Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cat sa tai din arcuri
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
keddy_net
salut vreau sa tai zilele astea din arcurile de pe masina mea

pe fata: de unde se taie de sus sau de jos?

am auzit ca poti taia si de sus si de jos.

Cat iti coboara daca tai de sus si cat iti coboara daca tai de jos?
Cat coboara la o spira si la o spira jumate ?

mentionez ca nu vreau sa o lipesc de sosea....vreau sa coboare cam 3 cm, sau sa am 1-2cm intre cauciuc si buza aripi. Am jantele originale si cauciucuri de 175.

aceleasi intrebari vreau sa le pun si in cazul arcurilor din spate

vreau cateva lamuriri inainte sa ma apuc de treaba, sa nu fac vreo greseala.

bafta!
alex3faq
si eu vreau sa fak acelasi lucru ... maine kred ca ma duk la mester sa ma rezolve tongue.gif din ce am vb eu cu mai multa lumea m-am decis sa tai 1 jumate (1 spira mia zis cineva ca ar lasa-o 2 cm )
robert1991
da, si mie mi-au zis multi sa tai o jumatate de spira pe spate! dar nu vreau! o las asa ca imi place biggrin.gif daca tai taie o jumatate de spira! pe urma daca nu iti convine mai tai o jumatate dar cred ca e de ajuns o jumatate! acum nu stiu cum e de ridicata smile.gif
SERGIULICA04FUX
daca tai 2 spire pe fata si 1 spira pe spate o sa coboare calumea masina, am vazut o nova facuta asa si arata fff bine
Maskatu
Si cu gropile si bordurile ce faci?
djasu82
pai el traieste in germania unde drumurile sunt oglinda si fara gropi.
Vrei statibilitate investeste in amortizoare.
In afara de o spira taiata mai trebuie incalzit jumate de spira cu aparatul de sudat pentru ai da forma initiala iar cu flexu se taie tesit spira.
Vedeti ce a facut un coleg la slz aia alba de la resita dupa ce s-a taiat arcurile s-a mai pus si cate o bucse la fiecare amortizor pe spate pentru a preintampina bataile la cap de cursa a amortizoarelor.
Maskatu
Am vazut multe arcuri rupte din cauza lipsei protectiei la capete. Le-a luat apa, rugina, si in final au cedat. Chestia patita inclusiv pe opel vectra! Asa ca grija mare cu taieturile astea... cu rugina nu este de joaca, mai ales la arcuri. Chestiile astea se fac cu masuratori exacte, nu "la ochi", hai sa ma joc cu flexul si sa tai arcul... ooops am taiat gresit, asta este. biggrin.gif
keddy_net
alex3faq sa imi spui cat a coborat cat ai taiat si de unde.

Din cate am vazut eu pe loc asa cu roata virata, de jos pot taia o singura spira sau doua nu merge cu jumatati, pt ca nu se mai incadreaza in flansa de jos daca tai mai mult. In schimb nu am vazut cum arata partea de sus a arcului si flansa capac ce e ala de acolo, nu am desfacut niciodata, nu stiu cum vine.

Nu ma intereseaza sa las masina pe burta sa fie lipita de sosea si sa arate beton, am avut asa alta masina cu arcuri taiate si amortizoare taiate si intarite, si pt cei ce vor sa faca lucru asta.....da intradevar arata bine masina dar nici nu va dati seama ce disconfort aveti, si cum maturati absolut orice de pe strada, si o cutie de bere culcata si un pachet de tigari.

Initial vreau sa tai o spira fiindca nu vreau sa imi coboare mai mult de 3 cm....nu imi place cum arata zici ca e jeep imi intra o palma intre cauciuc si aripa, de ce? Pt ca mi-am pus un wofer in porbagaj care cu tot cu cutia din mdf cantareste undeva la 80 de kg si s`a lasat de spate 2.5 cm si s`a ridicat de fata.....

Deci din partea de sus a arcului se poate taia o spira jumate si se poate pune arcul la loc fara probleme? Stiam ca e conic in partea de sus. Sau pot taia intai de jos o spira sa imi vina arcul la loc si daca vreau sa imi mai coboare 1 - 1,5 cm sa tai de sus? Cum merge facut?
and_rei
de ce nu-ti iei niste suspensii sport si ai rezolvat toate lucrurile
Maskatu
Suspensiile sport sunt prea scumpe. El vrea ceva ieftin si care se poate face in garaj, si sa coste maxim 50-100 de lei. Flex probabil ca are, mai trage curent cu un prelungitor si aia e.... tuning de garaj (sau de criza).

