 1,2 dar in 4 cilindri de la Dacia are 75 de cai, Turbo-ul ala pentru 86 de cai e o gluma.
*


Si are marele dezavantaj ca e mai scumpa decit o limuzina! icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif

@B97zai
S-o stapinesti sanatos! cheers.gif
b97zai
ms
Dsign
QUOTE(b97zai @ 7 Jul 2010, 08:09)
Intr-adevar parca arata mai bine fabia 1 dar in banii care ii aveam nu prea aveam la ce sa ma orientez.Am avut de ales dintre Renault Clio, Peugeot 206, Fiat Punto, Chevrolet Aveo/Kalos, Opel Corsa si Skoda Fabia si am ales Skoda, sper sa nu regret alegerea facut.Am facut un test drive cu 1.2 HTP de 60 de cai si mi s-a parut ok, TSI cred ca trage ceva mai bine ca HTP. Nu am vrut avion, am vrut doar o masina sa consume cat de cat putin nu 12% in oras, sa aiba aer conditionat si geamuri electrice, restul.....
*





Scuza-ma ca intervin, insa un Logan sau na, Sandero ca e hatchback ti-ar fi satisfacut nevoile astea mult mai ieftin... Si cu niste motoare despre care stii sigur ca nu se strica.

O primeai din stoc, cu garantie de pana la 5 ani cu AC, geamuri electrice, servodirectie, ABS, 4 airbag-uri daca vrei, spatiu mai mult ca in Fabia, intretinere mai ieftina, fiabilitate dovedita, piese de schimb mega ieftine, mai zic?

Mirosea urat o romaneasca, asa-i?



S-o stapanesti sanatos si sa fii cat mai multumit de ea.
vallyyy
Frumos interiorul la ea ,insa exteriorul mie personal nu-mi place ,cat despre motor parca stiam ca sunt de Vw pe skode asa ca aici e treaba rolleyes.gif.....s-o stapanesti sanatos ! si la mai multi kilometri
b97zai
Ms mult pentru urari. Sincer m-am gandit si la logan dar am tot stat si m-am gandit si am zis sa trec de capitolul Dacie ca am tot avut dalea, acum presupun ca o sa sariti toti cu gura pe mine dar imi asum acest risc. Imi place loganul si m-ar fi coafat unul dar........sper sa nu fi facut alegerea gresita. Bafta
spy_oh_joy1389
O fi ales fabia ca i-o fi placut mai mult cum se conduce.
Felicitari pentru achizitie! Sincer, si mie imi placea mai mult primul model. Era mai serios. Fabia asta noua e o struto-camila intre Roomster, Mini One si Swift biggrin.gif
b97zai
Da aveti dreptate in privinta primului model dar.....altceva nush ce as fi putut alege din cele enumerate mai sus
Maskatu
Cu banii astia iti luai un sandero sau un logan 2 nou cu mult mai multe dotari... si sincer sa fiu, un logan nu se mai poate compara cu vechea berlina sau vechea nova care ne-a scos tuturor peri albi. Intr-adevar skoda probabil exceleaza un pic la capitolul finisaje, in comparatie cu un logan, dar nici fabia nu este cine stie ce masina din gama de varf. Skodele cred ca sunt facute in Cehia, sau gresesc?

Parca mai frumos era un 206, sau un clio, sau chiar si un punto, dar acuma na, daca tie ti-a placut fabia... sa o stapanesti sanatos si sa rulezi multi km cu ea, fara nici o problema.
vijelie
Da, cu banii astia mai bine isi lua 5 SuperNove.
b97zai
Da era frumos un 205 sau clio dar nu am vrut masina frantuzeasca pentru ca am mai avut si stiu ce inseamna piese la masinile frantuzesti si dupa parerea mea fiatu parca nu e masina asta e parerea mea strict personala, nu mi-a placut niciodata ca firma de masini. Da ai dreptate Skoda e facuta in Cehia
cj98czh
Stai ca inca nu ai descoperit ce inseamna piesele la Skoda.... si ti-o spun dupa ce am avut peste 2 ani masina de servici ... Skoda.... vb. dupa prima revizie biggrin.gif

Oricum este alegerea ta... sa o stapanesti si sa o conduci cu placere si fara evenimente !!!

