QUOTE(sky79ct @ 16 Jul 2010, 23:21)
normal ca siguranta primeaza
si normal ca u ai la amandoua masinile cate 8 randuri de cauciucuri nu?
daca jos e gheata poti sa ai orice tip de cauciuc ca daca soferul nu stie sa fie preventiv masina nu i se opeste..
dar astea sunt cazuri particulare
daca aveam finate imi luam masina straina noua si 8 randuri de cauciucuri la ea
pana atunci traim in Romania si asta ne ocupa tot timpu
Si tocmai ca siguranta primeaza tu alegi sa folosesti all season ?
QUOTE(rtBK @ 16 Jul 2010, 23:30)
sky79ct cauta goodyear 4 seasons... nu stiu daca se incadreaza in buget, dar nu am avut probleme iarna... ma bagam prin cea mai mare zapada de se cruceau alti soferi si ieseam fara stres
in schimb performantele vara sunt acceptabile
Te bagai tun in zapada , dar cand te trezeai tot frig si dimineata era . Nu mai arunca aberatii din astea ca nu te cred nici curcile . De multi ani am si eu anvelope de iarna si vara separat si stiu ce diferenta este si care sunt limitele lor , dar sa-mi spui ca te bagai peste tot si cele allseason reuseau sa iasa ... asta e chiar de poveste .
Soferii aia se cruceau de ce te bagai pe acolo ca sa turezi motorul de-i sareau capacele , ca pana nu ajungeai la asfalt , nu te misti cu cele allseason de pe loc iarna , ca alea se intaresc , nu au acele caneluri pronuntate ca cele de iarna si nici nu se auto-curata de zapada .
QUOTE(mkrobert @ 19 Jul 2010, 20:51)
Eu am plecat sambata in cautare de anvelope Dunlop,GoodYear,Pirelli,Michelin asa cum m-ati sfatuit si m-am hotarat asupra a doua cauciucuri SH GoodYear la pretul de 160 RON incluzand echilibrat si montaj.Si o roata de rezerva pe 13 cu cauciuc Pirelli la 100 RON.Intrebarea e:m-au pacalit?Trebuia sa cumpar noi?Tineti cont ca azi am facut si geometria rotilor,alti bani,destui...
Cele de iarna cumpara NUMAI noi , iar cele de vara sa nu fie mai vechi de 2 ani , altfel le pui doar sa zici ca ai , ca nu mai au acele avantaje prezentate si garantate de producator !
Ai spus apoi in alt post ca daca lasi volanul , masina o ia in dreapta , chiar daca ai facut geometria , dar nu are de-a face inclinarea soselei cu geometria , pentru ca majoritatea drumurilor au o mica inclinare in partea dreapta si este normal ca masina se duce catre dreapta .
Daca nu iti scartaie cauciucurile la curbe luate cu viteza mica , daca nu iti toceste neuniform anvelopele fata , daca ai impresia ca iti fuge fata imediat cum iei de volan si nu are o traiectorie precisa ... atunci poti cere o reverificare a geometriei !
Sa nu uiti ca geometria se face cu rotile / anvelopele care vor fi pe masina . Daca umbli la suspensie ( o ridici sau o lasi jos ) , la roti ( in loc de 13 pui 14 sau invers , ori pui roti mai inalte ... ) , la ecartament ( pui distantiere sau scoti ) este normal ca geometria sa nu se mai comporte cum trebuie .
Apoi incearca poate ca data viitoare cand o faci sa ai cam jumatate de rezervor plin , cauciucurile sa fie umflate bine si sa verifici si pivotii , capetele de bara si chiar rulmentii fata .
Topicul se numeste "Anvelope all season " si vad ca sunt persoane care recomanda . Acesta nu este singurul topic de anvelope si s-au discutat destule in alt topic despre anvelope si roti si s-a ajuns la concluzia ca idela este sa folosesti cauciucuri separate pentru iarna / vara . MODA cu all season a venit din tari cu o diferenta foarte mica de temepratura intre vara si iarna si acolo se potriveste all season-urile , dar la noi , diferentele sunt f mari , astfel incat nu se pot folosi aceleasi anvelope in ambele anotimpuri , iarna avand -20 de grade si vara +35 .
Anvelopele de iarna sunt net superioare oricaror anvelope all season incepand cu temperatura de 7 grade , in jos , putand sa-si pastreze un anumit grad de aderenta , adica raman mai moi , iar canelurile sunt mai profilate pentru aderenta maxima pe zapada / gheata ... M + S .
Anvelopele de vara sunt mai tari , facute sa reziste la temperturi ridicate , care sar de cele +35'C din aer , solul ajungand la peste 50-60' C in zilele toride . Ele isi pastreaza proprietatile la peste 7'C si garanteaza performante maxime .
Anvelopele mixte sau all season au un profil combinat de iarna + vara + caneluri pentru apa , DAR nici unele nu pot atinge performantele anvelopelor de sezon . Fac zgomot mai mult , nu pot fi economice , distanta de franare creste indiferent de sezon , dupa -10'C in jos sunt deja depasite de situatie si la peste 35'C la o frana mai serioasa sau viraj simti cum aluneci cu ele .
Decat all season noi , mai bine sa cautati de sezon sh , dar sa va incadrati in maxim 2 ani de la productie , altfel nu are rost .
Eu va recomand sa cautati pe net sa vedeti mai clar care este diferenta intre anvelopele de vara si cele de iarna si cam ce INCEARCA sa faca cele all season , dar nu uitati sa cititi si conditiile de folosire ale lor , ca pentru altii mai conteaza si greutatea , materialele folosite , profilul , viteza maxima , greutatea maxima ...