spor!
caphonne
Te costa 150 ron de intarit un amortizor sunt vreo 2 prin Bucuresti care fac asta doar ca ajungi mai greu la ei.Amortizorul poate sa fie vechi uzat dar sa fie intreg.Doar cu taiatul din arcuri nu rezolvi mare lucru.Plus de asta ar trebuii intarite (dublate) oalele de la amortizoare.
Bogyciu
QUOTE(ianys_andrey @ 12 Jul 2010, 08:55)
de ce nu-ti iei niste suspensii sport si ai rezolvat toate lucrurile
*




QUOTE(Maskatu @ 12 Jul 2010, 09:13)
Suspensiile sport sunt prea scumpe. El vrea ceva ieftin si care se poate face in garaj, si sa coste maxim 50-100 de lei. Flex probabil ca are, mai trage curent cu un prelungitor si aia e.... tuning de garaj (sau de criza).

spor!
*




Suspensii sport "de-a gata" pt Supernova nu exista!



2 spire fata si una spate, si arata cam asa (cu jantele originale).
Eu iti recomand sa tai o spira fata si 1,5 spate. Pe fata se taie de jos, pe spate de sus, iar talerul de pe fata se roteste, adica poti taia si "jumatati".
caphonne
Boygiu fara amortizoare ''intarite''?
clau1300
QUOTE(Maskatu @ 11 Jul 2010, 21:21)
Am vazut multe arcuri rupte din cauza lipsei protectiei la capete. Le-a luat apa, rugina, si in final au cedat. Chestia patita inclusiv pe opel vectra! Asa ca grija mare cu taieturile astea... cu rugina nu este de joaca, mai ales la arcuri. Chestiile astea se fac cu masuratori exacte, nu "la ochi", hai sa ma joc cu flexul si sa tai arcul... ooops am taiat gresit, asta este.  biggrin.gif
*



salutare! Asta cu protectia la capete este pe bune, insa doar la dacia(nu stiu daca la toate modelele) am vazut furtun; la vectra mea arcurile sunt acoperite cu plastic(in camp electrostatic cu pulbere), dar unde s-a dus plasticul, a inceput sa rugineasca, pentru ca in final sa se rupa(eu asa am luat masina). Cat despre suspensii reglabile, poate nu exista pentru dacia, dar sunt atatea modele incat mi se pare chiar iposibil sa nu gasesti unele sa se potriveasca, mai ales modelul pseudomcphearson.
Bogyciu
QUOTE(caphonne @ 12 Jul 2010, 12:18)
Bogyciu smile.gif fara amortizoare ''intarite''?
*




Cu. Intarite la BV la cineva care a facut f multe pt Novele "de cupa" si face amortizoare de prin '70 si putin.
caphonne
Scuze ca ti-am pocit nikul.
keddy_net
Am taiat acum 2 ore din arcuri, am taiat de jos, o spira din fiecare. Am observat ca mai are foarte putin ulei amortizorul din dreapta si ca resul uleiului e pe arc fuzeta si toate piesele de pe langa.....concluzia: trebuie sa schimb ambele amortizoare pentru a fi amandoua la fel de tari? Ce amortizor ma sfatuiti sa cumpar?

Am facut vreo 2-3 km si am incercat sa pun frane aproape brushte pt a se lasa arcul si cel din stanga s-a lasat mai am 3 cm intre cauciuc si aripa fata de 7-8 de inainte, si pe dreapta s-a lasat foarte putin aproape nesimnificativ, o fi din cauza amortizorului care e pe duca(inca mai are ulei in el) sau prin simplu fapt ca eram singur in masina si nimeni in dreapta ? Maine am de facut vreo 40 de km....sa vad cum se va prezenta..

Dand roata din stanga jos am observat ca ainceput sa imi arunce si vaselina din burduful de la roata.....ce burduf imi recomandati sa cumpar, am inteles ca sunt mai multe tipuri si unele foarte proaste? se poate monta fara sa se scoata planetara din cutie si acasa...cateva detalii...? mentionez ca stau in Bucuresti

Ms mult de raspunsuri, Bafta!
djasu82
QUOTE(keddy_net @ 12 Jul 2010, 02:17)
alex3faq sa imi spui cat a coborat cat ai taiat si de unde.

Din cate am vazut eu pe loc asa cu roata virata, de jos pot taia o singura spira sau doua nu merge cu jumatati, pt ca nu se mai incadreaza in flansa de jos daca tai mai mult. In schimb nu am vazut cum arata partea de sus a arcului si flansa capac ce e ala de acolo, nu am desfacut niciodata, nu stiu cum vine.

