Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: temperatura apa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
bostan22
Salut!In primul rand este primul meu post pe acest forum cu toate ca va urmaresc de 3 ani de cand am ,,minunea" Iliescu:))!
Pana acum (vara asta nu am avut probleme cu temperatura) dar acum am mers circa 1km si s-a aprins becul la apa....(eram sigur de termostat care ramasese blocat pe inchis).L-am scos...masina merge dar apa se ridica destul de sus...pana la ultima line alba...(tin sa mentionez ca am si elv si cu tot cu el apa nu vrea sa scada)
Vreau sa plec saptamana viitoare in vacanta la Sovata si am de urcat Cheile Bicazului dar cu problema mea nu cred ca am sanse.
Va multumesc pentru rabdarea acordata!
bucatzel
Pai cel mai de bun simt lucru pe care-l poti face in prima faza e sa speli tot circuitul de racire.

Poate ai noroc si s-o infundat un pic. Nu de alta, alternativa e sa-ti fie pompa de apa pe duca.
alin12
sovata:X ieri m-am intors
on topic acum: zici ca ai elv, el merge tot timpu? ma refer daca atunci cand se ridica temperatura el se invarte incontinuu sau are intreruperi? daca saracu merge si se chinuie fa o aerisire "klumea". Am patit asa ceva si aveam aer pe instalatie. Daca nu stii cum sa faci aerisire corect intreaba.
bostan22
QUOTE(alin12 @ 22 Jul 2010, 06:47)
sovata:X ieri m-am intors
on topic acum: zici ca ai elv, el merge tot timpu? ma refer daca atunci cand se ridica temperatura el se invarte incontinuu sau are intreruperi? daca saracu merge si se chinuie fa o aerisire "klumea". Am patit asa ceva si aveam aer pe instalatie. Daca nu stii cum sa faci aerisire corect intreaba.
*


el merge aproape incontinuu...sa zic asa cam dupa 5-10 km il pornesc si merge pana ma opresc si eu...nu am nici termostat...iar eu am caloriferul de la caldura spart(nu e o problema pentru ca l-am anulat) de aerisit instalatia am aerisit-o de n ori...si tot la fel..
Cum ar trebui sa stea acul fara term in conditii de exploatare usoare?
Va multumesc pentru promptitudine si rabdare:D
off topic:ti-a placut la sovatA?:X
alin12
off topic: e al 10-lea an consecutiv....cea mai frumoasa statiune din Romania (parerea mea)
on topic: din cate stiu eu fara termostat ar trebui sa fie pe la 70-80 grade maxim
bostan22
maine cred ca o sa curat instalatia...radiator,conducte tot ce tine de racire ,pun un termostat care deschide mai repede o aerisesc bine si daca tot asa face...cred ca schimb pompa de apa:D
OFF:Am si eu 3 ani de cand merg la Sovata...cred ca e un loc...divin...daca nu e unul dintre cele mai frumoase din europa:D
baciudibaciu
eu as fi inceput cu spalarea radiatorului cu jet de apa LA EXTERIOR.
primavara si vara se incarca foarte tare cu puf de la plopi si -saracele ,insecte !
din aceste cauze randamentul scade sub 50 %
bostan22
am rezolvat...poate e de ajutor cuiva sa va spun ce am facut eu
1.Spalat radiator cu turbojet(tinut la distanta pentru a nu indoi lamelele alea foarte subrtiri)
2.Spalat bloc motor furtume,tot pe unde circula apa cu solutie apa+otet
S-a dovedit a fi ineficient pana am spus sa schimb sonda de temperatura
Am schimbat sonda(care trimitea date eronate la termometru) si de atunci am fost pana la bacau ~300 km dus intors...sta sub jumatate:d
Va multumesc tuturor celor care ati raspuns si sper sa va fie de ajutor:D
Costy2000
Salut am si eu o problema asemanatore dar la mine se manifesta in felul urmator:
sta indicatorul la aprope de jumatate o perioada si de odata scade pana la ultima liniuta si acolo ori cat asa merge dupa ce sa o lasa opresc motorul si se raceste face la fel de la ce sa fie ca de aerisit am aerisito de multe ori si degaba eu ma gandeam sa nu fie de la sondele accelea care sa afala in spatele chiuloaseai sunt 2 sonde


