Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tija schimbator CV rupt!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pedala
[attachmentid=8904][attachmentid=8904]Am o berlina din '98 - 5 trepte. Mergeam eu ieri, linistit prin campia Baraganului pe un asfalt nu prea stalucit si simt cum se mareste cursa la schimbator, si s-a marit, s-a marit pana cand am vrut sa bag a 5-a si am ramas cu el in mana, si cutia a ramas intr-a 4-a.
Am oprit incetisor pe dreapta si ma gandeam cum sa fac ca sa nu-mi petrec noaptea in camp.Mi-am luat vreo doua surubelnite din porbagaj, am demontat casetofonul, tunelul de plastic, am vazut cat de frumos s-a rupt tija exact de deasupra bilei de plastic (rotula) si inevitabil, mi-am creat un nou schimbator cu o subelnita care am proptit-o deasupra bilei - povestea cu surubelnita o stiam de la tata de cand eram mic, o patise si el la Dacia lui de prin '81.
Am exersat putin noul schimbator super sport si am plecat la drum incetisor si ma rugam sa nu-mi sara surubelnita din locul ei din cauza gropilor ca sa nu incep s-o caut pe jos pe intuneric.
Am ajuns cu bine la GL si a urmat cautarea de tija noua. Am gasit o varianta complet echipata (cu tija si cu tot cu partea aia de aluminiu, cu burduf, cu arc) - 780mii lei si varinta numai tija cu bila - 70-80mii care nu mi-a inspirat deloc incredere pentru ca erau facute SRL-uri anonime si erau deja ruginite pe alocuri, dar am cumparat-o. Tre sa cobor acum la garaj s-o montez.

Intrebarea mea este: ce pot sa fac ca sa previn o noua rupere a schimbatorului???

PS: am atasat o poza ca sa vedeti si voi cum am mers 150 km cu un super schimbator.
ionut232
nu am mai auzit de asa ceva...e tare faza, dar nu as vrea sa mi se intample...
sigur nu ai fortat schimbarea treptelor?
draku
bine ca nu s-a rup "motul" de dedesubt, care tine bieleta
catalin-g3
In ianuarie am patit aceeasi treaba. De schimbat, l-a schimbat tata. Nu cred ca ai cum sa il intaresti in vreun fel, iar de rupt nu cred ca o sa se rupa prea repede.
mewtwo
Daca vrei sa nu se mai rupa...da-i mai cu mila ! Poate nu ai fost primul proprietar...ma rog de acum da mai cu mila in schimbator ! Reteta nu da gres !
CiprianPJM
Eu am fortat levierul si acum am timoneria ciudata la cutie. Sta mai in fatza. Cred ca am indoit ceva. Ce anume nu stiu. Va ramane loc de dat cu parerea. Multumesc.
OCEBE
am rupt si eu un levier de schimbator (cred c-a cedat de batranete) si i s-a mai spart si lui tata la masina carcasa de antimoniu a bilei( nu-mi pot da seama de ce); se mai intampla
rtulea
QUOTE(Pedala @ 7 May 2005, 11:54)
[attachmentid=8904][attachmentid=8904]Am o berlina din '98 - 5 trepte. Mergeam eu ieri, linistit prin campia Baraganului pe un asfalt nu prea stalucit si simt cum se mareste cursa la schimbator, si s-a marit, s-a marit pana cand am vrut sa bag a 5-a si am ramas cu el in mana, si cutia a ramas intr-a 4-a.
Am oprit incetisor pe dreapta si ma gandeam cum sa fac ca sa nu-mi petrec noaptea in camp.Mi-am luat vreo doua surubelnite din porbagaj, am demontat casetofonul, tunelul de plastic, am vazut cat de frumos s-a rupt tija exact de deasupra bilei de plastic (rotula) si inevitabil, mi-am creat un nou schimbator cu o subelnita care am proptit-o deasupra bilei - povestea cu surubelnita o stiam de la tata de cand eram mic, o patise si el la Dacia lui de prin '81.
Am exersat putin noul schimbator super sport si am plecat la drum incetisor si ma rugam sa nu-mi sara surubelnita din locul ei din cauza gropilor ca sa nu incep s-o caut pe jos pe intuneric.
Am ajuns cu bine la GL si a urmat cautarea de tija noua. Am gasit o varianta complet echipata (cu tija si cu tot cu partea aia de aluminiu, cu burduf, cu arc) - 780mii lei si varinta numai tija cu bila - 70-80mii care nu mi-a inspirat deloc incredere pentru ca erau facute SRL-uri anonime si erau deja ruginite pe alocuri, dar am cumparat-o. Tre sa cobor acum la garaj s-o montez.

Intrebarea mea este: ce pot sa fac ca sa previn o noua rupere a schimbatorului???

PS: am atasat o poza ca sa vedeti si voi cum am mers 150 km cu un super schimbator.
*



Ca sa nu ti se mai rupa tija inlocuieste-o cu una din otel plin. Cumperi de la un magazin de accesorii pentru mobila o tija cromata sau nichelata, de 8 mm diametru parca, iti cumperi o maciulie frumoasa si n-o sa mai ai probleme cu tija niciodata. N-o s-o mai rupi pe asta nici daca schimbi vitezele lovind cu ciocanul in tija. biggrin.gif
diaconuliviu
QUOTE(rtulea @ 9 May 2005, 07:51)
Ca sa nu ti se mai rupa tija inlocuieste-o cu una din otel plin. Cumperi de la un magazin de accesorii pentru mobila o tija cromata sau nichelata, de 8 mm diametru parca, iti cumperi o maciulie frumoasa si n-o sa mai ai probleme cu tija niciodata. N-o s-o mai rupi pe asta nici daca schimbi vitezele lovind cu ciocanul in tija. biggrin.gif
*



Si "bila-nuca" cum o montezi?
sau vrei sa spui ca infigi tija de 8 in levierul din teava? Levierul e indoit, cum faci sa intre tija?
rtulea
QUOTE(diaconuliviu @ 9 May 2005, 10:03)
Si "bila-nuca"  cum o montezi?
sau vrei sa spui ca infigi tija de 8 in levierul din teava? Levierul e indoit, cum faci sa intre tija?
*



Poti infige tija in levierul din teava daca-ti mai ramane ceva din el, cat mai aproape de bila nuca. Daca ai sansa sad.gif sa ti se rupa de langa bila atunci improvizezi ceva, faci un filet sau daca nu poti atunci lipesti cu Moment pentru metal.
TheSaiLor
In urma cu 10 ani tata a venit 650 km cu surubenita in loc de schimbator. Cea mai buna metoda ca sa reziste e sa fii mai bland cu schimbatorul.
rtulea
QUOTE(TheSaiLor @ 10 May 2005, 18:53)
In urma cu 10 ani tata a venit 650 km cu surubenita in loc de schimbator.  Cea mai buna metoda ca sa reziste e sa fii mai bland cu schimbatorul.
*



Stai tu linistit. Fostul meu director din liceu avea o surubelnita in loc de tija si pe toata perioada cat am fost eu la liceu asa a mers. Trebuia sa se aplece mai mult ca sa schimbe vitezele dar nu-l deranja.
CJ-77-ERG
haha, si se zice ca romanu nu-i inventiv smile.gif)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.