Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema cu indicatorul de ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
emil_b
Se aprind becurile rosii din bord iar presiunea la ulei este f putin peste linia rosie de jos....

Chestia asta mi s-a intamplat ieri, iar azi dimineata am verificat uleiul ... e peste limita (asa mi-a recomandat un prieten), apoi am fost sa ii pun niste benzina si am observat ca peste 2000 de ture se aude un harait ....
m`am uitat aseara la o bujie care acum 2 3 luni o gasisem desfacuta ... si am scos-o si am zis sa o schimb ca era cam neagra...

Sa fie de la culbutori ...

pareri idei solutii ?

fsilviu86
QUOTE(emil_b @ 11 Jul 2010, 13:31)
Se aprind becurile rosii din bord iar presiunea la ulei este f putin peste linia rosie de jos....

Chestia asta mi s-a intamplat ieri, iar azi dimineata am verificat uleiul ... e peste limita (asa mi-a recomandat un prieten), apoi am fost sa ii pun niste benzina si am observat ca peste 2000 de ture se aude un harait ....
m`am uitat aseara la o bujie care acum 2 3 luni o gasisem desfacuta ... si am scos-o si am zis sa o schimb ca era cam neagra...

Sa fie de la culbutori ...

pareri idei solutii ?
*



cand se aprind becurile din bord?? cand pornesti motorul si la rece sau cand este cald scade presiunea si cand pleci de pe loc se aprind becurile??
uleiul si filtru cand leai schimbat ultima data ?? cati km ai facut cu el? daca se aude un harait e posibil sa se fi dus pompa de ulei. .. in capul tijei sus unde este si pinionul de la delcou se duce foarte repede, iti recomand sa schimbi pompa de ulei daca te pricepi putin o poti schimba si tu, dar mare grija nu umbla la pinionul de la delcou, acela trebuie centrat cum trebuie altfel nu pornete moturul, cel mai bine ar fi sa nu dai delcoul jos dai doar baia de ulei si atat. sau daca vrei te poti duce la un mecanic si schimbi si pinionul de la delocu, iti imbunatateste foarte mult pornirea la masina si comul. bafata pt intrebari poti revenii
emil_b
dau contact... se aprind alea rosii normal... apoi pornesc si nu se sting ...

apa bateria si benzina imi indica normal ... iar uleiul sta foarte putin peste prima linie rosie ... practic nu se misca deloc .... iar haraitul ma gandesc ca e de la culbutori ...
cred ca o sa merg maine la un prieten sa mii regleze ... pt ca am inteles ca trebuie o lera .... si cu uleiul nu a stiut exact .... o sa merg la un mecanic sa vad ce zice ... .

uleiul l`am prin iarna ... si i`am pus Mobil 10w40 parca ...
Sa vad maine ce rezolv si revin cu solutia eventual ....

Mersi mult de raspuns
om_bland
Motorul cand il pornesti dupa o zi de stationare se aude batand? ( adica alte sunete neobisnuite pana se sting becurile) .
fsilviu86
nu ti se pare ca ai ulei cam subtire?? Mobil 10w40 ??? eu stiu ca fabrica iti recomanda 20w 40 dar este bine ca vara sa pui putin mai gros 25w 40, eu asta folosesc de cand ma stiu si nu am probleme, pentru ca din cauza temperaturii mari si a motorului uleiul devina ca apa, iar daca este prea subtire nu face presiune cum trebuie, daca ziic ca se aude un zgomot ciudata de la motor si crezi ca sunt culbutorii, motorul iti merge rotund?? tzacane motorul?? trebuie sa aibe si un tacanit ca si cand ai da cu doua pietre una in alta, ceva de genu, sau se aude o batae ceva?? poate ti sa rupt vreun surub care tine rampa de culbutori, si eu am patit si atunci iti sar tijele. eu zic sa schimbi uleiul si pune unu putin mai gros, schimba filtru, dar daca zici ca si becu de la ueli sta aprins si acu jos este clar ca nu ai presiune, parerea mea este sa nu mai mergi cu masina ca poti strica motorul, mai mult ca sigur ti sa dus pompa de ulei, nu este greu de schimbat, iar sfatul meu este sa pui una cu debit marit vei avea o ungere mai buna a motorului.

a si inca ceva, cand pornesti motorul nu ti se ridica deloc preiunea??? pana la urma poate ma lamureesti cum ete zgomotul ala ciudat.
Ov
pompa nu-ti mai face presiune. NU MAI MERGE CU MASINA
posibil sa se fi dus pinionul de sub delcou.
Haraitul este intr-adevar de la culbutori si haraie pentru ca nu mai au ungere!
emil_b
da ... intradevar cum zice Ov era pinionul de sub delcou .. a durat mai mult drumul pana la magazin decat schimbul efectiv ... mi-a spus si mecanicul ... ca daca mai mergeam riscam sa stric motorul ....
Citisem intr-un topic inainte sa il creez pe asta ... despre acel pinion ... dar pareau altele simptomele ... ii crestea presiunea iar apoi scadea ... la mine nici macar nu scadea...

In fine... bine ca am rezolvat-o ...


Va multumesc pentru sprijin... cred ca o sa imi iau bicicleta ca nu mai tine vrajeala ... am bagat o gramada de bani in ultimele 2 3 luni in masina ...

Mersi inca odata.
Ov
si ca ai rezolvat-o cu asta, te sfatuiesc sa nu mai pui NICIODATA ulei peste nivelul maxim. Si daca acum ai ulei peste maxim, scoate-l pana nu-ti bubuie semeringurile de palier
raduemy
scuze ca postez in topicul altcuiva dar nu vroiam sa deschid un nou topic.
mi-am luat de curand o dacie iar de vreo cateva zile mi se aprinde indicatorul acela rosu cu semnul mirarii cand sunt in primele trei viteze,iar dupa se stinge si mai clipeste cate o data. cand pornesc motorul nu se aprinde,numai cand merg. Stie cineva care ar putea sa fie problema?
calin_pirotehnistul
Am si eu o problema asemanatoare si nu vreau sa mai deschid topic nou pt asta, si de aceea intreb aici.
De ceva vreme mi se tot aprinde becul acela cu semnul exclamarii in bord, acela de langa presiunea de ulei (incercuit in poza atasata). Se aprinde atunci cand in vitezele 1, 2 si 3 turatia trece de 2000 rpm, in a 4-a nu se mai aprinde sau cel putin pana in 3000 de ture nu am observat sa se aprinda, iar mai tare nu i-am dat in ultima vreme ca am mers numai in oras. La relanti nu se aprinde dar am vazut ca daca stau in rampa se aprinde imediat. Uleiul l-am verificat si era pe la jumatea jojei, am mai complectat pana la maxim si tot se aprinde becul. Presiunea la ulei este pe maxim tot timpul cand accelerez si la relanti sta cam pe la jumate, si nu s-a aprins niciodata becul de presiune scazuta la ulei, motorul trage binisor si nu am auzit sa scoata zgomote ciudate... Figura asta o face indiferent daca motorul e cald sau rece.
De la ce ar putea fi??

Edit: am uitat sa pun poza... Nu este bordul meu, am luat-o de pe forum si am incercuit becul care se aprinde la mine. Daca e cazul o sa pun o poza reala...
pcostica
verifica nivelul lichidului de frana.
Bafta!
psanyiro
lichidul de frana,sau senzorul de la frana de mana,sau vezi ai un cablu care e legat la partea laterala a pompei de frana scoate de acolo sa verifici daca mai arde
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.