Multumesc astept si eu un sfat sau mai multe de la ce sa sar putea sa fie sa nu umblu ca nebunul smile.gif
Paulorossi
Cele doua sonde sunt de la indicatorul de temperatura apa motor,respectiv becul de avarie temp motor care se aprinde pe la 106 grade parca.Pe tine te intereseaza doar sonda care e folosita in acest scop.Pt asta pune contactul si scoate pe rand papucii de la sonde si identifica care sonda e folosita de ceasul indicator temperatura,o sa cada acul la minim.
Inainte de a face orice operatie trebuie sa te asiguri cine te pacaleste.In acest scop porneste masina si vezi fizic daca motorul se incalzeste la 80 de grade.Daca se incalzeste nu ramane decat sa schimbi(imprumuti) sonda in cauza si sa vezi daca se misca acul indicator cand se incalzeste masina.Daca nu merge schimba ceasul indicator.
Spor.
Costy2000
MS daca este acul indicator cred ca o sa il las asa ca nu stiu cum sa dau bordul jos sau ce trebuie sa dau jos mege si asa multumesc inca odata biggrin.gif smile.gif
bostan22
pai eu stiu ca se dau relativ usor ceasurile de bord...nu cred sa dai bordul jos:D:P
a si pe langa ce am facut eu la sistemul de racire...era garnitura de chiuloasa...la inceput de ultim drum...am schimbat-o si de atunci...sta la jumatate fara termostat:D
la mine ceva curios...in momentul cand aprind farurile...cresc toate indicatoarele de bord...benzina,presiune ulei,apa...cam cu grosimea unui ac indicator:|...o fi vreun scurt cv...
besche
[quote=bostan22,21 Jul 2010, 23:26]
Salut!In primul rand este primul meu post pe acest forum cu toate ca va urmaresc de 3 ani --------Ai radiatorul infundat ,cred eu.De obicei radiatoarele se infunda cand se merge cu apa de la robinet mult timp. Daca s-ar merge chiar si numai cu apa distilata,nu s-ar infunda niciodata.
bostan22
aveam garnitura de chiuloasa impuscata,radiatorul infundat,si capacul la pompa de apa...era aproape mort:))...pe la prestupa pierdea fff putina apa...prindea aer...si de aici s-au dus cam toate:)
am schimbat garnitura si de atunci nu mai am probleme deloc...(si merg numai pe antigel...dar cat a fost la ultimul proprietar...banuiesc eu ca ar fi mers numai cu apa deoarece blocul era foarte murdar:)
besche
Pe toate deodata le-ai avut !! smile.gif
baciudibaciu
QUOTE(besche @ 14 Aug 2010, 15:13)
Pe toate deodata le-ai avut !! smile.gif
*




DA ! dar a vaut noroc totusi ,ca a umblat o dat si a rezolvat totul !
Costy2000
Iar am probleme adica am verificat si sonda si indicatorul din bord (am imprumutat)mergeau.
Eu am termostat la ea si daca ar ramane termostatul blocat pe deschis temperatura indicata la acul din bord unde ar trebui sa fie la jumatate sau undeva mai jos ca si astazi am aerisito si acuma sta la pana in a2 linie intre prima si a doua sta? ma cam scos din sarite masina asta ca astazi faci cv maine se strica altceva off sad.gif
Garnitura este schimbata acum 6-7 luni si m-am uitat si in vasul de expansiune si nu imi bolboroseste sau sa aive pete de ulei si nivelul in baie am verificat si este normal si curat nu galbui cand ai avea apa in ulei
Si cine imi poata explica ce este uzura motorului adica setul si cilindri viblochenul axa cu came aste sunt ?
Multumesc astept si eu raspuns ca sunt nu nervi la pamant mad.gif
bostan22
parerea mea este ca nu au absolut nici o influenta...daca grupul motor este uzat(Aici ma refer la piston,camasa,segmenti...)
Axa cu came este un ,,arbore"care iti asigura si iti comanda ...deschiderea supapelor,pentru a patrunde amestecul carburant...
La dacie...daca dai capacul la motor jos...cel negru de deasupra o sa vezi axa cu came...smile.gif
Referitor la postul de mai sus....in legatura cu termostatul...eu nu il am...o sa-l pun la iarna:) ca dea vine frigul...Mie imi sta la jumatate fara termostat...iar cu un termostat de 89 de grade sta chiar la ultima linie sus...nu am avut probleme asta iarna...numai acolo statea si aveam o caldura in masina de invidiat:)...
badboy_marius
Bostan22, ce zici tu prietene acolo? axa cu came la dacie nu e in chiuloasa, este in blocul motor. cine crezi tu ca actioneaza la daciile fara injectie pompa de benzina?
ai schimbat vreodata o distributie la dacie? ai sa vezi in primul rand ca e pe lant, si lantul acela este actionat de arbore care la randul lui invarte axa cu came...