Orice discutie despre ce ar fi putut sa-si ea este tardiva... alegerea a fost facuta.... eu am vrut doar sa subliniez doar ca service-ul nu este unul ieftin, nu mai ieftin decat la alte marci .... mentinate mai sus..
b97zai
Asa cum ai zis si tu alegerea este deja facuta, acum vb aia ce o vrea d-zeu biggrin.gif. Ms pt urari
Ionut_Nedelcu
Kit de distributie pentru o skoda octavia tour a costat 715 ron. Oare cat costa pentru un logan sau un megane?
tabek
Cu banii aia puteai lua si peugeot 206 cu motorul 1.4HDI 70cp daca doresti consum redus, sub 4l/100km afara in jur de 6 in oras...biggrin.gif

p.s.: la peugeotul 307 al meu distributia a costat 400lei. tongue.gif
spy_oh_joy1389
QUOTE(Ionut_Nedelcu @ 8 Jul 2010, 08:50)
Kit de distributie pentru o skoda octavia tour a costat 715 ron. Oare cat costa pentru un logan sau un megane?
*



Citez de la AlexC care are sau a avut un Megane 2
"- kit distributie - 635 RON (15% reducere conform promotiei)"
14 Mai 2010
bogdan_dsn
Unde e asa scumpa intretinerea la skoda? Luni am facut revizia la skoda mea si m-a costat 295 lei. Dupa mine nu e asa scumpa. Si probleme cu ea nu am avut.
Maskatu
O fi scumpa dupa 60.000 km incolo. La filtre si ulei normal ca nu are cum sa fie scumpa.
b76bgaarh
bogdan la porsche? sau ce reprezentanta?
S4b1n
Va cam grabiti sa ziceti ca motorul e o gluma. Are 6 viteze (ceea ce nu primesti la un 1,2 normal sau 1,4 si nici la diesel), ceea ce il face super economic. Iar turbo-ul cu atat mai mult nu e gluma. E vital pentru transmisia lunga pe care o are si pentru a avea cuplu suficient de jos pentru a putea merge cu a 6-a constant incepand cu 80 km/h lejer. Am mers cu unul de 105 cai si nu am putut sa-i reprosez nimic la motor, m-a uimit cat de bine putea sa traga. Presupun ca cel de 86 nu o sa fie chiar asa de sportiv, dar e un inlocuitor mai economic pentru 1,4 85 cai.
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!
b97zai
Ms mult pt urari, iar referitor la trepte nu stiu daca e in 6 poate ala de 105 cai
bogdan_dsn
Am 130.000 km cu masina. Revizia am facut-o la un service agreat de catre Skoda. Un fost mecanic de acolo si-a facut service si eu acolo imi fac reviziile si tot. Si la tsi-ul de pe fabia cutia e in 5 rapoarte, doar polo are cutie cu 6 trepte. Am facut test drive pe fabia 1.2 tsi, 105CP si cutia avea 5 trepte.
b76bgaarh
aham... deci servise de cartier... noi comparam preturi de reprezentanta... ce imi place mie folclroul romanesc....

l
bogdan_dsn
Da, la revizia de anul trecut ce am facut-o la skoda am dat ~500 ron. Nu mi se pare exagerat.
cepy

am un prieten cu o skoda fabia 2, motor de 1,2 60 cp,si pot sa-ti spun ca si eu si el ne facem reviziile la reprezentanta,si el iese dublu ca pret fata de mine.asta ca vorbeai de preturile la piese la frantuzoaice.
b97zai
asta e ce o fi o fi
Dsign
ce-mi place mie cand se dau unii cunoscatori...

Lucrez de cativa ani ca receptioner de service si prin mainile mele trec toate operatiunile din service. Eu calculez factura, asa ca nu inghit bazaconii gen 200 lei o revizie. Da, costa 200 lei un schimb de ulei cu tot cu filtru si manopera, poate. Cu ulei cumparat de la magazin si mecanic pe shants...

