Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tremura masina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
fsilviu86
Am o problema cam de un an maxim, de la o anumita viteza in jur de 80 90 tremura, dar nu sa zici ca trage volanul stanga/dreapta, merg si cu 130 si iau mainile de pe volan si merge drept, dar am un tremurat in toata masina, pana mai acum o saptamana tremura dar se simtea foarte putin, acum tremura rau cand depasesti 80 90 ... dupa ce treci de 120 nu mai tremura asa rau abia daca se mai simte in volan, zici ca ai masaj la maine, bucsi schimbate, caseta directie noua aproape 1 an, geometria la roti este reglata, cauciucuri noi, jenti noi, nu am joc in roti, mia zis cineva sa nu cumva sa fie placa de presiune ovalizata si sa tremure, defap cutia cu tot cu motor, eu am mai avut odata o problema cu placa de presiune, cand plecam de pe loc se scutura toata masina, si cand am dat cutia jos placa de presiune era toata in valuri. ar putea sa fie si de la planetare? are momente cand se aude un pacanic mic la roti, dar nu stiu de unde ar putea sa fie, am stifturile puse la planetare, nu bate pe viraje. cauciucuri am 165/70/13 exact de care scrie in carte. anu trecut am schimbat discurile de frana care erau tocite ale eie originale. sa fie cumva ovalizate discurile de frana?? da cand franez nu tremuria. poate sa se transmita acesc tremurat si de pe rotile din spate?? am observat ca am bucsile de la bascula din mijloc putin duse adica nu stiu daca ar avea joc dar nu am umblat la ea cel putin de 4 5 ani poate mai bine, eu unu nu imi aduc aminte. rulmentii sunt schimbati duminica pe spate.
pavel_daniel
nu cumva ai lovit puntea spate?Incearca sa depistezi de unde vine tremuratul,din partea din fata sau din spate.Succes.
fsilviu86
nu este lovita putea spate, cand am fost sa fac geometria la roti, mia zis ca puntea este dreapta, ca imi iesea daca era sa fie stramba pe spate, ca pune chestiile alea pe roti si daca este o roata stramba iti arata imediat calc, ce mia mai zis cineva ca ar putea fi cutia de viteze, din cauza ei sa tremure, probleme cu ea nu am, intra usor in viteze, este cutie in 5.
slaiciprian
la un prieten tremura de la planetara, e stricata la partea dinspre cutie. tot asa se simte doar intr-o plaja de viteze.
fsilviu86
pai si de ce nu bat ??? nu face nimika ... in afara de pacanitul ala care se aude rar.. dar aal se aude de cand ma stiu eu, adica planetarele leam schimbat acum 2 ani, si am 65000 km cu ele, masina a fost bagata intro reparatie capitala, este din 91 dar cu multe modificari, motorul este 1,6, geamuri electrice fata, geamuri ionizate, xenon pe proiectoare, sistem audio de 200 watti biggrin.gif, ea merge foarte bine, nu am ce sa zic dar tremuratul asta ma scoate din minti nu stiu de unde ar putea fi, ma gandesc sa nu cumva sa afecteze caroseria tremuratul asta.
Alexio
80-90 este viteza de vibratii la orice masina aproape, aici se vede cat de bine ruleaza masina si cat de drept merge. Daca iti vibreaza ia verifica tu bieletele daca sunt bine stranse si infiletate mai ales in caseta de directie. Si verifica si rulmentii inca o data.
slaiciprian
pai la roata planetarele sunt bune. nu au motive sa bata in viraje.
ciufulitul
incearca si verifica si cauciucurile sa nu fie uzate neuniform sau uzate mai mult decat trebuie,mie la fel imi tremura si le-am schimbat ,de atunci nu mai am probleme

