Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: arcuri spate berlina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
adostar
Am si eu o intrebare ! Am pe dacie arcuri de fatza din care am taiat o spira. problema este ca sunt foarte tari si pe macadam imi face masina ca dreaq.
Acum vreau sa iau doua arcuri normale de berlina pt. spate.
Am intrebat diferite personae daca sa pun sau nu intaltatoare la arcurile noi. daca pun inaltatoare nu sta ridicata de spate?
vreau sa stiu care sunt parerile voastre. daca sa pun sau nu inaltatoare la arcuri sau sa le las asa fara fiind noi.
mihai1677
Parerea mea sa cumperi doua de break. Eu am asa si se lasa cu 5 persoane si porbagaj full. Totusi arcurile de fata sunt cam tari.
gattoman
ia arcuri de break si nu le pune inaltatoare. sunt mai tari ca alea de berlina dar mai moi ca alea de fata si masina o sa stea normal.
Lacaru
Am si eu o intrebare in legatura cu arcurile. Cum imi dau seama daca un arc este de fata sau de spate? Ma refer dpdv vizual nu dpdv al otelului. Difera numarul de spire?
viperfox
am si eu o intrebare, am break si suspectez ca am o problema cu arcurile pe spate: masina mea se lasa de spate foarte mult si foarte usor, am avut odata in masina 2 persoane (fata) plus marfa 350kg (spate plus portbagaj) si se lasase de tot de spate si freca, banuiesc (pentru ca totusi nu am gasit urma pe cauciuc nici pe interior nici pe exterior), roata de caroserie sau de arc (pe spate) - nu am putut sa merg, a trebuit sa reduc incarcatura la 300kg marfa ca sa nu frece, insa si asa la cea mai mica denivelare in sosea loveam cu scutul de la rezervor de pamant; mi s'a sugerat ca ar fi puse arcuri de berlina in loc de break (din fabrica, pt ca am masina de noua);
deci...intr'adevar arcurile nu sunt de care trebuie sau problema este alta?
gattoman
Sal.Uita-te in cartea masinii si vezi ca incarcatura maxima pentru masina e de 400 kg(deci erai aproape de limita).Din ce an e masina?Si mai exista un aspect, daca obisnuiesti sa incarci des in halul asta masina e si normal ca cedeza arcurile mai repede. Ca sa deosebesti arcurile de fata si spate mergi la un magazin de piese auto si compari 2 arcuri si vezi diferentele. biggrin.gif
adostar
Am avut arcuri de break pe spate la o alta dacie din '82 fara inaltatoare la amotizoare si era foarte rigid spatele.
viperfox
QUOTE(gattoman @ 6 May 2005, 19:00)
Sal.Uita-te in cartea masinii si vezi ca  incarcatura maxima pentru masina e de 400 kg(deci erai aproape de limita).Din ce an e masina?Si mai exista un aspect, daca obisnuiesti sa incarci des in halul asta masina e si normal ca cedeza arcurile mai repede. Ca sa deosebesti arcurile de fata si spate mergi la un magazin de piese auto si compari 2 arcuri si vezi diferentele. biggrin.gif
*



nop, o singura data a fost incarcata asa, dar tot nu mi se pare normal, am vazut alte breakuri care erau incarcate pana dadeau cu bara din spate de pamant si tot nu frecau rotile in nimic. plus ca si daca sunt 5 persoane in masina, 2 in fata si 3 in spate, tot se lasa foooarte mult, nu am nici o sansa sa cobor sau sa urc bordura, si la o denivelare ating de pamant...
adostar
in concluzie! este bine sa pun arcuri normale pe spate si inaltatoare de cauciuc? + inaltatoare la amortizoare ? are cineva asa? nu sta prea ridicata ?
gattoman
Sal.Daca ii pui inaltatoare si pe arcuri si pe amortizoare atunci mai mult ca sigur vei avea nu masina ci barca caci asa va face la orice groapa sau viraj, stabilitatea scade foarte mult.Si asa stabilitatea masinii este rea dar daca mai pui si alea va fi mai rau.Din '99 si pana acuma sunt cam 7 ani.....nu crezi ca arcurile alea s-au cam tasat, si verfica si amortizoarele sa nu fie curse sau pur si simplu sa nu mai functioneze corect.
ionut232
mi se pare mult 350kg intr-o masina.
tata isi punea arcuri duble pe spate(berlina '85) si cara de rupea cu masina...
nu au iesit arcurile prin tabla ca asa imi zicea unu...
mi se pare cea mai buna solutie...
Scoica76
QUOTE(adostar @ 6 May 2005, 14:43)
Am si eu o intrebare ! Am pe dacie arcuri de fatza din care am taiat o spira. problema este ca sunt foarte tari si pe macadam imi face masina ca dreaq.
Acum vreau sa iau doua arcuri normale de berlina pt. spate.
Am intrebat diferite personae daca sa pun sau nu intaltatoare la arcurile noi. daca pun inaltatoare nu sta ridicata de spate?
vreau sa stiu care sunt parerile voastre. daca sa pun sau nu inaltatoare la arcuri sau sa le las asa fara fiind noi.
*




