Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme servo frana dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
stefan89
salut din nou forumisti.am si eu problema cam grava cu masina mea.azi de fapt acum jumatate de ora ma intorceam acasa ca intr-o zi banala...la o trecere de nivel de cale ferata am calcat frana ca de obicei si deodata am simtit ca pedala a trecut peste punctul ei de oprire si s-a dus mai jos masina de abia incetinindu-se...am trecut calea ferata am tras undeva pe dreapta si m-am uitat la toate rotile in interior sa vad daca imi curge lichid de frana si nu imi cursese nimic.cand am pornit iar masina am mers a prins prima peda bine apoi a doua la podea si nimic...am ajuns acasa am ridicat capota si am inceput sa calc frana.cei care au dacie clasic cu servofrana stiu ca daca ai motorul oprit pedaua se intareste se face beton.la mine canci!am pus pe cineva sa calce frana si eu m-am aplecat spre pompa de servo frana si se aude un troncanit....dinauntru...nu e bine nu?am verificat lichidul de frana si am ful si inca ceva cand calca frana baiatul ala dadusem capacul de la butoiasul de lichid si vedeam cum se ridica nivelul.eu sunt paralel cu mecanica si e prima mea masina...e cam grav...ma puteti ajuta cu o parere?salut
HondaD
ai putea sa verifici supapa aia ce intra in pompa servo ... e una alba probabil cu 2 furtunase, ai verifico sa nu lase aerul in ambele sensuri , e vreo 1.5 lei una deaia tongue.gif
stefan89
cum o pot verifica? blush.gif
alin12
daca stii despre care supapa e vorba, o scoti din servo, o desfaci de pe furtun (prinsa cu colier parca) si sufli in ea.....daca trece aerul intr-un singur sens e bun.
eu nu cred ca acea supapa e de vina.....eu zic ca sunt garniturile la pompa de frana. fa un test: cu motorul pornit calca brusc si puternic pe frana (vezi pe unde se opreste pedala), apoi calci incet si treptat pe frana, si daca continua sa coboare si ajunge la podea atunci clar sunt garniturile...... te astept cu rezultate smile.gif
Costy2000
Salut am si eu o problema asemanatoare la mine fata de tine doar trozneste servo se aude din ea si nu numai se aude si cand sunt in masina si merg cu ea si mai ales cand schimb treptele de viteza dar am probleme si cu franele imi tin doar rotile de pe spate aerisre am facut si degabasi fata ca sa am farne sa tina si fata trebuie sa apas pe pedala de frana tare si atunci imi tine si fata am tot nou in afara de servo si cred ca o schimb si paia.
stefan89
alin 12 garniturile de la ce?ai desfacut vreodata carcasa de la pompa sa vezi ce are inauntru ca eu habar-n-am.daca da ma risc sa o desfac si eu?
alin12
garniturile de la pompa de frana.....servo nu am desfacut nu se merita....am cumparat de la dezmembrari cu 40 lei (merge perfect wub.gif )
stefan89
sunt incepator in ale mecanicii si sincer nush unde sunt garniturile alea daca ai putea sa imi dai detalii sa ma indrumi ti-as ramane recunoscator.si inca ceva am uitat sa va zic ca e cu dublu circuit biggrin.gif
alin12
prima data fa testul recomandat de mine....acele garnituri, daca nu prea te pricepi iti recomand sa mergi la un mecanic ptr ca trebuie desfacuta pompa de frana
stefan89
deci pedala e la fel oricum as calca-o...si la fel si cu motor pornit si cu el oprit.tine f putin da doar la podea calcata.mecanicul ei adik nenea care a mesterit-o de cand am luat-o nu e acasa si mai e pana sambata cand apare...deci?
alin12
daca zici ca nu pierde lichid, pedala e la fel, s-ar putea sa fie servo defect, dar sa ai si niste aer pe instalatie
Gheorghedracu
Pompa centrala e dusa. Ca or fi garniturile sau alezajul interior uzat o sa se vada doar la demontare. Servofrina nu e suspecta aicea.

Chiar daca servofrina n-ar functiona, frina tot tine, dar apasarea pe pedala are nevoie de mult mai multa forta (pedala se simte foarte tare, ca la om aisna la care merge servofrina cind are motorul oprit).
george 07
QUOTE(Costy2000 @ 8 Jul 2010, 14:52)
Salut am si eu o problema asemanatoare la mine fata de tine doar trozneste servo se aude din ea si nu numai se aude si cand sunt in masina si merg cu ea si mai ales cand schimb treptele de viteza dar am probleme si cu franele imi tin doar rotile de pe spate aerisre am facut si degabasi fata ca sa am farne sa tina si fata trebuie sa apas pe pedala de frana tare si atunci imi tine si fata am tot nou in afara de servo si cred ca o schimb si paia.
*


