Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare furca RockShox
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
dr_psht
Salut.

Am cumparat de curand o bicicleta SH, un CUBE destul de vechi. Initial furca era blocata, dupa si-a dat putin drumul, dar scartaia teribil. Acum functioneaza, dar nu imi dau seama daca asa ar trebui sau nu.
In fine, ieri m-am apucat de ea si am reusit sa o dezmembrez. N-am apucat sa o curat, se facuse tarziu de tot. Am urmatoarele nelamuriri: Furca e RockShox JETT (si atat, nu mai vad pe ea nici un abtibild cu "XC" sau "SL").
#1: E doar cu arc, sau si cu ulei? lichidul care se vede in poza e ... apa. N-am inteles de ce dar fie...
#2: Inafara de curatat tot cu alcool izopropilic, trebuie pus ulei de furca? unde anume si cum?
#3: Cu ce si unde trebuie unsa?
#4: Bucsele alea de cauciuc de pe "partea rosie" se gasesc de schimb? Daca trag frana fata si misc bicicleta inainte-inapoi am un joc, care vine din furca, nu din cuvete. Nu e mare, dar suparator, ca-l stiu acolo tongue.gif
Serpico
Nu are rost sa mai bagi bani in furca asta.
dr_psht
Asa e. Ai perfecta dreptate. De ce sa bag 5 lei in ea cand pot sa iau una la 1500lei care oricum se pisa pe rahatul asta ruginit care nu are nici lockout.
Ok, deci, nu ma poate lamnuri nimeni daca la nastere avea ulei in ea sau nu?
vis-a-vis
Se pare ca fiecare are furca pe care o merita wink.gif
argon
ai aici un tutorial 04.gif
dr_psht
ok, deci curatata, unsa cu ce-o fi (ca oricum e mai bine ca acum) si pusa la loc biggrin.gif
nici nu stiu de ce m-am mai obosit sa intreb, banuiam ca astea vor fi raspunsurile.

P.S.: Da, n-am nici 200 nici 500 lei pentru o furca acum. Si totusi vreau sa pedalez. Chiar nu s-a dat nimeni cu Pegas si era fericit? Chiar trebuie sa am modelul 2010 de furca sau sunt nasol din start?

@argon: smile.gif)) tare
Serpico
QUOTE(dr_psht @ 9 Jul 2010, 13:02)
Asa e. Ai perfecta dreptate. De ce sa bag 5 lei in ea cand pot sa iau una la 1500lei care oricum se pisa pe rahatul asta ruginit care nu are nici lockout.
*


Problema e ca reconditionarea te-ar costa mult mai mult de 5 lei (asta daca ai gasi piese de schimb - bucse, garnituri, etc). Estimez un minim de 200 de lei. Si ai avea tot o furca proasta in final.
QUOTE(dr_psht @ 9 Jul 2010, 13:02)
Ok, deci, nu ma poate lamnuri nimeni daca la nastere avea ulei in ea sau nu?
*


Pune poze cu toate componentele din bratul drept.
Andy_ACS
@dr_psht - eu vreau sa iti spun decat ca l-ai judecat gresit pe Serpico, el niciodata nu a ras de bicicletele mai slabe, sau nu a zis ca sunt jafuri, la fel cand e vorba de anume componente (spre deosebire de alti colegi!)
Doar ca avand ceva experienta in domeniul asta poate emite o parere obiectiva in anumite cazuri, pe care a exprimat-o.
Te asigur ca te poate ajuta cu sfaturi foarte bune, daca si tu la randul tau te porti civilizat, expui problema clar, nu te repezi la concluzii primite.

Bafta!
dr_psht
Am curatat tot de rugina, uns cu vaselina si pus la loc. E cu totul altceva. Nu mai suna a usa de hambar smile.gif) si nici nu mai merge in trepte. De jocul ala nu am scapat, si nu cred ca scap pana nu schimb bucsele alea.
QUOTE(Serpico @ 9 Jul 2010, 14:55)
Problema e ca reconditionarea te-ar costa mult mai mult de 5 lei (asta daca ai gasi piese de schimb - bucse, garnituri, etc). Estimez un minim de 200 de lei. Si ai avea tot o furca proasta in final.

Prin 5 lei intelegeam vaselina, ulei si putin smirghel biggrin.gif Ca am vazut si eu seturi de garnituri&co pentru nush-ce furci pe la ~140lei.
Pana acum sunt multumit de cum a iesit, fara nici un leu. Un best-buy biggrin.gif
QUOTE(vis-a-vis @ 9 Jul 2010, 12:08)
Se pare ca fiecare are furca pe care o merita wink.gif
*


Acum cat se poate de serios, nu merit o furca mai buna. Sa in invat eu sa merg si cu asta cum trebuie.
QUOTE(Serpico @ 9 Jul 2010, 14:55)
Pune poze cu toate componentele din bratul drept.
*

