Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema cu franele
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Marcel_K
Am schimbat pistoanasele din pompa si lichidul de frana, am pus Ferodo DOT4. De atunci, cateodata se incalzesc rotile, iar etrierele nu sunt blocate. Din ce cauza se incalzesc?
vallyyy
curata etrierii si schimba-le garniturile .....
Marcel_K
Acum o luna i-am curatat si am pus garnituri autofren.
ghitza
poate ramane pompa atacata si deasta se incalzesc rotile,dar daca ai zius ca numai cateodata atunci cum a zis si colegu de mai sus
Marcel_K
Etrieii nu se blocheaza ca i-am verificat si se incalzesc si rotile din spate, mai putin, dar se incalzesc.
ct-03-tvy
pai rotile ca fpt divers se incalzesc si de la franare, cand ceva nu e cum trebuie trebuie.sa miroasa a placute...(L-e ce epxresie idioata)
TRK
cum curat si eu pistonasele de la etrieri? fac mai multe curse ale lor? ce as putea sa le fac sa nu se mai blocheze in timp?
ghitza
scoti afara pistonasul din etrieri .daca au rugina ii smirgheluiesti cu smirhel fin de tot sau pe lemn schimbi si garniturile cu ocazia asta ,ii ungi putin si la loc cu ei
baciudibaciu
QUOTE(Marcel_K @ 24 Jul 2010, 12:00)
Am schimbat pistoanasele din pompa si lichidul de frana, am pus Ferodo DOT4. De atunci, cateodata se incalzesc rotile, iar etrierele nu sunt blocate. Din ce cauza se incalzesc?
*



mai intai ar trebui sa specifici care roti se incalzesc : cele din spate sau cele de pe fata . am inteles ca ai umblat la etriere . inseamna ca cele de pe spate sunt cu necazu"
verifica si aici pistonasele de la cilindrii de frana si daca se misca usor cauta rezolvarea problemei la repartitor
slaiciprian
este o tija intre pedala si pompa. am avut si eu surprize dupa o schimbare de placute si o aerisire ca la carte. de acolo am rezolvat.
radu_rkc
salutare oameni buni ! am fost la mecanic si mi-a scos o piulita de plastic de la pedala de frana,precizez ca pedela prindea f jos.stie cineva daca ii bine ce a facut

25 Jul 2010, 11:05:
salutare am si eu o intrebare baieti!am observat ca mi se incalzesc rotile la masina la un drum de 50 de km parcursi.bunn.am ajuns acasa m-am apucat de desfacut rotile ,am dat etrierele jos si am observat ca sa depus mizerie la pistonase si garniturile de etansare erau rupte.m-am dus la magazin am cumparat noi,am curatat pistonasele cu smirghel fin si le-am montat .la aerisirea de rigoare pe spate un aerisitor se infileta in gol.asa ca am mers in service sa vad ce ii de facut .acolo ei mi-au schimbat cred pistonasul din tambur si sau apucat de aerisit.dar la terminare dupa ce am plecat la un test frana prindea chiar in capat si era moale .m-am dus inapoi si acel mecanic mi-a dat o piuluita cred ca ii de plastic de la pedala de undeva .acum franeaza nu isi pierde traictorea dar la frana brusca numai in diagonala blocheaza rotile.adica stanga fata si dreapta spate.ma poate ajuta cineva cu ceva explicatii .mrs mult
Marcel_K
QUOTE(slaiciprian @ 24 Jul 2010, 19:50)
este o tija intre pedala si pompa. am avut si eu surprize dupa o schimbare de placute si o aerisire ca la carte. de acolo am rezolvat.
*