Sal.
Arcurile de fata sunt cele mai bune, dar nu trebuie sa fie noi.
Cand schimbi arcurile, alea de fata le tai si le pui pe spate, iti cumperi doar de fata
adostar
QUOTE(Scoica76 @ 7 May 2005, 23:10)
Sal.
Arcurile de fata sunt cele mai bune, dar nu trebuie sa fie noi.
Cand schimbi arcurile, alea de fata le tai si le pui pe spate, iti cumperi doar de fata
*



Eu tocmai am dat jos de pe spate arcurile de fata pentru ca erau foarte rigide.
Am luat 2 arcuri noi de spate pt. berlina si le-am pus cu inaltatoare de cauciuc + inlatatoare la amortizoare.
Concluzia: nu mai este asa de rigida masina, pe macadam merge perfect, iar daca pun ceva greutate nu se lasa de pamant !
Arcurile de fata cu o spira taiata sunt o porcarie !!! parerea mea!
Daca tai din ele o spira devin foarte rigide !!!!!
DodoBird
QUOTE(viperfox @ 6 May 2005, 16:44)
am si eu o intrebare, am break si suspectez ca am o problema cu arcurile pe spate: masina mea se lasa de spate foarte mult si foarte usor, am avut odata in masina 2 persoane (fata) plus marfa 350kg (spate plus portbagaj) si se lasase de tot de spate si freca, banuiesc (pentru ca totusi nu am gasit urma pe cauciuc nici pe interior nici pe exterior), roata de caroserie sau de arc (pe spate) - nu am putut sa merg, a trebuit sa reduc incarcatura la 300kg marfa ca sa nu frece, insa si asa la cea mai mica denivelare in sosea loveam cu scutul de la rezervor de pamant; mi s'a sugerat ca ar fi puse arcuri de berlina in loc de break (din fabrica, pt ca am masina de noua);
deci...intr'adevar arcurile nu sunt de care trebuie sau problema este alta?
*



Arcurile de break sunt din nefricire prost execyutate astfel incat, noi fiind, se lasa dupa cateva "incarcaturi" spre maxim !
Daca duci des peste 300 kg trebuie a te gandesti clar la arcuri de fata (eu asa am facut)!
DodoBird
QUOTE(adostar @ 7 May 2005, 10:15)
in concluzie! este bine sa pun arcuri normale pe spate si inaltatoare de cauciuc? + inaltatoare la amortizoare ? are cineva asa? nu sta prea ridicata ?
*



Am eu de fata netaiate (dar vechi !) cu inaltatori de amortizori . Merge perfect . Dar inaltatoarele trebuiesc oarecum "acordate" cu arcurile ! Am postat si poze oare nu mai este acel topic ? Nu mai stiu cine la initiat.
DodoBird
QUOTE(viperfox @ 6 May 2005, 16:44)
am si eu o intrebare, am break si suspectez ca am o problema cu arcurile pe spate: masina mea se lasa de spate foarte mult si foarte usor, am avut odata in masina 2 persoane (fata) plus marfa 350kg (spate plus portbagaj) si se lasase de tot de spate si freca, banuiesc (pentru ca totusi nu am gasit urma pe cauciuc nici pe interior nici pe exterior), roata de caroserie sau de arc (pe spate) - nu am putut sa merg, a trebuit sa reduc incarcatura la 300kg marfa ca sa nu frece, insa si asa la cea mai mica denivelare in sosea loveam cu scutul de la rezervor de pamant; mi s'a sugerat ca ar fi puse arcuri de berlina in loc de break (din fabrica, pt ca am masina de noua);
deci...intr'adevar arcurile nu sunt de care trebuie sau problema este alta?
*



Am gasit topicul si pozele de care vorbeam :
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...hl=arcuri&st=30
Vezi ce am postat acolo.
seb
arcurile normale de berlina merg perfect cu inaltatoare,le am pe masina de 2ani si nu am probleme cu ele,nici cand este incarcata masina.
Chiar la inceput a scuturat un pic,o luna,dupa care ...
am avut si arcuri de fata cu spira taiata dar nu am rezistat la scuturaturi,sunt foarte nasoale.Incearca sa pui inaltatoarele si vei vedea ca nu mai ai probleme,garantat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.