Am pus-o la loc deja. In fiecare brat sunt exact aceleassi componente. Un arc, care in interiorul lui are un cilindru de cauciuc moale, lung cat ~ jumatate din arc. Banuiesc ca asta e "amortizorul" care lucreaza de la jumatea cursei. Desi in pdf-urile despre Jett XC '99 (ce banuiesc ca e, sau '00) zice ca se pun 85cc de ulei in fiecare brat. O sa o scot la o tura asa ( chiar n-am avut cand pana acum) si dupa poate incerc si cu ulei. Merge de motor? biggrin.gif
Daca am uns cu vaselina si dupa pun peste ulei de motor e nasol?
QUOTE(Andy_ACS @ 9 Jul 2010, 15:19)
@dr_psht - eu vreau sa iti spun decat ca l-ai judecat gresit pe Serpico, el niciodata nu a ras de bicicletele mai slabe, sau nu a zis ca sunt jafuri, la fel cand e vorba de anume componente (spre deosebire de alti colegi!)
Doar ca avand ceva experienta in domeniul asta poate emite o parere obiectiva in anumite cazuri, pe care a exprimat-o.
Te asigur ca te poate ajuta cu sfaturi foarte bune, daca si tu la randul tau te porti civilizat, expui problema clar, nu te repezi la concluzii primite.

Bafta!
*

Poate m-am exprimat eu gresit cand am zis "reconditionare" si de-aia nu ne-am inteles cum trebuie smile.gif
Serpico
QUOTE(dr_psht @ 10 Jul 2010, 22:06)
Am pus-o la loc deja. In fiecare brat sunt exact aceleassi componente. Un arc, care in interiorul lui are un cilindru de cauciuc moale, lung cat ~ jumatate din arc. Banuiesc ca asta e "amortizorul" care lucreaza de la jumatea cursei. Desi in pdf-urile despre Jett XC '99 (ce banuiesc ca e, sau '00) zice ca se pun 85cc de ulei in fiecare brat. O sa o scot la o tura asa ( chiar n-am avut cand pana acum) si dupa poate incerc si cu ulei. Merge de motor? biggrin.gif
    Daca am uns cu vaselina si dupa pun peste ulei de motor e nasol?
*


Nu baga ulei in furca.

Furca e arc-elastomer.

Pentru eliminarea jocului trebuie schimbate bucsele, nu garniturile de cauciuc de care intrebi tu in primul post (si la care le zici bucse).

Probabil e un Rock Shox Jett (adica nici XC, nici SL, nici Race) din 2000.

S-ar putea ca anul si luna de fabricatie sa fie stantate pe furca (in partea de jos a piesei ce uneste gatul furcii cu cele doua brate ale furcii). Cel putin asa e la furcile Rock Shox mai recente. Anul e notat de exemplu 99 - ceea ce ar insemna 1999; 01 - 2001. Luna e reprezentata prin puncte ce inconjoara numarul ce reprezinta anul (3 puncte - luna martie; 8 puncte - luna august).
dr_psht
Se pare ca nu mi-am dat seama ca exista si un Jett simplu( fara XC etc.)
Furca e din aprilie '99 biggrin.gif As putea chiar sa zic ca e vintage smile.gif)
Multumesc de informatii si ajutor.

Azi am iesit la un test-drive: deci dom'le, alta viata, si sunt constient ca inca e o mizerie de furca. O sa merg cu ea cat mai tine si dupa vedem. Poate de craciun imi aduc(e) mosu un SR Suntour XCM Lockout. E pe majoritatea Cube-urilor sub ~3000lei, deci nu poate fi prea proasta, si e ~250lei biggrin.gif
Pareri contra acestei furci, cineva? FYI nu sar de pe bloc cu bicicleta smile.gif)
Liviu
Eu zic sa iti iei un XCR .. e tot pe la 250-300 si e super OK (zic eu).
dr_psht
La unii e chiar la acelasi pret cu XCM :-?
Muttley
Nu trebuie bagat ulei in furcile astea cu arc si tampon de cauciuc, ci doar vaselina. De preferat grafitata, si nu de rulmenti. De preferat de calitate, sau la iarna ai sa ai furca rigida. Am avut un RST pe acelasi principiu, am umplut-o de vaselina si a mers perfect pana am dat bicicleta.

Ulei se baga la furcile pe aer. In lipsa de ceva dedicat, se poate folosi lichid de servodirectie.
Muttley
Tocmai mi-a picat o fisa-n cap si ma doare.

Bicicleta mea (aia de-mi place) e depozitata in mansarda neterminata a unei case. Neterminata, adica n-are ferestre, iar temperatura e ca afara.
Furca e aer cu ulei. Oare risc sa se faca praf garniturile de la ger? sad.gif
Serpico
Nu cred ca vor fi afectate permanent garniturile. Devin ceva mai rigide la frig (si s-ar putea eventual sa nu mai etanseze bine cata vreme se mentin temperaturile scazute, dar in cazul de fata e vorba de o bicicleta ce nu e folosita in conditiile respective, doar depozitata) dar nu se descompun din cauza frigului.
Muttley
Problema mi-am ridicat-o amintindu-mi de o patanie cu masina.
Se-ntampla acu' vreo 3 ani, ger puternic, baltoaca de lichid de frana sub o roata spate. De la frig, garniturile cedasera.

