[attachmentid=8904][attachmentid=8904]Am o berlina din '98 - 5 trepte. Mergeam eu ieri, linistit prin campia Baraganului pe un asfalt nu prea stalucit si simt cum se mareste cursa la schimbator, si s-a marit, s-a marit pana cand am vrut sa bag a 5-a si am ramas cu el in mana, si cutia a ramas intr-a 4-a.
Am oprit incetisor pe dreapta si ma gandeam cum sa fac ca sa nu-mi petrec noaptea in camp.Mi-am luat vreo doua surubelnite din porbagaj, am demontat casetofonul, tunelul de plastic, am vazut cat de frumos s-a rupt tija exact de deasupra bilei de plastic (rotula) si inevitabil, mi-am creat un nou schimbator cu o subelnita care am proptit-o deasupra bilei - povestea cu surubelnita o stiam de la tata de cand eram mic, o patise si el la Dacia lui de prin '81.
Am exersat putin noul schimbator super sport si am plecat la drum incetisor si ma rugam sa nu-mi sara surubelnita din locul ei din cauza gropilor ca sa nu incep s-o caut pe jos pe intuneric.
Am ajuns cu bine la GL si a urmat cautarea de tija noua. Am gasit o varianta complet echipata (cu tija si cu tot cu partea aia de aluminiu, cu burduf, cu arc) - 780mii lei si varinta numai tija cu bila - 70-80mii care nu mi-a inspirat deloc incredere pentru ca erau facute SRL-uri anonime si erau deja ruginite pe alocuri, dar am cumparat-o. Tre sa cobor acum la garaj s-o montez.
Intrebarea mea este: ce pot sa fac ca sa previn o noua rupere a schimbatorului???
PS: am atasat o poza ca sa vedeti si voi cum am mers 150 km cu un super schimbator.