E vorba de tija care iese din servo spre pompa?
ghitza
da
radu_rkc
am fost la o tura sa testez franele pe un drum nou facut .cea din spate stanga franeaza prima mai precis o blocheaza.sa umblat la tambur de sa schimbat chestia aia in care intra teava de la lichid si aerisitorul(nu mai stiu cum ii spune).ma poate ajuta care sa imi explice care ii cauza .mrs mult
PH-06-BOA
Unul dintre motivele ce determina ramanerea franata a rotilor din fata, este calitatea extrem de proasta a cauciucului din care sunt facute garniturile. Dupa numai o luna, garnitura se inmoaie (si datorita lichidului prost), la apasarea pedalei pistonul iese usor sub actiunea presiunii, dar la retragere, frecarea garniturii cu pistonul, produce alungirea garniturii, care patrunde intre piston si cilindru, inpanandu-l. O sa vedeti, cu roata data jos, si penele, ca apasand pe peda se franeaza usor, trageti etrierul afara, si nici cu doua leviere nu puteti impinge pistonul in interior. La schimbarea garniturii si slefuirea pistonului, intra si cu mana goala cu efort mai mare, dar daca-l prindeti cu un patent si il rotiti la introducere, nici nu ciupiti garnitura, si intra si usor. Peste o luna iar... O sa spuneti ca sunt tampit, ca distanta dintre piston si cilindru e asa de mica, incat nu mai are loc nimic, mai ales cauciucul de la garnitura. E treaba voastra.
Alt motiv, discul uzat conic, si la franare pistonul se inclina, mai ales la subtiere mare a discului, si placute noi. Acelasi lucru, cu placute uzate neparalel, si disc subtire, chiar uzat cu fetele paralele. Placuta uzata intr-o parte, uzura accentuata in zona zgarieturilor de pe disc, pistonul iese mult, se inclina la franare si nu se mai retrage.
Daca intretija de la servo nu e cat de putin joc, pistoanele din pompa nu se pot retrage total, pentru a permite echilibrarea presiunilor instalatie-atmosfera. Daca pistoanele nu se retrag total, nu ajung la splinturi sa poata sa se deschida supapele.In acest fel, si pedala poate pompa continuu la vibratii.

Pe spate, in cele mai multe cazuri ruginesc pistoanele, datorita minunii de repartitor, care nu lasa sa circule la fiecare franare. Multi nu stiu sa-l regleze, altii sunt incapatanati sa accepte ideea ca e sfant, si asa se nasc deficientele la spate. Lasati sa franeze si rotile din spate .
Ca franeaza in diagonala, a fost destept ala care ti le-a facut, eu fiind sigur ca aerisirea s-a facut topaind pe pedala de frana. Total gresit. Topaind ca un drac pe peda, lichidul se amesteca cu aerul pe intreg traseul, afara pe aerisitor nu va iesi decat spuma, ori eu trebuie sa elimin aerul, nu p-amandoua. Eu am spus de multe ori cum sa faceti, dar va luati tot dupa carti, care sunt doar idei furate si transmise dupa bunul plac. Se vrea distrugerea noastra pe orice cale, nu vedeti? Si-i mai si lasati, dandu-le apa la moara. Dureros, dar ma opresc.