sau echilibreaza rotile!
fsilviu86
pai ... rulmentii sunt schimbati si sunt stransi bine .. bieletele sunt noi si sunt stranse bine si am mai afcut si geometria a roti .. jentile pe fatza sunt noi lafel si cauciucrile au maxim 2 saptamani de cand le am, :-?? eu zic ca daca nu erau stranse bine bieletele de directie trebuia sa straga intrun fel sau sa am joc in volan, dar nu am nici joc si nici nu trage stanga - dreapta, iam schimbat si cuplajul de la volan, singura varianta cred ca ramane ori pe spate de la punte sa se transmita , o fi busile de la bascula sau de la brate, si are joc, ori cum a zis cineva aici cutia de viteza sau placa de presiune
nmarinae
QUOTE(fsilviu86 @ 11 Jul 2010, 12:03)
pai ... rulmentii sunt schimbati si sunt stransi bine .. bieletele sunt noi si sunt stranse bine si am mai afcut si geometria a roti .. jentile pe fatza sunt noi lafel si cauciucrile au maxim 2 saptamani de cand le am, :-?? eu zic ca daca nu erau stranse bine bieletele de directie trebuia sa straga intrun fel sau sa am joc in volan, dar nu am nici joc si nici nu trage stanga - dreapta, iam schimbat si cuplajul de la volan, singura varianta cred ca ramane ori pe spate  de la punte sa se transmita , o fi busile de la bascula sau de la brate, si are joc, ori cum a zis cineva aici cutia de viteza sau placa de presiune
*




Vezi sa nu ai vreun amortizor uzat, uneori mai tremura si din cauza lor
Bafta
fsilviu86
adevaru este ca am dua amortizoare duse, stanga spate si dreapta fata, am zis ca o sa le schimb, dar oare sa fie de la amortizoare??? am sa le schimb sa vad ce se intampla.
Minel
Atentie, amortizoarele se schimba pereche,cel putin asa este indicat ...

Ca atare o sa schimbi atat pe puntea fata cat si cea din spate !

Bafta !
luck33ro
jantele le-ai roluit ?
fsilviu86
deci o sa schimb amortizoare si pe fata si pe spate, ok ms, jantele de ce sa le roluiesc?? ca sunt noi... la fel si cauciucurile de pe fata, iar cele care erau pe fata inainte leam trecut pe spate, sunt tocite uniform, nu am avut probleme cu ele. eu tot ma gandesc sa nu fie de la bucsile de la bascula din spate si de la brate, sa aibe joc in ele, nu leam schimbat niciodata pana cum cel putin eu nu, nu stiu daca taicamiu lea schimbat, si poate sa mai fie si de la placa de presiune daca este ovalizata? sa tremure?? cand tremura masina tremura si schimbatorul de viteze destul de tare .. tampoanele la motor si cutie par intregi nu pare sa fie nici unu rupt, deci ar putea sa fie si de la placa de presiune?? sad.gif toate astea am inceput sa le observ de cand sa temrinat cu zapata am simtit ca incepe sa tremure, dar tremura putin cat sa nu iti faci probleme, asta iarna am tras cu ea destul de multe masina, printre care si un pasat de aproape 2 t biggrin.gif cu franele blocate si motorul nu pornea sad.gif un cielo cu planetara dreapta rupta, dacie care nu pornea . posibil sa fi omorat ambreiajul?
nmarinae
de obicei o masina tremura din cauza rotilor(neechilibrate, jante strambe, cauciucuri deformate) sau din cauza amortizoarelor. O bucsa sau un pivot de obicei nu iti baga vibratii....
EX: masina mea cand am cate ceva la bucsaraie nu tremura pana la 150 km/h, iar daca am totul bun pe ea tremura de la 115 in sus..biggrin.gif