Nu ma intereseaza sa las masina pe burta sa fie lipita de sosea si sa arate beton, am avut asa alta masina cu arcuri taiate si amortizoare taiate si intarite, si pt cei ce vor sa faca lucru asta.....da intradevar arata bine masina dar nici nu va dati seama ce disconfort aveti, si cum maturati absolut orice de pe strada, si o cutie de bere culcata si un pachet de tigari.

Initial vreau sa tai o spira fiindca nu vreau sa imi coboare mai mult de 3 cm....nu imi place cum arata zici ca e jeep imi intra o palma intre cauciuc si aripa, de ce? Pt ca mi-am pus un wofer in porbagaj care cu tot cu cutia din mdf cantareste undeva la 80 de kg si s`a lasat de spate 2.5 cm si s`a ridicat de fata.....

Deci din partea de sus a arcului se poate taia o spira jumate si se poate pune arcul la loc fara probleme? Stiam ca e conic in partea de sus. Sau pot taia intai de jos o spira sa imi vina arcul la loc si daca vreau sa imi mai coboare 1 - 1,5 cm sa tai de sus? Cum merge facut?
*


Tu zici ca daca ai pus wofer de 80 kg se lasa de fund si se ridica de fata dar daca te-ai urca in ea se echilibreaza treaba .
Am avut pe spate arcurile pot spune lasate ... am catat gresie si faianta tongue.gif iar dupa aceea cand puneam 3 oameni in spate mergeam pe tampoane.
Vezi ce faci cu amortizoarele ... exista un service pe la mitropoliei care incarca si amortizoarele cu ulei si le intareste.
miaghy
pe 11 iunie ?
Maskatu
Nu cumva este pe principatele unite?
djasu82
pe 11 iunie de la arcul de triumf pe lina de tranvai 27 tongue.gif in spatele patriarhiei biggrin.gif
miaghy
din cate stiu eu arcul de triumf nu este pe 11 iunie smile.gif)
Maskatu
Arcul de triumf.... patriarhie? Sunt oarecum la o mica mare distanta una de alta... eu cred ca va referiti la mesterul ala care sta pe principatele unite, cum intri pe strada, treci de liceul ala de pe dreapta si este undeva pe stanga, cu un gard galben.
djasu82
la bifurcatia dintre 11 iunie si gheorghe petrescu. Acolo e si un tinichigiu foarte bun va rezolva orice.
keddy_net
pai se poate reconditiona un amortizor care arunca uleiul din el?
Bogyciu
Da, daca vrei sa intaresti un amortizor toretic nu ai nevoie decat de "teaca" lui si de tija, uleiul si supapele ar trebui sa fie noi. Eu iti recomand sa mergi sa inatresti amortizoarele de pe fata (macar), pretul operatiunii ajunge cam cat doua amortizoare noi, dar rezultatul e f diferit.
Maskatu
Bogyciu, nu stiu cum sunt strazile pe la tine prin tulcea dar in bucuresti rar dai de un drum drept fara praguri de cauciuc pentru reducerea vitezei, cel putin pe strazile laterale. Chestia asta o vad utila doar in afara orasului... in oras o sa te cam zdrangane rau cu una/doua spire taiate si amortizoare intarite.

Pe langa asta nu vad utila o asemenea investitie (pentru toate 4 amortizoare, intarirea ar costa, dupa cum ai spus tu, aproximativ 400 ron). Poate daca te duci cu ea la curse, da... dar in rest, tuningareala din spatele blocului.
Bogyciu
E doar parerea ta...

Eu am dat 550 lei intarit anul trecut prin vara, plus trans prin curier.

Investitiile le face fiecare cum il taie capul sau cum crede de cuviinta, pt ca eu am ales sa imi fac suspensiile mai dure la masina in loc sa imi pun cotiere, luminite peste tot si stckere "racing style" e doar pt ca asa am vrut eu.


PS Si eu cred ca o folie aplicata aiurea pe capota e tot tuningareala in spatele blocului, asa ca suntem toti in aceeasi oala.

PS2 Stau la casa.
Maskatu
Normal ca fiecare face ce doreste. Ma deranjeaza insa cand vad persoane carora le ies oalele prin portbagaj (la propriu) si viseaza la turbine sport. Sau persoane care au cauciucurile tocite dar in schimb isi monteaza xenoane, sau alte brizbrizuri.