Colac peste pupaza, mai si vand piese, si stiu foarte clar ca daca iti cumperi ulei si filtre de calitate, sari peste 350 lei la un benzinar VAG.
Si daca tot o dam in after-market, piesele de Logan sunt mai ieftine decat la orice masina nemteasca. Asta e un lucru pe care nu mi-l explic.
b97zai
wacko.gif
S4b1n
Mda, vad intradevar la date tehnice pe site la Skoda ca au toate motoarele de Fabia in 5 viteze blink.gif . Nu stiu de ce am ramas cu impresia ca masina din reprezentanta avea 6.
spy_oh_joy1389
Poate nu erai obisnuit cu pozitionarea marsarierului si sa iti fi sarit in ochi ca fiind 6 trepte


QUOTE(Dsign @ 8 Jul 2010, 14:54)
ce-mi place mie cand se dau unii cunoscatori...

Lucrez de cativa ani ca receptioner de service si prin mainile mele trec toate operatiunile din service. Eu calculez factura, asa ca nu inghit bazaconii gen 200 lei o revizie. Da, costa 200 lei un schimb de ulei cu tot cu filtru si manopera, poate. Cu ulei cumparat de la magazin si mecanic pe shants...

Colac peste pupaza, mai si vand piese, si stiu foarte clar ca daca iti cumperi ulei si filtre de calitate, sari peste 350 lei la un benzinar VAG.
Si daca tot o dam in after-market, piesele de Logan sunt mai ieftine decat la orice masina nemteasca. Asta e un lucru pe care nu mi-l explic.
*



Multumim de lamuriri! tongue.gif
slider2
QUOTE(S4b1n @ 8 Jul 2010, 12:59)
Va cam grabiti sa ziceti ca motorul e o gluma. Are 6 viteze (ceea ce nu primesti la un 1,2 normal sau 1,4 si nici la diesel), ceea ce il face super economic. Iar turbo-ul cu atat mai mult nu e gluma. E vital pentru transmisia lunga pe care o are si pentru a avea cuplu suficient de jos pentru a putea merge cu a 6-a constant incepand cu 80 km/h lejer. Am mers cu unul de 105 cai si nu am putut sa-i reprosez nimic la motor, m-a uimit cat de bine putea sa traga. Presupun ca cel de 86 nu o sa fie chiar asa de sportiv, dar e un inlocuitor mai economic pentru 1,4 85 cai.
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!
*



6 viteze la motoare mai putin potente sunt fix.... in general treapta a 6a e cam acelasi lucru cu a 5a. sau tu iti inchipui ca sunt aceleasi trepte ca si la cea in 5?? ai sa fii surprins dar nu e asa. sa zicem ca la o masina in 5 trepte schimbi la 3000rpm, la un benzinar asta ar insemna cam 110km/h in treapta a 5a la respectiva turatie. a avea 6 trepte nu inseamna ca la 110km/h sa cuplezi a 6a, ci vei avea in aceasta treapta la 3000rpm maxim 120km/h...
Markos
Culmea e ca pe Fabia 1.2 tsi 105CP se poate comanda cutie în 7 trepte icon_mrgreen.gif
slider2
aia e dsg. macar aia schimba singura nu trebuie sa mesteci tu in ea, dar si acolo e un pic prea fortata nota. daca imi aduc aminte bine acum ceva timp a fost testata ibiza fr la fifth gear si chiar si in cazul motorului 1.4 tsi 160cp cele 7trepte sunt un pic cam multe...
bogdan_dsn
@Dsign: Am pus ulei Mobil 5w40(asta respecta norma vw502.00), filtru de ulei si aer Ufi si de polen Mahle si m-a costat 295 lei. Probabil ca daca aveam nevoie de mai mult de 3 litri de ulei ma costa mai mult si am avut si reducere ca imi e prieten foarte bun mecanicul.
cdadan
QUOTE(Dsign @ 8 Jul 2010, 15:54)
nu inghit bazaconii gen 200 lei o revizie. Da, costa 200 lei un schimb de ulei cu tot cu filtru si manopera, poate. Cu ulei cumparat de la magazin si mecanic pe shants...
*


Corect, schimbul de ulei nu este acelasi lucru cu revizia. La revizie se face de fapt schimbul de ulei si eventual filtre, plus in reluare cateva verificari penibile, in urma carora se descopera doar uzuri mari la articulatii. Se lucreaza cu incetinitorul max. o ora si se factureaza 4 ore si jumatate, ca asa e in normativ ...
Apropo, uleiul se schimba altfel in reprezentanta decat pe sant? Eu am mers pentru revizie (adica schimb de ulei) in reprezentanta pentru ca am vrut stampila in carte, altfel operatiunea se executa gratuit (manopera inclusa la ulei si filtru, la magazinul de unde le-am achizitionat).

