Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema bujii ude...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bylexus
Buna.
Revin cu o noua problema la daciuta mea proaspat reparata....

Problema:

Ma duc azi la masina si vreau sa o pornesc, trag socul la maxim, dau cheie, porneste la prima cheie... bag rpd. socul la loc si vad ca incepe sa se inece... si la un moment-dat, se opreste.

Invart cheia in contact... electromotor ok, toate.... pornire(scanteie) yoc!

O las asa vreo 8 ore... si revin... ii dau direct la automat... tot nu vrea sa porneasca.

Scot bujiile(negre) le suflu putin, le dau putin cu flacara de bricheta.... si le pun la loc.Dau la automat.... PORNESTE.... dar simt ca vrea sa moara cat de curand si apas acceleratia si o tin bine turata bine vreo 1 minut timp in care vedeam fluctuatii pe turometru si tremurat al masinii; las de acceleratie si moare.Scot iar bujiile, iar ude....

Ce sa fac?! de unde poate fi problema?!
bujiile sunt relativ noi(5000km), dar masina a stat pe tusa circa 1 luna.
Ce sa fac?! Platinele sunt bune? Condensatorul?! dati-mi ideei... cum sa verific daca trebe sa schimb bujiile....

(daca trebuie schimbate platinele ma poate invata cineva?)
Paulorossi
Asigura-te ca platinile sunt bune,eventual smirgheleste-le cu smirghel fin si regleaza-le la 0,4 mm.Verifica sa fie reglat bine avansul.Apoi verifica prezenta scanteii la rece asfel:
-scoti capacul de la delcou si tragi de elicea ventilatorului asfel incat platina sa fie inchisa
-scoti fisa centrala din capacul de la delcou afara,ridici mansonul si cu un patent tii de ea asfel incat capatul ei(contactul electric) sa fie la 1 cm distanta de carcasa alternatorului
- pui contactu si cu o surubelnita deschizi platina.Ar trebui sa ai o scanteie alb albastruie sau rosu portocaliu,asta inseamna ca condensatorul e bun.
Daca nu ai scanteie,schimba condensatorul,verifica bobina de inductie,vezi daca e alimentata cand pui contactul(cu un bec masoara pe plus bobina si minus baterie),masoara rezistenta cu un ohmetru(aprox 3 ohm).Asigura-te ca platina nu face scurt in delcou sau pe la izolatorul ei(la surubul de la delcou).Daca scanteia nu e alb albastruie atunci ori e bobina pe duca ori ai rezistenta fisei centrale prea mare,te convingi daca faci testu in loc de fisa centrala cu o sarma de cupru.In acest caz va trebui sa schimbi toate fisele.Verifica distribuitorul(luleaua) din delcou sa nu fie puscata,capacul delcoului sa aiba contacte bune si carbunele la fel si mai ales sa nu fie fisurat.Fisele si bujiile trebuiesc masurate cu ohmetru sa vezi daca sunt bune si mai ales daca au rezistenta optima.Daca in urma acestor masuratori constati ca ai scanteie dar tot se uda bujiile atunci ori ai bujii care nu lucreaza,care pot strapunge ori ai probleme de natura mecanica.Bujiile se pot schimba/imprumuta.

PS:platinile se schimba usor:
-la platina mobila doar se scoate siguranta unde e prinsa
-platina fixa se desurubeaza
La final va trebui reglat cu lera distanta intre platini de 0,4 mm.Reglajul se face din platina fixa cand pintenul platinei mobile este in varful camei(axul delcoului).In final se va regla avansul(cauta pe forum sa vezi cum se regleaza)
Spor
Tudor Badescu
Este exclus sa fie bujiile.Pana acum o luna au mers bine si nu se defecteaza toate odata.De altfel de cele mai multe ori ele doar sufera de pe urma altor probleme ale motorului.De multe ori folosesc perfect bujii pe care altii vor sa le arunce ca nu sunt bune,ca se afuma sau mai stiu eu ce.
Verifica ce azis Paulorossisi si chiar nivelul in carburator.
Paulorossi
Patit de mine intr-o iarna,in mod suspect pornea mai greu la rece,dar imediat ce se incalzea nu mai pornea.Problema era ca doua bujii erau strapunse efect simtitor la cald,erau toate ude,deci poti macar sa incerci sa le imprumuti.
Un nivel prea mare in carburator(amestec bogat) face ca bujiile sa se ude necontrolat.
bylexus
Reusesc sa o pornesc.... o turez si se simte ca merge in max 2 cilindri si scoate fum negru.... apoi se ineaca....
Daca ar fi cineva din Oradea sa ma ajute contra-cost... ar fi bine... sad.gif
george_scala_2004
salut,

masinuta este cu carburator ? daca da desfa pompa de benzina - verifica membrana si axul pe care este fixata aceasta sa nu fie tocit - daca este tocit axul cu came patineaza in gol iar membrana nu mai pulseaza si benzina nu mai ajunge in carburator. eu am patit odata asa ceva, la dacia veche. si numai dupa dibuite am gasit problema. noroc ca aveam o pompa veche pe care o pastrasem prin portbagaj.