Nu ma refer la tine pentru ca stiu ca tu nu ai probleme cu rugina sau cu oalele in general. Autocolantul pe care l-am pus pe capota a fost montat in urma unei reparatii. Vopsitul costa prea mult asa ca am ales varianta mult mai ieftina, pana cand voi vopsi capota. In fine, vad ca te deranjeaza foarte tare cand cineva vorbeste contra ta, nu prea suporti criticile.
bafta
caphonne
Vericul meu are un Ford K adus din Germania cu amortizoare rigide arcuri ''sport'' etc.Am facut un drum Berceni-Pipera dezastru total masina facea ca toate alea la fiecare denivelare.La sinele de tramvai trebuia sa trec foarte incet.La drum lung pe Buc-Giurgiu intradevar masina mergea super dar tot se simteau cela mai mici denivelari.O asemenea masina nu o mai poti folosi ca masina de zi cu zi dar fiecare face ce vrea.
alex3faq
@keddy_net - eu am taiat ieri 1 spira jumate pe fata (de sus mia taiat ) si masina s-a asezat frumos asa la ochi cred ca a coborat in jur de 3 4 cm nu stiu sigur o sa masor si itzi zic ... si o sa pun si niste poze mai incolo sa iti faci o idee ... daca esti din cta ca vad ca ai nr d CT iti dau si numaru baiatului unde am taiat eu arcurile.(lucreaza ieftin)

[Moderator edit] Fara mirc-isme!
Maskatu
QUOTE(caphonne @ 13 Jul 2010, 12:59)
Vericul meu are un Ford K adus din Germania cu amortizoare rigide arcuri ''sport'' etc.Am facut un drum Berceni-Pipera dezastru total masina facea ca toate alea la fiecra denivelare.La sinele de tramvai trebuie sa trec foarte incet.La drum lung pe Buc-Giurgiu intradevar masina mergea super dar tot se simteau cela mai mici denivelari.O asemenea masina nu o mai poti folosi ca masina de zi cu zi dar fiecare face ce vrea.
*


Asta incercam si eu sa ii explic colegului bogyciu. Nu se merita sa "sacrifici" masina, doar daca mai ai una "de rezerva". Si sunt sigur ca majoritatea de pe aici folosesc masina preponderent in oras, si poate o data la ceteva luni, extra-urban, cu mici exceptii !!

bafta
Bogyciu
Eu fac odata la 2 zile un drum de cariera lung de ~7km, fara asfalt, piatra si nisip, cu riduri facute de camioane (cine a frecventat asa ceva stie de ce vb) si unde mai pui ca umblu si cu 175/55/15 pe masina... Exista o mica diferenta intre amortizoare "sport" gata cumparate si cele "facute", am mers si eu cu masini cu suspensie "supersport" dar e diferenta f mare. Am sa detaliez mai mult, dar tre sa fug acum.
alex3faq
@keddy_net- si pozele cu masina lasata! sunt facute cu telefonu dar sunt bune pentru ati face o idee
vick_supernova
Bogyciu u ai taiat din arcuri o spira jumate si ai pus si amortizoare sport? m-ar interesa si pe mine dar eu nu as taia din arcuri as pune decat amortizoarele sport.
bafta
Bogyciu
Scrie si pe pagina anterioara, am taiat 2 pe fata si una pe spate (si cred cat de curand am sa mai tai una de pe spate).
keddy_net
alex3faq eu am taiat o spira pe fata de jos am cauciucuri de 175 pe fata si am impresia ca sunt cu 1 cm mai inalte decat cele de 165 si am distanta intre cauciuc si aripa cu 1cm mai mica decat a ta pe fata, iar pe spate nu am taiat nimic si e cu 2 cm mai lasata pt ca ma un wofer cam mare...am sa incerc sa ii fac niste poze. La fel e si a mea cu capace de matiz rosie dar fara bari in culoarea masinii. Masina e de constanta, acolo e inscrisa de acolo sunt si eu, dar de 8 ani stau in bucuresti, ajung destul de des prin constanta.

Se cam simte amortizorul din dreapta ca e pe duca, el mai are foarte putin ulei in el, decat sa ma duc sa dau 120 ron pe unul nou ma gandeam sa le duc pe amandoua la intarit tot cam la aceeasi bani ies. Stiti pe cineva care reconditioneaza si le face foarte bine, nu le vreau pe cele mai dure adica de drift, le vreau pe alea de strada asa am inteles ca sunt de drift si de strada...Are cineva puse pe masina amortizoare facute care nu sunt cele mai dure (adica de strada) ?