ceea ce vezi tu cand dai capacul de la motor jos, ala negru, vezi culbutorii si tachetii care actioneaza din axa cu came ( de jos) culbutorii / supapele de admisie, evacuare....

19 Aug 2010, 14:35:
iar ca ai motorul uzat, sa-ti mearga si in 3, nu are nici o treaba cu racirea lui atata timp cat motorul iti invarte pompa de apa, si de la pompa de apa daca toate-s la locu lor si bune n-ar trebui sa ai probleme cu racirea nici pe transfagarasan.
bostan22
da sorry...eram atunci cu gandul in alta parte nu stiu la ce ma gandeam...induc omul in eroare aiurea...si da am schimbat distributii la dacie de nici nu mai stiu numarul lor...
am folosit o exprimare foarte nasoala...(greseala mea)si nu are nici o treaba daca motorul este uzat ...cu racirea...dupa cum spuneai si tu...atata timp cat motorul invarte pompa de apa...>ca isi face circuitul de racire:D
scuze inca odata:P
ma gandeam la nunta:)tongue.gif
Costy2000
Gata am rezolvat problema cu temperatura la apa era din spate din bord am bagat mana prin spate la bord si am apasat pe spatele la bord are cv asa cum ar fi un cirucit si am apasat pe el ( am legat fiele intre el de la sonde ca sa vad daca se ridica cv si sa vad daca se aprinde becul si sa aprins doar becul si ala la ac nimic)si dupa care am bagat mana in spate la bor si am apsat pe bord circuitu ala de pe el in derptul la indicatorul de apa si se ridica se cobaora si am apasat mai tare si a ramas asa sus de tot dupa care am scos firile si l-am pus la loc in sonde si am pornit motorul si l-am lasat sa se incalzeasca sa vad daca se ridica acul si surpriza se ridica pana la jumatate si acolo ramane si dupa ai am dupa ce sa receste revine jos

Multumesc pt ajutor smile.gif
cossu_bossu
salut p toata lumea cam la cat trebuie sa stea temperatura la apa k la mine nu trece de jumatate adica 60 de grade cred oare sa fie termostatu de vina k eu stiu k o masina trebuie sa aibe apa cam 90-95 de grade pt un consum cat mai mic si o uzare cat mai mik a motorului asa e?
besche
Asa e !
bostan22
verifica termostatul poate a ramas blocat pe deschis...
folosesti cumva apa de la robinet?:-?
cossu_bossu
atigel in combinatie cu apa distilata o sa ma uit sa vad dak e blocat
Alex4u
Asa a patit un prieten i-a fiert..apoi l-am ajutat eu sa schimbe garnitura de chiuloasa si imediat cum pornea fierbea...am scos si termostatul degeaba...am ars 3 garnituri de chiuloasa pana sa ne dam seama ca radiatorul era infundat...asa ca cel mai bine ar fii sa verifici toata instalatia de racire...dar daca mergi oricat si sta temperatura ridicata poate fii sonda ...daca fierbe eu zic sa numai circuli cu ea si sa verifici tot ...ca sa nu ai probleme ..
cossu_bossu
la mine nu e problema k fierbe eu intrebam dak e bine k sta acul la jumatate adik ma gandeam k e cam putin
Alex4u
cossu tie e clar ca nu iti indica bine ceasul...sau sonda nu este buna..dupa un mers daca pui mana pe furtunul cu apa nu e asa mai fierbinte?? ca e imposibil sa stea temperatura la 60 de grade
cossu_bossu
posibil sa fie si din sonda k indicatorul cred k arata bine k asa arata si cel vechi oricum o sa schimb termostatul apropo dupa ce schimb termostatul trebuie sa fac si aerisirea?


