Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: calitatea benzinei
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
contiz
salutare tuturor, am s deschid un subiect legat de benzina , daca se cunosc metode prin care putem imbunatatie calitatea ai, exemplu: am niste benzina de avion, culoare rosie, cherosen si ma gandeam la un plin de benzina de 95 sa adaug cativa ml de cherosen? daca a mai facut cineva asa ceva sau alte metode , solutii de pus in benzina, pastile etc., in ziua de azi calitatea benzinei este foarte proasta, ca urmare duce la un consum mai mare , uzura, randament prost sau alte defecte. excl.gif
roland
Trebuie pus 25% benzina 95 si 75% kerosen. Avion....

Si acum pe bune, lasati prostiile. Benzina nu e proasta, merge ok.
vijelie
Masina e problema, nu benzina. 04.gif
IRONICK
QUOTE(contiz @ 8 Jul 2010, 08:44)
duce la un consum mai mare , uzura, randament prost sau alte defecte. excl.gif
vijelie are dreptate, cauza nu este benzina, ci masina. motorul este de conceptie veche cu randament slab, normal sa consume mult si sa se uzeze
robbie_ro
Deci din cauza ta pica MIG-urile ca mustele...
Daca o sa aud de vreo masina cu motorul explodat o sa stiu ca era motorul tau cu cherosen. biggrin.gif

Acuma, pe bune, daca ai reusi sa scoti apa din benzina sau gunoaiele, te-ar ajuta mai mult decat sa adaugi cherosen sau alte tampenii in ea. Mororul e facut sa mearga cu benzina, nu cu altceva.
einstein1984
Pune tu avgas 100 LL si vezi cat rezista catalizatorul.
roland
Pt initiator,
e vorba tot de Logan-ul din 2005? Pe ala l-ai segmentat in 2008?
djasu82
QUOTE(vijelie @ 8 Jul 2010, 09:00)
Masina e problema, nu benzina.  04.gif
*


eu cred ca soferul e vinovatu daca tot gandeste asa biggrin.gif
GIC
QUOTE(contiz @ 8 Jul 2010, 08:44)
am niste benzina de avion, culoare rosie,  cherosen si ma gandeam la un plin de benzina de 95 sa adaug cativa ml de cherosen?
*


Benzina NU e kerosen. Kerosenul e un fel de petrol lampant mai usor.
Daca ce ai tu e benzina de avion (pentru clarificare - benzina cu cifra octanica mare pentru motoare cu piston) poti s-o pui linistit in masina, ca nu ai sa simti nimic rau dar nici bun.
Daca e kerosen (numit si white spirit, care e folosit pentru motoate cu reactie sau similare) fereste-te s-o pui in masina pentru ca vei scadea cifra octanica a amestecului din rezervor.
Daca te plangi ca ai apa in benzina mai bine pui o solutie din magazine sau putin alcool etilic/metilic absolut (dar asta e mai greu de gasit).
Totusi consider ca in ziua de azi benzinele de la statiile cu nume nu mai este chiar asa de proasta.
PaulT
Clarificari bune, cu o observatie. Avgas-ul e benzina cu plumb, deci daca o baga face praf catalizatorul(cum a spus si einstein). In masini fara asa ceva se poate baga.
YRX
Mai nou si benzina de aviatie este fara plumb.
Ala rosu, din ce mai tin eu minte, este intradevar kerosen. Nici nu se aprinde de la bujie, dara minte sa mergi cu masina cu el.... biggrin.gif
PaulT
Kerosenul nu e rosu, este usor galbui, si il poti amesteca doar cu motorina iarna. Benzina de aviatie este cu plumb. Mai putin ce-i drept fata de cum era cu ceva ani in urma(14-15) dar tot are. LL vine de la low lead.
YRX
Ala e low lead intradevar.
La Zlinuri se folosea de acum ceva ani unledead CO72 (sau 70 si ceva). Cu CO-ul asta functionau toate Daciile mecanicilor (cu miscarea de avans de rigoare). In zilele de sarbatoare se folosea 120-ul AN-2-ului, nu mai stiu daca cu plumb sau fara.
Kerosenul cand il vezi in cisterna de 20 de tone e roscat ca uleiul de motor... smile.gif . In sticla s-ar putea sa fie mai deschis.
Oricum, pentru initiator, ar fi bine sa stea departe de orice combustibil care nu provine strict de la pompa benzinariei. Mix-urile astea nu sunt imbunatatiri si sincer nu stiu de ce naibii pierdem timpul cu ele. De altfel, folosirea benzinei cu CO ridicat, fara modificari ale hartilor de avans pe motor nu vor aduce nici cea mai mica imbunatatire.