Salut! la tine din descrierea de mai sus nu prea se intelege bine (nu are treaba schimbatul treptelor de viteza cu sistemul de franare)dar cel mai sigur nu este reglat repartitorul de greutate (de aceea 'trosneste"si tine intai franele pe spate)si nu schimba servo ca nu are treaba cu ce descrii mai sus. Detaliaza mai clar . Bafta!
Costy2000
Revin cu amanute mai clare problema cu toznitura de la servo am facut un test am stat pe loc cu masina si am turato pe la 2500rot\min sprituri si am apasat pe pedala de frana si imi troznestei si cand stau pe loc nu numai cand shimb treptele de viteza in mers.intrebare mea e de ce trozneste de la ce s-ar putea sa fie de la servo sau de la supapa aceea sau pierde aer?
Pedale de frana e moael se apasa usor cu motoru'pornit dar imi tin doar rotile de pe spate cum o apas daca am piscato un pic gata se infraneza imediat dar numai spatele trebuie sa apas mai tare pe ea sa imi tina si fata, de aerisit am aerisito sa-ar putea sa fie de la repartitorul de greutate cum ai spus tu sa nu fie bine reglat sau de la altceva si daia sa imi tina decat spatele la o apasare usoara a pedalei de frana daca fac 2 pedale imi tine si fata dar trebuie sa apas tot tare pe pedala de frana.
Cred ca problema e pe fata sa fie de la etrieri sau pompa de frana (mai e si noua ASAM)ma cam disperat pe mine masina asta
pe ploaie mie si frica sa merg mai tare de 70Km/h ca daca imi apara cv in fata si pun frana incepe valsul pe sosea (ma ia de spate face ce vrea ea),daca imi tine doar rotile de pe spate sad.gif
Alexio
GATA PROBLEMA REZOLVATA.

Cu numai 2 lei. Este supapa de servo de la capatul furtunului din motor, Se desface prin rasucire si tragere.

Cum facea masina: tremurat la relanti, frana slabe, fasait de aer, capsulele vacuumatice nu mai functionau.

user posted image
stefan89
frana mea insista rau 022.gif de tot.am schimbat tot ce tine de garnituri de la pompa exact ca aici:(http://www.daciaclub.ro/NOVA-Reconditionarea-pompei-centrale-de-frana-t136452.html)am terminat de montat la loc si cik sa ma apuc de aerisire...intai a pompei...nimic pedala neschimbata deci pur si simplu moale si ideea e ca nu ia lichid deloc din butoias si pe la purja de la pompa nu curge mai nimic...2-3 picaturi daca o las deschisa cateva secunde dupa ce e calcata frana la podea.deci nu mai stiu ce sa ii mai fac. 1zhelp00.gif
stefan89
am rezolvat-o 10561582.gif mari batai de cap mi-a dat pompa aia.ghiciti ce a trebuit: drunksinging.gif schimbata smile.gif).o pompa buna de la dezmembrari si o aerisire si gata frane....mai bune ca inainte:)).multumesc pt sfaturi.
paul-tm
Salutare. Am si eu o nelamurire din ce cauza daca franez brusc nu sterge cauciucu( sa blocheze rotiile)?
Am pompa dublu circuit de autonova are aproximativ 5000 km, servo frana autonova probabil e veche deoarece eu nu am schimbato.

Ce poate sa fie: etrierii,servo frana, pompa centrala, discurile?
besche
Probabil ca se duce si pedala mai jos decat trebuie. S-ar putea sa trebuiasca schimbate garniturile pompei de frana,daca sunt uzate,pierde pompa presiune--se intoarce o parte din lichid in pompa--. Daca aerisesti si ai frana buna dupa aerisire,inseamna ca trage aer pe undeva. Te bagi sub masina si te uiti atent pe unde vezi lichid de frana,pe etrieri sau tamburi,inseamna ,de obicei ,ca acolo trebuiesc schimbate garniturile.
paul-tm
Probleme nu am sa imi piarda lichid de frana. Am aproape 2 ani decand am schimbat garniturile la etrieri si nu am completat deloc cu lichid si nici nu a scazut nivelu lichidului.