Alex4u
Da ar fii indicat sa faci aerisirea..dar fara termostat apa se v-a incalzi si mai greu....
bostan22
Dupa cum ziceau colegii de mai sus...verifica tot ce poti spala/curata (la circuitul de racire)apoi pune un termostat nou...de 89*C...eu am de asta si nu am nici o problema...iarna caldura...vara...(tot caldura)=))...
daca termostatul e blocat pe deschis nu e anormal ca apa sa-ti stea la ~60 grade
Dupa parerea mea...e reala temperatura,asta banuiesc in conditii de exploatare normala.
Pune-i termostat si o sa vezi ca nu mai sta la jumatate:P
La mine cu termostatul asta de 89 grade sta la ultima linie alba sus...si nu am probleme deloc...doar ca a ars tata o garnitura de chiuloasa din cauza lui ca se blocase pe inchis...
Costy2000
Asa sta si la mine dupa ce am rezolvat problema cu ceasul din bord am termostat nu stiu de cate grade este dar imi sta la aproape de ultima liniuta de sus biggrin.gif
Bafta tongue.gif
bostan22
verifica termostatul...sa nu fie blocat pe deschis:)
Pune-i altul...de 89grade C...si o sa vezi ca o sa stea mai sus...iar la iarna...o sa ai o caldura de invidiat:P
Alex4u
QUOTE(bostan22 @ 25 Aug 2010, 22:50)
verifica termostatul...sa nu fie blocat pe deschis:)
Pune-i altul...de 89grade C...si o sa vezi ca o sa stea mai sus...iar la iarna...o sa ai o caldura de invidiat:P
*


si daca s-a blocat pe deschis crezi ca nu se incalzeste apa la 80 si ceva de grade...vara majoritatea merg fara termostat deci..
badboy_marius
nu e normal nici vara sa mergi fara termostat...pai daca stam asa si ne gandim...sistemul asta de racire, asa cum e el, proiectat, facut, ar trebui sa asigure o racire suficienta si pe timp de canicula in trafic, bara la bara....

asta inseamna ca daca sunteti 4 prieteni sa zic + ceva bagajel, si plecati intr-o drumetie de ex pe transfagarasan....ii scoti termostatul inainte? e normal? asa scrie in cartea tehnica? pe timp de vara , la termperaturi de peste 28-30 grade este recomandat sa se dea termostatul jos?
intreb si eu pentru ca pe multi ii aud ca fac treaba asta si nu mi se pare normal.

1 si cu 1 fac 2, deci atata timp cat radiatorul din fata + radiatorul de caldura + chiuloasa + furtune nu sunt infundate, si pompa de apa este in stare buna si isi face treaba, si instalatia este complet aerisita, chiar si cu robinetul de la calorifer inchis pe timp de vara , termostatul nu trebuie dat jos. daca urca apa si il dai jos inseamna ca ai o mica probloema pe undeva...
bostan22
e foarte corect ce a spus marius...din moment ce e pus acolo are rolul lui....mentine temperatura lichidului la interval ~85-95 (in functie de termostat) iar la temperatura asta...motorul are uzura minima,consum redus
ca asa au auzit de la batrani vara sa scoata termostatul...problema lor...eu unu...si iarna si vara merg cu termostat si urc transfagarasanul fara pb
bafta
badboy_marius
pai asa mi se pare si normal:)
cossu_bossu
scz k nu am mai scris dar am avut probleme cu computerul am schimbat termostatul din el era am pus de 89 si merge ms tuturor pentru sfaturi
Alex4u
poi si eu merg cu termostat vara...si iarna..dar asa zic majoritatea ca vara fara termostat sa numai incalzeasca...daca ai un termostat sa declanseze ok numai ai nici o problema..
ghitza
eu nu am data niciodata termostatul jos ddesi am multi amici care o fac (vara) din acelasi motiv ca si mai sus , si am mers acum o saptamana pe transfagarasan plecat dupamasa la 5 de acsa (Arad) si am urcat pana sus la BAlea si nu am avut mnici o problema cu ea (am ELV )si nu am avut nici cea mai mica problema cu apa ,termostat sau sa urce apa si termostatul il am de 2 ani nush ce firma este
Kiraly
cum ara termostatul si cam cat costa?
Cioby92
Asa arata. [attachmentid=1627661478]
Nu sunt la curent cu preturile din magazinele de piese auto dar anul trecut un vecin si-a cumparat unul cu 15 lei.