Ambreiajul si placa de presiune nu cred sa iti dea vibratii in viteza....mai degraba iti tremura masina cand pleci de pe loc in rest nu cred
bafta
luck33ro
Cand spui ca ai jante noi - cati km intelegi ca ai cu ele?
ghitza
nmarine:da ce masina ai tu frate de mergi cu viteza aia ?sa inteleg ca merge si peste nu?
nmarinae
QUOTE(ghitza @ 12 Jul 2010, 20:25)
nmarine:da ce masina ai tu frate de mergi cu viteza aia ?sa inteleg ca merge si peste nu?
*



biggrin.gif
dacia berlina cu motor pe injectie 1,4 Li, din 2000, si cel mai mult am dus-o la 160 pe ceas iar turometru era la 5000-5100 rpm, la vremea respectiva motorul avea 120.000km, acum are 140.000. Mentionez ca motorul este original de fabrica. In acest moment nu cred ca se mai duce ca am probleme cu sonda lambda sau catalizatorul.
fsilviu86
nu stiu sa iti camn exact cati km au jantele, dar mai mult de 3000 nu am facut in doua saptamani, eu fac traseul buzau bucuresti o zi da una nu, deci nu cred ca am facut mai mult de 3000. sa fie oare vreo geanta stramba din fabrica???
tribunul
QUOTE(nmarinae @ 12 Jul 2010, 20:06)
de obicei o masina tremura din cauza rotilor(neechilibrate, jante strambe, cauciucuri deformate)
*



primul lucru si cel mai ieftin, trebuie sa treci pe la o vulcanizare sa-ti verifici/echilibrezi rotile.
fsilviu86
ok am sa ma duc astazi la vulcanizare, a le verifice, dar nu ar fi trebuit sa taga masina stanga dreapta??? a mea nu trage deloc, doar ca tremura ...aa ce nu am spus pana acum si am uitat, o fi din cauza la jenti ca sunt model inecat?? sunt putin mai late, tot de dacie sunt, sunt modeulul ala nou, dar nu cred ca ar avea probleme, ca si eu am masina tot in 5 trepte planetare ascurte exact cum sunt modelele care vin din fabrica astfel de jenti.
brumi
vezi inainte sa arunci banii aiurea
modificariile ce ai facut nu au nici o treaba chiar ar trebui sa ajute performanta masinii

1 daca iti tremura bordul si volanul => verifica crucea la volan .... cum e volanul este crucea cu 2 bucsi aia daca e dusa iti tremura tot din interior si e enervant ieri am schimbat si eu aia

2 daca iti mai tremura verifica bucsile de la directie unde montezi bieleta ( nu recomand sa schimbi singur ca trebuie reglat si mai bine iti face un mecanic )

3 biggrin.gif nu stiu ce sa iti mai spun deci eu de cand am masina merg ca nebunul cu el pe orice traseu si bucsile mi se duc in cateva luni dar restul nu are nici o problema
deci bucsi la directie , bucsile din spate unde e teul .... in mijloc e o bucsa mare aia verifica , apoi bucsile la ciolane din spate , si cam atat

daca bucsile sunt bune toate atunci verifica planetarele ca eu am lovit una pe o bordura si mi sa strambat si ala batea si tremura masina

daca si aia e in regula atunci trebuie sa fie ceva cu pivoturile din fata poate unu e dus rau de tot