bafta,
Ov
io am impresia ca benzina ajunge prea multa nu prea putina (vezi bujiile ude, si fumul negru)
george_scala_2004
sa aiba pompa cu debit marit ? sau jicloarele (cum naiba se zice corect ?) bulite ?
pcostica
debit marit nu are dar este posibil sa fie returul infundat.
Bafta!
george_scala_2004
adica sa sufle aer pe conducta de retur ? ar trebui verificata totusi pompa, sa nu se fi obturat returul chiar la plecarea din pompa.
pcostica
da! se sufla aer pe conducta de retur si se trebuie sa se auda bolboroseli in tanc cu busonul dat jos. Returul pompei se verifica usor: se scoate furtunul de retur de pe pompa de benzina si se da la cama trebuie sa tasneasca un jet subtire de benzina pe gaurica de retur.
Bafta!
Paulorossi
In eventualitatea in care era infundat returl ii iese si benzina pe la capacul carbului,cel putin se umezeste.O examinare a nivelului din cnc te-ar convinge daca problema e pe alimentarea cu benzen sau e din aprindere.
bylexus
Nu ma pricep... sad.gif( si acuma-s bun de plata...
baciudibaciu
QUOTE(bylexus @ 26 Jul 2010, 10:40)
Reusesc sa o pornesc.... o turez si se simte ca merge in max 2 cilindri si scoate fum negru.... apoi se ineaca....
Daca ar fi cineva din Oradea sa ma ajute contra-cost... ar fi bine... sad.gif
*




fumul negru spune clar: EXCES DE BENZINA !
rezolvarea este in carburator
nu umbla prin alte parti ca o faci de pomana

Paulorossi
GRESIT!!!
Fumul negru spune si ca arderea nu s-a facut complet,adica daca nu functioneaza bujiile corespunzator.
baciudibaciu
QUOTE(Paulorossi @ 27 Jul 2010, 07:34)
GRESIT!!!
Fumul negru spune si ca arderea nu s-a facut complet,adica daca nu functioneaza bujiile corespunzator.
*


Nu ! nu este nici o gresala !
Chiar tu spui : arderea incompleta ! de ce ? pentru ca este un exces de combustibil !
bujiile tocmai de asta nu functioneaza ca lumea : ca se uda ,se ineaca cu benzina in exces !
fumul negru si un miros puternic de benzina la teava de esapament tocmai de asta apare
slaiciprian
bujiile luate in casa, arse pe aragaz, curatate cu smirghel fin sau cu peria de sarma, eventual platina schimbata. pana la a desface motorul bucati, e primul lucru care il faci.
platina aia e posibil sa aiba ceva vechime, eu cel putin o consider consumabila si o schimb periodic. de cand am dacie, nu s-a intamplat sa nu porneasca, nici macar in zilele cele mai geroase ale iernii.
ia doduco, sunt mai bune, chiar daca dai 7 lei.
daca masina aia a mers zi de zi, nu avea ce sa se deregleze in carburator, pompa, doar stand.
alaltaieri am dus dacia mea la remat. dupa 3 luni pe tusa, in care nici macar nu m-am apropiat de ea, a pornit la prima cheie. si era destul de terminata, altfel nu o duceam la remat.
si speram ca stii sa iti pornesti masina. ca daciile astea au multa personalitate. unele pleaca cu socul la juma, altele impins de tot, altele cu acceleratia apasata....
ghitza
bujiile nu se curata cu peria de sarma
Paulorossi
QUOTE(baciudibaciu @ 27 Jul 2010, 16:22)
Nu ! nu este nici o gresala !
Chiar tu spui : arderea incompleta ! de ce ? pentru ca este un exces de combustibil !
bujiile tocmai de asta nu functioneaza ca lumea : ca se uda ,se ineaca cu  benzina in exces !
fumul negru si un miros puternic de benzina la teava de esapament  tocmai de asta apare
*