Se pare ca am exagerat cu pretul, unul Vernet este 13 lei original Franta. detalii aici
dc_copilu
@bostan22

Imi poti spune cum ai spalat blocul motor la masina, ca vreau sa il spal si eu. Vreau de fapt sa spal tot circuitul si sa imi bag lichid proaspat si termostatul.

Am inteles ca blocul ar avea un cep de evacuare a apei , am aflat si zona cam pe unde ar trebui sa fie, dar nu il gasesc.

Masina e cea din smnatura.

Mersi anticipat !
Cu respect,
dc_copilu


P.S. Si cam cum se face o aerisire corecta si cat mai eficienta , ca am auzit multe variante?
bygy007
ai gasit surubul de golure? daca nu il gasesti [attachmentid=1627661666]

<span class='edit'>2 Oct 2010, 23:50:</span>
QUOTE(dc_copilu @ 2 Oct 2010, 18:50)
P.S. Si cam cum se face o aerisire corecta si cat mai eficienta , ca am auzit multe variante?
*




daca cautai , vedeai ca mai toate se invirt pe aici
Andyno
acul de la temp se ridica doar 1-2 cm chiar si vara, nu ajunge niciodata la jumatate...doar cand sunt afara 40 grade si stau bara la bara, ori acum iarna cand pun doua cartoane la radiator biggrin.gif...

sa fie termostatul?...caldura nu prea am si am aerisit bine instalatia...am bord cn3.
ursu_florin2002
Daca zici ca nu prea ai caldura (sufleteasca sau la masina ?)....glumeam , inseamna ca de vina e termostatul 100 %.
djmix7388
salut. venind iarna, prin noiembrie mi-am pus si eu termostat. am avut vreo 3 prin casa si numai unul mai deschidea (l-am fiert in oala), acela fiind de lada si scria 89 grade pe el. toate bune pana azi. am pornit masina, am mers aprox 10km, s-a incalzit inuntru, totul fiind normal, si dintr-odata a inceput sa vina frigul. imediat m-am uitat in bord si mai mergand cateva sute de metri am constatat ca varia de la 60 la 90 de grade. am tras pe dreapta, am lasat-o sa mearga si am ridicat capota. daduse apa pe dinafara din vasul de expansiune si bolborosea. am pus mana pe furtunul care vine de la busonul radiatorului spre pompa de apa era gol. am incercat de 3-4 ori sa aerisesc si nu prea este posibil. cand nu bolboroseste, dupa un timp vine apa spre radiatorul de incalzire, cum incepe sa bolboroseasca se retrage imediat apa de la aerisitor si iar trebuie sa astept o perioada sa urce pe instalatie. motorul este din 97' si nu este umblat in el, daca este infundat radiatorul sau ceva pe la pompa de apa, este posibil sa bolboroseasca in vasul de expansiune?
krapcarasu
cam dusa garnitura de qlasa, dar intai anuleaza incalzirea plamanului de gaz-un stut intre furtunele lui dupa ce le scoti de pe el, dai pe benzina , sa nu intre cumva gaz in apa
djmix7388
daca intra gaz in apa, ar fi mirosit ori pe la vas ori pe unde aeriseam. ma duc azi sa schimb garnitura cu una de cupru de la fermit. si sper sa nu mai am ocazii sa umblu la motor, ca nu mananca gram de ulei.
val2011
Buna ziua. Am observat astazi dupa 10 Km de mers pe asfalt si 2Km de mers pe drum de tara ca indicatorul de la apa a ajuns putin peste acea linie, dar becul nu s-a aprins mellow.gif . Problema poate fi temperatura de afara care era foarte ridicata in timpul orei 12. Am uitat sa mai spun ca dupa 5-10 minute de stationat indicatorul a revenit la normal adica la jumatate. Termostat am dar nu am umblat niciodata la el de cand am cumparat masina. Mi-e frica sa nu pateasca ceva garnitura de chiuloasa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.