daca nici aia habar nam sigur atunci ai o janta stramba sau cauciucul are o bucla klumea care ii duce echilibrul jentii
luck33ro
Jantele de tabla se pot stramba (deforma) de la gropi sau borduri (la parcare). In 3000 km daca mergi fara griji prin gropi se deformeaza, deci sunt sanse mari sa fie strambe.
Nu stiu daca cele de aliaj sunt mai rezistente... unsure.gif
fsilviu86
man de mers merg cu grija ... pe mine ma doare sufletul de orice gropitza care o iau fara sa vreau, bucsaraia este schimbata de curand incepand de la bucsile de la castea acelea de teflon crucea de la volan (cuplaj) pivoti care iam verificat iar, jenti noi, cauciucuri noi bielete de directie noi pana si geometria iam facuto, am fost la vulcanizare sa i verifica cauciucurile si au iesit cat de cat bine, bine au iesti cu putine erori ca na de la gropi si pana se aseaza cauciucu pe janta, dar tot asa face tot asa tremura, singura chestie ar mai fi de la placa de presiune sa fie ovalizata ca tremura uneori si cand plec de pe loc nu rau dar tremura, sau poate sa fie de pe rotile din spate, o fi bucsaraia de acolo .. inca nam apucat sa o schimb. il alta parte sincer nu mai stiu de unde ar putea sa fie. Problema este ca daca depasesc undeva 130 pana in 140 nu mai tremura asa tare, reamintesc ac am motr de 1,6 cu tot cu carburator de 1.6 care lam montat zilele astea. si am prins viteza de aproape 160 fara putin nu era acu fix pe 160, dar am mers paralel cu o skoda octavia si sunt sigur ca atat era.
Tudor Badescu
Mie tot nu mi-e clar cum tremura volanul,stanga-dreapta,pe verticala,cum? Si ce unghiuri s-au reglat?
GabyVIP
verifica si tampoanele de la motor
dandee
eu citisem tot pe aici pe forum ca mai poate vibra si de la tampoanele cutiei eu zic pe astea si pe acelea de la motor sa insisti!
fsilviu86
Tudor Badescu nu trage in stanga dreapta, tremura toata masina are un tremurat in toata caroseria incepand de la volan pana la scaune zici ca ai masaj. o sa verific si tampoanele de la cutie si motor sa vad.
dorul3t
prietene... verifica-ti cauciucurile..
nici eu nu am stiut...
am schimbat rulmenti... bucse... am desfacut de 2-3 ori butucii din spate... si pana la urma... am observat dupa ce am facut o pana... ca roata care am schimbato.... de pe partea dreapta spate... avea numai galci pe partea dinspre interiorul masinii... si una mai mare pe exterior...... si de la alea ai tremuratul ala... la 80 km/h... altceva nu cred ca e... verificati bine rotile... sa nu mai ai asa cv... si de curand am mai depistat la socrâmiu ca la loganul lui.. pe la 130 km/h trepideaza volanul putin.. si i-am depistat buba... o galca mica pe roata din fata dreapta...volanul poate sa-ti traga si daca ai capacele diferite pe o parte fata de alta... sau daca nu ai un capac pe o parte... eu am observat asta..
acum am schimbat de pe o rabla ce avea jantele noi... si cauciucurile noi... si echilibrate... si zic ca imi pare rau ca nu prinde zuzi a mea mai mult de 140 km/h... gpl-ul..sad.gif

dar urmeaza sa primeasca prim ajutor... ceva imbunatatiri.. dupa ce-mi repar degetul de la mana stanga... ca mi l-a prins un coleg in usa de la un sprinter... d-aia din spate... mareeee... sad.gif(


19 Jul 2010, 10:44:
deci... uitate bine la cauciucuri... orice galca cat de mica iti afecteaza mersul... si asta e motivul pentru care iti tremura... si ca sa verifici sa nu chioresti degeaba... incearca pe la 110-120 km/h si o sa vezi ca nu mai tremura

19 Jul 2010, 10:46:
sa nu schimbi amortizoare si nimic... imprumuta 2 roti de la un prieten si pune-le pe spate... si o sa vezi ca nu o sa mai ai probleme
fsilviu86
dorul3t ai avut dreptate, roata de pe dtanga spate era varza, defapt cred ca janta este stramba, cineva ma pus sa merg cu masina incet si sa uitat in spate, si roat stanga facea opturi, am schimbat-o, am pus reerva si iam dat goarna, aproape ca nici nu se mai simte tremuratul in volan, foarte putin, adica aproape deloc, bine cat sa se simta ca ete dacie:))) poate o mai fi o geanta stramba ptin sau mai stiu eu ce, dar acum nu mai tremura, iam dat 130 si nu se simte. ms mult de ajutor. bafta
bostan22
asa am patit eu la dacia mea...de la 80 in sus spuneai ca se rupe...daca ai depistat problema...dute la o vulcanizare dai 20 lei iti echilibrezi TOATE rotile...si pe urma o sa ramai uimit de rezultate...drumuri bune cu cati mai multi km fara incidente
Stima!
luck33ro
QUOTE(luck33ro @ 12 Jul 2010, 10:06)
jantele le-ai roluit ?
*


Cica jantele le avea noi omu de vreo 3000km ... laugh.gif
fsilviu86
da jantele sunt noi doar pe fatza, pe s[ate erau cele vechi si erau echilibrate, problema cu janta stramba este pe stanga spate. pe fatza nu am nici o problema sunt perfecte. o sa ma duc sa vad daca pot sa roliesc jentile de pe spate, acum am rezerva care este mai mica 155 si vreau sa imi rezolv repede problema cu roata. ms mult
Makkay
Salut!