PaulT
Exact. Benzina de la pompa e suficient de buna si (inca tongue.gif ) nerationalizata...
Tudor Badescu
In general benzinele de aviatie cu cifra octanica mare au mult mai mult plumb decat aveau cele auto.Iar motoarele automobilelor nu au fost proiectate cu materiale care sa reziste la concentratii asa mari de tetraetil plumb.Iar daca exista catalizator...
Iar kerosenul e practic un petrol lampant mai rafinat care arde cu fum mult mai putin ca sa minimizeze depunerile.Cifra lui octanica e undeva pe la 20...40.
einstein1984
YRX, la COR 120 cred ca benzina e cu plumb mult. AN2ul parca are un motor copiat dupa alea americane din anii 40, cand ala era carburantul preferat.
Carburantul de jeturi , adica JP# e o forma de motorina care nu prea unge. In orice caz, nerecomandata motoarelor cu aprindere prin scanteie.
Pentru imbunatatit benzina nu cred ca strica un aditiv din supermarket, chiar daca e 90% toluen sau xylin dar mai curata din gume.
mumus
ati folosi(t) aditivi deastia de pe piata...care curata injectoarele..sau maresc cifra octanica?
rtBK
alto 101 de la rompetrol din cate stiu are 0,1 % kerosen smile.gif
djasu82
pai asa bagi metanol 5-10% concentratie si cam 0,3L in rezervor tot un drac dar cam scump recipientul de 4L de la tornado nu vad sa dati 160 de lei pe recipient.
Se folosesc la modele radio comandate cu motoare pe metanol.
Oricum e cam riscand astia mai baga in motoarele de la motociclete am destui care ai dau in guse intre dristor-slajan.
Tudor Badescu
In prezenta unor cantitati foarte mici de apa metanolul creaza o faza separata mai bogata in apa,iar o parte din el se dizolva in benzina.Deci rezulta amestec neomogen.Si ca sa fie totusi omogen,trebuie adaugat un cosolvent,lucru practicat la Gazohol (amestec ce contine 10...20% alcool metilic sau etilic in benzina).Dar la benzinarii se gaseste Izopropil care dizolva apa in benzina si mareste cifra octanica.Dar mai bun si mai ieftin e alcoolul izopropilic de inalta puritate ce se gaseste la multe magazine de piese electronice.E perfect compatibil cu catalizatorii si se gaseste in unele benzine pentru a inlocui efectul octanic al plumbului.
In ce priveste cifrele de peste 100 ale benzinelor de aviatie,daca nu e specificat expres ca e vorba de cifra octanica,se indica cifra de performanta.Pentru a obtine cifra octanica so imparte la 3 ceea ce depaseste 100 si se aduna cu 100.De ex. o benzina de aviatie de 145 are cifra octanica 100+45/3=115. Dar si aceasta cifra (fie octanica,fie de performanta)se da de obicei prin metoda aviatiei rezultand doua cifre,de ex. 140/115. 140 e cifra cu amestec bogat,care detoneaza mai greu.E importanta la decolare cand motorul e supraalimentat si risca detonatii si de aceea se imbogateste amestecul;amestecul bogat e mai rezistent la detonatii.In regimul de croaziera se trece la amestec sarac,economic,dar mai detonant si caracterizat prin a doua cifra mai mica.De fapt se observa ca avioanele mari cu elice cam scot fum la decolare(amestec bogat).
PaulT
QUOTE(rtBK @ 16 Jul 2010, 22:43)
alto 101 de la rompetrol din cate stiu are  0,1 % kerosen smile.gif
*



Poate motorina.. In benzina nu se poate baga kerosen.. Nu aduce nimic bun.
alprazolam_2002
mai bine bagati megalene de la metabond 250 ml trateaza 1000 litri .20 ml la plin =efect garantat si testat.
einstein1984
Si denumit placebo.
misumisul
Pana la urma aditivii astia din comert fac ceva? Se merita dat banii pe ei?
razvanamza
mai nimic. baga alcool izopropilic si gata..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.