25 Jul 2010, 21:03:
Joc intre tija de la servo si pistonul pompei.
Paulorossi
PH-06-BOA,explica te rog cum se face aerisirea corect si eficient si mai ales cum se regleaza repartitorul pt o functionare optima.
radu_rkc
ai dreptate PH-06-BOA dar sa franeze rotiile in diagonala nu ii prea normal.asta am patit si eu acum cateva zile am mers cu masina la service si asa se infranau in diagonala.la franare nu imi placea ce directie lua.azi am fost din nou sa imi montez un cilinfru spate de frana pt ca numai pe cel din stanga l-am schimbat iar cel din dreapata era bun.ma gandeam ca poate din cauza asta imi bloca numai stanga (spate)la franaresi dreapta mai putin.azi am pus si cel pe dreapta si cam tot asa se comporta.stanga franeaza mai tare ca dreapta .practic o blocheaza.la mine ii pompa cu siplu circuit si am arcuri de sarcina pe spate,adica sta ridicata de spate si cei de la service acum un an mi-au pus o bucsa.am fost multumit de frana pana acum cu reviziile la etrieri si saboti.acum de las bucsa pe spate imi franeaza prima oara spatele stanga si apoi restul rotile.ma poti ajuta sa descopar problema tu sau poate alcineva de pe forum .mrs mult.dau o bere cand ajungi in cj
Marcel_K
Azi am ridicat-o pe cric si rotile se invart usor, dar dupa cateva franari incep sa se invarta greu. Din ce cauza?
slaiciprian
ai mai reglat 1-2 ture la tija aia?
ca pe mine m-a frecat mult. tot asa plecam de acasa bine si dupa un drum mai lung am ramas si cu rotile blocate in drum. eram prin padure, curbe, nu aveam cum opri si am fortat pana la primul loc de popas. acolo mai era unul parcat si a venit cu stingatorul, asa iesea fum din roti.
salam_09
Salutare la toata lumea, am si eu o problema asemanatoare, mi-se incalzeau rotile pe fata si m-am apucat de demontat am dat etrierii jos, i-am curatat cu toate ca luciau, am schimbat garniturile, am mai slefuit placutele de frana( ma gandeam sa nu ramana agatate), am montat totul la loc si o saptamana a mers bine treaba, dar acum a recidivat problema si sincer nu prea stiu ce sa-i mai fac ptr ca imi este frica sa nu se scurga vaseleina de la planetare, va rog ajutati-ma si pe mine si explicati-mi cu tija aceea de la pedala de frana pe unde se regleaza sau se umbla, ptr ca sincer inca vreau sa ma mai tarai cu saraca berlina, va multumesc tuturor celor care ve-ti citi problema mea.
salam_09
up
ghitza
deci si acum ti se incalzesc sa inteleg sau nu ai frane de la asa zisa vaselina de la planetare?daca la planetare ai rupt burduf punete si schimbal ce mai stai iar daca vrei sa reglezi din tija de la servo dai pompa jos si ai sa vezi tija ce iasa din pompa ,urci pe cineva in masina sa apese pedala da fra na sa iasa mai tare tija din servo si tu afara o mai infiletezi(in cazul tau)cam o tura jumate pui pompa sus si vezi cum se comporta ,ridici pe cric rotile de fata si invartz cuma mana sa vezi daca merge greu daca nu merge greu e bn,si mai pe parcurs vezi cum se comporta masina,daca e ceva scrii aici
CGDBZ
Eu cred ca a vrut sa zica ca de la incalzirea rotilor sa nu piarda vaselina de la planetare. De la planetare nu o sa pierzi dar de la rulmenti da ,daca se incalzesc tare rotile . Ai grija cu reglatu tijei , si asta e o cauza care poate duce la infranarea rotilor , atunci cand pedala de frana nu are nici-un pic de joc datorita tijei reglata prea lung pompa de frana sta in presiune fara sa apesi pedala . Nu am reglat la cele cu servo si nu pot sa-ti spun cum se face oricum trebuie sa ai putina cursa libera la pedala adica cand apesi putin pe frana sa nu actioneze frana , asta trebuie sa fie foarte mica (de ordinul milimetrilor , nu stiu exact cati) dar trebuie sa fie .
salam_09
Am verificat jocul la pedala de frana si este ok, peste vreo 2 zile am sa umblu iar la etrieri si am sa schimb garniturile, poate totusi sunt de o calitate proasta si apropo de vaseleina, inca nu-mi curge dar stau cu teama asta daca nu rezolv problema cat mai repede, va multumesc totusi pentru raspunsuri.
CRICOCI
QUOTE(Marcel_K @ 24 Jul 2010, 12:00)
Am schimbat pistoanasele din pompa si lichidul de frana, am pus Ferodo DOT4. De atunci, cateodata se incalzesc rotile, iar etrierele nu sunt blocate. Din ce cauza se incalzesc?
*


pai acelasi lucru am acut si eu, am schimbat pistonasele in pompa , am curatat etrierele ca erau blocate si mi a papat placutele, am schimbat si garniturile d la etriere+lichid frana, si aceasi problema se incing rotile fata, eu cred ca este pompa face prea multa presiune azi o schimb si va zic bafta numai bine.