Poate ca puteti sa ma ajutati si pe mine in legatura cu tremuratul.
Al meu porneste de pe loc si merge bine fara tremurat, iar numai in viteza a 5-a la 2000 rot/min cu 80 km/h incepe sa tremura motorul, iar dupa ce a trecut de 2000 rot/min nu mai face. Bujii noi, carburatot curatat reglat, avans reglat. Oare ce poate sa fie problema?

Multumesc pentru raspuns!
GabyVIP
Geometria fa-o!
PH-06-BOA
N-am stiut ca se face geometrie si la motor!
Si ce-ai vrea pe frigul asta, sa transpire?
Eu zic sa lasi gluma, si sa schimbi la turatie mai mare, mai ales daca e saracit in amestec sau motorul nu prea mai are vlaga, din reglaje sau compresie.
Makkay
Problema e ca nu pot sa tin constant viteza si turatia, adica 80 km/h cu 2000 rot/min pentru ca tremura, si simt ca face din motor. Daca las din viteza sau daca accelerez mersul devine constant fara trepidatii.
PH-06-BOA
Amestecul saracit (nivel mic, jicloare desperecheate in urma schimbarii ), face ca la o pozitie aproape de zero a acceleratiei, motorul sa fie necorespunzator alimentat, asazisul "dat in nas" . Daca jiclorul de aer de deasupra emulsorului, e majorat datorita spalarii cu o solutie decapanta, sau strangularea celui principal, cu mizerie desprinsa de pe interiorul carburatorului, dupa aceeasi spalare, face acest simptom. Si o proasta reglare a culbutorilor (prea stransi), sau scaun ars, face la fel. Deci, la acea pozitie a acceleratiei, volumul de aer ce trece prin difuzor, nu e destul de vioi, sa asbsoarba benzina necesara. Solutia, e usurarea absorbtiei, prin ridicarea nivelului daca nu e corect, jiclor principal corect sau adaptat la cerintele motorului (majorare), sau micsorareacelui de la emulsor. Mai e si aerul fals. tras pe undeva dupa carburator, dar ar fi stat mai turat.
GR 01 NVN
hai sa vad acum daca ma puteti ajuta....acelasi tremurat il am si eu intre 70-80km/h..am schimbat rotile cu totul,cauciucuri noi,geometrie noua...o singura precizare:daca plec cu ea fara sa se incalzeasca nu mai trepideaza,cum se incalzeste incepe spectacolul sad.gif
bostan22
Vezi ca bobina ta de inductie isi cam ia adio de la viata.Asta e una.Poate fi si de la reglajul culbutorilor.Dilatarea metalelor iti spune ceva?
GR 01 NVN
facea si inaintea reglajului culbutorilor si dupa reglajul acestora...ar ramane cum spui tu,bobina,da mi-se pare ceva absurd sa fie din cauza ei
libarca
Sustin ideea bobinei de inductie,prezinta si masina mea cam aceeasi problema!Nu tremura tare,dar se simte!Am incredere in cam toata aprinderea,mai putin in bobina!Problema e ca ea nu se arata deloc,desi e trecuta de 13 ani wise_guy.gif wise_guy.gif !Dupa ce merg cu masina,are in primar 4,2 Ohm si in secundar 7,1 Ko.La rece are un pic mai putin in ambele.Nu se incinge rau,si da si scanteie zic eu,destul de puternica,dupa ce am vazut eu noaptea la una dintre bujii!Nici nu stiu ce sa mai cred!Io zic sa imprumutam totusi bobine de pe la prieteni,si sa nu ne grabim sa aruncam banii pe machetele astea din ziua de astazi!
mihai888
QUOTE(Makkay @ 25 Jan 2012, 19:49)
Problema e ca nu pot sa tin constant viteza si turatia, adica 80 km/h cu 2000 rot/min pentru ca tremura, si simt ca face din motor. Daca las din viteza sau daca accelerez mersul devine constant fara trepidatii.
*