ontopic: b97zai nu-ti fa griji, ai facut o alegere foarte buna. Fabia II e cotata foarte bine in testele comparative. Nu exceleaza la vre-un capitol, dar puncteaza bine pe toata linia. E o masina foarte echilibrata in clasa ei. Cireasa de pe tort e motorasul, am vazut ce poate varianta de 105 cai pe Golf. La turatii domestice (pana in 3000) va presta mai bine decat un 1.6 aspirat. TSI-urile astea mici de la VAG sunt geniale, dupa parerea mea.
E suficient sa urmaresti fisa tehnica (acceleratie, viteza maxima) si o sa-ti dai seama ca fuge bine de tot. Iar la consum, ma risc sa dau un pronostic: foarte apropiat de valorile unui diesel. wink.gif Una peste alta o sa te convingi, e cu multe clase peste Solenza, sa nu mai zic de Matiz. Asteptare usoara!
Markos
E chiar si peste Espero, ai ales bine.
Dsign
@cdadan, tocmai aia e, ca pentru o operatioune de 2 lei trebuie sa mergi la service autorizat si sa platesti 1.9h revizia simpla (schimb de ulei si filtre si verificari), asta pentru a-ti pastra garantia. In astfel de conditii, platesti o multime de bani pe manopera. Deci intretinere scumpa. Sa nu mai zic ca unii te cam obliga sa cumperi piesele de la ei.
In plus fata de shants, ti se mai pune un amarat de tester pe masina, in cazul de fata VAGCOM au toti mecanicii mai rasariti, fie ei de shants sau de autorizat...

Au fost cazuri in care s-au descioperit lucruri nasoale la revizie, care mai departe ar fi pus viata omului in pericol, dar aici cazurile sunt rare.

Service-urile Dacia sunt un fel de shants, in care daca esti putin atent unde trebuie, cheltuiesti foarte putini bani pe manopera.


Nu trebuie sa uitam ca sunt unele persoane care chiar nu se pricep la mecanica si pentru care verificarea nivelului uleiului de motor reprezinta ceea ce reprezinta pentru mine operatia pe cord deschis smile.gif - adica o enigma totala. Ei nu stiu la cine sa mearga, nu stiu ce trebuie sa faca, ei merg doar la service autorizat, care = intretinere scumpa.


Oricum ati dori sa o luati, momentan romaneasca noastra bate cam tot ce se poate in materie de preturi.


Cand vine nene masina aia? sa ne-o arati si noua

Apropo de motor, pe vremea cand lucram la Renault, isi luau oamenii Clio 3 1.2 16v, crezand ca au dat lovitura cu consumul. Cel putin asa scria pe hartie. Realitatea le dovedea insa altceva, motorul era mult prea gurmand... Lucrul asta era amplificat si de situatia motorului nerodat dar si de stilul "smuls" de condus al unora.

In cazul motorelor de VW sper sa fie o cu totul alta poveste, vad ca fac treaba buna cu noile lor motoare de capacitati mici.
b97zai
Ms mult de tot pt urari, masina ar trebui sa vina undeva la sf lunii augustsi cu siguranta ii voi face un jurnal si niste poze.Nu imi pare rau nici o secunda de alegerea facuta. biggrin.gif Bafta
aLecsunder
Markos, in configuratia asta am condus un Polo. Motorul e surprinzator de placut iar cutia DSG2 e una dintre cele mai bune de pe piata.
geomvp2nite
Felicitari in primul rand pentru masina! mi se pare o alegere buna, desi eu in banii aia nu ma gandeam la masina noua...dar eu nu sunt tu(sau ceva de genu' radmasa.gif )

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!


PS: nicio masina nu e urata, trebuie doar putin TLC!!!

[attachmentid=1627639021] [attachmentid=1627639022] [attachmentid=1627639023] [attachmentid=1627639024]


Jante si suspensie sport la primu' salariu, nu tongue.gif ?
andreiutzu
@Dsign la prima revizie la golanu din semnatura cu 16 volti revizia m-a dus la 253 de lei!
@b97zai sa o stapanesti sanatos fara evenimente si muuulti kilometrii fara proble!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.