Da, mersi pentru raspuns, sper s-o mai gasesc in buna stare la vara sad.gif
Muttley
QUOTE(Muttley @ 31 Jan 2011, 20:58)
sper s-o mai gasesc in buna stare la vara sad.gif
*


Judecand dupa mms-ul primit azi, e tot acolo. Asteapta de FIX un an salacuta plange.gif

[attachmentid=1627707854]

Scuzat fie-mi offtopicul sad.gif
Muttley
Iar post lung si idiot sleep.gif

Deci ma plictisesc rau cand ploua, iar sezonul ud abia incepe.
Ca urmare, m-as apuca de o chestie.
Stau cu mine-n camera 2 furci.

[attachmentid=1627710194]

Detaliez:

GALBENA:
- Indy SL;
- plusuri: cursa mai mare, reglajele de sus mai de calitate si mai frumoase, tija ce intra-n cadru din aluminiu, deci mai usoara;
- minusuri: rulaj mare, folosita pe bicicleta cu frane tapene, joc in bucse, e galbena.

NEAGRA:
- Indy S;
- plusuri: rulaj mic, fostul proprietar a abuzat de frana spate si n-a folosit deloc fata, nu are joc deloc;
- minusuri: cursa e mica, reglajele de sus sunt urate, teava ce intra-n cadru e din metal greu.

Ce vreau sa fac e sa ma aleg cu o furca pe cat se poate de buna din cele 2.
O intrebare ar fi, poate Serpico stie: sunt interschimbabile piesele celor doua? Ma gandesc sa fac o combinatie din partea de sus, usoara si "high-tech" de pe aia galbena si partea de jos, neuzata si neagra de pe cealalta. Daca nu primesc raspuns nu-i bai, oricum le desfac p-amandoo.

Iar intrebarea ce doare: ce vaselina sa bag? Tot pe topicul asta ma dadeam rotund recomandand vaselina grafitata, dar am citit undeva ca e INTERZISA folosirea de vaseline pe baza de litiu, si tre' sa folosesc "Judy Butter". Logic, e (era) facut de ei. Deci ce vaselina?

Edit, ca uitasem: ce scule-mi trebuie? Cred ca musai cheie fixa de 22 am vazut undeva, dar in rest? In afara de imbusuri si carpe n-am nimic icon_mrgreen.gif
Serpico
Nu stiu daca sunt identice (interschimbabile) bratele inferioare ("lower legs") ale celor doua furci, dar sunt mari sanse sa fie asa.

Referitor la vaselina folosita in loc de "Judy Butter", fiind vorba de furci (si) cu elastomer, principalul criteriu ar fi ca aceasta sa nu atace elastomerul. Pe langa "Judy Butter", conform manualului, la aceste furci se mai foloseste si ulei Rock Shox 8wt (cate 10ml in fiecare brat).
Muttley
Citez si eu manualul, ca mi l-a dat fostul proprietar:

Judy Butter OR high quality teflon fortified grease (no lithium grease).
Do not use lithium-based grease. It will react with the coating on the bushings.
RS 5wt or 8wt oil (or fork oil without seal sweller additives).

Intrebarea mea e cu ce inlocuiesc lubrifiantii indicati de producator sad.gif
Stiu ca vaselina de rulmenti e cu litiu, de exemplu LiCa2. Am cautat pe net si nu gasesc componenta unei vaseline cu grafit.
Idem uleiul. N-am de unde scoate o seringa de ulei RockShox 8wt. Ce pot folosi in loc?
Iar nu elastomerul pare a fi cel cu probleme, ci bucsele.
Muttley
Cautand grasime pe baza de teflon cu google mi-am virusat leptocu' saptamana trecuta.
Dar se va rezolva, Judy Butter imi aduce un coleg de munca, zice el ca are o cutiuta veche de 10 ani p-acasa.

Dar ulei n-are. Deci? Cu ce-l inlocuiesc?
Serpico
QUOTE(Muttley @ 7 Apr 2011, 12:10)
Dar ulei n-are. Deci? Cu ce-l inlocuiesc?
*



Cu ulei de motor (sintetic). Sau cu asa ceva smile.gif.
Muttley
Furca aia cat e? 1000 euro?
Presupunand printr-un absurd lugubru ca as da banii p-asa ceva, prietena n-ar sti s-o deosebeasca de o furca fixa de exemplu.

Ulei de motor sintetic gasim, chiar dac-o fi sa-l torn ceva mai tarziu. Mersi!!!
Serpico
Iarna asta am mai vazut prin magazine Reba SL la 1200 lei, deci sub 300 euro.
Muttley
M-am declarat in repetate randuri adeptul secondurilor. Deci nu eu smile.gif
TMihai
Scurt si la obiect...iau asta pt fatboyu'meu sau nu? biggrin.gif Bine, dc or s-o mai aiba la pretul ala.
Stefan
Da.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.