Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: De ce nu stiu romanii sa vanda masini
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Zona Financiara
balanel
Am luat in decembrie 2007, acuala masina de la ei, adica de la Renault, cu finantare RCI Leasing.
Masina costa cu banii jos 10600 euro, iar eu plateam, conform contractului, avans, rate, valoare reziduala, 11400 euro. Am beneficiat si de 3 rate gratuite.
Deci castigul lor, la toata afacerea, este de 800 euro. Ei au achitat integral masina la Renault, acum masina e a lor, si isi recupereaza banii de la mine.

Bun. Acum, dupa 2 ani jumatate si 60000 km de utilizare, ce cred eu ca ar face un grup comercial condus de oameni destepti.
Eu pana acum am platit 5300 avans, si 30 rate, adica 8600 euro.

Ei ar putea sa ma contacteze, si sa imi propuna achizitia unei masini noi. Din pretul masinii noi, ei ar scadea sa zicem 4000 euro, contravaloarea masinii vechi, care ar ramane la ei. Un foarte mare avantaj pentru ei ar fi faptul ca nu ar trebui sa imi dea mie nici un ban. Valoarea scazuta de 4000 euro, ar fi ca un discount in plus din valoarea masinii, ca sigur au de unde. Hai sa zicem 2000 discount, 2000 platesc ei, catre Renault. Deci din suma pe care le-am platit-o, mai scadem 2000 euro, si ajungem la 6600 euro. Masina mea ei o pot vinde lejer cu 6000 euro, deci ajungem la un venit pentru ei de 12600 euro. Deci, in acest fel, ei castiga 2000 euro, fata de 800 la contractul initial!

In acest fel, toata lumea castiga: eu am masina noua, RCI Leasing are un profit mare, iar Renault a mai vandut o masina, in perioada de criza.


Poate citeste aici vreun "manajer" destept de la RCI, despre care sunt sigur ca e platit cu mii de euro lunar, dar nu il duce mintea nici sa treaca strada.

Ca sa fiu corect pana la capat, mentionez ca este de apreciat initiativa pe care au avut-o cei de la RCI, de a include optional o asigurare de serviciu in rate, astfel incat daca utilizatorul ramane fara serviciu, societatea de asigurari va plati in continuare ratele.

Intr-o economie de piata ca lumea, toti acestia: dealeri auto, societeti de asigurare si finantatori, lucreaza impreuna intr-un mod destept, astfel incat castiga toata lumea. In Romanica mai greu. Dar poate ii va invata foamea datorata crizei, sa faca afaceri cum trebuie.
sadi
dupa o lecturarea minunatelor discutii care au avut loc, mai mult sau mai putin tehnice si care nu au nici cea mai mica legatura cu zona financiara (discutii despre uleiuri, adiviti, xenoane, tunning si alte lucruri care cu siguranta mi-au scapat), am decis sa sterg tot, mai putin primul post. nu ca postul respectiv ar avea mare legatura cu titlul topicului

totusi las deschis thread-ul, poate vreti sa vorbiti despre cum stie romanul sa vanda masini sau sa faca afaceri pe timp de criza, de data asta LA SUBIECT, va rog

multumesc
Ky_Cristian
Si daca nu vand vechea ta masina, avand in vedere ca e criza? Sau daca o vand de abia peste un an, sau 2, cand o sa valoreze 4-5000 de euro? Nu ies ei in pierdere? Nu cred ca este ca la companiile de telefonie care se milogesc de tine sa prelungesti contractul. Si ma indoiesc ca nu s-a gandit nimeni la asta. Poate chiar nu se merita.
Fratzica
sadi, puteai sa il inchizi daca ai sters tot wink.gif
einstein1984
Pai daca face dealerul buy back la o masina la care ai inchis tu leasingul sau face RCI (adica evalueaza masina pe care tu o ai in folosinta), rezultatul evaluarii ar fi tot un pret mai mic decat ai lua pe piata libera, ca tot acolo o vand si ei. Ar fi neeconomic sa fie altfel.
Singurul mod in care te-ar ajuta ei pe tine ar fi discountul ala de 2000 de euro la care visezi, desi in ziua de azi si la o masina relativ ieftina de 10-12 mii de euro nu cred sa-l vezi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.