baciudibaciu,chiar si cu exces de benzina masina merge,dar consuma.Excesul poate fi doar de la nivel prea mare,daca nu a umblat acolo e putin probabil.Este posibil sa fie spart plutitorul ,cuiul pontou sa nu mai etanseze corect sau chiar retur infundat situatie in care se umezeste garnitura de la carburator sau chiar picura benzina pe landa ea,iti spun sigur,au fost atatea situatii la mine.Cand m-am referit la aredere incompleta faceam referire la probabilitatea in care cel putin doua bujii nu functioneaza situatie in care masina nu mai porneste in veci.Faptul ca aceste bujii nu functioneaza face ca benzenu in cilindrii respectivi sa nu fie ars si de aici fum negru.Aprinderea cat si carburatorul se poate verifica relativ simplu.
Bujiile se curata doar cu un smirghel fin,cu peria de sarma o sa faci mici zgarieturi care o sa fie pline cu calamina in viitor.
Spor.
Tudor Badescu
La duritatea pe care o are materialul izolatorului bujiilor,nu-l poate zgaria peria de sarma.Din contra,raman dire metalice pe izolator care favorizeaza scurgeri de curent.Totusi practica a aratat ca aceste urme metalice se ard dupa o functionare in sarcina daca s-a dat cu peria strictul necesar astfel incat sa nu se ajunga la a metaliza practic izolatorul.
CDC71
Salut tuturor! Din decembrie tot citesc la topicuri, dar nu găsesc rezolvare la problema mea. De vreo 2 ani n-am mai pornit mașina ( am avut una de la serviciu cu care îmi făceam mendrele) și cum stau la oraș, am fost nevoit sa duc Dacia la țară și acolo a rămas (problema parcărilor). Acum am rămas fără mașina de serviciu și acum trebuie sa ma reîntorc la prima mea mașina. In decembrie, am pornit-o am adus-o la oraș și o perioada de timp totul a fost OK. Dupa care cum era de așteptat au început sa apară problemele. Mai întâi filtru de benzina înfundat, apoi carburator,pompa colmatata,etc. .Nici înainte n-am fost meseriași în mecanica, asa ca am apelat la o cunostința care are de mulți ani Dacie și care zicea ca se pricepe. Gresala mea! A dat jos carburatorul și l-a spălat cu decorburol. Deși eu am insistat sa nu facă modificări la plutitor și sa număram exact turele la care erau strânse jicloarele, el a făcut cum a vrut el. Pe scurt, a dat totul peste cap! Acum, de ceva vreme, citind pe forum tot felul de posturi care păreau ca se apropie de problema mea, am trecut eu la treaba și am făcut următoarele:
- reglat avansul inițial (la semnul de pe volanta)
- verificat dacă lucreza bobina de inducție și condensatoru și dacă am scânteie
- schimbat fise si bujii ( fisa centrala nu lucra)
- schimbat și reglat paltini ( cu lere, nu la ochi cum a făcut meseriașul meu)
- verificat returul din pompa de benzina (am crezut ca poate fi una din cauze pentru care se îneacă mereu)
Problema însa rămâne! Cand vreau sa o pornesc, se învârte de câteva ori (2-3 sec.) după care moare și nu mai vrea deloc! Desfac bujiile și le găsesc ude și afumate. Le usuc, le smirgheluiesc, le verific cu lera, le pun la loc și problema se repeta. La nesfârșit! Am constatat ca la știutul unde intra furtunul de benzina de la pompa picura ușor benzina. De asemenea, garniturile de la carburator sunt tot timpul umezite bine. Am mai băgat de seama( după lecturile de pe forum) ca îmi lispeste duza de la furtunul ce vine de la carter (dar ideea este ca n-am avut-o niciodată). Nu pot sa-mi explic ce naiba mai poate fi de se îneacă ca nebuna. Si toate astea după ce a început sa vina rugina și oxizii formați cu timpul ( inclusiv în carburator s-a depus un strat de oxizii, de aceea a trebuit spălat). Sper sa-mi puteți da niște idei.
adaniel69
daca ai schimbat bujiile, fisele si platina si ai scanteie, inseamna ca la carburator ai de gadilat! uita-te la jiglerul de relanti, eventual incearca sa ii pui o saiba dinaia subtire de cioc de papagal si sa mai umbli si la jiglerul de amestec! vezi daca scuipa ciocul de papagal cand accelerezi!
cred ca trebuie sa mai dai drumul la jiglerul de aer(amestec)!