Poate sunt etrieri deoarece cand am pus pompa de frana acum 1 an jumate, am curatat cu taicamiu si pistoansele de la etrier cu smirghel deoarece aveau ceva rugina pe ele si am pus garituri noi.
Lichid nu imi pierde, dar poate ca nu mai lucreaza cum trebuie pistanosele in 2 poate au ruginit pistonsele din etrieri.
Mersi

<span class='edit'>14 Aug 2010, 09:25:</span>
Frana tine cam la jumate, numa ca nu blocheaza rotiile fata.
dusa virgil
salut prieteni am si eu o problema cu franele la dacia mea(1310 L 1.4 1995).inainte de a schimba pompa de frana(noua)imi tineau franele foarte jos(in podea),acum am schimbat pompa care este noua,am aerisit franele si...nimic.nu am frane deloc.nu mai stiu ce as putea sa-i fac ma puteti ajuta?va multumesc
giuscam
Am si eu o intrebare:instalatiade frinare cu servofrina se aeriseste cu motoru pornit sau cu el oprit? Intreb pt. ca eu am aerisit-o cu motoru oprit si pedalase duce mai jos decit ar trebui. E obligatoriu sa fie si pompa aerisita? La mine e stricat filetu unde vine aerisitoru , asa ca iam pus un dop si nu mai pot aerisi pompa.
giuscam
Nici un raspuns nimic?
ChrisSs
Cu motorul oprit, poti aerisi pe la conducte.
stanciu_scm
Aerisirea franelor se face in doua moduri acelea fiind: la pompa frana fara icp se face cu pedale repetate in schimb la ceea cu icp adica cu patru conducte se face prin cadere fara pedale ca alfel intra in avarie pompa si o sa tina decat spatele :-)
nikuniku
prin cadere de la etaju 10 poate
ca asa mare prostie nu am auzit pana acum
toate sistemele de frana cu actionare pe lichid se aerisesc prin apasarea repetata a pompei de frana,se incepe cu cel mai departat cilindru/etrier
stanciu_scm
La o pompa frana cu icp te chinui mult si bine sa faci frana cu pedale stiu pe propia experienta la o pompa cu icp cand faci pedale si sa dus la fund pedaua intra in avarie pompa si frana o sa tina pe rotile spate mai intereseazate sa vezi ca asa este
maru
am fost ucenicu` lu` nikuniku in service deci merg pe mana lui pentru o aerisire corecta icon_mrgreen.gif
nikuniku
stanciu_scm posibil ca tu sa ai varsta cam cati am eu de mecanica asa ca nu am ce invata de la tine
fara sa te superi dar cam asta este adevaru
daca nu stii sa scoti o pompa cu ICP din avarie,mai ai de invatat,intreaba si-ti voi raspunde
burlacu marian
@! nicunicu -Nu te contrazic dar sunt destui useri care considera metoda ideala pentru aerisirea franelor este prin cadere (PH--06-BOA, ghitza). Si nimeni nu ia contrazis pana acum.
val2011
prin cadere si eu , merge foarte bine
stanciu_scm
Pompa cu icp se scoate foarte usor din avarie se scoate acel senzor se face cateva pedale de frana si gata
giuscam
Ce inseamna domnilor "prin cadere"? [desfaci cumva aerisitoru si lasi sa curga lichidu singur]
maru
QUOTE(giuscam @ 15 Jun 2014, 10:50)
Ce inseamna domnilor "prin cadere"? [desfaci cumva aerisitoru si lasi sa curga lichidu singur]
*



exact..incepi cu roata cea mai indepartata de pompa de frana ca de exemplu la o dacia: dreapta spate -> stanga spate -> dreapta fata -> stanga fata.. de preferat pentru o aerisire buna este bine sa pui un furtunel transparent (de la stropitor parbriz) bagat intr`un pet de 0.5 (fara dop sau gaura marita pentru a nu forma presiune) si cineva sa`ti faca pedale cu apasare rara si pana la fund pana nu mai iese aer pe cilindrul respectiv apoi inchizi aerisitorul si pui lichidul in vas,apoi reiei procesul pentru urmatoarea roata..de preferat este sa faci aerisirea la sol (mai ales pentru rotile de pe spate) pentru a nu fi nevoit sa bati (sau sa bagi ceva intre el si lamela cantarului pentru a`l tine pe deschis) in limitatorul de franare pentru a se debloca si a da drumu la lichid
burlacu marian
Chiar asa. Completezi cu lichid de frana in vas, pui un furtun transparent cu un capat pe aerisitor (de la instalatia de spalat parbrizul) iar celalalt intr-un vas si slabesti aerisitorul. Il lasi sa curga pana nu mai ies bule de aer. Atentie sa completezi din cand in cand nivelul lichidului din reyervorul pompei. Faci operatia la toate rotile si dupa ce ai terminat apasa puternic pedala de frana de cateva ori. Daca mai ai nelamuriri cauta pe forum caci operatia este descrisa cu lux de amanunte de nenumarate ori.
nikuniku
si pana se aeriseste toata instalatia trece 1-2 ore timp destul sa faci un gratar si sa bei cateva beri reci
vladut88
prefer sa treaca 2 ore si sa am frane decat sa aerisesc saptamanal prin pedale si frana tot nu ai cum trebuie
giuscam
Multumesc pt. sfaturi domnilor, am sa incerc amindoua metode si am sa vad cum e mai bine si va tin la curent.
ChrisSs
Acuma vin eu sa fac pe "intelijentu", aerisirea profi si corecta se face cu pompa de vid! biggrin.gif
Eu unul am folosit ambele metode, cand avea cine sa ma ajute faceam la pedala, cand eram singur faceam prin cadere, ambele funcioneza, la urma urmei cel mai important e sa nu fie aer pe instalatie. happy.gif
BuggyDacia
QUOTE(nikuniku @ 15 Jun 2014, 12:54)
si pana se aeriseste toata instalatia trece 1-2 ore timp destul sa faci un gratar si sa bei cateva beri reci
*