30 Jul 2010, 20:47:
Am schimbat pompa, merge mult mai aerisit ca sa zic asa , rotile sunt mai reci, dar marturisesc ca nu am avut timp sa merg prea mult, revin poimaine seara ca am ceva de mers cu ea si va spun, oricum dupa cum merge acum zic ca 70 80 % era din pompa.
ghitza
cum sa bage pompa prea multa presiune?numai daca e actionata la tine era actionata pompa si cand nu puneai frana deasta frigeau rotile
CRICOCI
Nu, am gresit cand mam exprimat pompa numai tragea etrierele deajuns inapoi , am revenit ca de asa am promis astazi am plecat cu masina mergea binisor, adica nu frigeau rotile nu mergea infranata , dar aveam frana mai elastica ca sa zic asa adica cand o actionam avea intrziere de o sec, back too the mecanic mi a facut o aerisire si surpriza numai am avut frane de loc un piston de le pompa era mort, ok am fost la service inapoi am luat alta pompa prima a fost fabricata de satumare(autonova) iar asta care am luato acum este de autospeed, deocamdata imi merge bine ca franare, dar se incing iar rotile pe fata, sad.gif( imi vine sa scot benzina si sa i dau foc, acum sa schimb iar pompa sa sa i spun ca se incing rotile nu prea merge, ca ea face servici deocamdata , sa dau vina pe altceva inafara de pompa cam greu,cu cealalta nu frigeau la fel, in schimb am vb cu un taximetrist care conduce un megane 2007 si spune ca dimineata cand ajunge cu ea acasa , o clateste cu apa ca sa o preda schimbului cica ii sfaraie rotile cand pune apa asa incinse sunt, am crezut ca poate e normal pe caldura asta dar ma contrazic anumite persoane, si spun ca la ei abia daca se incalzesc putin rotile, daca ii dau de cap cumva mai vb bafta numai bn.
ghitza
nu e normal sa friga rotile nici pe caldura asta,e pompa de vina clar in cazul tau
Minel
Posibil pompa atacata chiar si dupa retragerea fortei de apasare , reglaj tija necorespunzatoare ..
CRICOCI
apropo de tija aia, acum vreun an de zile mi a umblat cineva la tija aia, mi a facut pedala mai tare sau mai moale numai retin exact, dar intre timp mecanici mi au mai pus cate o saiba intre pompa si servo, acum eu avand pedala la jumate , adica aproape jumate de pedala nu simte nimic eu cum ar trebuii sa o reglez? frane am daca apas mai tare pe pedale.
CRICOCI
intre pompmpa de frana si oala de la servo era o saiba, am scoso sa mai intarit pedala , dar de incins rotile cred ca tine de cum conduce fiecare , ieri cat am fost la mecanic au tot venit masini si am mai pus mane pe cate o roata si pot sa spun ca jumate din ele frigeau de ramanea pielea pe ele, eu am facut o proba si am mers vreo 7 km fara sa actionez decat f rar frana dar mai mult frana de motor, iar rotile erau caldute la 32 grade afara, deci se incing numai actionand pedala.
ghitza
poate raman etrierii partial blocati nu mai revina innauntru pistonasul din ei
CRICOCI
pai asta ar fi insemnat sa mearga putin infranata, si mie nu mi merge.
ghitza
pai putin dar in mers e mult,verifica ridicand roata pe crik,apesi pe frana si lasi ,te duci la roata si vezi o invarzi greu sau merge usurel
Minel
QUOTE(ghitza @ 3 Aug 2010, 16:18)
poate raman etrierii partial blocati nu mai revina innauntru pistonasul din ei
*



Parerea mea , ii prea mare coincidenta sa ramana ambii etrieri blocati ,adica pistonasul din ei , ..........primul pistonas din pompa de frana este pt circuitul fata , daca acela ramane putin atacat de tija de la servo sau arcul de readucere al pistonasului din pompa prea slab duce la blocarea partiala a etrierilor ......

Bafta ! smile.gif
CRICOCI
Eu am inteles ce spui tu Minel, dar eu am si asa pedala la jumate daca mai dau din parghie putin inapoi asta ar insemna sa mi se imoaie pedala de tot. oricum maine am sa ridic roata, si am sa incerc si varianta lui Ghita.