in principiu daca ai scanteie, la carburator trebuie sa umbli!
krapcarasu
verifica daca tine cuiul poantou, nivelul la jum pl inclinat, daca ai saiba la jiclorul de ralanti da-o jos, maresti gaurica daca e nevoie,regleaza corect amestecul, socul sa revina complet
adaniel69
@krapcarasu: si eu am saiba la jiglerul de relanti! cu ce sa largesc gaura? sa nu o fac prea mare...
?
krapcarasu
cu o sarma de arc, o bati sa faci marginile taioase, maresti cate putin , ar trebui sa fie gaurica laterala (0,52 e dat in carte) astfel sa fie nevoie sa deschizi surubul de amestec cam 3-4 ture de la inchis complet,
mihai7575
LUI CDC 71....la carburator e problema ta,schimba-i cuiul pontou și plutitorul,regleaza apoi nivelul benzinei in carburator,si monteaza-i 1 furtun nou cu diuza.
CDC71
Azi i-am mai verificat odată scânteia , fără sa mai insist pe altceva din lipsa de timp. Am o nelămurire: în momentul în care deschid platina am impresia ca scânteia este mai puternica în delcoul decât la fisa centrala pe care o țin la carcasa alternatorului. La fise se vede o scânteia alb albastra, dar cred ca destul de slaba, ceva în genul scânteii date de quartzul de la o bricheta și în plus de asta trebuie sa țin fisa destul de aproape de carcasa ( max. 1 cm.). Asa ar trebui sa fie, sau trebuie sa fie mai intensa și mai puternica la fisa?
Magnum_Baracuda
depinde de cat de batrana e bobina ta de inductie,dar totusi daca vrei scanteie intesa si puternica incearca o aprindere electronica
CDC71
Salut! De la ultimul post n-am mai făcut nimic la mașina ca a fost al dracu' de frig. M-am rezumat la a citi pe forum. Azi este foarte cald și sunt și eu liber de la serviciu, asa ca m-am apucat de treaba. Verificat din nou nivelul în CNC, schimbat condensator, schimbat bobina cu una de VW, verificat bujii (inclusiv scânteia pe fisa centrala și alternator - care este mult mai puternica cu bobina asta - ),reglat șurubul de mers în gol (asa cum recomanda mai toata lumea pe forum) astfel încât sa atingă puțin pârghia de acționare a clapetei de accelerare, și reglat jiclorul de îmbogățire la 3 ture (după ce l-am strâns la maxim). A pornit la prima atingere și fără sa se mai înece. Acum am alta întrebare: la racordul de la capacul carburatorului ( unde intra furtunul de la pompa) îmi picura benzina rău de tot. Am verificat returul și se aude când suflu aer în rezervor. Partea proasta este ca nu îmi picura pe lângă furtun, ci chiar pe lângă intrarea în capacul carburatorului a racordului. Vreau sa va întreb dacă exista o rezolvare pentru asta (gen Loctite, silicon sau orice altceva), sau trebuie sa schimb capacul carburatorului.
Magnum_Baracuda
asta se datoreaza unui om destept ce a tras de furtun cu tot cu colier si a dislocat stutul ce e bagat la corpul superior,cauta un stut mai fix de la vreo pompa de benzina mai veche sa intre usor fara jos si adaugai niste loctite de intepenire loctite 243 se face sticla acolo si nu mai iese in viata ta ,eu il folosesc pt intepenirea suruburilor
mihai7575
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 7 Feb 2011, 14:09)
asta se datoreaza unui om destept ce a tras de furtun cu tot cu colier si a dislocat stutul ce e bagat la corpul superior,cauta un stut mai fix de la vreo pompa de benzina mai veche sa intre usor fara jos si adaugai niste loctite de intepenire loctite 243 se face sticla acolo si nu mai iese in viata ta ,eu il folosesc pt intepenirea suruburilor
*


Magnum ți-a dat 1 sfat bun,dar daca nu ține,schimba-i capacul de la carburator.
CDC71
Merci de răspuns. Ești foarte prompt! Daca zici ca Loctite 243 este bun, o cumpăr și o sa-l folosesc. In teorie m-am gândit și eu ca ar trebui sa meargă, dar nu eram sigur de comportamentul lui la contactul cu benzina. Si te rog sa ma crezi ca nu sunt atât de deștept precum ar părea! Colierul l-am desfăcut , dar atunci când a curățat meseriașul meu carburatorul, din cauza frigului, furtunul s-a contractat foarte tare pe racord și asa a ieșit. Îți mulțumesc încă odată pentru promptitudine și pentru răspuns.
Magnum_Baracuda
spor la munca apropo sa nu te indemne vreun sfant sa bati cu ciocanul stiutul ala atat iti trebe, ca il farami corpul superior al carburatorului e din antimoniu e foarte casant
CDC71
Nici prin gând nu mi-a trecut! Știu cât de fragi este antimoniul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.