daca vrei sa afli daca e de la motor sau caroserie mergi cu 80 si calca ambreiajul...daca nu mai vibreaza inseamna ca e de la motor!
GR 01 NVN
tot face,am uitat sa precizez asta...faza e ca doar cand se incalzeste face asa,cand e rece nu am treaba
libarca
Eu nici acum nu am scapat de tremurat.Macar pot spune ca nu are legatura cu mersul motorului.Nu este nici o diferenta la calcarea ambreiajului,si are niste simptome care nu ma indreapta nicaieri:face la fel cu ambele seturi de cauciucuri iarna vara,nu are o plaja anume, o apuca din senin, dar trepideaza in functie de viteza.Cand merg incet am impresia ca oscileaza si lateral, nu doar sus jos.De obicei apare ori cand incep sa accelerez,ori cand iau piciorul de pe acceleratie sau cand scade un pic sub turatia ideala in treapta respectiva,de parca ar intra in rezonanta.Face TOATA masina,pe fata am rotile echilibrate,s-a vazut diferenta la volan cand le-am echilibrat,dar tremuratul masinii continua.Aparent facand doar cand vrea,pot merge linistit si peste 100 km/h fara nici o trepidatie,dar cand incepe(indiferent de viteza,de obicei in cazurile de mai sus,din cate am putut observa) nu mai am ce sa-i fac,trebuie sa o las sa se linisteasca singura.Motorul este super ingrijit trage bine,se comporta excelent,foarte silentiosa in habitaclu, dar cand o apuca pandaliile, parca e ultima masina!
Daca ma duc cu ea la un service pentru geometrie,am sanse sa aflu ceva?O fi si de la amortizoare,dar testandu-le pe fiecare in parte,masina nu topaie,face doar o revenire si jumatate.
Nu stiu ce sa mai cred,dar e stresanta rau problema,trebuie sa-i dau de cap ca e pacat de masina.
B17XGG
Tirantii (fixeaza unghiul de fuga) nu au joc la prinderea in urechile de pe caroserie (bucsa-tampon cauciuuc) ?
libarca
Bucsile sunt cele originale,nu mai sunt ele ce-au fost odata, dar pe roti nu se clintesc,si nici ultima data cand a fost ridicata nu au parut ca se misca, am verificat si la prinderea pe lonjeron sa nu fie ceva urme de frecare,gaura ovalizata, dar nimic, inca se tin bine,nu stiu cat ar conta daca as schimba bucsile in cazul asta...
B17XGG
Daca nu sunt jocuri nu e cazul de schimbare pt. ca s-ar putea sa dai de altele care crapa, "garantate" de ilustrul RAR. In ceea ce patesti, eu am experienta unei anvelope, perfect echilibrata care avea un defect la cordul din insertie, manifestarea fiind numai la rulare la anumite viteze. Si, altadata, o planetara putin stramba, luata din targ ... Dar, se pare, nu este cazul la tine.
libarca
As zice ca sunt de suspectat si planetarele,dar nu prea stiu cat de bine le pot diagnostica pe masina!Am ridicat-o doar de roata stanga si am accelerat-o putin 1 si 2,de tremurat tremura destul de bine,dar nu stiu cat de neregula ar fi, pentru ca nu am cu ce sa compar.Poate doar cu cea de pe dreapta, sa vedem ce zice...
B17XGG
Nu cred ca este cazul de axe strambe; doar nu ai avut vreun accident grav pe fata (Doamne fereste) ! Totusi este foarte util sa verifici daca nu au jocuri exagerate in special spre cutie, daca au stifturile elastice..., fortezi cu mana de ele (bine ar fi ca masina sa stea pe sol, cu suspensia la pozitia "de lucru", eventual pe bordura ca sa ai loc ).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.