Dacă faci presiune în borcanul cu lichid, termini aerisirea în timp ce sorbi dintr-un pahar cu bere.
Dar dacă, din locul în care se lucrează la frânele de Dacia, nu se aude deloc " - Fă pedală! - Ține apăsat !" parcă nu mai are niciun farmec. smile.gif)
vasi8
Se poate scoate servofrana pentru a avea frana ca la dacia 1300? Aș vrea sa scap de servofrana ca mi s-au stricat 2 pana acum si am vazut ca la dacia 1300 e mult mai simplu si fara batai de cap.As vrea sa stiu daca se poate face asa ceva sau daca a mai facut cineva .
maru
si cand te duci la ITP sau te opreste RAR-ul ce le spui ?
masina tre` sa fie conforma cu originalul (daca a fost prevazuta cu servofrana trebuie sa o lasi asa)
de obicei tine destul de mult o servofrana
cauze:
-reglaj incorect al pedalei/tijei
-iti pierde lichid pe la pompa si ataca simeringul de la servofrana
-poate ai luat servofrane produse de 10-15 ani si este imbatranita membrana iar la solicitari mai bruste/multe se fisureaza
ChrisSs
Zice foarte bine maru, daca tot vrei s-o schimbi cauta una second de autonova, sunt cele mai bune, pacat ca nu se mai fabrica.
Servofrana de ASAM eu spun sa te feresti, am cumparat una anul trecut si oricum o reglam, primele 3-4 pedale de frana erau bune, apoi se intarea pedala si mergea masina infranata pana opream motorul.
diaconuliviu
Da' reglajul celor "9 mm" il faceai correct? Ca de fapt nu mai sint 9 de cind cu producatorii neenumarati.
Dar reglajul furcii (ala asa zis de 65 mm)?
vasi8
reglaju il faceam la limita atacarii prin simțul arcului problema e cu membrana sparta sau semeringu ala din interior
ChrisSs
QUOTE(diaconuliviu @ 9 Feb 2015, 14:33)
Da' reglajul celor "9 mm" il faceai correct? Ca de fapt nu mai sint 9 de cind cu producatorii neenumarati.
Dar reglajul furcii (ala asa zis de 65 mm)?
*



Am facut prima oara dupa carte, 9 mm tija de la servo la pompa si 65 mm furca, apoi l-am facut la simt cum se face corect, tot cate jumate de tura pana nu a mai fost atatacata pompa si la furca 5 mm mai putin de cursa maxima a pedalei, si tot fel si fel de incercari, am fost si la mecanic, la fel.
Am luat o servo frana de Autonova second, am pus-o direct fara nici un reglaj si merge si acuma fara nici cea mai mica problema.
diaconuliviu
Pai aia spuneam si..daca te obosesti sa-mi cauti postarile de demuuuuuuuuuuult despre asta, o sa vezi ca cei 9 si 65 is "retorici", nu se respecta decit rar si totul devine simt si pricepere.
bashtalu
salut,

exista servofrana care sa se prinda in doar 2 suruburi? trebuie sa o schimb si eu, am cumparat una noua de auto nova care are 4 suruburi de prindere, aseara m-am uitat la masina si am vazut ca cea existenta are doar 2, nu am vazut bine?

ma refer la prinderea pe caroserie, nu prinderea pompei de frana
nikuniku
nu ai vazut bine,mai uitete dar cu o lanterna,sigur le vei descoperi si pe celelalte 2
dstdan
Pompele centrale frana cu ICP dacia 1310, facute de LPR sunt bune sau sa iau una second?
Ce naiba sa-i fac ca oricat am incercat nu o pot scoate din ,,avarie,,, am impresia ca vreo 2 ani asa a si mers, fara sa se aprinda becul in bord.
Am schimbat tot lichidul de frana, nou?
1. S-o demontez, curat si pus la loc?
2. Demontez si inlocuit garnituri-set. (set de care si de cine facut?)?
3. Schimbat pompa cu una LPR, noua?
4. Schimbat cu una second, dezmenbrari/
5. Alte idei ?

Cu stima.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.