Ce sa fac cum sa fac cu burduful ala am facut zilele astea 500 de km cu el asa si maine mai fac cam 250, nu merge sa il schimb cumva fara sa scot planetara?
alex3faq
astept poze:D
evolio
Parerea mea avand in vedere starea drumurilor noastre nu se merita sa ai o masina joasa pentru ca dai cu ea intr-o groapa te lasa cu mana la inima , obligandu-te sa schimbi bari sau mai stiu eu ce alte elemente furios.gif ca inaptii astia nu sunt in stare sa fac si ei o strada calumea ca sa nu mai vb de alte lucruri. Dar gusturile nu se discuta. sleep.gif
Hacker
Eu nu stiu cum ati ajuns voi la discutii de genul, amortizoare tari, arcuri taiate ohmy.gif .. Supernova e o masina destul de rigida, amortizoarele sunt tari, si garda la sol nu e de loc una mare. Eu cand m-am urcat in Sn mi-am blestemat zilele cu rigiditatea ei si acum sa o mai si intarasti la amortizoare ? Doamne crima e pe sosea, iti aduni ficatii de pe jos..
Bine asta e doar parerea mea. Succes...
djasu82
pai poate au 50kg si nu se simte biggrin.gif
Relu_GTT
suspensia este intr-adevar rigida fata de solenza, logan, etc
pt mine personal as vrea sa fie si mai tare biggrin.gif
keddy_net
salut, revin cu pozele pt cei interesati

am taiat absolut egal din amandoua si pe partea dreapta a coborat mai putin, si am facut 1500km de cand le-am taiat, deci au avut o groaza de timp sa se aseze. Oare am cum sa il fi prins gresit pe cel din dreapta?

sau o explicatie, ms salut!

djasu82
poate nu ai asezat la fel arcurile ,eu nu am taiat nimic s-a lasat de la antifonare si insonorizare aproape la aceeasi dimensiuni ca in pozele puse de tine.
keddy_net
am pus poze cum era inainte ca sa se vada diferenta (zici ca era jeep la ce distanta avea intre cauciuc si aripa) si o poza cu porbagajul biggrin.gif

djasu82 poate tu ai mai multi km si s-au lasat arcurile, s-au poate le-ai schimbat si ai pus de solenza care am inteles ca sunt putin mai moi si vin mai scurte. Masina are abea 68 xxx km. Ce insonorizare ai facut pe supernova?

Cam cat sa mai tai din celalalt ca sa imi vina amandoua la fel?
Relu_GTT
djasu82
doar nu ai ingreunat-o cu peste 100 kg ca sa se lasa asa

keddy_net

esti sigur ca ai pus capatul la spira la locul lui ?

Da arcurile de solenza sunt mult mai moi si se lasa masina mult de bot in timp, am vazut multe lasate de fata si cu spatele inalt
djasu82
cam 2000 km am biggrin.gif de cand sunt montate arcurile si sunt de sn iar de lasat nu s-au lasat ci e normal zic eu .
La insonorizare si antifonare am aplicat metodele puse si de alti colegi in practica .
Arcurile trebuie sa fie taiate in mod egal.
keddy_net
Pai normal ca am pus capatul spirei la pozitie ca altfel nu prea ai cum, dar iti dai seama ca flansele alea de acolo s-au rotit nu mai sunt cum erau la inceput, adica pozitia arcului miscat, nu mai e ca inainte. Nu stiu daca are vreo legatura; arcurile au fost taiate identic la fel.
djasu82
pai eu de ce am spus cu vreo 10 posturi mai in sus ca dupa ce se taie arcul se incalzeste cu eletrodul sau autogenul dupa 5 cm de la capatul arcului pentru a se indoi putin asa cum era originalul.
Eu am vazut la un amic cum a facut dupa ce a taiat cu flexu a pus aparatul de sudura in funciune si cu un eletrod a rosit dupa aproximativ 5 cm zona si cu un ciocan de 2kg la adus la pozitia initial bucata respectiva.
Bogyciu
La Supernova nu trebuie indoita spira. In plus si asa daca tai din el arcul nu mai are aceeasi elasticitate pe o anumita portiune, daca il mai sin incalzesti sa il indoi il nenorocesti de tot. Pe fata flansa de sus are pozitie fixa iar jos talerul se invarte, asa ca nu prea ai cum sa nu ii nimeresti pozitia. Daca vrei sa ai inaltimi egale, cumpara un set de amotizoare noi (sau le intaresti pe acestea) si un set de arcuri noi din care sa tai egal. Arcurile niciodata nu se uzeaza uniform (adica pereche) de aceea se si recomanda schimbarea "la set". Domnul care mi-a facut mie amortizoarele face si taler reglabil pe fata, nu stiu exact cum dar m-as cam interesa, asta pt ca sunt unele situatii in care ti-ar prinde bine o suspensie putin mai inalta, fata de restul timpului cand mergi "pe burta".
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.