<span class='edit'>5 Aug 2010, 10:30:</span>
revin cu problema la frana,aseara mam apucat si am ridicat roata pe cric, intradevar prima oara cand invurteam de roata mergea usor dupa ce actionam pedala de frana mergea mai greu, mam dus la mecanic la sugestile lui Minel si i am zis mecanicului sa mi dea tija respectiva inapoi, zis si facut am facut si o aersire la roti, surpriza curgea lichid de frana prin senzorula ala din pompa, ma rog am schimbat cu alt senzor care il avea mecanicul, curgea si prin ala , am pus inca unu tot de la mecanic curgea si prin ala smile.gif), pana la urma mam dus am cuparat un senzor nou, ghici ce?da exact curgea si prin asta nou, deci nu pe langa si prin plasticul ala negru, pana la urma am demontat pompa si mia schimbat o pentru a 2 a oara ca daca mai am probleme si cu asta nu ma mai duc de rusine.
Acum cu noua pompa e ok adica incalzesc mai putin rotile posibil de la tija aia care a dat-o inapoi, (bine nu am mers decat vreo 10 km cu ea nu am apucat sa fac mai multi km sa mi dau seama cat de buna e ) intrebarea mea care e, dupa ce a dat tija inapoi, si am pus si pompa noua totusi pedala de frana tine sus de tot deci cursa este scurta pana actioneaza ea , e normal? ca eu ma invatasem cu ea la jumate, mai tine la cineva pedala sus sa se va mai inmuia cu timpul?, nu ma deranjeaza dar imi e frica sa nu aiba prea multa presiune si sa nu mi sparga garniturile pe la cilindri sau etrieri.
ghitza
stai linistit nu are nimic daca nu frig rotile ,asa trebuie sa fie frana nu pedala floasca acolo la un sfert sa fie deja frana si in cap daca mai apesi putin
CRICOCI
da, dar din pacate frica mea sa adeverit curge pe la 1 din etriere, sad.gif
ghitza
te-ajm intrebta eu aseara daca nu ai scurgeri,parc a am stiut .remediaza problema
CRICOCI
Am fost la mecanic a dat jos roata si etrierul sa uitat, nu curgea pe nicaieri este posibil sa fi ramas pe roata de iei dimineata dupa ce mia facut aerisrea si pe urma sa se scurga, problema e mai mare!!!! dupa ce am plecat de la el unde nu a umblat decat la etrierul ala,dupa ce am plecar imi iesea fum di roti!, mam intors la el mia dat tija pe undeva pe la 7 mm ca era la 9 si acum imi tine pedala la jumate, si nu merge infranata in schimb pedala este iar elastica, poate fii de la lichid?bag dot4 si e liferom, ma uitam odata pe cartea de la masina si scria dot 3 si dot 4, dar la cele vechi scrie dot 3 si e acelasi sistem de franare, nu stiu ce sai mai fac ! am sschimbat 3 pompe garnituri etriere lichid frana, 2 mecanici, cred ca am uitat sa schimb masina, e pacat de ea ca nu are absolut nici o alta problema.
rasha
se pare ca e o problema in masa.. pun pe seama caldurii ... probabil si lichidul pe caldurile astea, se dilata.. sau isi schimba ceva chimic pe acolo .. pentru ca tot ce ati spus mai sus mi s'a intamplat si mie smile.gif . totul a inceput cand am tras o frana brusca la semafor . o blonda la culoarea verde s'a oprit in intersectie ... binenteles ca i-am frecat numarul.. ma rog

de atunci pedala mea a fost beton+etrieri blocati .. partea din fata rotile din spate si ele foarte putin .

am fost la mecanic , mi-a dat rotile jos , si sa constat ca sub garnitura de etrier era pusa acea garnitura care intra IN pistonas.... ei ... l-am dat jos .. am uns tot , smirgheluit ici colo , acum parca e mai bine ... acum pedala se intareste cand i se scoala ei .... nu stiu ce poate fi ... eu pun pe seama distribuitorului acela .... pe puntea spate :-? poate gresesc... la fel de bine poate fi si de la pompa .. nu stiu ce sa-i mai fac.... ca nu are logica..

astept sfaturi si raspunsuri . va multumesc

respect P.R
ghitza
pedala elastica = aer in instalatie
dandee
eu stiu ca se baga doar DOT3 vezi sa nu fie asta probleam (eu cred ca asta e)


p.s. tine ne la curent
Bogdan90
Daca am aerisitoarele de la etriere rupte ce imi recomandati? Se pot schimba? Alta modalitate de aerisire?
besche
Poti aerisi si slabind racordul. Se aeriseste ceva mai greu dar merge
Marcel_K
Eu am rezolvat problema prin schimbarea pompei de frana.
Bogdan90
Daca era pompa stricata ma puneai sa schimb etrierele biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.